Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ryddet for hetsende innlegg, brukerdebatt og svar til dette.

Edie, adm.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
10 timer siden, Janus skrev:

Hvorfor går du inn på bloggen hvis du irriterer deg sånn? Du fremstår bitter på alt pilotfrue har, lukter missunnelse lang vei

Slutt å bruk misunnelseskortet, man er ikke det bare fordi man mener noe annet enn deg.

• Liker 12
Skrevet
11 timer siden, Janus skrev:

Hvorfor går du inn på bloggen hvis du irriterer deg sånn? Du fremstår bitter på alt pilotfrue har, lukter missunnelse lang vei

Hva er det «egentlig» pilotfrua har som vi andre ikke har?

Et fasade liv? 

Et liv som består av negler,bryn,hår? 

Eller et stort hus, som føles og ser tomt og trist ut? 

• Liker 11
Skrevet
21 timer siden, Vitting skrev:

Nei, jeg synes arbeidsmoralen er møkk elendig, og det forholder jeg meg retten til å kritisere når de selv publiserer at de reiser rundt på båttur, får hushjelp og ca. alt levert på døra, at de filmer hverandre i sosiale medier, klarer å ta selfies og legge ut reklameinnlegg (unnskyld, "bare en hyggelig gave") - men samtidig ikke kan gjøre bittelitt arbeid som innebærer å tenke ut noen setninger og trykke på publiser. Det er kritikkverdig, punktum. Om andre hadde kritisert henne for noe annet, har ikke noe med meg å gjøre.

Hvorfor i h@&@$€# skal hun arbeide noen dager etter fødsel? Om hun har hushjelp, vaskeri, kokk osv hva så? Bidrar ihvertfall til noen arbeidsplasser.  Du er sykelig opptatt av at hun skal skrive et innlegg? Hva er det du venter så veldig på? Jeg synes det er suuupert at det går tid.

• Liker 25
Skrevet

Lurer hvorfor folk leser bloggen og følger henne på snap hvis hun irriterer og provoserer dere så? For å finne noe å ta henne på?

17 minutter siden, Nicco skrev:

Du er sykelig opptatt av at hun skal skrive et innlegg? Hva er det du venter så veldig på? Jeg synes det er suuupert at det går tid.

Venter sikkert på noe nytt å kritisere 

• Liker 11
Skrevet

Synes det nesten er komisk at noen blir så irritert over at hun ikke har oppdatert bloggen. Så irritert at de vrir seg av frustrasjonen 

• Liker 14
Gjest Loffeliten
Skrevet

Jeg må innrømme at jeg håper hun aldri oppdaterer bloggen igjen. :) Det vil ikke akkurat være et stort tap for menneskeheten om pilotfrue legges ned. 

Gjest Vitting
Skrevet
12 minutter siden, Loffeliten skrev:

Jeg må innrømme at jeg håper hun aldri oppdaterer bloggen igjen. :) Det vil ikke akkurat være et stort tap for menneskeheten om pilotfrue legges ned. 

Det hadde vært det aller beste! :) 

---------

Morsomt å se hvordan folk klarer å lage ei fjær til tusen kaklende høns, keep it coming folkens. Vis meg hva dere leser gjennom LSD-filteret deres. Hva er det neste? At undertegnede står på døra hos pilotfrue, gråtende og ber om å få et innlegg? Hvor ekstremt klarer dere å innbille dere noe som ikke finner sted? :) 

Skrevet
17 minutter siden, Loffeliten skrev:

Hehe kommer neppe aldri til å skje nå som hun kan blogge om hvordan det er å være mamma osv. 

• Liker 4
Gjest CecilieX
Skrevet

Jeg liker ikke de siste siders diskusjon, det er vanskelig å velge side, siden jeg synes begge sider har gode argumenter. 

Prinsipielt sett så lever pilotfrue et privilegert liv, som sammenliknet med andre kan oppleves som provoserende hvis hun/de klager over at de er slitne. Diskusjonen ala pissekonkurranse om hvem som skal få lov til å titulere seg sliten en dog meningsløs. 

På den annen side så har hun rett på permisjon. Om hun tok ut det, ville hun i så fall være den første bloggeren som gjorde det, etter å ha født, noe jeg ville applaudere stående. 

Det jeg i så fall ville anbefale var at hun skrev et innlegg om at hun er i perm, og evt hvor lenge hun vil være i borte, ikke ulikt hvordan andre næringsdrivende ville gjort det. Til å sette pris på leserne sine, så behandler hun dem litt dårlig. Særlig dem som av en eller annen grunn mener seg berettiget til å lese om barn og fødsel. 

Ellers enig i at en nedleggelse av bloggen nå ikke hadde vært et stort tap. Den hadde sin nytteverdi som ansikt utad for ufrivillig barnløse, men nå ser i alle fall ikke jeg hva hun kan bidra med av samfunnsnytte. På lik linje med de fleste rosabloggerne. 

Skrevet

Altså, hva med å bare nyte godene av et priviligert liv uten å eksponere og utsette seg selv for kritikk hele tiden? Bare lurer altså... 

• Liker 5
Skrevet
5 minutter siden, elisaday skrev:

Altså, hva med å bare nyte godene av et priviligert liv uten å eksponere og utsette seg selv for kritikk hele tiden? Bare lurer altså... 

Hun må vel tjene tjene penger på annonsering for å opprettholde den livsstilen de har. Og hvis de har et stort huslån må de jo få inn en viss sum i måneden. Bloggen er jo attraktiv plakat for annonsører når hun er høyt oppe på listen. Det hun annonserer for er av og til merkelig synes jeg. Produkter og firmaer som knapt har sett «dagens lys».

• Liker 3
Skrevet
4 minutter siden, Jordbærogfløte skrev:

Hun må vel tjene tjene penger på annonsering for å opprettholde den livsstilen de har. Og hvis de har et stort huslån må de jo få inn en viss sum i måneden. Bloggen er jo attraktiv plakat for annonsører når hun er høyt oppe på listen. Det hun annonserer for er av og til merkelig synes jeg. Produkter og firmaer som knapt har sett «dagens lys».

Man tager det man haver 😉 og hun må nok "jobbe" litt innimellom men ungen er vel ikke en uke gammel ennå? 

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, elisaday skrev:

Man tager det man haver 😉 og hun må nok "jobbe" litt innimellom men ungen er vel ikke en uke gammel ennå? 

Frekvens på innleggene og hennes nye liv som mor har jeg ikke nevnt noe om.. Nå snakker jeg mer om bloggingen hennes generelt.

• Liker 1
Skrevet

Nå ber hun tilogmed om at noen som fikser negler skal komme hjem til henne. Altså.. 

• Liker 8
Skrevet
1 time siden, Loffeliten skrev:

Enig.

(+ for genial brukernavn og avatar).

Skrevet
6 minutter siden, Hege899 skrev:

Nå ber hun tilogmed om at noen som fikser negler skal komme hjem til henne. Altså.. 

:overrasket:

• Liker 5
Skrevet
2 timer siden, Loffeliten skrev:

Skadefryd er aldri bra. Liker en ikke bloggen, lar man rett og slett være å lese den

• Liker 4
Skrevet
20 minutter siden, Honey Dew skrev:

Skadefryd er aldri bra. Liker en ikke bloggen, lar man rett og slett være å lese den

Det er neppe ment som skadefryd men ment som at Norge ikke trenger flere mamma/rosabloggere..

• Liker 12
Skrevet
15 hours ago, Milio said:

Jeg kan ikke svare for Sisti, men jeg kan svare for meg selv. Jeg støtter ikke Pilotfrue for hvilken personlighet hun har, hvilke materialistiske goder hun har, hvilket politisk syn hun har eller hvor stor formue hun har. Jeg støtter Pilotfrue fordi hun, på lik linje med alle mødre i Norge, har retten til barselpermisjon. Hun har retten til å tre tilbake og nyte tiden med den nyfødte sønnen sin. Det spiller ingen rolle for meg hva hun mener om levekårene i Dubai eller at hun har vaskehjelp. Det spiller ingen rolle for meg at hun har en enkel jobb. Hun ble nettopp mamma, hun bor i Norge og hun skatter til den norske stat, ergo skal hun gjerne få lov til å nyte fri for min del. Hun hadde til og med fått min tillatelse om hun snyltet på NAV, fordi det handler ikke bare om henne, men barnet hennes. Og barnet trenger en mor som gir det oppmerksomhet, tid og kjærlighet. 

Da gir iallefall jeg en stor beng i at hun ikke blogger 11 dager etter fødselen, eller at hun  stemmer FRP.

Helt enig og vel talt.

Hvis hun forsømmer bloggen, går inntektene hennes ned. Dette regulerer seg selv.

Ellers har jeg også inntrykk av at dette var en over snittet slitsom fødsel, og man unner da vel stort sett andre førstegangsmødre noen uker på å komme seg?

• Liker 11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...