Malum Skrevet 23. september 2018 #5781 Skrevet 23. september 2018 (endret) 51 minutter siden, ...sunny... skrev: Hunder drar med seg mange bakterier. Hunden går ute på bakken og snuser på alt mulig, så sier seg selv at bakterier følger med. Og det er stor forskjell på å ha hund i hus, og på å ha hund OPPI neste hvor babyen sover. Nei, vettu hva. Det er sunnere for barn å vokse opp i et hjem med hunder enn et klinisk rent hjem. Les linkene. Mange er altfor hysteriske mtp barn og bakterier. Endret 23. september 2018 av Malum 26
decker Skrevet 23. september 2018 #5782 Skrevet 23. september 2018 Eg tenker ikkje hovudsakleg på bakteriar og sånn når ein lar hunden ligga i barneseng eller vogner eller kva det er, det er meir det at hunden (eller kattar for den saks skuld) kan sjå på det som «sin» plass og leggja seg der mens ungen er oppi. Det er kjapt litt meir skummelt. 14
Moongirl Skrevet 24. september 2018 #5783 Skrevet 24. september 2018 Grøss...både til at hundene skitner til babyens ting, at de behandler hunden som en baby og at det kan oppstå skumle situasjoner siden de ikke klarer å sette grenser... 9
Malum Skrevet 24. september 2018 #5784 Skrevet 24. september 2018 6 timer siden, decker skrev: Eg tenker ikkje hovudsakleg på bakteriar og sånn når ein lar hunden ligga i barneseng eller vogner eller kva det er, det er meir det at hunden (eller kattar for den saks skuld) kan sjå på det som «sin» plass og leggja seg der mens ungen er oppi. Det er kjapt litt meir skummelt. Nå er det snakk om hund i dette tilfellet. En hund vil da ikke automatisk se på en plass som «sin» fordi den har ligget der en gang eller to. De fleste hunder jeg kjenner ser dessuten om en plass er opptatt, og ville aldri lagt seg oppå den som ligger der fra før. Det ville jo være nokså ubehagelig å ligge oppå en unge, tror du ikke? Spesielt for disse hundene her, som vel er mindre enn ungen allerede. Jeg regner dessutened at ungen har foreldre som passer på den. 5
Gjest ...sunny... Skrevet 24. september 2018 #5785 Skrevet 24. september 2018 8 timer siden, Malum skrev: Nei, vettu hva. Det er sunnere for barn å vokse opp i et hjem med hunder enn et klinisk rent hjem. Les linkene. Mange er altfor hysteriske mtp barn og bakterier. Fordi man ikke puttet hunden i nestet hvor babyen sover, trenger ikke det bety at man har et sterilt hjem. Det er en mellomting Men skjønner at du har hund og at dette er et touchy tema.
Malum Skrevet 24. september 2018 #5786 Skrevet 24. september 2018 9 minutter siden, ...sunny... skrev: Fordi man ikke puttet hunden i nestet hvor babyen sover, trenger ikke det bety at man har et sterilt hjem. Det er en mellomting Men skjønner at du har hund og at dette er et touchy tema. Det er absolutt ikke et touchy tema, altså. Bevares. Det er bare det at jeg synes folk er vel hysteriske når det kommer til hva baby og barn faktisk tåler av bakterier miljøet de lever i. Å putte hunden oppi babynestet for å ta et morsomt bilde betyr ikke at nestet har blitt hundens faste liggeplass, og at den har vært oppi der er ikke skadelig for baby på noe vis. Det er bare det. 7
Love2017juni Skrevet 24. september 2018 #5787 Skrevet 24. september 2018 🙄 Jeg har ikke hund lengre og har heller ikke hatt hunden(e) oppi verken seng, sofa eller vogn, men har til gode og høre at en baby er blitt alvorlig sjuk grunna bakterier fra hund alså.. Den dagen barnet begynner og kravle rundt på gulvet kommer han til og putte i seg bakterier fra disse pelsdottene hele tiden. Og forsatt kommer det til og gå kjempebra😉 5
Gjest ...sunny... Skrevet 24. september 2018 #5788 Skrevet 24. september 2018 18 minutter siden, Malum skrev: Det er absolutt ikke et touchy tema, altså. Bevares. Det er bare det at jeg synes folk er vel hysteriske når det kommer til hva baby og barn faktisk tåler av bakterier miljøet de lever i. Å putte hunden oppi babynestet for å ta et morsomt bilde betyr ikke at nestet har blitt hundens faste liggeplass, og at den har vært oppi der er ikke skadelig for baby på noe vis. Det er bare det. Jeg ville i hvertfall ikke gjort det, og ikke ser jeg hensikten med det heller. Jeg har et normalt rent hjem, er ikke hysterisk på noen måte. Men krybbedød er noe jeg er ekstremt redd for, og jeg tenker at bakterier fra hunden der hvor baby sover ikke akkurat er forebyggende. Og før jeg blir arrestert; nei, jeg vet ikke om noen forskning på krybbedød og hund i sengen. Jeg bare tenker at det KAN være uheldig. Men vi må få ulike meninger om temaet
Ultiva Skrevet 24. september 2018 #5789 Skrevet 24. september 2018 (endret) På 22.9.2018 den 15.28, lilletrilleline skrev: Nå har flyfruemannen kjøpt seg sparkesykkel. Jeg greier ikke mer! 😂 Det er veldig praktisk med sparkesykkel når man må gå store avstander i fbm jobb. Dette gjelder f eks både Oslo lufthavn og de fleste sykehus, hvor det kan være snakk om ganske lange avstander for å komme seg fra A til B. Tidsbesparende 👍 Når det gjelder spedbarn/små babyer så er det svært uheldig med TV da barnet ikke har mulighet til å skjerme seg for inntrykkene. De har ikke utviklet evnene til å bevisst snu på hodet/lukke igjen øynene for å skjerme seg for inntrykk.Man skal ikke introdusere babyens soveområder som et sted der dyra kan hoppe opp og legge seg syns jeg. Jeg hadde vært redd for at dyret skulle hoppe opp, legge seg oppå babyen og kvele det. Ser noen skriver at dyra ser ikke på en soveplass som sin dersom de bare blir lagt oppi der for et søtt bilde, men vi kan jo ikke vite om dette var et engangstilfelle. En baby på 1-2-3 måneder har uansett ikke motoriske evner eller styrke til å få vekk noe som legger seg over ansiktet på den. Endret 24. september 2018 av Ultiva 17
Gjest xx girl xx Skrevet 24. september 2018 #5790 Skrevet 24. september 2018 46 minutter siden, Ultiva skrev: Det er veldig praktisk med sparkesykkel når man må gå store avstander i fbm jobb. Dette gjelder f eks både Oslo lufthavn og de fleste sykehus, hvor det kan være snakk om ganske lange avstander for å komme seg fra A til B. Tidsbesparende 👍 Når det gjelder spedbarn/små babyer så er det svært uheldig med TV da barnet ikke har mulighet til å skjerme seg for inntrykkene. De har ikke utviklet evnene til å bevisst snu på hodet/lukke igjen øynene for å skjerme seg for inntrykk.Man skal ikke introdusere babyens soveområder som et sted der dyra kan hoppe opp og legge seg syns jeg. Jeg hadde vært redd for at dyret skulle hoppe opp, legge seg oppå babyen og kvele det. Ser noen skriver at dyra ser ikke på en soveplass som sin dersom de bare blir lagt oppi der for et søtt bilde, men vi kan jo ikke vite om dette var et engangstilfelle. En baby på 1-2-3 måneder har uansett ikke motoriske evner eller styrke til å få vekk noe som legger seg over ansiktet på den. Jeg tror ikke det er mange hunder som legger seg over en liten baby. Den ville lagt seg ved siden av.
Ultiva Skrevet 24. september 2018 #5791 Skrevet 24. september 2018 1 time siden, xx girl xx skrev: Jeg tror ikke det er mange hunder som legger seg over en liten baby. Den ville lagt seg ved siden av. Ja det er gudskjelov svært sjelden at det skjer. Men utkommet kan uansett bli tragisk: https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/Mzza5/sovende-baby-kvalt-av-katt 5
Malum Skrevet 24. september 2018 #5792 Skrevet 24. september 2018 1 time siden, Ultiva skrev: Ja det er gudskjelov svært sjelden at det skjer. Men utkommet kan uansett bli tragisk: https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/Mzza5/sovende-baby-kvalt-av-katt Det er velkjent at katter gjør sånt. Jeg kan ikke hjelpe for å undre meg over at mange her synes å gå ut ifra at babyen og hundene er sammen helt uten tilsyn. Jaja. 4
Gjest Picketfence Skrevet 24. september 2018 #5793 Skrevet 24. september 2018 4 timer siden, ...sunny... skrev: Jeg ville i hvertfall ikke gjort det, og ikke ser jeg hensikten med det heller. Jeg har et normalt rent hjem, er ikke hysterisk på noen måte. Men krybbedød er noe jeg er ekstremt redd for, og jeg tenker at bakterier fra hunden der hvor baby sover ikke akkurat er forebyggende. Og før jeg blir arrestert; nei, jeg vet ikke om noen forskning på krybbedød og hund i sengen. Jeg bare tenker at det KAN være uheldig. Men vi må få ulike meninger om temaet Å antyde at bakterier fra hunden kan disponere for krybbedød blir kanskje litt søkt. At et dyr kan legge seg over et barn og kvele det blir noe annet. Er ellers enig i at man kan holde husdyr borte fra barnas soveplasser.
Hummingbird2 Skrevet 24. september 2018 #5794 Skrevet 24. september 2018 TV-titting og hund i seng er bare bagateller. Det som er virkelig ille er at hun skrev på bloggen at barnet ikke fikk leke med dukker. Rart at hun som er gift med den hun er, er så opptatt av tradisjonelle mannsroller. 8
Gjest ti10 Skrevet 24. september 2018 #5795 Skrevet 24. september 2018 37 minutter siden, Hummingbird2 skrev: TV-titting og hund i seng er bare bagateller. Det som er virkelig ille er at hun skrev på bloggen at barnet ikke fikk leke med dukker. Rart at hun som er gift med den hun er, er så opptatt av tradisjonelle mannsroller. Det virker jo som hun har lekt husfrue og kone ganske lenge og har gjort seg opp noen meninger på forhånd om hvordan de skal oppdra barnet. Tror det meste av det ikke blir noe av når hun oppdager at virkeligheten ikke er bare svart/hvit, men det har hun nok allerede fått et innblikk i.
Gjest Nuna Skrevet 24. september 2018 #5796 Skrevet 24. september 2018 2 timer siden, Hummingbird2 skrev: TV-titting og hund i seng er bare bagateller. Det som er virkelig ille er at hun skrev på bloggen at barnet ikke fikk leke med dukker. Rart at hun som er gift med den hun er, er så opptatt av tradisjonelle mannsroller. Ja, og det skjer samtidig som det dør et barn i verden hvert 5. sekund.
Raven Emerald Skrevet 24. september 2018 #5797 Skrevet 24. september 2018 Ryddet for latterliggjøring og svar til dette. Raven Emerald, mod.
Forever22 Skrevet 24. september 2018 #5798 Skrevet 24. september 2018 Jeg har ikke våre katter i hverken seng, vogn eller hva det måtte være. Ikke fordi jeg tror de er så veldig skitten, men husdyr som katter og hunder har ofte flått og midd feks. Og det vil jeg virkelig ikke ha på babyen min 🙈 11
Gjest chiki Skrevet 24. september 2018 #5799 Skrevet 24. september 2018 På 23.9.2018 den 22.08, Malum skrev: Flått kan man finne flere steder i huset om man har hund eller katt som beveger seg ute i høyt gress, busker og kratt. Skal man tenke sånn kan jo ikke barnet bevege seg på samme områder i huset som hunden i det hele tatt. Har vi vært på tur med hundene på steder hvor de kan ha fått flått sjekker vi dem alltid. Går ut ifra at de fleste gjør det. Hvilke andre «rare» ting tenker du en hund drar med seg? Man skal ikke la hunden slikke noen i ansiktet, men bortsett fra det er det ingen ulempe for barnets helse å ha hund i huset. https://www.tv2.no/a/3829890/ https://www.p4.no/det-gode-liv/helse/kjeledyr-minsker-sjansen-for-overvekt-og-allergi-hos-barn/artikkel/697540/ Jeg tenker hunder drar med seg temmelig mye rart. Min hund prøvde å rulle og gni seg på en død mus da vi gikk tur tidligere i uken. Heldigvis var han i bånd så vi oppdaget det. Vi også sjekker for flått, men er ikke alle man oppdager vi lar hunden ligge i sofaen og er ikke hysteriske. Men vi har den ikke i sengene og han har ikke fått bruke liggeplassene til barna da de var babyer. tenker det er forskjell på la den ligge om i babynestet til babyen, og la den ligge på sofaen med 4 åringen. men skjønner mange nok er uenige:)
skruf Skrevet 24. september 2018 #5800 Skrevet 24. september 2018 (endret) Jeg synes fortsatt det er sært at de samsover med bikkjene mens babyen var de bastante på skulle sove i egen seng fra dag 1 og er allerede nå i egen seng på eget soverom Hun skriver riktignok at de sover selv i en periode på gjesterommet i samme etasje som den lille. Og bra er det, jeg hadde ikke turt å sove i en helt annen etasje enn babyen iallefall, selv ikke med en god babycall. Hva om det begynner å brenne? Endret 25. september 2018 av skruf 16
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå