Justlooking Skrevet 14. oktober 2018 #5941 Skrevet 14. oktober 2018 Mye synspunkter på at foreldrene forlot en nesten nyfødt baby en helg. Vil ikke blande meg inn, men regner med at selv om foreldrene tilsynelatende virker veldig overfladiske så har junior det bra. Det jeg har hengt meg opp i er alt rotet med verisure, som ikke var reklame men kun fruens synspunkter. Fortsatt står det reklame verisure på facebooksiden om saken, lang tid etter... 9
gladidag Skrevet 14. oktober 2018 #5942 Skrevet 14. oktober 2018 Alle dere som skriver om hvor forferdelig det er å forlate barnet...Det har ikke vært veldig lang fødselspermisjon sånn som nå i Norge i så veldig lang tid. På 60 og 70 tallet måtte mødrene ganske tidlig ut igjen i jobb, og overlate barna til dagmamma/barnehage. jeg var selv hos dagmamma når jeg var baby, og begynte i barnehage som 1 åring i 1972 . Om en baby må sove to netter hos en bestemor så er jo ikke det skadelig for et barn...kjære vene damer. Slutt å være så fordømmende om et par dere ikke kjenner personlig. http://statisk.bt.no/data/faktasjekk/perm2.html?id=1 38
Raven Emerald Skrevet 14. oktober 2018 #5943 Skrevet 14. oktober 2018 Ryddet for brukerdebatt, krenkende utsagn, og svar til dette. Raven Emerald, mod. 3
Bloggheksa Skrevet 14. oktober 2018 #5944 Skrevet 14. oktober 2018 Ja men jeeesus da folk. Ka e galt med at dem har barnet på overnatting for at dem ska kunne være med på det ? Ser virkelig ikke problemet. Eldste vår tålte ikke min melk eller vanlig nan. Han måtte ha spesial melk. Mamma ble overlykkelig når han var 3 uker å vi fant det ut så jeg måtte slutte å amme, for da kunne hun endelig få ha han på overnatting. Jeg var like mye hønemor å tenkte på han hele tiden. Men vi var hjemme da, ingen festligheter😂 men hadde barnevakt på han når han var 6 uker, hos mamma da også. Da for at jeg kunne gå ut med ei venninne som bor noen hundre mil fra her vi bor. Skjønne godt dem velge å ha barnet hos foreldrene. Koselig både for besteforeldrene og for litt kos for meg 😁 8
Lill3My Skrevet 15. oktober 2018 #5945 Skrevet 15. oktober 2018 Tenker egentlig det er fint hvis man som nybakt mamma klarer å ta seg en eneste kveld borte fra barnet. Den ene kvelldenødelgger ikke for noe mor-barn-bånd. Hadde det vært hele tiden ville det jo vært annerledes. Mange nye mødre kvier seg sånn til å få fra barnet at det kan gå nesten latterlig lang tid før de tar seg en kveld uten barnet i nærheten. Leeds til henne som gjør det. Særlig mtp at hun nok vet hvor mye hets hun risikerer å få av folk som skal synse og mene.. 11
Gjest Forumassistent Skrevet 16. oktober 2018 #5946 Skrevet 16. oktober 2018 Ryddet for avsporing og svar til dette. Hanne Mari, forumansvarlig
Mnjah Skrevet 16. oktober 2018 #5947 Skrevet 16. oktober 2018 (endret) På 12.10.2018 den 22.05, Miranda16 skrev: Samme tenkte jeg! Han er god på å skifte fokuset tilbake på seg selv. Synes han også kan være kontrollerende. Bare det å forlate en 3 uker gammel baby for å være med på "kjendisfest" TV2s høstlansering...Regner han var en drivkraft der også. Har aldri hørt om noen som har barnevakt før barnet er minst 6 måneder, mange ikoke før året, da de ikke vil forlate barnet. De hadde garantert fått unntak fra TV2 gitt situasjonen. Innflyttningsfest noen uker etter det, for å kunne flashe det på some? Så bra at du fikk utvidet horisonten din litt da, og høre om andre som gjør ting på en annen måte enn kun det du har hørt om! 🙂🙂🙂🙂 Endret 16. oktober 2018 av Mnjah 30
Zenhouse Skrevet 16. oktober 2018 #5948 Skrevet 16. oktober 2018 Hvis det blir så mye oppstyr om at ei mormor passer babyen et par dager, at en skulle tro lille gutt fikk dype psykologiske traumer av det... da håper jeg virkelig ingen mammaer som har måttet overlate sin baby til nær familie i en kort periode pga fødselsdepresjon el annen sykdom leser disse sidene her. De må jo føle det helt forferdelig 😱 skjerpings! 20
Korpsnerden Skrevet 17. oktober 2018 #5949 Skrevet 17. oktober 2018 Jeg sendte inn spørsmål om dagmamma til ukens spørsmålsrunde men "merkelig" nok ble dette spørsmålet utelatt. 6
galmamma Skrevet 17. oktober 2018 #5951 Skrevet 17. oktober 2018 Dette er individuelt og alle gjør det på sin måte. Ingenting som ikke er overdrevent er feil. 2
Zoey Skrevet 17. oktober 2018 #5952 Skrevet 17. oktober 2018 Jeg og mannen fulgte den regla over her ganske så nøye, men vi regnet oss begge som hovedomsorgspersoner. For en baby på 2 måneder så er det shit det samme om jeg som mor ligger og sover i fire timer i strekk for første gang på fjorten dager, eller om jeg er ute på kino på venninner. Men vi lot også bestemor passe noen timer her og der og hun var kanskje ikke babyens hovedomsorgsperson, men definitivt kjent og trygg. Noen barn sover jo også godt natta gjennom fra tidlig alder, så for alt vi vet forlot fruen og mannen en trygg sovende baby hos en bestemor og våknet og en stund etterpå var mamma og pappa der igjen. Å kritisere hva som er viktig å ha barnevakt for når vi ikke kjenner alle detaljene er ufint. Og litt flisespikkeri. For noen kan søvn være grunnen til at de har barnevakt, for noen kan det å pynte seg og gjøre noe gøy den ene kvelden gi masse energi. Barsel er allerede en tung tid for mange, om ikke en halv verden skal finne feil å legge til byrden. Det finnes ingen Årets Mor-pokal og hadde den eksistert så hadde neppe noen vunnet og vært prikkfrie og perfekte kandidater, så lenge alle de andre kandidatene skal være dommere. 24
bygdefruen Skrevet 17. oktober 2018 #5953 Skrevet 17. oktober 2018 Første gangen datteren min sov hos besteforeldre var hun 3 mnd gammel. Nå, 11 år etter, har vi et nært og godt forhold. 6
Gjest BethD Skrevet 17. oktober 2018 #5954 Skrevet 17. oktober 2018 3 timer siden, bygdefruen skrev: Første gangen datteren min sov hos besteforeldre var hun 3 mnd gammel. Nå, 11 år etter, har vi et nært og godt forhold. Min var 2. Og tenk, at han har knyttet seg sånn til meg uansett. Helt sjokkerende
Diamant Skrevet 17. oktober 2018 #5955 Skrevet 17. oktober 2018 Min svoger og svigerinne var på kino da babyen var 3 uker. Babyen var hos Farmor og Farfar de timene. Selv var vi i bryllup da babyen vår var 6 uker, babyen var da på overnatting hos Farmor og Farfar. 1
Populært innlegg Femilie Skrevet 17. oktober 2018 Populært innlegg #5956 Skrevet 17. oktober 2018 Finnes det ikke en egnet tråd under barn og familie der man kan skrive når man gikk fra barna? 67
Diamant Skrevet 17. oktober 2018 #5957 Skrevet 17. oktober 2018 40 minutter siden, Femilie skrev: Finnes det ikke en egnet tråd under barn og familie der man kan skrive når man gikk fra barna? Det gjør det helt sikkert, men grunnen til at det ble et tema her er fordi Pilotfrue fikk så mye pes fordi hun var borte fra babyen sin 2 (?) døgn... 1
Femilie Skrevet 17. oktober 2018 #5958 Skrevet 17. oktober 2018 3 minutter siden, Diamant skrev: Det gjør det helt sikkert, men grunnen til at det ble et tema her er fordi Pilotfrue fikk så mye pes fordi hun var borte fra babyen sin 2 (?) døgn... Jeg ser hvorfor det ble et tema, men at flere brukere bare ramser opp når og hvor lenge de selv var borte fra baby, synes jeg ikke tilfører debatten noe som helst. 42
Diamant Skrevet 17. oktober 2018 #5959 Skrevet 17. oktober 2018 (endret) 9 minutter siden, Femilie skrev: Jeg ser hvorfor det ble et tema, men at flere brukere bare ramser opp når og hvor lenge de selv var borte fra baby, synes jeg ikke tilfører debatten noe som helst. Ser den, men det var vel bare for informere om at Pilotfrue ikke er den eneste som har vært borte fra barna når de var så små. Og for at hun ikke trenger å få så mye pes for akkurat dette. Endret 17. oktober 2018 av Diamant 4
Puffin Skrevet 17. oktober 2018 #5960 Skrevet 17. oktober 2018 Å diskutere en blogger mtp eksponering av barn er viktig. Å være mammapoliti for andre valg man tar er ikke nødvendig, og det er tidvis ufint. Alle må finne sin egen vei som foreldre, og ingen er perfekte. 33
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå