Justlooking Skrevet 1. juli 2018 #4841 Skrevet 1. juli 2018 Jeg tror hun er litt beskyttet og bortskjemt. Bryr seg ikke om det som skjer utenfor hennes eget liv. Er hun en av de mange bloggere som ikke leser nyheter? 6
Milio Skrevet 1. juli 2018 #4842 Skrevet 1. juli 2018 Så på grunn av Dubai-kommentaren, så fortjener hun kritikk for å ikke blogge 11 dager etter fødsel?? Altså, det er jo to helt vidt forskjellige ting. Her inne er det så mange som misliker Pilotfrue for annet, at de leter etter den minste feil. 26
Gjest O.G. Skrevet 1. juli 2018 #4843 Skrevet 1. juli 2018 Akkurat nå, Milio skrev: Så på grunn av Dubai-kommentaren, så fortjener hun kritikk for å ikke blogge 11 dager etter fødsel?? Altså, det er jo to helt vidt forskjellige ting. Her inne er det så mange som misliker Pilotfrue for annet, at de leter etter den minste feil. DEt var en vid tolkning av de senere postene i denne tråden.
Milio Skrevet 1. juli 2018 #4844 Skrevet 1. juli 2018 1 time siden, Vitting skrev: Du trenger ikke ta så på veg. Pilotfrue lever av å være offentlig. Hun og norwegian-kapteinen har selv valgt å framme en livsstil som ikke vitner om mange store utfordringer i hverdagen, med husvask, klesvask, alt-mulig-hjelp, bavaria båt, louis vuitton-veske og 20 millionerkroners hus, et cetera. Du trenger ikke legge ord i munnen på meg, og vri og vende på det jeg har sagt. Jeg venter overhodet ikke "desperat" på noe, jeg vil iallefall ikke høre om fødselen eller noe som helst. Det er bare måten de framstiller det på, og hva de faktisk gjør, som irriterer meg. For jeg veit hvor vanskelig andre har det i hverdagen, særlig her nede i Europa hvor man knapt kan ta seg fri fra jobb når man får seg barn fordi man tjener så lite og ikke får lønn når man er borte fra jobb med barn. Mine venner sliter med å få råd til mat og betale ned sine små utslitte gamle leiligheter, og når jeg ser hvor enkelt denne bloggerfamilien har det med at de hverken må tenke på økonomi, penger eller tidsklemma - så irriterer det og provoserer det at de ikke en gang klarer å gjøre et minimum av produksjon. Det er ikke innholdet, det er ikke noe spesifikt jeg vil ha, det bare irriterer at noe så hinsides enkelt som å sitte her og trøkke på et tastatur er noe de må "ta seg fri fra"... Det provoserer. At hun har hatt en krevende fødsel er vel bare spekulasjoner hittil, og nei, jeg forventer IKKE normale mennesker som har et ekstremt stressende liv og krevende jobb å komme på jobb etter keisersnitt. Allikevel er det mange som ikke har andre valg, fordi livet er sånn. Men om det er noen i hele verden som har et enkelt liv, og en enkel jobb, så er det en blogger - og om jeg skulle forventa noen som helst ting ifht arbeid og "å komme fort tilbake" - så er det noen som lever av å sitte og skrive meningsløse tekster uten særlig innhold på internett. Forøvrig, om hun er så svak og sjuk etter fødselen, så forstår jeg ikke hvordan hun kan være med ut på båt med ørten mennesker (sett på instastories) to dager på rad, hvordan hun kan stå å danse uten problemer (sett på instastories) etc. De har begge tid til selfies og mobiltelefonen (sett på instastories). Makan til sjuk hun må være. Når jeg har en skikkelig hard forkjølelse så står jeg hverken å danser på badet eller drar ut på båttur. Men å sitte på KG og skrive noe random, det får jeg enda til, selv når jeg er sengeliggende.... Det er bare provoserende og irriterende, når jeg vet hvor hardt det er for andre. Det vil alltid være noen som har det verre enn andre her i verden. Gjør det det riktig å kritisere de som har det bedre, fordi de har tatt seg barselpermisjon?? Er du seriøs? Så fordi det er folk som jobber for luseslønn enkelte steder i Europa, så er det dårlig arbeidsmoral av en nybakt mor å ikke produsere noen setninger på bloggen sin? For hun heller velger å besøke familie og ta seg en båttur på solrike dager? Det er veldig, veldig smålig av deg å ikke "unne" henne å ta sin egen hverdag i sitt eget tempo. Blogging er god business for lite "jobb". Men er det hennes feil? 21
Milio Skrevet 1. juli 2018 #4845 Skrevet 1. juli 2018 2 minutter siden, O.G. skrev: DEt var en vid tolkning av de senere postene i denne tråden. Jeg husker svært godt da det blåste storm her inne om Dubai-kommentaren. Jeg kritiserte den selv. Det jeg ikke forstår er hvorfor den blir dratt opp i debatten nå. 8
Metzili Skrevet 1. juli 2018 #4846 Skrevet 1. juli 2018 Synes det er fint at hun tar seg fri fra bloggen, og heller fokuserer på den nye tilværelsen som mamma. 17
Gjest O.G. Skrevet 1. juli 2018 #4847 Skrevet 1. juli 2018 1 minutt siden, Milio skrev: Jeg husker svært godt da det blåste storm her inne om Dubai-kommentaren. Jeg kritiserte den selv. Det jeg ikke forstår er hvorfor den blir dratt opp i debatten nå. Fordi den skildrer henne på en veldig god måte.
Pås Skrevet 1. juli 2018 #4848 Skrevet 1. juli 2018 Jeg skjønner godt at hun ikke orker/prioriterer bloggen nå, klart hun har viktigere ting å tenke på! Men at hun får piloten til å skrive knotete innlegg (nynorsk eller bokmål ?) for å ikke miste lesere virker litt kynisk på meg, enten jobber du eller så har du permisjon! 14
Milio Skrevet 1. juli 2018 #4849 Skrevet 1. juli 2018 Akkurat nå, O.G. skrev: Fordi den skildrer henne på en veldig god måte. I dine øyne kanskje. Jeg forstår ikke hvorfor det skal ha noe å si for hennes egenskaper som mor eller for hennes rett til å nyte barseltiden med familien. Det virker jo som det er saken her. 12
Zenhouse Skrevet 1. juli 2018 #4850 Skrevet 1. juli 2018 31 minutter siden, O.G. skrev: Fordi den skildrer henne på en veldig god måte. Men det skildrer henne ikke som mor på noen som helst måte. Dette blir bare for dumt...🤣 9
Gjest O.G. Skrevet 1. juli 2018 #4851 Skrevet 1. juli 2018 38 minutter siden, Milio skrev: I dine øyne kanskje. Jeg forstår ikke hvorfor det skal ha noe å si for hennes egenskaper som mor eller for hennes rett til å nyte barseltiden med familien. Det virker jo som det er saken her. 4 minutter siden, Christina73 skrev: Men det skildrer henne ikke som mor på noen som helst måte. Dette blir bare for dumt...🤣 Er ikke empati noe man bør ha som mor?
Gjest Janus Skrevet 1. juli 2018 #4852 Skrevet 1. juli 2018 2 timer siden, Vitting skrev: Du trenger ikke ta så på veg. Pilotfrue lever av å være offentlig. Hun og norwegian-kapteinen har selv valgt å framme en livsstil som ikke vitner om mange store utfordringer i hverdagen, med husvask, klesvask, alt-mulig-hjelp, bavaria båt, louis vuitton-veske og 20 millionerkroners hus, et cetera. Du trenger ikke legge ord i munnen på meg, og vri og vende på det jeg har sagt. Jeg venter overhodet ikke "desperat" på noe, jeg vil iallefall ikke høre om fødselen eller noe som helst. Det er bare måten de framstiller det på, og hva de faktisk gjør, som irriterer meg. For jeg veit hvor vanskelig andre har det i hverdagen, særlig her nede i Europa hvor man knapt kan ta seg fri fra jobb når man får seg barn fordi man tjener så lite og ikke får lønn når man er borte fra jobb med barn. Mine venner sliter med å få råd til mat og betale ned sine små utslitte gamle leiligheter, og når jeg ser hvor enkelt denne bloggerfamilien har det med at de hverken må tenke på økonomi, penger eller tidsklemma - så irriterer det og provoserer det at de ikke en gang klarer å gjøre et minimum av produksjon. Det er ikke innholdet, det er ikke noe spesifikt jeg vil ha, det bare irriterer at noe så hinsides enkelt som å sitte her og trøkke på et tastatur er noe de må "ta seg fri fra"... Det provoserer. At hun har hatt en krevende fødsel er vel bare spekulasjoner hittil, og nei, jeg forventer IKKE normale mennesker som har et ekstremt stressende liv og krevende jobb å komme på jobb etter keisersnitt. Allikevel er det mange som ikke har andre valg, fordi livet er sånn. Men om det er noen i hele verden som har et enkelt liv, og en enkel jobb, så er det en blogger - og om jeg skulle forventa noen som helst ting ifht arbeid og "å komme fort tilbake" - så er det noen som lever av å sitte og skrive meningsløse tekster uten særlig innhold på internett. Forøvrig, om hun er så svak og sjuk etter fødselen, så forstår jeg ikke hvordan hun kan være med ut på båt med ørten mennesker (sett på instastories) to dager på rad, hvordan hun kan stå å danse uten problemer (sett på instastories) etc. De har begge tid til selfies og mobiltelefonen (sett på instastories). Makan til sjuk hun må være. Når jeg har en skikkelig hard forkjølelse så står jeg hverken å danser på badet eller drar ut på båttur. Men å sitte på KG og skrive noe random, det får jeg enda til, selv når jeg er sengeliggende.... Det er bare provoserende og irriterende, når jeg vet hvor hardt det er for andre. Hvorfor går du inn på bloggen hvis du irriterer deg sånn? Du fremstår bitter på alt pilotfrue har, lukter missunnelse lang vei
Gjest Sisti Skrevet 1. juli 2018 #4853 Skrevet 1. juli 2018 2 hours ago, Vitting said: Du trenger ikke ta så på veg. Pilotfrue lever av å være offentlig. Hun og norwegian-kapteinen har selv valgt å framme en livsstil som ikke vitner om mange store utfordringer i hverdagen, med husvask, klesvask, alt-mulig-hjelp, bavaria båt, louis vuitton-veske og 20 millionerkroners hus, et cetera. Du trenger ikke legge ord i munnen på meg, og vri og vende på det jeg har sagt. Jeg venter overhodet ikke "desperat" på noe, jeg vil iallefall ikke høre om fødselen eller noe som helst. Det er bare måten de framstiller det på, og hva de faktisk gjør, som irriterer meg. For jeg veit hvor vanskelig andre har det i hverdagen, særlig her nede i Europa hvor man knapt kan ta seg fri fra jobb når man får seg barn fordi man tjener så lite og ikke får lønn når man er borte fra jobb med barn. Mine venner sliter med å få råd til mat og betale ned sine små utslitte gamle leiligheter, og når jeg ser hvor enkelt denne bloggerfamilien har det med at de hverken må tenke på økonomi, penger eller tidsklemma - så irriterer det og provoserer det at de ikke en gang klarer å gjøre et minimum av produksjon. Det er ikke innholdet, det er ikke noe spesifikt jeg vil ha, det bare irriterer at noe så hinsides enkelt som å sitte her og trøkke på et tastatur er noe de må "ta seg fri fra"... Det provoserer. At hun har hatt en krevende fødsel er vel bare spekulasjoner hittil, og nei, jeg forventer IKKE normale mennesker som har et ekstremt stressende liv og krevende jobb å komme på jobb etter keisersnitt. Allikevel er det mange som ikke har andre valg, fordi livet er sånn. Men om det er noen i hele verden som har et enkelt liv, og en enkel jobb, så er det en blogger - og om jeg skulle forventa noen som helst ting ifht arbeid og "å komme fort tilbake" - så er det noen som lever av å sitte og skrive meningsløse tekster uten særlig innhold på internett. Forøvrig, om hun er så svak og sjuk etter fødselen, så forstår jeg ikke hvordan hun kan være med ut på båt med ørten mennesker (sett på instastories) to dager på rad, hvordan hun kan stå å danse uten problemer (sett på instastories) etc. De har begge tid til selfies og mobiltelefonen (sett på instastories). Makan til sjuk hun må være. Når jeg har en skikkelig hard forkjølelse så står jeg hverken å danser på badet eller drar ut på båttur. Men å sitte på KG og skrive noe random, det får jeg enda til, selv når jeg er sengeliggende.... Det er bare provoserende og irriterende, når jeg vet hvor hardt det er for andre. Wow, dette var utrolig lite rasjonelt eller logisk innhold spredd på mange ord. Ja, ok, det irriterer deg at det finnes folk med masse penger og enkle jobber når det samtidig finnes folk med det helt motsatte. Det er det eneste logiske du forteller på alle de ordene, for hva søren har det med hvorvidt pilotfrue blogger etter fødsel eller ei å gjøre?? Hjelper det samfunnet eller verden om frua skriver et kort, innholdsløst innlegg nå? Nei? Vil det være en trøst for noen som helst som har det tungt? Nei? Vil avstanden mellom fattig og rik minke? Nei? Det som irriterer deg har INGENTING med hvorvidt hun blogger nå eller om to mnd å gjøre. Ingenting! Du og plusserne dine forsøker bare å forkle din nysgjerrighet i noe idealistisk vissvass. Som om pilotfrue noensinne vil være rette bloggen å se på om man leter etter en mer rettferdig verden. Da er du på villspor.
Gjest O.G. Skrevet 1. juli 2018 #4854 Skrevet 1. juli 2018 19 minutter siden, Janus skrev: Hvorfor går du inn på bloggen hvis du irriterer deg sånn? Du fremstår bitter på alt pilotfrue har, lukter missunnelse lang vei Argumenter for påstanden din. Hvordan er hun missunnelig?
Gjest O.G. Skrevet 1. juli 2018 #4855 Skrevet 1. juli 2018 19 minutter siden, Sisti skrev: Wow, dette var utrolig lite rasjonelt eller logisk innhold spredd på mange ord. Ja, ok, det irriterer deg at det finnes folk med masse penger og enkle jobber når det samtidig finnes folk med det helt motsatte. Det er det eneste logiske du forteller på alle de ordene, for hva søren har det med hvorvidt pilotfrue blogger etter fødsel eller ei å gjøre?? Hjelper det samfunnet eller verden om frua skriver et kort, innholdsløst innlegg nå? Nei? Vil det være en trøst for noen som helst som har det tungt? Nei? Vil avstanden mellom fattig og rik minke? Nei? Det som irriterer deg har INGENTING med hvorvidt hun blogger nå eller om to mnd å gjøre. Ingenting! Du og plusserne dine forsøker bare å forkle din nysgjerrighet i noe idealistisk vissvass. Som om pilotfrue noensinne vil være rette bloggen å se på om man leter etter en mer rettferdig verden. Da er du på villspor. Mens du og plusserne dine støtter Norges svar på Dronning Marie Antoinette. Du vet hvordan den historien gikk, ja?
Kollontaj Skrevet 1. juli 2018 #4856 Skrevet 1. juli 2018 Blogging er landets mest unyttige og overbetalte jobb, håper hun av hensyn til barnet tar en evig lang pause fra all blogging. 19
Gjest Vitting Skrevet 1. juli 2018 #4857 Skrevet 1. juli 2018 10 minutter siden, O.G. skrev: Mens du og plusserne dine støtter Norges svar på Dronning Marie Antoinette. Du vet hvordan den historien gikk, ja? Kort innom her, ville bare si takk til deg for at du setter ord på det jeg ikke har fått gjort. Takk 🌼. Det er kanskje mest av alt fascinerende hvordan en enkel holdning fra meg både betyr: misunnelse, sjalusi, nysgjerrighet (?!) - jeg er sogar desperat og full av vissvass. Orker ikke en gang, å fortelle fremmede folk at jeg aldri har tenkt noen av tankene de mener jeg har gjort, det er selve definisjonen av irrasjonalitet
Populært innlegg Milio Skrevet 1. juli 2018 Populært innlegg #4858 Skrevet 1. juli 2018 9 minutter siden, O.G. skrev: Mens du og plusserne dine støtter Norges svar på Dronning Marie Antoinette. Du vet hvordan den historien gikk, ja? Jeg kan ikke svare for Sisti, men jeg kan svare for meg selv. Jeg støtter ikke Pilotfrue for hvilken personlighet hun har, hvilke materialistiske goder hun har, hvilket politisk syn hun har eller hvor stor formue hun har. Jeg støtter Pilotfrue fordi hun, på lik linje med alle mødre i Norge, har retten til barselpermisjon. Hun har retten til å tre tilbake og nyte tiden med den nyfødte sønnen sin. Det spiller ingen rolle for meg hva hun mener om levekårene i Dubai eller at hun har vaskehjelp. Det spiller ingen rolle for meg at hun har en enkel jobb. Hun ble nettopp mamma, hun bor i Norge og hun skatter til den norske stat, ergo skal hun gjerne få lov til å nyte fri for min del. Hun hadde til og med fått min tillatelse om hun snyltet på NAV, fordi det handler ikke bare om henne, men barnet hennes. Og barnet trenger en mor som gir det oppmerksomhet, tid og kjærlighet. Da gir iallefall jeg en stor beng i at hun ikke blogger 11 dager etter fødselen, eller at hun stemmer FRP. 52
Gjest Janus Skrevet 1. juli 2018 #4859 Skrevet 1. juli 2018 8 minutter siden, Milio skrev: Jeg kan ikke svare for Sisti, men jeg kan svare for meg selv. Jeg støtter ikke Pilotfrue for hvilken personlighet hun har, hvilke materialistiske goder hun har, hvilket politisk syn hun har eller hvor stor formue hun har. Jeg støtter Pilotfrue fordi hun, på lik linje med alle mødre i Norge, har retten til barselpermisjon. Hun har retten til å tre tilbake og nyte tiden med den nyfødte sønnen sin. Det spiller ingen rolle for meg hva hun mener om levekårene i Dubai eller at hun har vaskehjelp. Det spiller ingen rolle for meg at hun har en enkel jobb. Hun ble nettopp mamma, hun bor i Norge og hun skatter til den norske stat, ergo skal hun gjerne få lov til å nyte fri for min del. Hun hadde til og med fått min tillatelse om hun snyltet på NAV, fordi det handler ikke bare om henne, men barnet hennes. Og barnet trenger en mor som gir det oppmerksomhet, tid og kjærlighet. Da gir iallefall jeg en stor beng i at hun ikke blogger 11 dager etter fødselen, eller at hun stemmer FRP. 🎖
Fnugg1 Skrevet 1. juli 2018 #4860 Skrevet 1. juli 2018 8 timer siden, Truka skrev: Noen av dere er virkelig som besatte., og drar frem det ene og det andre. Vaskehjelp, hjelp til ditt og datt - hva har det å si for de av dere som skriver om dette. Jeg skal ikke dra misunnelseskortet fordi det er oppbrukt, men en form form for bitterhet er det i det når det blir dratt frem. Dere leter etter noe «å ta» Pilotfrue på. Nå er det for lite blogging, og hadde hun blogget hadde hun ikke fokusert på babyen sin. Det er jammen meg ikke lett å gjøre lesere til lags. Det er som om enkelte av dere forventer et nytt blogginnlegg for å ha noe å kritisere, for nå er vel gamle blogginnlegg plukket sønder og sammen, og nå kokes det suppe på en gammel spiker. Eller vent, dere fikk litt i går.............hadde babyen redningsvest, eller var han usikret.... noe var det å henge seg opp i. Det er da virkelig opp til henne om hun vil skrive et innlegg eller ikke. Mødre har permisjon etter fødsel, alle har det - Pilotfrue fikk svangerskapsforgiftning og ble tydeligvis satt i gang - og det endte med det som ser ut som et keisersnitt. Det har sikkert krevd sitt både fysisk og psykisk, og jeg synes det er topp at hun kommer seg på båttur med baby, mann og familie. Som jeg sa i et moderert innlegg - vær litt raus. Så enig med deg. Mange her inne er utrolig stygge i kommentarene sine og ser kun ut til å være ute etter å «ta» henne for alt det er verdt. Hvis dere synes hun er så udugelig osv, så må jeg jo spørre hvorfor dere gidder å følge henne? 15
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå