Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Lillesøster får vel handleposer på handleposer med arvetøy - og DET 🫵🏻 er gøy og 🫵🏻 liker vi 😬

Endret av Kort_og_grei
Rettelse
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Endret av Kort_og_grei
Skrevet (endret)

4. Tretthet og bekvemmelighet

• Piloter har ofte uregelmessige arbeidstider og kan være slitne.
  • Når man er trøtt, velger hjernen ofte den enkleste løsningen – og da kan man droppe å feste selen på hunden eller la barnet sitte på pute selv om det egentlig ikke er riktig.

Har lurt litt på dette, så spurte chatGPT.

Endret av Kort_og_grei
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Har han Bechteresvs eller har han kyfose/pukkelrygg? Ser hverken bra eller godt ut i allefall, veldig uttalt. 🤷‍♀️  Og ja, jeg har medisinsk kompetanse.

Endret av maryJane4
  • Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet
Kort_og_grei skrev (På 13.8.2025 den 2.17):

Kjekt ulriksen ordnet utelek til barna i dag. Han gjør sikkert sitt beste

Tror nok han prøver, men hun virker ikke mye engasjert i barna (som var såååå etterlengtet). Idag fikk de slush og klinkekuler som premie fordi de var så flinke å stusse håret.  Hun har innført premier til dem for alt det ikke liker å gjøre. "Fint" at barna fikk noen leker som holder dem opptatt ei stund, så hun kan ligge på solsenga som hun alltid er limt fast til 

• Liker 9
Skrevet

De må jo bruke møblene. Så blir det stas når veggen i kjelleren får oppbevaring til perlesaker og spill og klinkekuler. Lettere å hente det frem så de kan spille spill på solsengen.

Blir bra det 🌞

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Kort_og_grei skrev (12 timer siden):

Lillesøster får vel handleposer på handleposer med arvetøy - og DET 🫵🏻 er gøy og 🫵🏻 liker vi 😬

Skal lillesøsteren ha barn? Eller mener du at hun arver av pilotfrue?

Skrevet
Donnap skrev (5 minutter siden):

Skal lillesøsteren ha barn? Eller mener du at hun arver av pilotfrue?

Arver av pilotfrue - voksenklær

• Liker 1
Skrevet

J er litt lei av ferie nå og savner hverdag. Og hverdag er åpenbart som ferie minus at barna er på skole og bhg. Vanskelig å lese annet ut av det enn at hun er lei av at barna er hjemme på dagtid, for det er jo ikke sånn at hun skal på en jobb eller gjøre noe annet enn hun gjør i ferien, nå ferien er slutt. 

• Liker 12
  • Nyttig 1
Skrevet
Kosemose skrev (1 time siden):

Hva har en film om en random dame med skalfasetter på tennene å gjøre i en tråd om Pilotfrue? Rapportert. 

fordi jeg har alltid lurt på tennene til Pilotfruen og piloten. Siden han nå knakk en tann, så ble jeg nysgjerrig på hvordan de fikser det.

helt greit at du rapporterte 👍🏻

Skrevet

Når pilotfrue står og lager Toro vafler til gjestene og sier det er litt mer spesielt for dem med toro vafler da de kun får tak i dem i enkelte butikker i Spania, og  der  koster de skjorta... Så Ulrik kjøper dem i Norge sånn at de sparer penger... For meg er det helt ubegripelig at hun gidder å si noe sånt med tanke på det vanvittige pengeforbruket de har på take away, klær, leker, møbler og alt annet de kan sløse penger på.. Men toro vafler, nei det er for dyrt å kjøpe på butikk i Spania.  Helt ubegripelig tankegang for meg. Likedan dette med at det er så billig å spise ute i Spania,  så derfor gjør de det. Hva slags mat spiser ungene da? Burger, pommes frites og pannekaker? Og så sikkert is til dessert og masse godteri hjemme, ikke mye næring til unger det. Jeg bare lurer på for ett vanvittig matbudsjett de har, jeg for min del synes ikke det var så billig når hun visste kvitteringen.  Virker som om de er på en evig lang ferie der de sløser bort penger i øst og vest. Jeg synes også det er deilig å spise ute når man er på ferie, men blir fort lei, og synes det er godt å komme hjem til hverdagen og ordentlig mat. 

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet
Donnap skrev (1 minutt siden):

Når pilotfrue står og lager Toro vafler til gjestene og sier det er litt mer spesielt for dem med toro vafler da de kun får tak i dem i enkelte butikker i Spania, og  der  koster de skjorta... Så Ulrik kjøper dem i Norge sånn at de sparer penger... For meg er det helt ubegripelig at hun gidder å si noe sånt med tanke på det vanvittige pengeforbruket de har på take away, klær, leker, møbler og alt annet de kan sløse penger på.. Men toro vafler, nei det er for dyrt å kjøpe på butikk i Spania.  Helt ubegripelig tankegang for meg. Likedan dette med at det er så billig å spise ute i Spania,  så derfor gjør de det. Hva slags mat spiser ungene da? Burger, pommes frites og pannekaker? Og så sikkert is til dessert og masse godteri hjemme, ikke mye næring til unger det. Jeg bare lurer på for ett vanvittig matbudsjett de har, jeg for min del synes ikke det var så billig når hun visste kvitteringen.  Virker som om de er på en evig lang ferie der de sløser bort penger i øst og vest. Jeg synes også det er deilig å spise ute når man er på ferie, men blir fort lei, og synes det er godt å komme hjem til hverdagen og ordentlig mat. 

Ja, det er komisk. 

Jeg har lurt på hvorfor det finnes butikker i utlandet som selger norske/skandinaviske varer, og hvordan det kan være et marked for det. Etter å ha sett innom dette paret så skjønner jeg hvorfor. Selv om jeg ikke fatter hvorfor de trenger å ha skapet fullt av norske produkter. Tenk å være så avhengig av Toro ditt og datt. Nesten så en skulle tro det var skjult reklame 😂

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Korpsnerden skrev (1 time siden):

Ja, det er komisk. 

Jeg har lurt på hvorfor det finnes butikker i utlandet som selger norske/skandinaviske varer, og hvordan det kan være et marked for det. Etter å ha sett innom dette paret så skjønner jeg hvorfor. Selv om jeg ikke fatter hvorfor de trenger å ha skapet fullt av norske produkter. Tenk å være så avhengig av Toro ditt og datt. Nesten så en skulle tro det var skjult reklame 😂

Jeg skjønner godt at man kan savne norsk mat når man bor i utlandet,  det er jo det man er vant til å spise hjemme. Så litt norsk mat innimellom er nok kjempegodt. Jeg reagerer mer på at hun syns det er så dyrt å kjøpe maten i Spania, at hun får Ulrik til å kjøpe den i Norge isteden,  hun som sløser noe vanvittig med penger ellers.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Og det er jo ikke akkurat vanskelig å lage vaffelrøre selv heller. 

• Liker 7
  • Nyttig 4
Skrevet
snute skrev (19 minutter siden):

Og det er jo ikke akkurat vanskelig å lage vaffelrøre selv heller. 

Hun sa det flere ganger mens jeg fulgte henne, at hun var for lat til det eller fordi hun ikke gidder, når noen spurte henne hvorfor hun ikke gjorde diverse. Jeg har også brukt toro vafler av og til, men det har vært når vi er på feks hytta der vi ikke alltid har både hvetemel,  egg og nok melk til å lage det hvis vi får overraskende besøk. Da er det kjekt med toropose, og den er jo god. Men når det kommer til vafler og pannekaker, så er det vel ikke mye som er enklere å lage selv enn det sålenge man har ingrediensene.

Jeg følger ikke lenger, (men får litt info fra ei venninne som feiler å avfølge innimellom) så vet ikke hvordan det er med maten til ungene nå. Men det er skremmende at de har så vanvittig god råd, og bruker så vanvittig lite tid og penger på at ungene skal få ett godt og næringsrikt kosthold med mye mer frukt og grønt, mindre ultraprosseserte  ferdigprodukter og sukker. Det virker som det er belønning og kos hele tiden, og til og med i matboksen til skole eller barnehage er det usunne ting.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Det sies at de med dårlig råd tyr til 123-poser og junkfood. Snop og masse brus. 

men… vet ikke jeg. De rike er ikke bedre…. 
ikke sikrer de hund og yngste i bilen heller.

• Liker 3
Skrevet (endret)

Når det gjelder Julianne er det jo en bragd at hun tar seg bryet med å mikse vaffelpulver, vann og smeltet smør. I hennes øyne er jo det for matlaging å regne. 😅

Har inntrykk av at det er en svenskebutikk alle steder i Spania der det er kolonier av nordmenn og svensker. Der selger de overprisa skandinaviske matvarer.

Det er jo ikke billig å spise ute i Spania i det hele tatt. Koster omtrent det samme som i Norge.

Endret av Sol79
  • Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet

Minste gutten skal belønnes i dag for han må være me piloten og fruen på et møte! Hurrameirundt for et liv! Er da helt vanlig at barn innimellom må bli med på ting som ikke er gøy???? Uten å måtte bestikkes med det ene og det andre! Skal tro det er liv i huset der om ungene må draes vekk fra ipad og PS! «Du skal få is, jah! Du SKAL få iiis, jaaah» 

• Liker 4
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...