Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dølt innlegg om dopapir. Her kan jeg være enig med diverse kritikere. Her kunne hun egentlig ha spart seg hele innlegget. 

• Liker 14
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, Birdo skrev:

Jeg skulle gjerne hatt noen til å vaske både huset og klærne mine! Om man har råd til det, så why not?

Uff her jeg går gravid i varmen med hundre barn så ønsker jeg meg både vaskehjelp og vaskebud... kunne egentlig hatt au pair i år kjenner jeg! Misunnelig på folk som har råd til å leie alt av hjelp til hjemmet! 

• Liker 3
Gjest Vitting
Skrevet (endret)
8 timer siden, Birdo skrev:

Jeg skulle gjerne hatt noen til å vaske både huset og klærne mine! Om man har råd til det, så why not?

Jeg også (minus klesvask, kan bytte den ut med hagehjelp), og i og med vår familiesituasjon må vi ha vaskehjelp og gartner for hagen hvis jeg skal fortsette i full jobb etter nestemann kommer og kjøp av hus iso. leilighet. Hvis jeg skal gjøre alt det, samt ta vare på våre barn og dyr, er det ikke nok timer i døgnet for meg til å fortsette i jobben min (en jobb som forøvrig produserer noe ingen mennesker i verden kan være foruten, ALLE bruker produktet vi produserer, hver bidige dag. Altså en enorm samfunnsnytte.). Men nå er det nå en gang sånn at jeg ikke blogger, jeg publiserer ikke behovet på sosiale medier, jeg lever ikke av det bildet jeg presenterer av meg selv i sosiale medier, jeg lever ikke av reklame for bedrifter. Jeg har en vanlig jobb og et vanlig liv. Det er summen av alt hva pilotfrue og c/o presenterer/står for/gir inntrykk av. Det er ikke ett fint bilde, og det åpner for kritikk.  

Igjen: å ha hushjelp isolert sett er det ingen ting galt med. Men når du presenterer hushjelp som "hva skulle jeg gjort uten hushjelpa mi?" i sosiale medier mens du sliter med store problemer som "hvilken sofa skal vi få oss sponsa nå da til verandaen? åånei båten vår må i vaskeautomat på nede på Vollen Marina! hvilken Louis Vuitton skal jeg neste gang kjøpe meg? Menneskerettigheter er så not my problem. Hvordan skal jeg generere mest mulig klikk ut av fødselshistorien vår? Clickbaitoverskrifter, kanskje jeg burde ringe Anna Rassmusen?" - så vil folk reagere på at du skriver "hva skulle jeg gjort uten". Du kunne jo f.eks gjort det selv, med all den tiden du faktisk har i døgnet ditt. Attpåtil virker det som du ikke er klar over det, og at du lever i en annen verden hvor utfordringer og harde tider er ukjente begreper.

Endret av Vitting
Skrevet

Ryddet for persondebatt, spekulasjoner og svar til dette.

Edie, adm.

Skrevet
31 minutter siden, Vitting skrev:

Jeg også (minus klesvask, kan bytte den ut med hagehjelp), og i og med vår familiesituasjon må vi ha vaskehjelp og gartner for hagen hvis jeg skal fortsette i full jobb etter nestemann kommer og kjøp av hus iso. leilighet. Hvis jeg skal gjøre alt det, samt ta vare på våre barn og dyr, er det ikke nok timer i døgnet for meg til å fortsette i jobben min (en jobb som forøvrig produserer noe ingen mennesker i verden kan være foruten, ALLE bruker produktet vi produserer, hver bidige dag. Altså en enorm samfunnsnytte.). Men nå er det nå en gang sånn at jeg ikke blogger, jeg publiserer ikke behovet på sosiale medier, jeg lever ikke av det bildet jeg presenterer av meg selv i sosiale medier, jeg lever ikke av reklame for bedrifter. Jeg har en vanlig jobb og et vanlig liv. Det er summen av alt hva pilotfrue og c/o presenterer/står for/gir inntrykk av. Det er ikke ett fint bilde, og det åpner for kritikk.  

Igjen: å ha hushjelp isolert sett er det ingen ting galt med. Men når du presenterer hushjelp som "hva skulle jeg gjort uten hushjelpa mi?" i sosiale medier mens du sliter med store problemer som "hvilken sofa skal vi få oss sponsa nå da til verandaen? åånei båten vår må i vaskeautomat på nede på Vollen Marina! hvilken Louis Vuitton skal jeg neste gang kjøpe meg? Menneskerettigheter er så not my problem. Hvordan skal jeg generere mest mulig klikk ut av fødselshistorien vår? Clickbaitoverskrifter, kanskje jeg burde ringe Anna Rassmusen?" - så vil folk reagere på at du skriver "hva skulle jeg gjort uten". Du kunne jo f.eks gjort det selv, med all den tiden du faktisk har i døgnet ditt. Attpåtil virker det som du ikke er klar over det, og at du lever i en annen verden hvor utfordringer og harde tider er ukjente begreper.

Må faktisk si meg enig med deg her.. 

Hadde selv ikke takka nei til mangen av godene hun har. (Utenom klesvask; selv om jeg hater det, så får ingen andre røre mitt skittentøy🙈).. 

Men hun virker tvert igjen ganske lat😏 Joda hun har født; Det har jeg også, tre ganger. (Svangerskapsforgiftning har jeg også hatt) Men oppgavene hjemme stoppet ikke opp selv om jeg hadde født, mannen jobber borte så reiste på jobb etter ei uke! Jobben min hadde jeg permisjon fra, men ikke «livet» generelt; som matlaging, vasking av klær og hus..

Pilotfrue lever i en helt annen verden enn oss andre «dødelige».  

Og hun blir kritisert for det; nettopp fordi hun deler alt hun gjør (ikke gjør). 

• Liker 28
Skrevet
1 time siden, Vitting skrev:

Ja, det er dette. Sett samlet så gir det et seriøst heslig bilde av flyfrua og fymannen. 

Skrevet
2 timer siden, Vitting skrev:

Tar av meg hatten 👒 Veldig godt skrevet 👍🏻

• Liker 8
Skrevet

Og angående den føde-stellebagen;  en t-skjorte med Happy mommy-logo er avbildet i innlegget. Jeg mener den er sponset av en av nettbutikkene hun samarbeider/samarbeidet med. Ingen merking overhodet. Når man først tar seg (litt) tid til å skrive et innlegg kan man like gjerne merke det riktig også.. Hun har jo vært SÅ flink og stolt av at du har gjort alt etter boken før! Kan ikke skylde på noe nå..

• Liker 8
Skrevet
22 minutter siden, Jordbærogfløte skrev:

Og angående den føde-stellebagen;  en t-skjorte med Happy mommy-logo er avbildet i innlegget. Jeg mener den er sponset av en av nettbutikkene hun samarbeider/samarbeidet med. Ingen merking overhodet. Når man først tar seg (litt) tid til å skrive et innlegg kan man like gjerne merke det riktig også.. Hun har jo vært SÅ flink og stolt av at du har gjort alt etter boken før! Kan ikke skylde på noe nå..

Kan ikke skylde på ammetåka. Å merke innlegg bør ikke være så vanskelig. Det er ikke greit

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, Minnie23 skrev:

Kan ikke skylde på ammetåka. Å merke innlegg bør ikke være så vanskelig. Det er ikke greit

Jepp 🤗

• Liker 3
Skrevet
På 3.7.2018 den 19.31, Milio skrev:

Noen som vet om Bloggerne var med på fødselen, eller om de var ferdig med opptakene før den tid?

Regner med det. Det vil jo være det hele deres historie leder opp til. Og de har jo sagt at fødselen skal dokumenteres mener jeg å huske. 

• Liker 5
Skrevet (endret)
2 minutter siden, Omo skrev:

Regner med det. Det vil jo være det hele deres historie leder opp til. Og de har jo sagt at fødselen skal dokumenteres mener jeg å huske. 

Dere får nok skrævet i vidvinkelen på tv mens lille S kommer ut, i beste sendetid kan jeg tenke meg.

Endret av O.G.
Skrevet
12 minutter siden, O.G. skrev:

Dere får nok skrævet i vidvinkelen på tv mens lille S kommer ut, i beste sendetid kan jeg tenke meg.

😂

• Liker 3
Gjest Truka
Skrevet
50 minutter siden, O.G. skrev:

Dere? Så opphngt som du er i Pilotfrue så sitter du nok klisteret, tenker jeg.

Skrevet
10 timer siden, Minnie23 skrev:

En kan skylde så mangt på en ammetåke, altså! Jeg la osten i fryseren og brødet i kjøleskapet. Det er virkelig altoppslukende å få en baby. Enkelte kvinner viser lite avvik fra vanlig oppførsel, mens andre (som meg) får korttidshukommelse så det holder og mange andre "bivirkninger". 

• Liker 4
Skrevet
8 minutter siden, H@nna30 skrev:

En kan skylde så mangt på en ammetåke, altså! Jeg la osten i fryseren og brødet i kjøleskapet. Det er virkelig altoppslukende å få en baby. Enkelte kvinner viser lite avvik fra vanlig oppførsel, mens andre (som meg) får korttidshukommelse så det holder og mange andre "bivirkninger". 

Man kan så absolutt få det. Jeg har selv vært der.. Men da kan man jo like gjerne vente med å ta fatt på jobbingen også. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
22 minutter siden, Truka skrev:

Dere? Så opphngt som du er i Pilotfrue så sitter du nok klisteret, tenker jeg.

Jeg har ikke fjernsynsapparat, så der tenker du feil.... 

Endret av O.G.
Skrevet
9 minutter siden, Jordbærogfløte skrev:

Man kan så absolutt få det. Jeg har selv vært der.. Men da kan man jo like gjerne vente med å ta fatt på jobbingen også. 

Er ikke uenig med deg her. Synes hun kunne tatt seg en lang pause. Men kanskje hun prøver å blidgjøre enkelte som ønsker livstegn uansett hva?

• Liker 4
Skrevet
34 minutter siden, O.G. skrev:

Jeg har ikke fjernsynsapparat, så der tenker du feil.... 

Du kan se Bloggerne på TV sumo. Internett har du

• Liker 8
Skrevet
2 minutter siden, Snuppah00 skrev:

Du kan se Bloggerne på TV sumo. Internett har du

Ja, men jeg kikker ikke reality tv, det er en prinsipp sak.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...