Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Treplussto skrev (32 minutter siden):

Bare å google Christine Tufte. Orker knapt  å si hele navnet hennes, hun har laget så mye kvalme.

Kommer lite opp når det googles..

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Summerwinter skrev (1 time siden):

Kommer lite opp når det googles..

Christine er ei oppegående , jordnær og reflektert dame, ikke noe galt i det, men det passer ikke inn i miljøet til noen i Albir. 

• Liker 3
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Treplussto skrev (5 timer siden):

Bare å google Christine Tufte. Orker knapt  å si hele navnet hennes, hun har laget så mye kvalme.

Tipper du er en av venninnene til J og at det er DU som lager kvalme..🤔

• Liker 2
  • Nyttig 8
Skrevet

Og der var fasten lagt på hylla gitt... 😁 Surprise!! 🤦‍♀️ For en gjeng... Much ado about nothing - som alltid! 🤦‍♀️

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
MacadamiaNut skrev (På 10.12.2025 den 15.58):

Tipper søstera skjønte det samme som J sin tidligere venninne Christine, de har helt forskjellige verdisyn. Jeg hadde også synes det var vanskelig å ha kontakt med en søster som oppførte seg så virkelighetsfjernt.

Ok… er også flere venninner fra blant annet podcasten de hadde som hun ikke nevner lengre. Er alle bytta ut?

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Kristine79 skrev (12 timer siden):

Jeg synes de kunne reist oftere til Norge med barna. Barna har tross alt vokst opp i Norge, og hadde sikkert vært koselig med en jul i Norge.

Men mora tåler vel ikke temp under 15 grader.

Det er nok heller det at fruen er livredd for at barna skal lengte hjem til Norge! Hun har vel ikke så mange å besøke heller. Virker som at hun ikke har kontakt med noen av de gamle venninnene. Ikke storesøsteren heller som har 2 barn i omtrent samme alder som guttene. 

• Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet
Outandabout skrev (15 timer siden):

Er der ikke frua som sitter på pengene da? Har forstått at stefaren hennes er god for en del, og at J lever godt på hans regning? Har jeg misforstått? 

Tror ikke stefaren gir en eneste krone. Han har egne barn. Stefaren er jo aldri på besøk…

• Liker 1
Skrevet (endret)
MacadamiaNut skrev (6 timer siden):

Tipper du er en av venninnene til J og at det er DU som lager kvalme..🤔

Om du ser hva jeg har skrevet tidligere tror jeg det er ganske tydelig at jeg ikke er venninne med pilotfruen eller har noe særlig respekt for henne. Men eneste som har laget kvalme med flere mennesker og familier er dessverre hun andre.

Endret av Treplussto
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Leoline skrev (22 timer siden):

Christine er ei oppegående , jordnær og reflektert dame, ikke noe galt i det, men det passer ikke inn i miljøet til noen i Albir. 

Du har kanskje rett, men jeg syns man skal stille seg kritisk. C snakket rett frem og sa det som det var på Snapchat. Aner ikke noe om hennes bakgrunn. Har ikke fulgt henne, men husker i starten av vennskapet til J og C at hun virket ganske åpen. Uansett, det er noe rart ved det at de flytter til Spania, tar barna ut av Norge og den trygge oppveksten de får her. Muligheter innen utdanning og jobb, norske verdier, helsevesen, oppfølging og helsestasjoner, tannhelsetjenester osv. + mye mer. Relasjoner og familie. Alt dette for sol og varmegrader? Tror det ligger mer bak det. 

• Liker 7
  • Nyttig 5
Skrevet

Det handler nok ikke bare om sol og varme… Vi har også bodd der nede (1 skoleår) og angrer ikke en dag på det valget. Ikke noe spesielt som lå bak annet enn en drøm om å prøve noe annet. Når det gjelder C så har jeg oppfattet at det ligger helsemessige årsaker bak. Greit å være skeptisk, men en trenger ikke å spekulere. 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
Horisonten skrev (17 timer siden):

Tror ikke stefaren gir en eneste krone. Han har egne barn. Stefaren er jo aldri på besøk…

Man er vel passe dum om man gir penger til en person som bare går hjemme og svimer hele dagen. Slenger ved bassenget, shopper og spiser på restaurant til stadighet. Hadde blitt så provosert at det ikke hadde havnet en eneste krine der, hverken til ste- eller egne barn.

• Liker 6
  • Nyttig 5
Skrevet
Horisonten skrev (13 timer siden):

Du har kanskje rett, men jeg syns man skal stille seg kritisk. C snakket rett frem og sa det som det var på Snapchat. Aner ikke noe om hennes bakgrunn. Har ikke fulgt henne, men husker i starten av vennskapet til J og C at hun virket ganske åpen. Uansett, det er noe rart ved det at de flytter til Spania, tar barna ut av Norge og den trygge oppveksten de får her. Muligheter innen utdanning og jobb, norske verdier, helsevesen, oppfølging og helsestasjoner, tannhelsetjenester osv. + mye mer. Relasjoner og familie. Alt dette for sol og varmegrader? Tror det ligger mer bak det. 

Det er mange som flytter utenlands. Ikke noe rart med det.

Hadde gjort det selv, om jeg hadde råd.

C er ganske straightforward pluss at hun har adhd. Så mange kanskje ikke takler det så bra. Hun diller ikke med folk som Julianne gjør, men er mer ekte.

Hun er også fosterhjem, så det bor mye godt i den dama.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Sol79 skrev (På 3.12.2025 den 9.15):

Jeg så både herr og fru på skattelisten over influensere publisert i VG. De tjener ikke spesielt mye i forhold til hva man skulle tro basert på livsstilen. Hun har ca 1,3 mnok i nettoinntekt og han har ca 600k. Basert på det så må de jo spise seg blakke?

Kommer an på hvor mye de skriver av

Skrevet
Gjest Det handler om deg skrev (På 4.12.2025 den 21.29):

Det er nok å ha en bærbar pc med jobbting på. En fordel med kontorpult og kontor i tilfelle ettersyn. De har trapp på utsiden av huset som leder opp til «kontoret». Det er et krav. 

Det er ikke ett krav med mindre de tar mer enn 2190,- i mnd

Skrevet
Sol79 skrev (På 5.12.2025 den 0.08):

Et godkjent hjemmekontor skal være et rom som kun brukes som kontor med egen inngang og eget toalett, så det du skriver stemmer ikke. Det regnes ikke som kontor fordi man har en laptop og en skrivepult på soverommet.

Det er feil, er kun utvidede krav om en tar over statens satser. 

• Liker 1
Skrevet

Screenshot_20251213-074510.thumb.png.8b4b6947232c767023fb3650e3021d8e.png

Nå er det kommet en artikkel i VG. Har ikke lest den. Kommer nok ikke til å gjøre det heller 😂

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Fru Uperfekt skrev (3 timer siden):

Det er feil, er kun utvidede krav om en tar over statens satser. 

Det er absolutt ikke feil. Statens sats for hjemmekontor er et årlig beløp på kr 2 240,.så det er jo helt uinteresaant siden det er så lite.

Endret av Sol79
  • Liker 2
Skrevet

Jeg har ikke VG + så får ikke lest den, men det står i ingressen at de brøt med nære relasjoner da de flyttet til Spania og overskriften er «trenger penger». Sikkert clickbait.. Noen som vil komme med en kort recap? 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Intervjuet i VG var ikke noe særlig spennende. Det er en del fokus på brutte relasjoner som jeg antar er søsteren hun ikke har komtakt med. Ellers står det at snapchat betaler ikke like bra lenger og at de har puttet alle pengene de har inn i huset, så nå trenger de mer penger. Huset er finansiert med gevinst på boligsalg i Vollen på 9 mill. Hun tar ut kr 200 000 i mnd i lønn.

• Liker 5
Skrevet (endret)

Likte ikke fruen den første overskriften. Som var "noen synes jeg flasher med penger". Og derfor måtte Vg endre til "Trenger penger" slik hun håper at det skal bidra til at hun får flere følgere igjen. 

Lurer også på hva fruen synes om at den ligger bak betalingsmur. 

Endret av mon_nom
  • Liker 3
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...