lulus Skrevet 3. juli 2018 #4921 Skrevet 3. juli 2018 18 minutter siden, J.. skrev: Han ligger jo å spreller på den andre sofaen mens de filmer. Og ut fra de få sekundene med film så kan man konkludere med at de ikke bruker tid på å bli kjent med babyen? Av døgnets 24 timer? 22
Gjest Vitting Skrevet 3. juli 2018 #4922 Skrevet 3. juli 2018 31 minutter siden, lulus skrev: Hjelpes.. babyen sover jo også. Skal man sitte å se på når de sover og ikke koble av litt med feks telefonen i sofaen? For all del, men når argumentasjonen er at hun ikke kan jobbe fordi hun må bruke tid på å bli kjent med ungen - og de framstiller seg på følgende vis på sosiale medier for tusenvis av følgere: På båttur, på telefonen hver gang de er hjemme i huset, med hushjelp for alt av huslige gjøremål, kjøpe nye møbler Så gir det ikke akkurat inntrykk av at det er ungen som krever så mye at man ikke kan jobbe i den ekstremt lite krevende jobben man har. 7 minutter siden, lulus skrev: Og ut fra de få sekundene med film så kan man konkludere med at de ikke bruker tid på å bli kjent med babyen? Av døgnets 24 timer? Det er o v e r h o d e t ikke det det står, prøv igjen med lesebriller på
Milio Skrevet 3. juli 2018 #4923 Skrevet 3. juli 2018 43 minutter siden, Vitting skrev: Ser ut som hun bruker mye tid til å bli kjent med babyen gjennom å sitte på sofaen og trykke på telefonen iallefall Helt utrolig hvor mye feil hun gjør i dine øyne. 22
Gjest Vitting Skrevet 3. juli 2018 #4924 Skrevet 3. juli 2018 Akkurat nå, Milio skrev: Helt utrolig hvor mye feil hun gjør i dine øyne. Hun lever av å være en offentlig person, helt utrolig hvor mye det plager folk at jeg gjør meg opp min mening (og tydeligvis flere andres i og med at innleggene mine har fått en ganske stor andel likes) om hennes atferd ut i fra det hun og mannen selv velger å publisere til tusener av følgere. Hun velger selv sitt bilde, slik vi alle gjør når vi lager instagram og facebook-profiler. At hun enten ikke ser det, eller ønsker å framstille seg slik, er vel noe av det som er ytterst fascinerende her Som en dramaserie på TV2 livsstil, det er så virkelighetsfjernt. Fra mine verdier
Gjest Janus Skrevet 3. juli 2018 #4925 Skrevet 3. juli 2018 50 minutter siden, Vitting skrev: Ser ut som hun bruker mye tid til å bli kjent med babyen gjennom å sitte på sofaen og trykke på telefonen iallefall Hun hadde sikkert blitt kritisert om hun hadde blogget også, så kort tid etter fødsel?
Milio Skrevet 3. juli 2018 #4926 Skrevet 3. juli 2018 8 minutter siden, Vitting skrev: Hun lever av å være en offentlig person, helt utrolig hvor mye det plager folk at jeg gjør meg opp min mening (og tydeligvis flere andres i og med at innleggene mine har fått en ganske stor andel likes) om hennes atferd ut i fra det hun og mannen selv velger å publisere til tusener av følgere. Hun velger selv sitt bilde, slik vi alle gjør når vi lager instagram og facebook-profiler. At hun enten ikke ser det, eller ønsker å framstille seg slik, er vel noe av det som er ytterst fascinerende her Som en dramaserie på TV2 livsstil, det er så virkelighetsfjernt. Fra mine verdier Du ser jo bare en liten brøkdel av hverdagen deres. For eksempel en 10 sek lang snap hvor hun skriver på mobilen og dermed konkluderer du at hun ikke bruker tiden sin på den nyfødte. For alt du vet svarer hun en bekymret mor, eller en gratulasjon fra en tante. 13
lulus Skrevet 3. juli 2018 #4927 Skrevet 3. juli 2018 3 minutter siden, Vitting skrev: For all del, men når argumentasjonen er at hun ikke kan jobbe fordi hun må bruke tid på å bli kjent med ungen - og de framstiller seg på følgende vis på sosiale medier for tusenvis av følgere: På båttur, på telefonen hver gang de er hjemme i huset, med hushjelp for alt av huslige gjøremål, kjøpe nye møbler Så gir det ikke akkurat inntrykk av at det er ungen som krever så mye at man ikke kan jobbe i den ekstremt lite krevende jobben man har. Det er o v e r h o d e t ikke det det står, prøv igjen med lesebriller på Nei, det kan jeg være enig i, men argumentasjonen kan enkelt og greit være at hun er i (gradert) permisjon. Noen andre argumenter trengs i grunn ikke, så hun og Ulrik kunne like gjerne bare sagt det slik.
lulus Skrevet 3. juli 2018 #4928 Skrevet 3. juli 2018 15 minutter siden, Vitting skrev: Hun lever av å være en offentlig person, helt utrolig hvor mye det plager folk at jeg gjør meg opp min mening (og tydeligvis flere andres i og med at innleggene mine har fått en ganske stor andel likes) om hennes atferd ut i fra det hun og mannen selv velger å publisere til tusener av følgere. Hun velger selv sitt bilde, slik vi alle gjør når vi lager instagram og facebook-profiler. At hun enten ikke ser det, eller ønsker å framstille seg slik, er vel noe av det som er ytterst fascinerende her Som en dramaserie på TV2 livsstil, det er så virkelighetsfjernt. Fra mine verdier Det kommer nok vel så mye an på mottagere også og hvordan mottager velger å tolke de få sekundene med film eller bilder man ser fra et annet menneskes liv. Og hvorvidt man mener man kan si noe sikkert om menneskers atferd basert på dette, feks som ny mamma. 2
Gjest Vitting Skrevet 3. juli 2018 #4929 Skrevet 3. juli 2018 17 minutter siden, Milio skrev: Du ser jo bare en liten brøkdel av hverdagen deres. For eksempel en 10 sek lang snap hvor hun skriver på mobilen og dermed konkluderer du at hun ikke bruker tiden sin på den nyfødte. For alt du vet svarer hun en bekymret mor, eller en gratulasjon fra en tante. Allikevel er det DET de velger å offentliggjøre, profilere, i tillegg til å synes at fremmedarbeidere i Dubai ikke er hennes problem, at hun ikke vet hva hun skulle gjort uten vaskebudet til å vaske klærne deres, bavariabåten må i vaskeautomat og Louis Vuittonbaggen med den russisk-nyrik-stilen er et sentralt element i deres liv. Summen er et bilde de maler av seg selv i offentligheten, det er da ikke mitt problem at de maler seg inn i et hjørne hvor kritikken sitter løsere. Vi trenger ikke sitte å sleike J og U oppetter ryggen med at de "svarer en bekymret mor", djises... Vi er ikke 14 år og snakker om idolene våre....
Aurora** Skrevet 3. juli 2018 #4930 Skrevet 3. juli 2018 44 minutter siden, Janus skrev: Hun hadde sikkert blitt kritisert om hun hadde blogget også, så kort tid etter fødsel? Så absolutt. Hun hadde nok blitt kritisert uansett tror jeg 3
Elevbruker Skrevet 3. juli 2018 #4931 Skrevet 3. juli 2018 5 minutter siden, Vitting skrev: Allikevel er det DET de velger å offentliggjøre, profilere, i tillegg til å synes at fremmedarbeidere i Dubai ikke er hennes problem, at hun ikke vet hva hun skulle gjort uten vaskebudet til å vaske klærne deres, bavariabåten må i vaskeautomat og Louis Vuittonbaggen med den russisk-nyrik-stilen er et sentralt element i deres liv. Summen er et bilde de maler av seg selv i offentligheten, det er da ikke mitt problem at de maler seg inn i et hjørne hvor kritikken sitter løsere. Vi trenger ikke sitte å sleike J og U oppetter ryggen med at de "svarer en bekymret mor", djises... Vi er ikke 14 år og snakker om idolene våre.... Hva er gale at de vasker båten i vaskeautomat? mange så gjør det 7
lulus Skrevet 3. juli 2018 #4932 Skrevet 3. juli 2018 2 minutter siden, Vitting skrev: Allikevel er det DET de velger å offentliggjøre, profilere, i tillegg til å synes at fremmedarbeidere i Dubai ikke er hennes problem, at hun ikke vet hva hun skulle gjort uten vaskebudet til å vaske klærne deres, bavariabåten må i vaskeautomat og Louis Vuittonbaggen med den russisk-nyrik-stilen er et sentralt element i deres liv. Summen er et bilde de maler av seg selv i offentligheten, det er da ikke mitt problem at de maler seg inn i et hjørne hvor kritikken sitter løsere. Vi trenger ikke sitte å sleike J og U oppetter ryggen med at de "svarer en bekymret mor", djises... Vi er ikke 14 år og snakker om idolene våre.... Det er ikke å sleike noen opp etter ryggen om man prøver å forholde seg objektivt til det man ser deles på SoMe. Hva hun konkret ytrer på bloggen blir jo noe annet og noe man kan ha mer hold i å kritisere. Du ser vel at man tydeligvis har ganske forskjellige tolkninger her av øyeblikksbilder når en LV bag blir slått fast å være «et sentralt element i deres liv» og at tid brukt på telefon i sofaen går på bekostning av tid med baby. 6
Gjest Vitting Skrevet 3. juli 2018 #4933 Skrevet 3. juli 2018 3 minutter siden, Elevbruker skrev: Hva er gale at de vasker båten i vaskeautomat? mange så gjør det Hva er poenget med å ta EN ting ut av et samlet ressonement? Poenget mitt er at enkelttingene i seg selv ikke er noe feil, men det samlede bildet de presenterer er noe som krasjer med mitt verdisyn. Og det er det samlede bildet som jeg kritiserer. Ikke enkelttingene, men måten de velger å framstille seg selv.
Milio Skrevet 3. juli 2018 #4934 Skrevet 3. juli 2018 11 minutter siden, Vitting skrev: Allikevel er det DET de velger å offentliggjøre, profilere, i tillegg til å synes at fremmedarbeidere i Dubai ikke er hennes problem, at hun ikke vet hva hun skulle gjort uten vaskebudet til å vaske klærne deres, bavariabåten må i vaskeautomat og Louis Vuittonbaggen med den russisk-nyrik-stilen er et sentralt element i deres liv. Summen er et bilde de maler av seg selv i offentligheten, det er da ikke mitt problem at de maler seg inn i et hjørne hvor kritikken sitter løsere. Vi trenger ikke sitte å sleike J og U oppetter ryggen med at de "svarer en bekymret mor", djises... Vi er ikke 14 år og snakker om idolene våre.... Sleike noen oppetter ryggen fordi man har evnen til å tenke at «eller kanskje ting ikke er så ille»? Du reduserer de ned til ganske lite når det er det eneste du trekker frem. Hva med det at de foreløpig(!) skjermer babyen fra sosiale medier? At de faktisk har reflektert over hva eksponeringen av han kan gjøre? Jeg deler ikke verdisyn med Julianne og Ulrik. Ikke har jeg en lett jobb, ikke blir jeg sponset, jeg hater merkeklær, syns hunder i senga er ufyselig, jeg syns lite om kosmetiske behandlinger og jeg lever ikke av å utlevere meg selv. Likevel klarer jeg da å reflektere over at det er flere timer i døgnet enn det de viser oss på sosiale medier, at av og til sier man ting som ikke var så gjennomtenkt, at man blir eldre og mer reflektert, at man faktisk kan endre syn på ting, at man kan ha trekk ved personligheten som ikke kommer frem i tekst, at humor kan feiltolkes og så videre. 18
Gjest O.G. Skrevet 3. juli 2018 #4935 Skrevet 3. juli 2018 1 time siden, Vitting skrev: Ser ut som hun bruker mye tid til å bli kjent med babyen gjennom å sitte på sofaen og trykke på telefonen iallefall Nemlig...
Jordbærogfløte Skrevet 3. juli 2018 #4936 Skrevet 3. juli 2018 24 minutter siden, Vitting skrev: Allikevel er det DET de velger å offentliggjøre, profilere, i tillegg til å synes at fremmedarbeidere i Dubai ikke er hennes problem, at hun ikke vet hva hun skulle gjort uten vaskebudet til å vaske klærne deres, bavariabåten må i vaskeautomat og Louis Vuittonbaggen med den russisk-nyrik-stilen er et sentralt element i deres liv. Summen er et bilde de maler av seg selv i offentligheten, det er da ikke mitt problem at de maler seg inn i et hjørne hvor kritikken sitter løsere. Vi trenger ikke sitte å sleike J og U oppetter ryggen med at de "svarer en bekymret mor", djises... Vi er ikke 14 år og snakker om idolene våre.... 🙌🏻 4
Aurora** Skrevet 3. juli 2018 #4937 Skrevet 3. juli 2018 19 minutter siden, Milio skrev: Sleike noen oppetter ryggen fordi man har evnen til å tenke at «eller kanskje ting ikke er så ille»? Du reduserer de ned til ganske lite når det er det eneste du trekker frem. Hva med det at de foreløpig(!) skjermer babyen fra sosiale medier? At de faktisk har reflektert over hva eksponeringen av han kan gjøre? Jeg deler ikke verdisyn med Julianne og Ulrik. Ikke har jeg en lett jobb, ikke blir jeg sponset, jeg hater merkeklær, syns hunder i senga er ufyselig, jeg syns lite om kosmetiske behandlinger og jeg lever ikke av å utlevere meg selv. Likevel klarer jeg da å reflektere over at det er flere timer i døgnet enn det de viser oss på sosiale medier, at av og til sier man ting som ikke var så gjennomtenkt, at man blir eldre og mer reflektert, at man faktisk kan endre syn på ting, at man kan ha trekk ved personligheten som ikke kommer frem i tekst, at humor kan feiltolkes og så videre. Nemlig 5
marthes Skrevet 3. juli 2018 #4938 Skrevet 3. juli 2018 3 timer siden, Milio skrev: Noen som vet om Bloggerne var med på fødselen, eller om de var ferdig med opptakene før den tid? De har uttalt at det skulle være flere med på fødselen så tipper det er bloggerne, regner med hun ville skrevet hvis det var moren sin eller noe liksom. Kanskje derfor hun var så nøye på at håret var krøllet og, hehe 1
Birdo Skrevet 3. juli 2018 #4939 Skrevet 3. juli 2018 Jeg skulle gjerne hatt noen til å vaske både huset og klærne mine! Om man har råd til det, så why not? 4
Moi04 Skrevet 3. juli 2018 #4940 Skrevet 3. juli 2018 Får litt AB-vibber av fødehistorien. Fortsettelse følger....som da bakemor startet på livshistorien sin! 5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå