Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
20 minutter siden, Snopeguri skrev:

Da må du lese deg opp litt på "studielån". Alle med inntekt under 170 k årlig og ikke for høy formue får 40 % av studielånet omgjort til stipend ved bestått utdannelse (omgjøres årlig etter bestått 60 stp). Det er så klart dette hun mener, og ikke stipend på vgs. 

Så rart ingen jeg kjenner har fått det da. Kanskje det er forskjellig fra hvor man bor eller no.  Dette er altså folk med lav eller ingen formue, og ingen jobb. 

Jeg sa "om hun sikter til vgs", ikke at det var soleklart at det var snakk om vgs.  Hvordan skal vi vite da 100% hva hun mener, når hun ikke skriver det ;)

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det så jo helt merkelig ut. Stoffet øverst på gravidbuksene er jo ikke noe fint og det er ikke meningen at det skal synes. 

• Liker 9
Skrevet
1 minutt siden, Bambi1995 skrev:

Så rart ingen jeg kjenner har fått det da. Kanskje det er forskjellig fra hvor man bor eller no.  Dette er altså folk med lav eller ingen formue, og ingen jobb. 

Jeg sa "om hun sikter til vgs", ikke at det var soleklart at det var snakk om vgs.  Hvordan skal vi vite da 100% hva hun mener, når hun ikke skriver det ;)

Jeg blir nesten litt skremt av hvor lite kunnskap enkelte har. De fleste kaller studielånet + stipendet for studielån. Alle får utbetalt det samme (om du tar fult lån + stipend som de aller fleste tar), som er på 8000 kr pr mnd, mens første utbetaling hvert semester ligger på rundt 20 000. Dette får alle uavhengig av hvor de bor og hvor i landet de studerer. Om du tar en spørrerunde blant disse du kjenner, så vil du se at alle disse får omgjort 40 % av lånet til stipend så lenge de består utdanningen, og har de vilkårene du skriver (ingen formue og ingen jobb). Det er helt, helt sikkert at disse du kjenner også får dette. 

• Liker 26
Skrevet
21 minutter siden, Snopeguri skrev:

Jeg blir nesten litt skremt av hvor lite kunnskap enkelte har. De fleste kaller studielånet + stipendet for studielån. Alle får utbetalt det samme (om du tar fult lån + stipend som de aller fleste tar), som er på 8000 kr pr mnd, mens første utbetaling hvert semester ligger på rundt 20 000. Dette får alle uavhengig av hvor de bor og hvor i landet de studerer. Om du tar en spørrerunde blant disse du kjenner, så vil du se at alle disse får omgjort 40 % av lånet til stipend så lenge de består utdanningen, og har de vilkårene du skriver (ingen formue og ingen jobb). Det er helt, helt sikkert at disse du kjenner også får dette. 

Takk! Da slapp jeg å skrive det :P

Har studert siv.ing. selv, og absolutt alle som består studiene og ikke tjener for mye/har for mye formue får automatisk omgjort 40% av lånet til stipend. De fleste snakker nok ikke om dette, da det er allmennkunnskap og skjer automatisk.

• Liker 10
Skrevet
48 minutter siden, Jolanda skrev:

Det så jo helt merkelig ut. Stoffet øverst på gravidbuksene er jo ikke noe fint og det er ikke meningen at det skal synes. 

Når man er sprekkeferdig skal det godt gjøres at det stoffet ikke synes. Jeg klarer iallefall ikke skjule det lengre. Men i pilotfrues tilfelle hadde jeg nok ikke knytt toppen OVER stoffet. 

• Liker 7
Skrevet

Trodde det bare gjaldt hvis du bodde borte når du studerte? At deler ble omgjort til stipend altså..

• Liker 1
Gjest eksiltronder
Skrevet

Nå snakker dere jo om hverandre her. Alle har rett på studielån, hvilket man får om man tar høyere utdanning (altså etter vgs). Derimot er stipend for elever/studenter på vgs behovsprøvd, og der får man ikke støtte så lenge man bor hjemme og foreldrene tjener over en viss sum.

Skrevet
1 time siden, Milio skrev:

Når man er sprekkeferdig skal det godt gjøres at det stoffet ikke synes. Jeg klarer iallefall ikke skjule det lengre. Men i pilotfrues tilfelle hadde jeg nok ikke knytt toppen OVER stoffet. 

Vil si det er stor forskjell på å skjule stoffet og slik pilotfrue går med buksene. Hun gjør jo det motsatte - hun viser stoffet. Jeg er også sprekkferdig i disse dager, men klarer fint å skjule det litt bedre enn hva flyfrua gjør..

• Liker 5
Skrevet
28 minutter siden, eksiltronder skrev:

Nå snakker dere jo om hverandre her. Alle har rett på studielån, hvilket man får om man tar høyere utdanning (altså etter vgs). Derimot er stipend for elever/studenter på vgs behovsprøvd, og der får man ikke støtte så lenge man bor hjemme og foreldrene tjener over en viss sum.

Det er feil, alle elever får stipend på videregående i Norge, det kalles utstyrs stipend, og er på min.1040 pr.år uavhengig av inntekt og om du bor hjemme. (noen høyere pga linjer og ekstra utstyr de trenger), beløp utover dette regnes ifra inntekt til foreldrene og om du bor hjemme eller for deg selv

• Liker 1
Gjest eksiltronder
Skrevet
2 minutter siden, virkelig skrev:

Det er feil, alle elever får stipend på videregående i Norge, det kalles utstyrs stipend, og er på min.1040 pr.år uavhengig av inntekt og om du bor hjemme. (noen høyere pga linjer og ekstra utstyr de trenger), beløp utover dette regnes ifra inntekt til foreldrene og om du bor hjemme eller for deg selv

Beklager, ser nå at du har rett. Det er nytt siden jeg gikk på vgs - flott tiltak! :)

Men bo- og levestipend får man fremdeles ikke om man bor hjemme og foreldrene tjener over en viss sum.

Skrevet
1 minutt siden, eksiltronder skrev:

Beklager, ser nå at du har rett. Det er nytt siden jeg gikk på vgs - flott tiltak! :)

Men bo- og levestipend får man fremdeles ikke om man bor hjemme og foreldrene tjener over en viss sum.

Nei, det er riktig, det er kun dette beløpet som utbetales en gang rett etter skolestart når det er sendt meldig fra skolen om oppmøte , så 1040 ,- pr.år 

• Liker 1
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor dere diskuterer hva elever på videregående får? Dette handler jo om studielån (og stipend) på høyere utdanning.

• Liker 10
Skrevet
12 minutter siden, Dulurerikkeeluring skrev:

Skjønner ikke hvorfor dere diskuterer hva elever på videregående får? Dette handler jo om studielån (og stipend) på høyere utdanning.

Jeg forstår heller ikke hvorfor man i det hele tatt har diskusjonen. For det første har det ingenting med pilotfrue å gjøre og for det andre er ikke engang poden født enda.

• Liker 20
Skrevet

Har aldri forstått meg på stilen hennes, dette med buksestoffet og knyttet bluse er nok en sånn merkelig greie.

• Liker 9
Gjest Ms. Daisy
Skrevet
13 minutter siden, Prinsesse788 skrev:

Har aldri forstått meg på stilen hennes, dette med buksestoffet og knyttet bluse er nok en sånn merkelig greie.

Er det noe galt med det da?  Hva er så merkelig med det?

Synes nå hun har en fin stil. Heldigvis har vi alle forskjellige stiler.

Gjest Selfie
Skrevet

Litt pussig med gravidbukse og magetopp altså🤔 Det er vel egentlig ikke meningen at man skal vise frem øverste del av buksa. 😬

Skrevet
7 minutter siden, Ms. Daisy skrev:

Er det noe galt med det da?  Hva er så merkelig med det?

Synes nå hun har en fin stil. Heldigvis har vi alle forskjellige stiler.

Har jeg sagt at det er noe galt? 

Jeg syntes hun feiler i forsøk på å være kreativ, men for all del - ingenting galt.

• Liker 4
Skrevet (endret)
På 13.6.2018 den 11.46, Milio skrev:

Det er forskjell på at det synes og at man har toppen over der stoffet slutter. Her var det jo tydelig meningen, det er noe annet. 

Endret av Jolanda
  • Liker 5
Skrevet

Går det ikke an å ta et eneste bilde uten at hun må holde hendene klemt under magen?

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...