Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
21 minutter siden, Minnie23 skrev:

Ingen jeg kjenner har hatt babyshower. Så vet ikke hvor vanlig det er. Synes det litt teit når Nordmenn skal ta Amerikansk trender og tradisjoner. Uansett tullete hun forventet at venninnene måtte stelle i stand

"Babyshower i sin moderne form oppsto på 1900-tallet, og ble populær etter Andre verdenskrig. Det var mye fattigdom og gavedrysset var kjærkomment for mange."

Forøvrig har svangerskap blitt feiret med nære venninder og familie med gaver,kaker og mat siden 1400tallet.

Ikke noe nytt,mao.

Alle jeg kjenner som har fått barn de siste 5 årene har hatt babyshowers.

Men senest for 7 år siden,hadde jeg aldri hørt noen ha det her i Norden..

Endret av J..
  • Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor må alt være på engelsk?

Baby Boy. Babyshower.

Skrevet

Babyshower er så tåpelig - ihvertfall for et par som tilsynelatende har råd til alt og mere til selv. At hun FORVENTER en babyshower... Ja da foreslår jeg at pilotmannen på en magisk måte etablerer seg i USA og at hun snart kan flytte dit som ei proper pilotwife 😚

• Liker 20
Skrevet
25 minutter siden, elisaday skrev:

Babyshower er så tåpelig - ihvertfall for et par som tilsynelatende har råd til alt og mere til selv. At hun FORVENTER en babyshower... Ja da foreslår jeg at pilotmannen på en magisk måte etablerer seg i USA og at hun snart kan flytte dit som ei proper pilotwife 😚

Enig. Jeg kjenner som sagt ingen som har babyshower. De i min omgangskrets synes det blir for dumt med tiggefest. Er jo babyshower går ut på. At den gravide skal få gaver til babyen sin. Folk glor nok dumt på deg hvis du kommer uten gave.

• Liker 9
Skrevet (endret)
1 time siden, Minnie23 skrev:

Enig. Jeg kjenner som sagt ingen som har babyshower. De i min omgangskrets synes det blir for dumt med tiggefest. Er jo babyshower går ut på. At den gravide skal få gaver til babyen sin. Folk glor nok dumt på deg hvis du kommer uten gave.

Babyshower (hvorfor ikke heller kalle det babydusj?:P) er heller ikke vanlig i min vennegjeng, men uansett hvor vanlig det er her i Norge, så synes jeg det nesten er litt frekt å faktisk FORVENTE at venninner skal styre og stelle i stand noe sånt for deg. Det må også være så flott, fancy og det må være Instagramvennlig. Ellers er vel ikke noe poeng å legge ut bilder.

Endret av smalls
  • Liker 9
Skrevet

Ikke glem at det må vær sponset og! 

Men flott å kunne se hvilke firmaer som er totalt uaktuelle å verken anbefale eller bruke selv noen gang til noe som helst :) firmaene tror de kan leve på bloggere i det uendelige men de bør passe seg... heldigvis begynner forbrukere å få øynene opp for de, og ikke på en positiv måte

• Liker 11
Skrevet
2 timer siden, J.. skrev:

"Babyshower i sin moderne form oppsto på 1900-tallet, og ble populær etter Andre verdenskrig. Det var mye fattigdom og gavedrysset var kjærkomment for mange."

Forøvrig har svangerskap blitt feiret med nære venninder og familie med gaver,kaker og mat siden 1400tallet.

Ikke noe nytt,mao.

Alle jeg kjenner som har fått barn de siste 5 årene har hatt babyshowers.

Men senest for 7 år siden,hadde jeg aldri hørt noen ha det her i Norden..

Vanlig eller ikke vanlig. Forskjell på om man møtes hjemme i stua til den gravide hvor de nærmeste vennene har møtt opp for å gjøre litt stas på mor og baby, spise kake og ha noen leker og det vi ser på bloggen til Julianne. 

• Liker 9
Skrevet

Då eg fekk fyrstemann i 1995 fekk eg sengemat (folk kjem med gåver og kaffimat etter fødsel), det var det liksom. Ikkje visste me kva kjønn det var heller, veit ikkje om det har vorte populært med «gender reveal-party» her i Norge og? Kanskje det hadde litt med overtru å gjera før, det var liksom ein terskel før ein begynte å kjøpa inn klede og utstyr, i «tilfelle». 

• Liker 9
Skrevet

Må bare spørre ikke noe frekt ment eller noe, vet hun er gravid og man blir litt mer rundere i fjeset men ser fra tideligere bilder hun er det også før hun var gravid , er hun så naturlig eller er det botox? Som sakt ikke frekt ment bare et spørsmål.

• Liker 2
Gjest ClickB4it
Skrevet (endret)
13 timer siden, decker skrev:

Då eg fekk fyrstemann i 1995 fekk eg sengemat (folk kjem med gåver og kaffimat etter fødsel), det var det liksom. Ikkje visste me kva kjønn det var heller, veit ikkje om det har vorte populært med «gender reveal-party» her i Norge og? Kanskje det hadde litt med overtru å gjera før, det var liksom ein terskel før ein begynte å kjøpa inn klede og utstyr, i «tilfelle». 

Jeg synes jeg ser to ganske ekstreme fronter som har seilet opp; på den ene siden har du de som er som Julianne. De vet hvilket kjønn det er, de har bestemt navn, det er tipp-topp utstyr til mange, mange, mange tusen kroner og stelleveske fra LV. Det er babyshower og det er omtrent livestreaming av fødsel. Det er mange småbarnsforeldre der ute som eksponerer barna sine over en lav sko, og jeg får vondt i hele meg samme om det er 45.000 ukjente eller 45 ukjente mennesker som ser de bildene - barn har rett på privatliv!

Så har du den andre ekstreme der alt skal være second hand, det finnes ikke bilder av barnet noe sted annet enn på mors og fars telefon og i private meldingstråder med familie og nære venner. De vet ikke hvilket kjønn det blir, kanskje holder de navnet for seg selv noen dager etter fødsel fordi de vil vite om det virkelig passer, fordi de vil bli kjent med babyen sin for seg selv.

Det er kanskje det jeg skjønner minst av blant disse overskriftskåte, shady, grådige bloggerne - babyen som kommer til verden er en egen person. Ja, den vil formes av verden rundt seg, men mye av oss er allerede ferdigprogrammert.  [...]  Jeg kjenner en Magnus som het Mikkel i tre uker før foreldrene ombestemte seg. Heldigvis var dette mange år siden, så de hadde verken opprettet Instagram, Snapchat eller Facebook til den lille.

Jeg blir så frustrert, for disse bloggerbarna blir så sårbare, lett tilgjengelige og eksponerte. Vil de noen gang kunne bygge sine egne personer? Det er ikke bare med LV-veske man kan dra paralleller til Marius Borg - han har vokst opp i rampelyset som følge av valg moren hans tok. Nå er han tidlig i tjueårene og nyter tidvis godt av det, samtidig som det tydeligvis er en frustrerende situasjon å være i. Etterhvert som bloggerbarna vokser til, så er jeg langt fra sikker på at de utelukkende vil være takknemlige for "mulighetene" de får fordi foreldrene har solgt dem for annonsekroner siden (før) unnfangelsen.

Tenk om en graviditet bare kunne få være en graviditet - vakker og unik i seg selv. Eller hva om det barn bare kunne få være et barn - én av alle andre, men helt spesiell. Det hadde vært noe.

Ryddet for persondebatt. Edie, mod.

Endret av ClickB4it
Skrevet (endret)
10 timer siden, ClickB4it skrev:

Jeg synes jeg ser to ganske ekstreme fronter som har seilet opp; på den ene siden har du de som er som Julianne. De vet hvilket kjønn det er, de har bestemt navn, det er tipp-topp utstyr til mange, mange, mange tusen kroner og stelleveske fra LV. Det er babyshower og det er omtrent livestreaming av fødsel. Det er mange småbarnsforeldre der ute som eksponerer barna sine over en lav sko, og jeg får vondt i hele meg samme om det er 45.000 ukjente eller 45 ukjente mennesker som ser de bildene - barn har rett på privatliv!

Så har du den andre ekstreme der alt skal være second hand, det finnes ikke bilder av barnet noe sted annet enn på mors og fars telefon og i private meldingstråder med familie og nære venner. De vet ikke hvilket kjønn det blir, kanskje holder de navnet for seg selv noen dager etter fødsel fordi de vil vite om det virkelig passer, fordi de vil bli kjent med babyen sin for seg selv.

Det er kanskje det jeg skjønner minst av blant disse overskriftskåte, shady, grådige bloggerne - babyen som kommer til verden er en egen person. Ja, den vil formes av verden rundt seg, men mye av oss er allerede ferdigprogrammert. [...] Jeg kjenner en Magnus som het Mikkel i tre uker før foreldrene ombestemte seg. Heldigvis var dette mange år siden, så de hadde verken opprettet Instagram, Snapchat eller Facebook til den lille.

Jeg blir så frustrert, for disse bloggerbarna blir så sårbare, lett tilgjengelige og eksponerte. Vil de noen gang kunne bygge sine egne personer? Det er ikke bare med LV-veske man kan dra paralleller til Marius Borg - han har vokst opp i rampelyset som følge av valg moren hans tok. Nå er han tidlig i tjueårene og nyter tidvis godt av det, samtidig som det tydeligvis er en frustrerende situasjon å være i. Etterhvert som bloggerbarna vokser til, så er jeg langt fra sikker på at de utelukkende vil være takknemlige for "mulighetene" de får fordi foreldrene har solgt dem for annonsekroner siden (før) unnfangelsen.

Tenk om en graviditet bare kunne få være en graviditet - vakker og unik i seg selv. Eller hva om det barn bare kunne få være et barn - én av alle andre, men helt spesiell. Det hadde vært noe.

Helt enig!

Ryddet for slettet innhold i sitat. Edie, mod.

Endret av Edie
  • Liker 2
Skrevet

Helt enig og mange gode poeng. Også tenker jeg...Hva om bloggebarnet etterhvert viser seg å være et barn med speielle behov? Hva om det kommer utfordringer man ikke var forberedt på i det hele tatt? Jeg kjenner ei som hadde et normalt svangerskap og et tilsynelatende friskt barn i magen, og hvor det gikk galt heeelt på målstreken. Ungen satt fast og mistet så mye oksygen at det førte til et multihandicap.

Jeg sier ikke dette for å krisemaksimere. Det er bare så utrolig sårbart det å få barn. Man har ingen garantier. Og når barnet er så til de grader utlevert før det i det hele tatt er født...jeg skjønner ikke at de tør.

• Liker 22
Skrevet

Ryddet for persondebatt og krenkelser.

Edie, mod.

Skrevet (endret)

Noen som er hypp på å kjøpe ekstra hår til flere tusen kroner?

Endret av Jordbærogfløte
  • Liker 1
Skrevet
34 minutter siden, Jordbærogfløte skrev:

Noen som er hypp på å kjøpe ekstra hår til flere tusen kroner?

For en pris 😮

• Liker 1
Skrevet
21 minutter siden, Moi04 skrev:

For en pris 😮

Ja, 4999 kr pr bundt.. 😑

• Liker 1
Skrevet
17 minutter siden, Jordbærogfløte skrev:

Ja, 4999 kr pr bundt.. 😑

Hvis pengene går til den som opprinnelige hadde håret er det vel greit nok, men det gjør det neppe. 

• Liker 16
Skrevet

Endelig nytt design på bloggen! 😄 

• Liker 1
Skrevet
På ‎04‎.‎06‎.‎2018 den 15.17, ti10 skrev:

Hvorfor i all verden endrer hun ikke headeren på bloggen? Bildet med dunjakke og gigantisk hette skriker vinter og kaldt og virker veldig malplassert nå når det er sommer og varmt.

Og der har hun hørt på oss. Det er jenta si det, Julianne, bare å si fra hvis du vil ha flere forslag!😉

Skrevet
48 minutter siden, ti10 skrev:

Og der har hun hørt på oss. Det er jenta si det, Julianne, bare å si fra hvis du vil ha flere forslag!😉

Haha. Og hun som sier hun aldri leser om seg selv på nettet😂😂

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...