Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Queen19 skrev (34 minutter siden):

Vi får være enige om å være uenige. En del av integreringen er blant annet å stifte relasjoner med spanjoler, det blir vanskelig for barna når de ikke går på spansk skole. 

Ja vi må nok det. Men jeg vil påpeke at du serverer en påstand om at integrering må utføres på en bestemt måte, i dette tilfelle via skole, for at det skal være levedyktig. Det er en mening, ikke et faktum. Folk er forskjellig, og jeg synes det blir uriktig å sosialt straffe noen for å bo i et land uten å gå på lokal skole. 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
plomman skrev (1 time siden):

Ja vi må nok det. Men jeg vil påpeke at du serverer en påstand om at integrering må utføres på en bestemt måte, i dette tilfelle via skole, for at det skal være levedyktig. Det er en mening, ikke et faktum. Folk er forskjellig, og jeg synes det blir uriktig å sosialt straffe noen for å bo i et land uten å gå på lokal skole. 

Jeg følger dette paret svært lite. Men hva mener dere når det kommer til Norsk vs spansk skole?  Mener dere at barna ikke får venner fordi de går på norsk skole?

• Liker 1
Skrevet
Bellabellee skrev (2 timer siden):

Dessuten skolesystemet der er ikke like bra som her i Norge! Så om barnet trenger mer oppfølging så er det ikke sikkert skolen kan gi det til barnet, da må man tilbake til norge!

Det blir kanskje litt feil å påstå det så bastant? Norske skoler i utlandet holder generelt høy kvalitet, følger norsk læreplan og har ofte svært kvalifiserte lærere. PPT reiser også ned for å vurdere elever som trenger ekstra oppfølging, og skolene har plikt til å tilrettelegge ved behov. Samtidig er det mange foreldre i Norge som opplever at barna heller ikke alltid får den hjelpen de trenger her.

• Liker 1
Skrevet
Lille harepus skrev (31 minutter siden):

Det blir kanskje litt feil å påstå det så bastant? Norske skoler i utlandet holder generelt høy kvalitet, følger norsk læreplan og har ofte svært kvalifiserte lærere. PPT reiser også ned for å vurdere elever som trenger ekstra oppfølging, og skolene har plikt til å tilrettelegge ved behov. Samtidig er det mange foreldre i Norge som opplever at barna heller ikke alltid får den hjelpen de trenger her.

Dette er det noe som står på nett om, de har ikke bup og heller ikke mulighet til assistenter til elever! Så sjekk fakta før du påstår at jeg er bastant her! PPT har vel alle skoler. 

• Liker 1
Skrevet

Bor søsteren der enda? De snappene jeg har sett så har jeg ikke sett søstra der

Skrevet
Bellabellee skrev (6 minutter siden):

Bor søsteren der enda? De snappene jeg har sett så har jeg ikke sett søstra der

Hun er der visst nok, men skal flytte hjem allerede i april. Var ikke søsteren «ansatt» av fruen da? 

• Liker 1
Skrevet
Bellabellee skrev (45 minutter siden):

Dette er det noe som står på nett om, de har ikke bup og heller ikke mulighet til assistenter til elever! Så sjekk fakta før du påstår at jeg er bastant her! PPT har vel alle skoler. 

Ok? De får statsstøtte på lik linje som private skoler i Norge, derfor er det et krav om at de følger akkurat samme reglene og tilrettelegger for elever som trenger mer hjelp eller har utfordringer. Jeg har barn på den norske skolen her nede og kjenner til systemet. De har også en assistent i klassene. Mener du jeg skal lese meg opp på ting jeg allerede vet mer enn deg om? Syns du kan skjerpe tonen din, for du er utrolig frekk i svarene dine.  

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Tråden er ryddet for persondebatt.

Måne, admin. 

Skrevet

Hvis planen hennes er at de skal bli boende der, og aldri flytte tilbake til Norge, så er det lurt å lære seg språket. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Odirf skrev (6 timer siden):

Hun er der visst nok, men skal flytte hjem allerede i april. Var ikke søsteren «ansatt» av fruen da? 

D virka nå sånn! 🤷‍♀️

Skrevet
Lille harepus skrev (5 timer siden):

Ok? De får statsstøtte på lik linje som private skoler i Norge, derfor er det et krav om at de følger akkurat samme reglene og tilrettelegger for elever som trenger mer hjelp eller har utfordringer. Jeg har barn på den norske skolen her nede og kjenner til systemet. De har også en assistent i klassene. Mener du jeg skal lese meg opp på ting jeg allerede vet mer enn deg om? Syns du kan skjerpe tonen din, for du er utrolig frekk i svarene dine.  

Ja, les litt! 😊 Merkelig hvordan du kan dømme tonen min bare av å lese hva jeg skriver! Skjerp deg! 😂

Skrevet
Lille harepus skrev (7 timer siden):

Elevene har like rettigheter som i Norge, men PPT som du skriver her har svært snever kompetanse og mangler faglig bredde for å kunne gi hjelp eller vite hvilken hjelp som kan være best for elevene. En person er ikke best på alle vansker heller ikke to og tre, det blir for mangelfull kunnskap. De har sin utdanning, lærere sin og foreldre sin. Og alle kan lese seg frem til samme kunnskap. 

Skal elever få god tverrfaglig hjelp og oppfølging som de kan trenge, er det støtten rundt skolene i Norge som kan gi dette. Det holder ikke med PPT en gang i blant på skoler i utlandet. 

Skrevet
Istapp skrev (22 minutter siden):

Elevene har like rettigheter som i Norge, men PPT som du skriver her har svært snever kompetanse og mangler faglig bredde for å kunne gi hjelp eller vite hvilken hjelp som kan være best for elevene. En person er ikke best på alle vansker heller ikke to og tre, det blir for mangelfull kunnskap. De har sin utdanning, lærere sin og foreldre sin. Og alle kan lese seg frem til samme kunnskap. 

Skal elever få god tverrfaglig hjelp og oppfølging som de kan trenge, er det støtten rundt skolene i Norge som kan gi dette. Det holder ikke med PPT en gang i blant på skoler i utlandet. 

Det stemmer ikke at elever må flytte tilbake til Norge for å få hjelp. Elever ved godkjente norske skoler i utlandet har rettigheter etter norsk lov på lik linje med elever i Norge. Dersom de ikke får tilfredsstillende utbytte av ordinær opplæring, har de rett til individuelt tilrettelagt opplæring, basert på sakkyndig vurdering og vedtak fra Statsforvalteren:) 

Skrevet

Sporer av litt.. Ser at Benedicte H har fått millionbot av staten (Helsedirektoratet) for å ha delt om personlige erfaringer med NAD. Hun sier det ikke var et samarbeid. Hvorfor slipper andre influensere så billig unna? Pilotparet har delt mye rart på plattformen sin gjennom tiden. Bare for å nevne overskriftene før jul om prevensjonsmidler, abort og tema om å fjerne livmor. Sofie E deler om de nye operasjonene, samme gjør Isabell og mange andre influensere. ADHD er blitt en typisk overskrift hos de fleste nå, kun for klikk. Flere som snakker om diagnosen og nevner medisiner. Syns det er bra staten gir bøter, men det er merkelig at mange slipper unna? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...