Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest BordetErSnudd
Skrevet
39 minutter siden, Picketfence skrev:

Ser ikke helt sammenhengen mellom å kle barn (eller voksne?) i merkeklær, fordi barn i verden sliter? Er jo for eksempel ikke slik at H&M er mer etisk rett

Uansett, overrasket over stellevesken. Synes det ble veldig glorete. Men smak og behag, så lenge de er fornøyde selv. 

Sier som @Aurora** at det å bruke sikkert 15 000 kroner på en veske som skal fylles med bleier og gulpekluter er vanvidd. Siden veska også er "personifisert" så får de heller ikke brukt den igjen (for særlig at barnet ønsker å bruke baby-stelleveska si når han blir tenåring....)..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje eneste gangen jeg kommer til å forsvare paret - men altså, begynner ikke argumentet om at "man ikke skal bruke penger fordi det alltid er noen som har det dårligere" å bli litt...oppbrukt? Jeg er helt enig i at man skal bidra og hjelpe de som trenger det, men vi vet strengt tatt ikke hva paret støtter av veldedige saker om måneden. Mener selv det er tullete å bruke så mange penger på en stelleveske, men ikke fordi det sulter barn i Afrika. Om så de hadde gitt 100.000 om måneden i veldedighet ville det stadig vært en dyr stelleveske som sikkert kunne redde noen, men nå er det nå sånn at de tjener disse pengene og bestemmer selv hva de skal bruke dem på. Det betyr ikke at fordi man tjener over gjennomsnittet ikke skal kunne kjøpe noe man vil ha, for det riktige ville heller vært og gitt alt "over snittet" til veldedighet.

når det er sagt er veska rævstygg.

• Liker 16
Skrevet

Det var rette uttrykke om den veska rævstygg. Det heter jo smak og behag kan ikke diskuteres og det stemmer når det gjelder den stelleveska. 

• Liker 5
Gjest BordetErSnudd
Skrevet
11 minutter siden, Moi04 skrev:

Kanskje eneste gangen jeg kommer til å forsvare paret - men altså, begynner ikke argumentet om at "man ikke skal bruke penger fordi det alltid er noen som har det dårligere" å bli litt...oppbrukt? Jeg er helt enig i at man skal bidra og hjelpe de som trenger det, men vi vet strengt tatt ikke hva paret støtter av veldedige saker om måneden. Mener selv det er tullete å bruke så mange penger på en stelleveske, men ikke fordi det sulter barn i Afrika. Om så de hadde gitt 100.000 om måneden i veldedighet ville det stadig vært en dyr stelleveske som sikkert kunne redde noen, men nå er det nå sånn at de tjener disse pengene og bestemmer selv hva de skal bruke dem på. Det betyr ikke at fordi man tjener over gjennomsnittet ikke skal kunne kjøpe noe man vil ha, for det riktige ville heller vært og gitt alt "over snittet" til veldedighet.

når det er sagt er veska rævstygg.

Jeg skjønner hva du mener. Men når man kaster om seg med penger som om det er sand fra ei sandkasse så kan man jo lure på om pengene kunne bli brukt på noe fornuftig og meningsfullt fremfor på harry og overpriset luksus.

Skrevet
31 minutter siden, BordetErSnudd skrev:

Jeg skjønner hva du mener. Men når man kaster om seg med penger som om det er sand fra ei sandkasse så kan man jo lure på om pengene kunne bli brukt på noe fornuftig og meningsfullt fremfor på harry og overpriset luksus.

De fleste som faktisk har mye penger flasher det ikke. Dette paret oppfører seg som nyrike russere, ufrivillig komisk.
Hver sin smak, men den stellevesken er noe av det styggeste jeg har sett, ville aldri gått ut døra med noe sånt. 

• Liker 11
Skrevet (endret)

Nå mangler det bare smokker og tåteflaske med LV-logo. CBE viste frem smokker med merke på for noen år siden på bloggen. Både hun og Pilotfruen virker så opptatt av å vise at de har myyye penger ved å vise frem merker, hus, bilene sine og andre eksklusive duppedingser.

http://www.carolinebergeriksen.no/2013/10/17/utstyrsguide-del-ii-stelleveske/

Endret av Jordbærogfløte
  • Liker 8
Skrevet

Hadde de faktisk donert penger til veldedighet, så hadde det garantert stått på bloggen. Bloggere liker jo å skryte av ting. Shnes de er så utrolig overfladiske.

• Liker 8
Skrevet
21 minutter siden, Jordbærogfløte skrev:

Nå mangler det bare smokker og tåteflaske med LV-logo. CBE viste frem smokker med merke på for noen år siden på bloggen. Både hun og Pilotfruen virker så opptatt av å vise at de har myyye penger ved å vise frem merker, hus, bilene sine og andre eksklusive duppedingser.

Og få bleier med LV logo på :fnise:

• Liker 5
Skrevet
3 minutter siden, Aurora** skrev:

Og få bleier med LV logo på :fnise:

Hehe, det hadde vært hysterisk :fnise:

• Liker 3
Gjest Picketfence
Skrevet
3 timer siden, Aurora** skrev:

Jeg er ikke den du siterte , men alle de pengene kunne de heller brukt til å støttet en veldedighet eller gitt penger til en god sak, enn bruke stor sum på en LV bag. Siden toppbloggere visst har ræva full av penger. Virker ikke som noen bloggere bruker pengene til en god sak. Bruker heller penger på andre ting, men de får nå bruke pengene som de vil, bare litt dumt de egentlig bare tenker på seg selv og sine.

Er enig i at det er unødvendig pengebruk. Men vi vet vel egentlig ikke hvorvidt de også donerer til veldedighet. 

Det blir en annen lang diskusjon egentlig. Hvor mye penger er det greit at rike bruker på seg seg ift hvor mye de eventuelt donerer.  

Gjest Picketfence
Skrevet
2 timer siden, BordetErSnudd skrev:

Sier som @Aurora** at det å bruke sikkert 15 000 kroner på en veske som skal fylles med bleier og gulpekluter er vanvidd. Siden veska også er "personifisert" så får de heller ikke brukt den igjen (for særlig at barnet ønsker å bruke baby-stelleveska si når han blir tenåring....)..

Ikke uenig i det, var mer en forklaring på sammenlikningen jeg lurte på. 

Regner med det var tenkt som sitert over her, at de heller burde brukt mindre penger på stelleveske, og donert penger til veldedige formål. 

Gjest Hellokaty
Skrevet
2 timer siden, Jordbærogfløte skrev:

Jeg lurer på hvor mye penger de har klart å svi av på den ungen før den i det hele tatt er født...?

Ganske så sjukt, etter min mening, og som tenåringsmor kjenner jeg allerede et visst ubehag ved tanken på hvordan dette lille sjarmtrollet kan ende opp om noen år. Det høres styggere ut enn det er ment, men jeg undres oppriktig over hvilke verdier de har tenkt å videreføre til neste generasjon.

Gjest Hellokaty
Skrevet
2 minutter siden, Hellokaty skrev:

Jeg lurer på hvor mye penger de har klart å svi av på den ungen før den i det hele tatt er født...?

Ganske så sjukt, etter min mening, og som tenåringsmor kjenner jeg allerede et visst ubehag ved tanken på hvordan dette lille sjarmtrollet kan ende opp om noen år. Det høres styggere ut enn det er ment, men jeg undres oppriktig over hvilke verdier de har tenkt å videreføre til neste generasjon.

Ser det kan tolkes litt feil når du linket til CBE- innspillet mitt var ment ift Pilotfrue og tåteflaske med LV-logo. Det er nemlig ikke en usannsynlig tanke :ler:

Men mye av det ka jo gjelde de allerede fødte bloggerbarna også, som spjåkes ut som levende reklameplakater eller bakgrunnsidyll for dette og hint, og alltid med fokus på det materielle. Det er jo sunn bagasje å ha i sekken når de skal ut i tenårene og videre i livet...

Skrevet
8 minutter siden, Hellokaty skrev:

Veldig godt sagt! :nordvesta:

• Liker 2
Skrevet

De må selvfølgelig bruke pengene sine på hva de vil. Men skjønner de ikke selv at de fremstår harry, vulgære og litt enkle med denne merkevare flashingen? Et helt innlegg viet til en stellebag liksom 😂

Folk som virkelig HAR mye penger holder ikke på sånn. 

• Liker 13
Skrevet

Uff, jeg hater LV. Jeg syns det er blodharry og jeg skulle hatt betalt for å gå med det. Bare fordi noe er dyrt betyr det ikke at det er pent 😳 Og den blåfargen maltrakterte jo det lille som var av finesse i den bagen. Forstå det den som kan..

• Liker 12
Skrevet

Andre folks økonomi og forhold er vel egentlig en privatsak. 

• Liker 6
Skrevet
3 minutter siden, Gulleplutt skrev:

Strengt tatt burde det være det, men når man er en blogger når det ut til offentligheten.

• Liker 9
Gjest ClickB4it
Skrevet
5 hours ago, BordetErSnudd said:

Han kan gjøre som Marius Borg og selge den på finn.no :laugh:

Skrevet
24 minutter siden, Gulleplutt skrev:

Men når bloggere legger ut om hverdagen og privatlivet sitt på sosiale medier nettopp for å få oppmerksomhet så er det heller ikke rart at de blir omtalt. Kall det gjerne baksiden av medaljen, og grunnen til at de fleste kjendiser gjør absolutt alt de kan for å skjerme sine barn.

• Liker 13

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...