Veslefrikk Skrevet 26. oktober 2018 #6021 Skrevet 26. oktober 2018 5 timer siden, lenebu skrev: Er ikke sikkert tanten tok det som en fornærmelse, men jeg personlig stusser litt over formuleringer som at fargekoden var sånn og sånn, og tantens kake var ikke bildevennlig nok ("hehe") fordi den hadde feil farge. Det får meg til å lure på hva som skjer om ungen viser seg å elske rosa og ville leke med dukker og Barbie når han blir litt eldre. Virker som om tradisjonelle kjønnsroller regjerer i det hjemmet... det synes jeg er trist i 2018. Og jeg tviler forresten på at noen her i tråden hadde reagert på en rosa kake blant de blå. Å joda! Det hadde garantert blitt en snakkis her i tråden i lang tid. Da hadde det blitt skrevet ting som at den rosa kaken ødela det nydelige kakebordet, hvorfor en rosa kake i en guttedåp osv osv. Fordi det dessverre alltid er noen som må kverulere og henge seg opp i de mest ubetydelige detaljer, og da har vi det gående i tre-fire sider (eller flere) men diskusjon om den rosa kaken. Selv syns jeg det må være utrolig trist og skuffende for denne tanten, men for alt vi vet så kanskje det var avtalt på forhånd og at hun var inneforstått med det. At hun hadde fått beskjed om at de selvfølgelig gjerne ville at hun skulle ta med en kake «fordi det er jo den beste kaken i verden», men at den dessverre ikke kan være med på bildene pga temaet til sponsorer og bloggen. Og i det øyeblikket jeg skrev «sponsorer» så ble jo alt enda tristere. Tenk å få dåpen til sitt første barn sponset... 16
Gjest xx girl xx Skrevet 26. oktober 2018 #6022 Skrevet 26. oktober 2018 20 minutter siden, Veslefrikk skrev: Å joda! Det hadde garantert blitt en snakkis her i tråden i lang tid. Da hadde det blitt skrevet ting som at den rosa kaken ødela det nydelige kakebordet, hvorfor en rosa kake i en guttedåp osv osv. Fordi det dessverre alltid er noen som må kverulere og henge seg opp i de mest ubetydelige detaljer, og da har vi det gående i tre-fire sider (eller flere) men diskusjon om den rosa kaken. Selv syns jeg det må være utrolig trist og skuffende for denne tanten, men for alt vi vet så kanskje det var avtalt på forhånd og at hun var inneforstått med det. At hun hadde fått beskjed om at de selvfølgelig gjerne ville at hun skulle ta med en kake «fordi det er jo den beste kaken i verden», men at den dessverre ikke kan være med på bildene pga temaet til sponsorer og bloggen. Og i det øyeblikket jeg skrev «sponsorer» så ble jo alt enda tristere. Tenk å få dåpen til sitt første barn sponset... Jeg synes det er kjempe trist at dåpen ikke var privat. Noen begivenheter trenger man ikke dele. Jeg såg på IG at hun har reklame for kremer fra apotek. At mann skal være glad i den kroppen man har. Det er lett å tro på, når hun mener det bare er å fikse litt her og der.
Viking-girl Skrevet 26. oktober 2018 #6023 Skrevet 26. oktober 2018 Den sponsede dåpen blir diskutert i dagens pod Harm & Hegset. Skikkelig spot on! 22
Birdo Skrevet 26. oktober 2018 #6024 Skrevet 26. oktober 2018 13 timer siden, Jolanda skrev: Har de byttet til sittedelen på vogna allerede? Er han ikke bare 4 mnd.? Er det virkelig noe å henge seg opp i?😅 8 timer siden, lenebu skrev: Er ikke sikkert tanten tok det som en fornærmelse, men jeg personlig stusser litt over formuleringer som at fargekoden var sånn og sånn, og tantens kake var ikke bildevennlig nok ("hehe") fordi den hadde feil farge. Det får meg til å lure på hva som skjer om ungen viser seg å elske rosa og ville leke med dukker og Barbie når han blir litt eldre. Virker som om tradisjonelle kjønnsroller regjerer i det hjemmet... det synes jeg er trist i 2018. Og jeg tviler forresten på at noen her i tråden hadde reagert på en rosa kake blant de blå. Det trenger virkelig ikke å henge sammen. Jeg er personlig veldig glad i symmetri og veldig pirkete på detaljer - så hadde jeg hatt et fargetema på noe(være seg dåp, bryllup eller bursdag) så ville jeg ikke tatt med noe som bryter så med fargene på resten om jeg skulle tatt et ordentlig bilde av det. Vi hadde svart, hvitt og rosa tema i bryllupet og da ville det jo sett rart ut om bryllupskaka var grønn? 3
Hei2016-2 Skrevet 26. oktober 2018 #6025 Skrevet 26. oktober 2018 3 timer siden, Birdo skrev: Er det virkelig noe å henge seg opp i?😅 Det trenger virkelig ikke å henge sammen. Jeg er personlig veldig glad i symmetri og veldig pirkete på detaljer - så hadde jeg hatt et fargetema på noe(være seg dåp, bryllup eller bursdag) så ville jeg ikke tatt med noe som bryter så med fargene på resten om jeg skulle tatt et ordentlig bilde av det. Vi hadde svart, hvitt og rosa tema i bryllupet og da ville det jo sett rart ut om bryllupskaka var grønn? Ja, d vet vi redan. 4
Sol79 Skrevet 26. oktober 2018 #6026 Skrevet 26. oktober 2018 3 timer siden, Birdo skrev: Er det virkelig noe å henge seg opp i?😅 Det trenger virkelig ikke å henge sammen. Jeg er personlig veldig glad i symmetri og veldig pirkete på detaljer - så hadde jeg hatt et fargetema på noe(være seg dåp, bryllup eller bursdag) så ville jeg ikke tatt med noe som bryter så med fargene på resten om jeg skulle tatt et ordentlig bilde av det. Vi hadde svart, hvitt og rosa tema i bryllupet og da ville det jo sett rart ut om bryllupskaka var grønn? Men det var ikke selvedåpskaka, det var en ekstra kake på kakebordet. Vil det si at du ikke kunne hatt en kake med kiwi på kakebordet ditt fordi det ikke matchet med fondantkaka, makronene og kjeksen? 12
Jolanda Skrevet 26. oktober 2018 #6027 Skrevet 26. oktober 2018 4 timer siden, Birdo skrev: Er det virkelig noe å henge seg opp i?😅 Det trenger virkelig ikke å henge sammen. Jeg er personlig veldig glad i symmetri og veldig pirkete på detaljer - så hadde jeg hatt et fargetema på noe(være seg dåp, bryllup eller bursdag) så ville jeg ikke tatt med noe som bryter så med fargene på resten om jeg skulle tatt et ordentlig bilde av det. Vi hadde svart, hvitt og rosa tema i bryllupet og da ville det jo sett rart ut om bryllupskaka var grønn? Jeg har ikke hengt meg opp, jeg synes bare det var veldig tidlig. Har aldri vært borti det før. 1
listefyll Skrevet 26. oktober 2018 #6028 Skrevet 26. oktober 2018 16 timer siden, lenebu skrev: Er ikke sikkert tanten tok det som en fornærmelse, men jeg personlig stusser litt over formuleringer som at fargekoden var sånn og sånn, og tantens kake var ikke bildevennlig nok ("hehe") fordi den hadde feil farge. Det får meg til å lure på hva som skjer om ungen viser seg å elske rosa og ville leke med dukker og Barbie når han blir litt eldre. Virker som om tradisjonelle kjønnsroller regjerer i det hjemmet... det synes jeg er trist i 2018. Og jeg tviler forresten på at noen her i tråden hadde reagert på en rosa kake blant de blå. Selvfølgelig tok ikke tanta kommentaren om rosa kake som ikke passer inn som en fornærmelse. Skjønner dere ikke at det å lage en rosa kake var et humoristisk grep etter debatten om Barbie? 🙄🙄 5
Ny Bruker Skrevet 26. oktober 2018 #6029 Skrevet 26. oktober 2018 4 timer siden, Jolanda skrev: Jeg har ikke hengt meg opp, jeg synes bare det var veldig tidlig. Har aldri vært borti det før. Vi har selv gått over fra bagdelen til ... trillevogn når barnet hadde akkurat fylt 4 mnd. Jeg skulle reise med fly og det var mer praktisk med trillevogn (i helt liggende stilling) og selv om det ar oktober, så begynte vi med trillevogn i den alderen. Mindre plass i bilen, lett å håndtere på butikkene, osv. Brukte sportsdelen til den store vogna kun ute i snøen. 1
Malum Skrevet 27. oktober 2018 #6030 Skrevet 27. oktober 2018 Her sies mye av det som trengs å sies, og som også mange i denne tråden mener: https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/m62E5v/morten-hegseth-kritiserer-bloggere-for-baby-spons 34
Maskopi Skrevet 27. oktober 2018 #6031 Skrevet 27. oktober 2018 3 minutter siden, Malum skrev: Her sies mye av det som trengs å sies, og som også mange i denne tråden mener: https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/m62E5v/morten-hegseth-kritiserer-bloggere-for-baby-spons Dette!! Var på vei inn for å lime inn linken selv 😂 6
Gjest Regnskapssekretær Skrevet 27. oktober 2018 #6032 Skrevet 27. oktober 2018 Ok nå har de fått ungen. Hva er hypen videre nå?
konkelimonke Skrevet 28. oktober 2018 #6033 Skrevet 28. oktober 2018 Skjønner ikke hvorfor hu reklamerer for ACO med elsk deg selv. Hu og mannen som begge liker å kjøpe seg pen på det de måtte ønske 🤷🏻♀️ 8
spagbol Skrevet 28. oktober 2018 #6034 Skrevet 28. oktober 2018 Herregud... https://imgur.com/a/4mKvncg 11
Pøbelkråka Skrevet 28. oktober 2018 #6035 Skrevet 28. oktober 2018 8 minutter siden, spagbol skrev: Herregud... https://imgur.com/a/4mKvncg Såg den selv og tenkte bare 🙄🙄🙄🙄 5
Gjest xx girl xx Skrevet 29. oktober 2018 #6036 Skrevet 29. oktober 2018 7 timer siden, spagbol skrev: Herregud... https://imgur.com/a/4mKvncg Dette blir bare latterlig. Bloggerne lever virkelig i sin egen rosa boble.
Moi04 Skrevet 29. oktober 2018 #6037 Skrevet 29. oktober 2018 Er så lei av den samme reklamen for may beauty. 5
marthes Skrevet 29. oktober 2018 #6038 Skrevet 29. oktober 2018 42 minutter siden, Moi04 skrev: Er så lei av den samme reklamen for may beauty. Du er bare misunnelig 😂😂 26
Viking-girl Skrevet 29. oktober 2018 #6039 Skrevet 29. oktober 2018 5 timer siden, Moi04 skrev: Er så lei av den samme reklamen for may beauty. Elendige produkter, faktisk noe av det verste jeg har vært borti! Både maske og skrubb gikk i søpla. 5
Gjest Fru Olsen Skrevet 29. oktober 2018 #6040 Skrevet 29. oktober 2018 5 timer siden, Viking-girl skrev: Elendige produkter, faktisk noe av det verste jeg har vært borti! Både maske og skrubb gikk i søpla. Gurimalla, at bloggere vil reklamere for noe sånt skvip.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå