Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
30 minutter siden, Sukrin skrev:

Synes det blir å undervurdere en profesjonell aktør. Da er det mye mer sannsynlig at hun gjør det slik med vilje. En bloggerbedrift i denne kategorien gjør neppe noe tilfeldig.

Du har aldri vært i ammetåke?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, Birdo skrev:

Nettopp dette.  PF har såvidt jeg kan se ikke vært spesielt opptatt med å blogge elns etter baby kom; ulrik står for blogging osv nå. Tror faktisk helt ærlig hun ikke har noe ekstremt fokus på business nå. Imotsetning til visse andre bloggere i hennes skala så har hun etter mitt syn et sunt fokus på barnet sitt, ikke på å blogge eller reklamere

• Liker 26
Skrevet
2 minutter siden, Birdo skrev:

Går man på jobb regner jeg med man er i stand til det.

• Liker 5
Skrevet
5 minutter siden, Sukrin skrev:

Går man på jobb regner jeg med man er i stand til det.

Jeg gjentar, du har aldri vært i ammetåke? Utrolig hva man kan glemme.

• Liker 6
Skrevet
5 minutter siden, Birdo skrev:

Jeg gjentar, du har aldri vært i ammetåke? Utrolig hva man kan glemme.

Jeg diskuterer en bedrift, ikke personlige erfaringer.

• Liker 16
Skrevet
3 minutter siden, Sukrin skrev:

🙌🏻

• Liker 8
Skrevet
23 minutter siden, Sukrin skrev:

Man blir ikke automatisk en maskin bare fordi man har en bedrift. Det er faktisk lov å gjøre en liten feil, spesielt om man nettopp har født.

• Liker 8
Skrevet

Pilotfrue er vanligvis en av de beste til å merke reklame, så akkurat her velger jeg å la tvilen komme henne til gode.

Hun har nettopp hatt en tøff fødsel (i følge mannens blogginnlegg) som ser ut til endte i keisersnitt (utifra bilde av Ulrik i operasjonsklær), så selv om bloggen er en bedrift så står det et menneske bak den bedriften. Alle kan gjøre en feil. 

• Liker 31
Gjest Keikolina
Skrevet
14 timer siden, gjest91 skrev:

Gratulerer med kalvingen, heter det.

Bare man holder seg unna kalvdansen så går det bra.

Skrevet
3 timer siden, enirt skrev:

Spyttet til hunden har en bakteriedrepende effekt. Spyttet har veldig lav pH verdi så derfor er det ikke farlig. Jeg hadde ikke latt hunden min slikket en baby rundt munnen, men om det hadde skjedd likevel så hadde jeg ikke blitt helt hysterisk heller. Verre med mennesker som røyker, klør seg i rumpa, piller seg i nesa for å deretter ta på babyen eller putte fingeren i munnen til baby.

Sorry mac, men jeg ville aldri latt en hund sove i samme seng som baby- ei heller latt den slikke meg eller noen andre i fjeset😲

Selv om hunden din nettopp har vært i badekaret kan den smitte deg med alt fra bendelorm til lungebetennelse. 

https://forskning.no/hunder-sykdommer-bakterier/derfor-bor-du-ikke-la-hunden-slikke-deg-i-ansiktet/448451

Håper og tror ikke pilotparet virkelig mener at bikkja skal sove med babyen, ikke hovedsakelig pga bakterier i munnen deres men den åpenbare krybbedødrisikoen det medfører. 

• Liker 13
Skrevet

Her tror det jeg er viktig å skille sak fra person. Privatpersonen Julianne og bloggeren pilotfrue. Når man som blogger har den store påvirkningen på de som leser bloggen, burde det være en selvfølgelighet å passe jobben sin som alle oss andre. Alle gjør så klart feil, men når man tjener flere titalstusen som blir til millioner i året, da er det viktig å ikke operere i gråsonen når det gjelder (manglende) merking av sponsede innlegg. Hvis man ikke skulle være sponset av noe, er det en stor fordel å merke snap, insta eller blogg med #ikkespons #noadvertising, eller hva det nå heter.. Enten er man på jobb, eller så er man i permisjon eller ferie. Ulrik bidrar og det synes jeg er bra, men da synes jeg han bør ha ansvar med å merke riktig når Julianne prioriterer babyen 👍🏻.

• Liker 4
Gjest xx girl xx
Skrevet
22 minutter siden, Jordbærogfløte skrev:

Her tror det jeg er viktig å skille sak fra person. Privatpersonen Julianne og bloggeren pilotfrue. Når man som blogger har den store påvirkningen på de som leser bloggen, burde det være en selvfølgelighet å passe jobben sin som alle oss andre. Alle gjør så klart feil, men når man tjener flere titalstusen som blir til millioner i året, da er det viktig å ikke operere i gråsonen når det gjelder (manglende) merking av sponsede innlegg. Hvis man ikke skulle være sponset av noe, er det en stor fordel å merke snap, insta eller blogg med #ikkespons #noadvertising, eller hva det nå heter.. Enten er man på jobb, eller så er man i permisjon eller ferie. Ulrik bidrar og det synes jeg er bra, men da synes jeg han bør ha ansvar med å merke riktig når Julianne prioriterer babyen 👍🏻.

Du nevner noe vesentlig her. Det er snakk om millioninntekt. I næringslivet stilles det krav når man har så godt betalt. Da hjelper det ikke å skylde på ammetåke. 

Julianne er vanligvis veldig flink med merkingen. Det er ikke ofte det blir feil. Så jeg tror nok også at hodet ikke var helt med. 

Skrevet (endret)
2 timer siden, Sukrin skrev:

Synes det blir å undervurdere en profesjonell aktør. Da er det mye mer sannsynlig at hun gjør det slik med vilje. En bloggerbedrift i denne kategorien gjør neppe noe tilfeldig.

Ikke minst så har Pilotfrue et ansvar for å unngå lovbrudd i sitt virke som selvstendig næringsdrivende. Hvis du er så sliten at du ikke orker å forholde deg til markedsføringsloven så kan du også la være med å poste på dine kommersielle SoMe-kanaler, og heller kun dele med familie og venner fra en privat konto.

Ett eneste overtramp er selvfølgelig ingen katastrofe, og det er dessverre vanlig å fuske i den kommersielle bloggverdenen. Men ja, det ser slurvete ut for de av oss som kjenner markedsføringngsloven og som vet hvilke regler bloggerne skal forholde seg til i sitt virke.

Endret av Ultiva
  • Liker 11
Skrevet
2 timer siden, Takida skrev:

Nettopp dette.  PF har såvidt jeg kan se ikke vært spesielt opptatt med å blogge elns etter baby kom; ulrik står for blogging osv nå. Tror faktisk helt ærlig hun ikke har noe ekstremt fokus på business nå. Imotsetning til visse andre bloggere i hennes skala så har hun etter mitt syn et sunt fokus på barnet sitt, ikke på å blogge eller reklamere

I hennes skala? Hun er høyt på listen for å ha satt prøverør på dagsordenen, men er, sammenlignet med bloggere som du kaller "i hennes skala", en utrolig lat blogger som tar seg fri når det passer henne. Det er selvfølgelig supert nå som baby er her, men jeg merker ikke stor forskjell fra tidligere, sånn egentlig.

• Liker 7
Skrevet

Ryddet for persondebatt.

Edie, adm.

Skrevet

Nå har ikke Pilotfrue blogget eller vært så veldig aktiv siden fødsel, så la henne få litt avbrekk for å ha snappet Babybanden (gave) umerket. 

Det er tydelig at mannen sprekker av stolthet. Han deler ting som helt klart burde være kun for dem, som nattens amming. Er det noen som blir å krysse streken, så er det han.

• Liker 16
Skrevet

Hva er snapen til ulrik?

Skrevet
10 hours ago, Birdo said:

Mannen hennes ammer da ikke?

Han bør kunne passe på merkingen mens hun er omtåket med melkingen. 

• Liker 6
Skrevet

Hun var i hvert fall tilstedeværende nok til å få med LV stellebagen på snapper og instastory når de dro fra føden. Så vanskelig å tro at mangel på merking var en glipp i «ammetåka»

• Liker 14
Skrevet
17 minutter siden, Hummingbird2 skrev:

Hun var i hvert fall tilstedeværende nok til å få med LV stellebagen på snapper og instastory når de dro fra føden. Så vanskelig å tro at mangel på merking var en glipp i «ammetåka»

Nettopp!

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...