Ultiva Skrevet 29. juni 2018 #4721 Skrevet 29. juni 2018 (endret) 36 minutter siden, Rabbenreka skrev: Jeg personlig synes at det med å holde på de når de ligger på stellebordet er litt hysterisk. De beveger seg jo ikke de første månedene. De har jo et øye med om en helt fersk baby plutselig skulle bevege på seg, noe som er usannsynlig. Dette stemmer dessverre ikke. Jeg hadde min førstefødte liggende på stellebordet mens jeg fortet meg å tisse. Poden på 14 dager satte plutselig i gang med skyve seg oppover stellebordet i voldsom fart (ved å bruke hælene i matta), og jeg rakk akkurat å gripe fatt i lårene hans når han forsvant med hodet først ned bak vaskemaskinen. Det var helt grusomt å vite at dersom jeg hadde vært et øyeblikk senere ute, så hadde babyen falt med hodet først i flisgulvet - bak vaskemaskinen. ALDRI la babyen ligge alene på stellebordet! https://www.klikk.no/foreldre/baby/pass-pa-at-barnet-aldri-ligger-alene-2367748 Sitat Du må aldri etterlate barnet alene på stellebordet. Selv en nyfødt baby har krefter og reflekser sterke nok til at det plutselig kan falle utfor. Sitat hentet fra: http://www.nettdoktor.no/helseraad/fakta/sikretbaby.php Endret 29. juni 2018 av Ultiva 35
Malum Skrevet 29. juni 2018 #4722 Skrevet 29. juni 2018 Akkurat nå, Ultiva skrev: Dette stemmer dessverre ikke. Jeg hadde min førstefødte liggende på stellebordet mens jeg fortet meg å tisse. Poden på 14 dager satte plutselig i gang med skyve seg oppover stellebordet i voldsom fart (ved å bruke hælene i matta), og jeg rakk akkurat å gripe fatt i lårene hans når han forsvant med hodet først ned bak vaskemaskinen. Det var helt grusomt å vite at dersom jeg hadde vært et øyeblikk senere ute, så hadde babyen falt med hodet først i flisgulvet - bak vaskemaskinen. ALDRI la babyen ligge alene på stellebordet! https://www.klikk.no/foreldre/baby/pass-pa-at-barnet-aldri-ligger-alene-2367748 Men da gikk du jo fra stellebordet? Sånn jeg oppfattet det var det ingen som gjorde det her? 4
Rabbenreka Skrevet 29. juni 2018 #4723 Skrevet 29. juni 2018 (endret) 10 minutter siden, Ultiva skrev: Dette stemmer dessverre ikke. Jeg hadde min førstefødte liggende på stellebordet mens jeg fortet meg å tisse. Poden på 14 dager satte plutselig i gang med skyve seg oppover stellebordet i voldsom fart (ved å bruke hælene i matta), og jeg rakk akkurat å gripe fatt i lårene hans når han forsvant med hodet først ned bak vaskemaskinen. Det var helt grusomt å vite at dersom jeg hadde vært et øyeblikk senere ute, så hadde babyen falt med hodet først i flisgulvet - bak vaskemaskinen. ALDRI la babyen ligge alene på stellebordet! https://www.klikk.no/foreldre/baby/pass-pa-at-barnet-aldri-ligger-alene-2367748 Sitat hentet fra: http://www.nettdoktor.no/helseraad/fakta/sikretbaby.php Dette har jeg ikke tenkt over. Jeg trodde babyer ikke bevegde på seg før minst 3måneder. Men jeg har aldri gått fra dem noe sted. Jeg har alltid vært rett ved siden av selv om jeg ikke har holdt hånda på de. Men jeg kunne fort tissa om jeg måtte det uten å tenke over det. Jeg skal ihvertfall tenke mer over det om jeg får flere barn. Men ja, Julianne var jo der hele tiden og det var Ulrik også så jeg ser ikke hvorfor de skal bli kritisert for dette. Endret 29. juni 2018 av Rabbenreka 7
Ultiva Skrevet 29. juni 2018 #4724 Skrevet 29. juni 2018 (endret) 14 minutter siden, Malum skrev: Men da gikk du jo fra stellebordet? Sånn jeg oppfattet det var det ingen som gjorde det her? Pilotfrue sto med ryggen til stellebordet og danset mens Piloten sto ca 1,5 m unna og filmet. Jeg satt selv 1,5 m unna min baby (håndvasken skilte doen og stellebordet) og det gikk forferdelig fort, mest av alt fordi jeg jo ikke hadde forventet det, og det føltes som et uvirkelig mareritt. Tiden gikk som sakte sirup når jeg innså hva som var i ferd med å skje. Dette handler forøvrig ikke om å være "mammapoliti", men om å informere alle som mener det er hysteri å alltid ha en hånd på barnet på stellebordet. Det er IKKE hysteri, og jamfør linken min ovenfor så faller det tragisk nok hundrevis av babyer ned fra stellebord hvert år. Endret 29. juni 2018 av Ultiva 31
Gjest Janus Skrevet 29. juni 2018 #4725 Skrevet 29. juni 2018 46 minutter siden, Rabbenreka skrev: Jeg personlig synes at det med å holde på de når de ligger på stellebordet er litt hysterisk. De beveger seg jo ikke de første månedene. De har jo et øye med om en helt fersk baby plutselig skulle bevege på seg, noe som er usannsynlig. Helt sant😊
Gjest Sisti Skrevet 29. juni 2018 #4726 Skrevet 29. juni 2018 Sykehusene er dessverre ikke ukjent med nyfødte som ramler ned fra stellebord. Det KAN skje! Husk at babyene er utstyrt med en refleks for å gjøre "the breast crawl" (krype opp til mors bryst rett etter fødsel, når det ligger på mors mage), så noen cm på stellebordet er ingen vanskelig match. Så det er uforsiktig ja, uten at jeg vil kjefte på dem av den grunn. Vi tok noen unødvendige sjanser vi også før vi visste hvor bevegelige de faktisk kunne være allerede som nyfødte.
Gjest Keikolina Skrevet 29. juni 2018 #4727 Skrevet 29. juni 2018 4 minutter siden, Janus skrev: Helt sant😊 Nei. Det er ikke sant.
Gjest Janus Skrevet 29. juni 2018 #4728 Skrevet 29. juni 2018 Akkurat nå, Keikolina skrev: Nei. Det er ikke sant. Hadde vært mer bekymmra hadde babyen vært 3 uker og opp, de stod like ved, de forlot ikke rommet,
Malum Skrevet 29. juni 2018 #4729 Skrevet 29. juni 2018 4 minutter siden, Ultiva skrev: Pilotfrue sto med ryggen til stellebordet og danset mens Piloten sto og filmet. Jeg satt selv 1,5 m unna min baby og det gikk forferdelig fort, mest av alt fordi jeg jo ikke hadde forventet det, og det føltes som et uvirkelig mareritt. Tiden gikk som sakte sirup når jeg innså hva som var i ferd med å skje. Dette handler forøvrig ikke om å være mammapoliti, men om å informere alle som mener det er hysteri å alltid ha en hånd på barnet på stellebordet. Det er IKKE hysteri, og jamfør linken min ovenfor så faller det tragisk nok hundrevis av babyer ned fra stellebord hvert år Jeg har ikke sett videoen, men oppfattet det som.at hun sto foran stellebordet og danset, ikke at hun sto med ryggen til. Jeg er fullstendig enig i at man.absolutt ikke står med ryggen til en baby på stellebordet, selv om den bare er noen dager gammel. Å alltid ha en hånd på den nyfødte babyen synes jeg fortsatt er hysteri, så sant man har blikket på babyen. 1
Gjest Keikolina Skrevet 29. juni 2018 #4730 Skrevet 29. juni 2018 (endret) 1 minutt siden, Janus skrev: Hadde vært mer bekymmra hadde babyen vært 3 uker og opp, de stod like ved, de forlot ikke rommet, Hvor går grensen på når de skal begynne å holde den? Det er derfor man må ha denne vanen fra dag 1! Endret 29. juni 2018 av Keikolina
Gjest Janus Skrevet 29. juni 2018 #4731 Skrevet 29. juni 2018 Akkurat nå, Keikolina skrev: Hvor går grensen på når de skal begynne å holde den? Det er derfor man må ha denne vanen fra dag 1! Jeg ville ikke gjort det selv, jeg svarte sant på at nyfødte snur seg ikke som en på 3 mnd ville gjort, men de kunne lagt babyen på gulvet også, vært mer tryggt
Gjest Keikolina Skrevet 29. juni 2018 #4732 Skrevet 29. juni 2018 Akkurat nå, Janus skrev: Jeg ville ikke gjort det selv, jeg svarte sant på at nyfødte snur seg ikke som en på 3 mnd ville gjort, men de kunne lagt babyen på gulvet også, vært mer tryggt Jo de kan det. Les deg opp. Er ei her som kom med noen linker.
Gjest Janus Skrevet 29. juni 2018 #4733 Skrevet 29. juni 2018 Akkurat nå, Keikolina skrev: Jo de kan det. Les deg opp. Er ei her som kom med noen linker. De kan men skjer mest fallulykker fra 1,5 år, men jeg sa ikke at jeg ville forlatt babyen,
MalloryK Skrevet 29. juni 2018 #4734 Skrevet 29. juni 2018 De er tross alt helt ferske foreldre, ikke vær så hysteriske. De lærer hver dag. 10
Ultiva Skrevet 29. juni 2018 #4735 Skrevet 29. juni 2018 (endret) 15 minutter siden, Malum skrev: Jeg har ikke sett videoen, men oppfattet det som.at hun sto foran stellebordet og danset, ikke at hun sto med ryggen til. Jeg er fullstendig enig i at man.absolutt ikke står med ryggen til en baby på stellebordet, selv om den bare er noen dager gammel. Å alltid ha en hånd på den nyfødte babyen synes jeg fortsatt er hysteri, så sant man har blikket på babyen. https://imgur.com/ZUzTcLV Pilotfrue danser med ryggen til stellebordet mens Piloten står et lite stykke unna og filmer henne. Jeg er uansett ikke ute etter å "ta" Pilotfrue, så jeg regner med at de som ønsker å forstå budskapet mitt gjør nettopp det (ut i fra linkene mine med b la statistikk på hundrevis av fall fra stellebord årlig), og så stopper mitt bidrag til stellebord-debatten her. Forøvrig godt å se Pilotfrue smile og le etter et tøft svangerskap og en tøff fødsel 👍 Endret 29. juni 2018 av Ultiva 19
Malum Skrevet 29. juni 2018 #4736 Skrevet 29. juni 2018 7 minutter siden, Ultiva skrev: https://imgur.com/ZUzTcLV Pilotfrue danser med ryggen til stellebordet mens Piloten står et lite stykke unna og filmer henne. Jeg er uansett ikke ute etter å "ta" Pilotfrue, så jeg regner med at de som ønsker å forstå budskapet mitt gjør nettopp det (ut i fra linkene mine med b la statistikk på hundrevis av fall fra stellebord årlig), og så stopper mitt bidrag til stellebord-debatten her. Forøvrig godt å se Pilotfrue smile og le etter et tøft svangerskap og en tøff fødsel 👍 Enig, det der gjør man absolutt ikke. 5
Malum Skrevet 29. juni 2018 #4737 Skrevet 29. juni 2018 (endret) Jeg misoppfattet situasjonen ved stellebordet. Ut ifra bildet jeg har sett nå, så ser jeg at det de gjorde absolutt ikke er innafor. Heldigvis går det gjerne fint, og forhåpentligvis lærer de ett og annet underveis, som de fleste av oss har gjort. Sånn ellers synes jeg de har vært overraskende flinke mtp å unngå eksponering av junior hittil. Håper de fortsetter i samme sporet, men aller helst mindre, selv om de hittil ikke har vist ansiktet. Når det gjelder mye annet som pirkes på her, så synes jeg det er voldsomt, som om det letes etter ting å ta dem på. At de f.eks har hundene i senga: såpass tillit har jeg generelt til folk, at jeg går ut ifra at de passer på både hunder og barn. Jeg tviler sterkt på at disse hundene har full frihet og null tilsyn med en nyfødt i senga, og at pilotparet ikke lar dem styre på med rengjøring av egne edle deler og påfølgende slikking i babyens ansikt. Folk flest skjønner såpass. Endret 29. juni 2018 av Malum 5
Jordbærogfløte Skrevet 29. juni 2018 #4738 Skrevet 29. juni 2018 Jeg tror at frua har fått en del «pepper» enn andre fordi hun har skrevet en del innlegg der hun har hatt som formål å provosere leserne. Hun har innrømmet at hun la opp til det selv i starten. Hun liker å vise frem merker, bilen, båten og huset. Ulrik tar seg av filmingen av de firbente når han ikke er på jobb. Jammen har taktikken virket siden hun kan leve av bloggen. Deretter kom situasjonen med prøverrørsforsøkene, og nå endelig familieforøkelse. Det med graviditeter og babyer er tydelig som en magnet for å klikke seg inn på hennes og andre blogger. Ikke synes jeg hun har en spesiell god layout/design på bloggen, og ikke skriver hun spesielt godt heller, så jeg tror det er det jeg nevnte tidligere som treffer dag etter dag. 7
Gjest birgitte87 Skrevet 29. juni 2018 #4739 Skrevet 29. juni 2018 1 time siden, Rabbenreka skrev: Jeg personlig synes at det med å holde på de når de ligger på stellebordet er litt hysterisk. De beveger seg jo ikke de første månedene. De har jo et øye med om en helt fersk baby plutselig skulle bevege på seg, noe som er usannsynlig. Men plutselig snur ungen seg rundt. Det er lurt å ha innarbeidet vanen fra første dag om å ha en hånd på barnet 😊
Jordbærogfløte Skrevet 29. juni 2018 #4740 Skrevet 29. juni 2018 Tror det er mange som unner henne det å bli mor. Det er nok ikke der det ligger, vil jeg tro. Dette er en diskusjon på et forum. Er bare å rapportere hvis man mener at noen går over streken.. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå