Gå til innhold

Pilotfrue


Puny

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

hvaduikkeser skrev (1 minutt siden):

Hva da?

Puppeglipp i solen! 🤦‍♀️ Fikk slettet storien kjapt, men noen var kjappere! 🤣 Velger å tro at det ikke var "med vilje", men men... 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

maryJane4 skrev (4 timer siden):

Flere som fikk med seg "glippen" i dag? 🫣 

Hehe, ja.... Var ikke akkurat liten glipp heller, satt jo med hele puppen rett i monitor i flere minutter... Stakkar, kan tru ho fikk panikk når hun oppdaget det i etterkant. Det var raskt fjernet rett etterpå. Sikkert mange som screenshotta det... 🫣🍉🍉

Endret av Mallisaen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mallisaen skrev (1 time siden):

Hehe, ja.... Var ikke akkurat liten glipp heller, satt jo med hele puppen rett i monitor i flere minutter... Stakkar, kan tru ho fikk panikk når hun oppdaget det i etterkant. Det var raskt fjernet rett etterpå. Sikkert mange som screenshotta det... 🫣🍉🍉

Hva får man for et slikt bilde tro?! 🤷‍♀️ Spør for en venn... 🤣

Endret av maryJane4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

maryJane4 skrev (11 minutter siden):

Hva får man får et slikt bilde tro?! 🤷‍♀️ Spør for en venn... 🤣

😂😂🍉🍉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

maryJane4 skrev (8 minutter siden):

Hva får man får et slikt bilde tro?! 🤷‍♀️ Spør for en venn... 🤣

mye🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

maryJane4 skrev (21 minutter siden):

Hva får man for et slikt bilde tro?! 🤷‍♀️ Spør for en venn... 🤣

Hun ser vel at folk screenshotter, eller? Fniiiis, kan tru dama har panikk nå... 🫣😅.... Hun flytter vel inn på KG og Jodel ikveld for å følge med..... 🤭🫠

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guris skrev (9 timer siden):

Når faren til J reiste hjem i dag, hadde det ikke vært normalt at de alle hadde kjørt han til flyplassen og vært med han inn istedenfor å sende han i taxi? Det er jo søndag og da skal de jo kjøre tur allikevel. Veldig lite koselig sånn som de er.

Til deres forsvar så er den veien ulidelige kjedelig å kjøre. Er liksom ikke noe koselig søndagstur å ligge på motorveien i 120-140 km/t i 2 timer med unger i baksetet.

Har selv hus i området og kjører sjeldent gjester til flyplassen. Som regel droppes de av på busstasjonen med ønske om god tur hjem ;)

Endret av firetoen
Manglende ord
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

firetoen skrev (2 timer siden):

Til deres forsvar så er den veien ulidelige kjedelig å kjøre. Er liksom ikke noe koselig søndagstur å ligge på motorveien i 120-140 km/t i 2 timer med unger i baksetet.

Har selv hus i området og kjører sjeldent gjester til flyplassen. Som regel droppes de av på busstasjonen med ønske om god tur hjem ;)

2 timer? Fra Albir til flyplassen? Da kjører du særdeles langt unna 120-140 km/t. Kjøreturen til flyplassen tar jo knapt 40 minutter.

Vår praksis er å hente og bringe til flyplass når vi får besøkende. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Istapp skrev (1 minutt siden):

2 timer? Fra Albir til flyplassen? Da kjører du særdeles langt unna 120-140 km/t. Kjøreturen til flyplassen tar jo knapt 40 minutter.

Vår praksis er å hente og bringe til flyplass når vi får besøkende. 

Tur retur så blir det fort 2 timer fra Altea til flyplassen ja. Bare å komme seg fra Altea til 332 kan ta 15 min i rushen 😅

Men for all del, fint for dere at dere har en annen praksis :) Bare rart å kritisere andre som velger å gjøre ting på en annen måte! 

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

huttetua skrev (17 timer siden):

Hei!

Er normalt sett bare en som titter innom og leser litt for underholdningen sin del 😅, men denne måtte jeg bare kommentere på.

Tatt U ut av likningen her - for hans profil kan man sikkert diskutere en del om, men kommentar på yrket pilot så er det mer enn hvordan du fremstiller det!

Jeg har flyskrekk så jeg har brukt litt tid på å forstå litt rundt prosesser det det naturligvis er en trygghet for meg (og alle andre) at piloter er kvalifisert for jobben - (i lik linje med alle andre yrkessjåfører naturligvis).

Pilotutdanning er langt mer enn 20-24 mnd intensiv kurs. Dette er bare starten, som er et krevende kurs i seg selv. Etter et endt program (med meget strenge opptakskrav hvor estimert 15-20% av søkere får begynne i PFA og ikke alle består ) så må man etter dette bygge opp nødvendige flytimer, gjennomgå type-rating, lære seg flytyper og ha kontinuerlig trening som co-pilot. Dette gir en total utdanningstid på 5-7 år før man er kvalifisert pilot, f.eks. for kommersielle-flygninger. 
 

Så det er nok ikke bare for alle og en hver å hoppe på dette kurset å ha en jobb som pilot om 2 år ☺️

Poenget var vel at det ikke er en akademisk utdannelse. Og U ble pilot for en del år siden, da var det bare å kjøpe seg en studieplass og stå i løpet. 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det noen i det hele tatt som gidder å klikke seg igjennom snappene til Ulrik? Det er jo bare snakk om dette huset. Veldig lite interessant. Og Ulrik selv, uff for en tørr en kjedelig gubbe. 

Hva skal han snappe om når huset er ferdig? 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Really skrev (42 minutter siden):

Er det noen i det hele tatt som gidder å klikke seg igjennom snappene til Ulrik? Det er jo bare snakk om dette huset. Veldig lite interessant. Og Ulrik selv, uff for en tørr en kjedelig gubbe. 

Hva skal han snappe om når huset er ferdig? 😅

Det blir å klikke raskt gjennom de gangene jeg går inn ! Fikser ikke den smattingen hans 🤦🏼‍♀️da skal han sikkert ha housetour hver dag 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JojoMoyes skrev (3 timer siden):

Det blir å klikke raskt gjennom de gangene jeg går inn ! Fikser ikke den smattingen hans 🤦🏼‍♀️da skal han sikkert ha housetour hver dag 

De går begge i repeat dag ut og dag inn! Også filmer han så sykt fort, blir jo svimmel av å se på. Rekker heller ikke se hva han filmer. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå begynner jeg å tvile på innflyttingsdato - igjen! 
Kikka på snap’en til en dame fra Sørlandet, ukjent for meg men uansett, hun bygger hun og skrev «overtakelse 1 april» eller noe sånt. Og huset er mer eller mindre ferdig! 😳 Holder på med nedvask og får inn møbler osv.

Det er jo ca samme dato som Julianne og mannen har overtakelse/innflytting! Jeg skjønner de er innstillt på å bo i litt byggestøy, og det går jo fint for en periode, men de må ha et velfungerende bad, kjøkken og barnerom som minimum. Og sikre alt som ikke er ferdig, men farlig (basseng, trapp). Håper det kommer opp i løpet av uka. Tiden flyr jo!

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joiosa skrev (På 12.3.2025 den 17.58):

Pilotutdanningen ved Pilot Flight Academy er en intensiv og praktisk orientert utdanning som tar kun to år å fullføre. Krever kun generell studiekompetanse og ingen karakterkrav. Hverken på kurs i USA eller i Tromsø. Så,jo en av de enkleste utdannelser å ta. Og likestilt med andre yrkessjåfører.Og like viktig som de fleste andre yrker som ikke oppfører seg som klyser og tror de er noe bedre enn andre!

Er det ikke veldig arrogant og gjøre ett raskt søk, så konkludere slik du gjør? Flyskoler "elsker" å selge produktet sitt for en 1.5 millioner kroner vipps så er du ferdig, men realitetene er nok at det bare er begynnelsen. Å inneha CPL - sertifikat, 20-24 mnd blir du styrmann, ofte på mindre kompliserte fly, men det er bare begynnelsen sammenlignet med tung sivil luftfart og ATPL - sertifikat (Kaptein). Målet for alle flygere er å bli Kaptein. Min bror jobbet stein hardt i mange , mange år, så lett er det ikke!!! Lønn som flykaptein på etter 15-20 års erfaring varierer; Alt fra 1,5 - 2,5 mill i Norge, 3 mill i UK og 4-6 milloner året i USA/Asia. Dette tror Joiosa man oppnår gjennom en "enkel utdanning" som bussjåfør i luften. Enig at også bussjåfører har mye ansvar, men ikke enig at utdanningsforløpet er det samme og en av de "enkleste utdanningene" å ta, slik hevdet. 

Min bror er flykaptein og under er utdrag hvor utdanningsløpet til flykaptein og lønn diskuteres:

Å bli flykaptein er krevende og sammenlignes med å bli lege eller spesialistingeniør.
Piloter må takle stress, hurtige avgjørelser, værutfordringer, tekniske feil og ansvaret for mange liv.De testes to ganger i året i simulator, med nødsituasjoner, motorfeil og krevende scenarioer. I tillegg gjennomføres årlige teoretiske prøver og medisinsk kontroll. Hver testperiode krever 30–50 timer forberedelser, med studier av prosedyrer, regelverk og egen simulatortrening. Rundt 20–30 % faller av under utdanningen, og 5–10 % feiler årlig på simulatorprøver, men får som regel en ny sjanse. Men:
Yrket gir en enorm mestringsfølelse, det er motiverende å stadig utvikle seg, og som erfaren kaptein har man en høy lønn, pluss frynsegoder. I tillegg får man oppleve verden og en karriere som er både utfordrende og svært givende.image.png.481df790413e3bd7a1001759a4412471.png

Endret av Windyman
  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Windyman skrev (25 minutter siden):

Er det ikke veldig arrogant og gjøre ett raskt søk, så konkludere slik du gjør? Flyskoler "elsker" å selge produktet sitt for en 1.5 millioner kroner vipps så er du ferdig, men realitetene er nok at det bare er begynnelsen. Å inneha CPL - sertifikat, 20-24 mnd blir du styrmann, ofte på mindre kompliserte fly, men det er bare begynnelsen sammenlignet med tung sivil luftfart og ATPL - sertifikat (Kaptein). Målet for alle flygere er å bli Kaptein. Min bror jobbet stein hardt i mange , mange år, så lett er det ikke!!! Lønn som flykaptein på etter 15-20 års erfaring varierer; Alt fra 1,5 - 2,5 mill i Norge, 3 mill i UK og 4-6 milloner året i USA/Asia. Dette tror Joiosa man oppnår gjennom en "enkel utdanning" som bussjåfør i luften. Enig at også bussjåfører har mye ansvar, men ikke enig at utdanningsforløpet er det samme og en av de "enkleste utdanningene" å ta, slik hevdet. 

Min bror er flykaptein og under er utdrag hvor utdanningsløpet til flykaptein og lønn diskuteres:

Å bli flykaptein er krevende og sammenlignes med å bli lege eller spesialistingeniør.
Piloter må takle stress, hurtige avgjørelser, værutfordringer, tekniske feil og ansvaret for mange liv.De testes to ganger i året i simulator, med nødsituasjoner, motorfeil og krevende scenarioer. I tillegg gjennomføres årlige teoretiske prøver og medisinsk kontroll. Hver testperiode krever 30–50 timer forberedelser, med studier av prosedyrer, regelverk og egen simulatortrening. Rundt 20–30 % faller av under utdanningen, og 5–10 % feiler årlig på simulatorprøver, men får som regel en ny sjanse. Men:
Yrket gir en enorm mestringsfølelse, det er motiverende å stadig utvikle seg, og som erfaren kaptein har man en høy lønn, pluss frynsegoder. I tillegg får man oppleve verden og en karriere som er både utfordrende og svært givende.image.png.481df790413e3bd7a1001759a4412471.png

Fortsatt kun 2 års utdanning, resten er erfaring og "vedlikehold". Dette ble bare dumt. 😅

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå mener de at huse er klart litt før tiden, siden vinduene kom i dag og siden trekket til bassenget kommer om 2 dager 🤔 

Også høres det nesten ut som at de sitter å lese her inne, for får svar på mye vi nevner her inne 🤣

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...