Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Lykkelig uvitende som jeg er angående babyer og tv, kan jeg få en liten forklaring?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 timer siden, Emmelise skrev:

Lykkelig uvitende som jeg er angående babyer og tv, kan jeg få en liten forklaring?

Jeg sier ikke at det er farlig at en baby gløtter litt bort på tv'en, det tviler jeg på. Men at de går bevisst inn for en betydelig skjermbruk når babyen er så liten syns jeg er snodig. Hva er poenget, og det finnes mye fagfolk som ikke ville anbefalt dette. Tenker at denne bruken fort kan øke jo eldre han blir også.. Vår helsesøster sa at skjermbruk hemmer kreativiteten. 2-åringen vår får se litt barne-tv, men vi har lest mye bok og puslet og lekt for det meste. Og hun er veldig flink språklig o.l., og har en sunnere utvikling enn "skjermbarna", tror jeg ;) men de får gjøre som de vil, blir vel folk av han også ;)

• Liker 13
Skrevet
46 minutter siden, Titori skrev:

Jeg sier ikke at det er farlig at en baby gløtter litt bort på tv'en, det tviler jeg på. Men at de går bevisst inn for en betydelig skjermbruk når babyen er så liten syns jeg er snodig. Hva er poenget, og det finnes mye fagfolk som ikke ville anbefalt dette. Tenker at denne bruken fort kan øke jo eldre han blir også.. Vår helsesøster sa at skjermbruk hemmer kreativiteten. 2-åringen vår får se litt barne-tv, men vi har lest mye bok og puslet og lekt for det meste. Og hun er veldig flink språklig o.l., og har en sunnere utvikling enn "skjermbarna", tror jeg ;) men de får gjøre som de vil, blir vel folk av han også ;)

Nå skal ikke jeg forsvare de, for jeg syns det er drøyt med TV så tidlig. Men her i leiligheten står tv på så og si hele tiden om vi er hjemme, og det står da på enten barnefilm eller barne-tv. Min (snart) 2-åring sitter ikke foran tv hele tiden, men ser jo på den innimellom mens hun leker. Hun er langt fremme språklig, mange blir overrasket over alderen hennes når de møter henne. Selv om hun er et "skjermbarn" - tenk det, ikke går hun i bhg heller.

• Liker 5
Skrevet
8 timer siden, Birdo skrev:

Nå skal ikke jeg forsvare de, for jeg syns det er drøyt med TV så tidlig. Men her i leiligheten står tv på så og si hele tiden om vi er hjemme, og det står da på enten barnefilm eller barne-tv. Min (snart) 2-åring sitter ikke foran tv hele tiden, men ser jo på den innimellom mens hun leker. Hun er langt fremme språklig, mange blir overrasket over alderen hennes når de møter henne. Selv om hun er et "skjermbarn" - tenk det, ikke går hun i bhg heller.

Begynte du å introdusere TVen når hun var 2-3 mnd?

Jeg har selv TVen på hele tiden, men da er det mine programmer, ikke barne-TV. Sønnen på 1,5 år har så vidt begynt å vise interesse for barne-TV, men det er ikke hver dag heller.

• Liker 5
Skrevet
3 timer siden, Ny Bruker skrev:

Begynte du å introdusere TVen når hun var 2-3 mnd?

Jeg har selv TVen på hele tiden, men da er det mine programmer, ikke barne-TV. Sønnen på 1,5 år har så vidt begynt å vise interesse for barne-TV, men det er ikke hver dag heller.

Som jeg skrev, så syns jeg de begynte veldig tidlig - så nei.

Men siden hun var sånn 8 mnd ish har hun sett på barne-tv etter vi passet eldre søskenbarn en uke. Min elsker barne-tv, spesielt de med sang og musikk - danser og synger med. 

• Liker 2
Skrevet

Hvilken skade kan skje om han sitter og ser på TV, så lenge det ikke er timevis hver dag?

Gjest Carina Maria
Skrevet
40 minutter siden, Birdo skrev:

Som jeg skrev, så syns jeg de begynte veldig tidlig - så nei.

Men siden hun var sånn 8 mnd ish har hun sett på barne-tv etter vi passet eldre søskenbarn en uke. Min elsker barne-tv, spesielt de med sang og musikk - danser og synger med. 

Mitt barn var rundt 8-10 mnd da det begynte og forstå at noe skjedde på skjermen men jeg tror det var bildene, bevegelsene og fargene på skjermen som gjorde barnet mitt rettet blikket mot tven og spesielt sang, dans og musikk var toppen rundt ett års alder. 

Skrevet

Også var vi tilbake med avsporinger om at hun gjør det motsatte av dere som mor,med personlige erfaringer og hele greia..

Snart tilbake til Pilotfruen selv,eller?

• Liker 20
Skrevet

Kritiserer ikke det dere nevner her, jeg reagerte på det jeg syns hørtes ut som aktiv innføring av mye (syns jeg) skjerm til en bitteliten baby. Lov å være uenig.

• Liker 8
Skrevet
3 timer siden, Titori skrev:

Kritiserer ikke det dere nevner her, jeg reagerte på det jeg syns hørtes ut som aktiv innføring av mye (syns jeg) skjerm til en bitteliten baby. Lov å være uenig.

Og jeg var enig i mye av det, men den siste delen om at barnet ditt var så mye lengre framme enn《skjermbarna》kunne jeg ikke la stå uten å svare med min erfaring.

Skrevet

Hvorfor har hun ikke kommentarfelt egentlig? 

Ser hun skriver at hun aldri har helt fri, men har ikke hun fri hele tiden da? Det er ikke akkirat som at hun jobber noe sted.

• Liker 9
Skrevet (endret)

Ryddet for persondebatt.

Raven Emerald, mod.

Endret av Raven Emerald
Skrevet
På 15.11.2018 den 19.16, Birdo skrev:

Og jeg var enig i mye av det, men den siste delen om at barnet ditt var så mye lengre framme enn《skjermbarna》kunne jeg ikke la stå uten å svare med min erfaring.

Det er ok, jeg skrev det med blunkefjes som en litt "satt på spissen"-kommentar 😊 nå skriver hun at han har fått egen ipad! Haha dævver. Hun trenger vel litt ekstra oppmerksomhet.

• Liker 4
Skrevet

Skal heretter holde meg unna Pilotfrues blogg. Jeg likte henne før, men det blir for åpenlyst at hun ønsker å provosere heeele tiden! 

Hun vet hun har fått mye snakk om dette med TV og baby allerede, og så legger hun ut et bilde av han plassert foran TV på spørsmålsrunden. Jeg har ingen stor formening om baby og TV i det hele tatt, men at hun prøver å legge opp til en debatt syns jeg er irriterende. Hun håper vel på å kunne komme på God Morgen Norge eller God Kveld Norge for å fortelle om hvor fæle mammapolitiet er. Kritikk skal melkes! 

I samme spørsmålsrunde spør noen om når Babyen skal få iPad og hun svarer at den 5 mnd gamle babyen fikk det for en måned siden. Arvet Ulrik sin.. En ting er at Ulrik kanskje har fått seg en ny, eller ikke bruker den lengre og tenker «den bruker jeg ikke så babyen kan ha den en dag». Men her også legger det frem på den måten for at kritikken skal komme. 

Skal aldri klikke meg inn der igjen 

• Liker 31
Skrevet
15 timer siden, Pitofinaa skrev:

Skal heretter holde meg unna Pilotfrues blogg. Jeg likte henne før, men det blir for åpenlyst at hun ønsker å provosere heeele tiden! 

Hun vet hun har fått mye snakk om dette med TV og baby allerede, og så legger hun ut et bilde av han plassert foran TV på spørsmålsrunden. Jeg har ingen stor formening om baby og TV i det hele tatt, men at hun prøver å legge opp til en debatt syns jeg er irriterende. Hun håper vel på å kunne komme på God Morgen Norge eller God Kveld Norge for å fortelle om hvor fæle mammapolitiet er. Kritikk skal melkes! 

I samme spørsmålsrunde spør noen om når Babyen skal få iPad og hun svarer at den 5 mnd gamle babyen fikk det for en måned siden. Arvet Ulrik sin.. En ting er at Ulrik kanskje har fått seg en ny, eller ikke bruker den lengre og tenker «den bruker jeg ikke så babyen kan ha den en dag». Men her også legger det frem på den måten for at kritikken skal komme. 

Når man har en så uinteressant blogg at man er nødt til å erte på seg leserne for å kunne leve av den... Pilotfrue er jo ikke akkurat den eneste heller. Jeg kan ikke fatte og begripe at det er verdt det. Noen må bare være ekstremt arbeidssky? :klo:

• Liker 16
Gjest BordetErSnudd
Skrevet (endret)
17 timer siden, Pitofinaa skrev:

Sier meg enig. Kaken som slektningen hadde bakt til dåpen var "ikke akkurat instagramvennlig, hehe" (dvs Julianne skriver at kaka var stygg), Julianne sier at det er kvinnens oppgave å holde hjemmet rent (og derfor har hun vaskehjelp), hun setter en liten baby som ennå ikke er mentalt utviklet til å skjerme seg mot inntrykk på tv rett foran TV flere ganger daglig (de er for små til å skjønne at de må snu hodet, lukke igjen øynene osv). Babyen fikk egen iPad 5 mnd gammel og siden han er gutt så skal han ikke få lov til å leke med Barbie... Ja, dette her blir for dumt. Det eneste hun vil er å hisse på seg folk for å dra flere lesere til bloggen. Det skjer jo tydeligvis ingen verdens ting i livet hennes som er verdt å skrive om. Hun begynner å få det samme Desperate Housewife-imaget som Caroline Berg Eriksen, bortsett fra at Julianne bor i et mye flottere hus.

Endret av BordetErSnudd
Skrevet

Hvordan kom hun seg egentlig på topplisten? :klo:

• Liker 8
Skrevet
34 minutter siden, Rosmarin(ert) skrev:

Hvordan kom hun seg egentlig på topplisten? :klo:

De tre p’ene; piloten, prøvingen og provoseringer 😅

• Liker 34
Skrevet

Kan være uenig med Julianne om mye, men fikk litt sympati når jeg leste hvor lite babyen sover. 6-7 timer på natta med 3/4 oppvåkninger og 10-20 minutters strekk på dagen! Folk forventer at bloggen skal være som før, men jeg hadde ikke klart å fungere på jobb med så lite sammenhengende søvn..

• Liker 5
Skrevet
22 minutter siden, AnonymNN skrev:

Kan være uenig med Julianne om mye, men fikk litt sympati når jeg leste hvor lite babyen sover. 6-7 timer på natta med 3/4 oppvåkninger og 10-20 minutters strekk på dagen! Folk forventer at bloggen skal være som før, men jeg hadde ikke klart å fungere på jobb med så lite sammenhengende søvn..

Jobb er ikke det samme som blogg.... I de fleste tilfeller. 

• Liker 20

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...