marthes Skrevet 29. april 2020 #9381 Del Skrevet 29. april 2020 48 minutter siden, Inocybe skrev: Pilotfrue kunne ha tatt så mange før- og etter-bilder ute på gaten hun ønsket. Nå klarte hun og frisørsalongen i stedet å feste negative assosiasjoner hos kundene som en bedrift som ikke bryr seg om smittevern og retningslinjer. Godt jobbet - not. Som du sier ikke all reklame er god reklame. Pilotfrue burde skamme seg etter først å gå ut i mediene øsende ut med skyldfølelse til alle som sender barna sine i barnehage, for deretter egentlig ikke bry seg om smittevern. Dobbeltmoralsk og mediekåt er slik Pilotfrue framstår nå. Absolutt. Den salongen har alltid virket useriøs for min del, nettopp pga alle bloggerne de drar inn, og nå har de sunket enda mer... får håpe en del av de vanlige kundene der tenker seg om mer enn en gang om de ønsker å gå til en slik salong som er mer opptatt av at bloggerne skal ta selfies enn av smittevern 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BuffaloDuck Skrevet 29. april 2020 #9382 Del Skrevet 29. april 2020 1 hour ago, Inocybe said: Pilotfrue burde skamme seg etter først å gå ut i mediene øsende ut med skyldfølelse til alle som sender barna sine i barnehage, for deretter egentlig ikke bry seg om smittevern. Dobbeltmoralsk og mediekåt er slik Pilotfrue framstår nå. I det minste er hun konsekvent i å IKKE virke som å følge myndighetenes anbefalinger. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inocybe Skrevet 29. april 2020 #9383 Del Skrevet 29. april 2020 1 minutt siden, BuffaloDuck skrev: I det minste er hun konsekvent i å IKKE virke som å følge myndighetenes anbefalinger. Ja det kan man si 🙈 😂 Men skryte av ikke å følge Coronatiltak er ikke akkurat noe som gir økt kred og goodwill som disse influencerne er så avhengige av. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 29. april 2020 #9384 Del Skrevet 29. april 2020 Det er jo virkelig helt surrealistisk - hun står frem i media og snakker om at sønnen ikke skal være forsøkskanin - samtidig som hun gir beng i enkle smittevernregler for å ta selfies inne hos frisøren. 44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Finlay Skrevet 29. april 2020 #9385 Del Skrevet 29. april 2020 Veldig rart at nettopp hun velger å sitte med mobilen, dager etter at hun “ikke skjønner at det kan være trygt” å sende sønnen i barnehagen. Får følelsen av at det er helt andre grunner til at sønnen holdes hjemme. Kanskje fordi de ellers vil være TRE voksne, mer eller mindre uvirksomme, mennesker gående der hjemme, og at med barnet der har de litt mer å henge fingrene i, og i hvert fall noe fornuftig å ta seg til. Noe å samles om. At grunnen egentlig er for å lette stemningen hjemme. Etter frisørbesøket er det vel få som tror hun hadde holdt barnet hjemme hvis mannen var borte på jobb, og hun ikke hadde au pair. Man ser jo hvor dypt prinsippene stikker ift. smittevern. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LoveMoschino Skrevet 29. april 2020 #9386 Del Skrevet 29. april 2020 Tror dere hun ikke fikk noen bra bursdags gave av Ulrik i år siden den ikke er nevnt på bloggen? I fjor havnet jo gaven i avisen 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tannbein Skrevet 29. april 2020 #9387 Del Skrevet 29. april 2020 (endret) De har jo pleid å kjøpe helt sinnsyke bursdagsgaver til hverandre for titusenvis av kroner. De er generelt enormt opptatt av penger. Men jeg hørte på podden deres innimellom før, og de snakket ofte om at de skulle prøve å bli mer fornuftige med penger. Jeg tror kanskje at de sparer penger på at au pairen liker å lage mat f eks, for de pleide jo å spise ute/spise take away nesten hver eneste dag før hun kom 😳 Kanskje det å ikke kjøpe helt sinnsykt dyre bursdagsgaver til hverandre lenger er et ledd i det å bli mer fornuftige med penger. Julianne har jo skrevet at Ulrik nå er permittert fra jobben og da har han vel mistet hvert fall 70 % av årsinntekten sin. Maksimal dagpengeutbetaling er tross alt 373 000 kr per år. Jeg syns faktisk litt synd i dem i og med at de er vant til et luksusliv. De kan vel ikke bare sende au pairen hjem heller, for å spare penger, fordi grensene er jo stengt. De må jo bli gale av å tråkke oppå hverandre 4 pers døgnet rundt. Og jeg er overrasket over at Julianne ikke tar enda mer tak i bloggingen sin for å prøve å kompensere for noe av inntektsfall til familien. Ulrik burde jo også slenge seg med på bloggen for å øke kvaliteten, han kan jo for eksempel bli bloggfotograf sånn som mannen til Caroline Berg Eriksen. Det er vel bare snakk om noen ukers kurs over internett og litt prøving og feiling hjemme så er det i boks Endret 29. april 2020 av Tannbein Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pikeliten Skrevet 29. april 2020 #9388 Del Skrevet 29. april 2020 1 hour ago, Tannbein said: Og jeg er overrasket over at Julianne ikke tar enda mer tak i bloggingen sin for å prøve å kompensere for noe av inntektsfall til familien. Det er vel det hun/de prøver på nå med avisskriverier om å holde sønnen hjemme fra barnehagen og nå dette med mobilbruk hos frisør. Hennes suksess tidligere har jo vært å provosere godt, havne i avisene og så leve av klikk på bloggen en stund etterpå... 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tannbein Skrevet 29. april 2020 #9389 Del Skrevet 29. april 2020 50 minutter siden, Pikeliten skrev: Det er vel det hun/de prøver på nå med avisskriverier om å holde sønnen hjemme fra barnehagen og nå dette med mobilbruk hos frisør. Hennes suksess tidligere har jo vært å provosere godt, havne i avisene og så leve av klikk på bloggen en stund etterpå... Men hvor kult er det å bli mislikt da? Vi ser jo hvordan det gikk med Mamma til Michelle og Anne Brith Davidsen. Populariteten gikk rett i grøfta og folk kunne ikke ha brydd seg mindre om at det gikk galt med dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Della Skrevet 29. april 2020 #9390 Del Skrevet 29. april 2020 2 timer siden, Tannbein skrev: De har jo pleid å kjøpe helt sinnsyke bursdagsgaver til hverandre for titusenvis av kroner. De er generelt enormt opptatt av penger. Men jeg hørte på podden deres innimellom før, og de snakket ofte om at de skulle prøve å bli mer fornuftige med penger. Jeg tror kanskje at de sparer penger på at au pairen liker å lage mat f eks, for de pleide jo å spise ute/spise take away nesten hver eneste dag før hun kom 😳 Kanskje det å ikke kjøpe helt sinnsykt dyre bursdagsgaver til hverandre lenger er et ledd i det å bli mer fornuftige med penger. Julianne har jo skrevet at Ulrik nå er permittert fra jobben og da har han vel mistet hvert fall 70 % av årsinntekten sin. Maksimal dagpengeutbetaling er tross alt 373 000 kr per år. Jeg syns faktisk litt synd i dem i og med at de er vant til et luksusliv. De kan vel ikke bare sende au pairen hjem heller, for å spare penger, fordi grensene er jo stengt. De må jo bli gale av å tråkke oppå hverandre 4 pers døgnet rundt. Og jeg er overrasket over at Julianne ikke tar enda mer tak i bloggingen sin for å prøve å kompensere for noe av inntektsfall til familien. Ulrik burde jo også slenge seg med på bloggen for å øke kvaliteten, han kan jo for eksempel bli bloggfotograf sånn som mannen til Caroline Berg Eriksen. Det er vel bare snakk om noen ukers kurs over internett og litt prøving og feiling hjemme så er det i boks Max man kan få er 6G (rundt 600.000 kr). 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moongirl Skrevet 29. april 2020 #9391 Del Skrevet 29. april 2020 6 minutter siden, Della skrev: Max man kan få er 6G (rundt 600.000 kr). Nei..man får ikke det utbetalt! Det er kun inntekt opp til 6 G de beregner dagpenger utifra, ikke det de får utbetalt. Silje Sandmæl hadde en utregning med de mye reglene, som er ca 430 000 kr når man regner maksimalt 6 G. Så mer du tjener, jo mer taper du. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tannbein Skrevet 29. april 2020 #9392 Del Skrevet 29. april 2020 9 minutter siden, Della skrev: Max man kan få er 6G (rundt 600.000 kr). Da misforsto jeg litt det som er fra nav. Da er det 373 000 man får utbetalt netto, og så er det 590 000 brutto. Uansett så går han radikalt ned i lønn, han er jo flykaptein og sikkert vant med cirka 1,3 i årslønn. De har garantert utgifter deretter med tanke på villaen til 22 mill, 2 bmw'er, enorm båt til 5 mill osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oransjesjel Skrevet 29. april 2020 #9393 Del Skrevet 29. april 2020 Man får jo bare håpe at de har lagt av litt til en «regnværsdag.» Ellers synes jeg det er helt lavmål og ha med henne i både dagsrevyen og nyhetene på tv2. Og det er IKKE hennes skyld, hun vil selvsagt stille opp. Hvem representerer hun i befolkningen? Med 3 (!!) voksne hjemme i stort hus og 1 barn. Blir jo ikke bedre av at dama etpar dager senere går imot FHI sine regler og har «photoshoot» hos frisøren. Barnet mitt er viktigst, og jeg vil ikke utsette han for smitte ved å sende han i barnehagen, men selvsagt ikke SÅ viktig at jeg må la være å dokumentere frisørbesøk... Hei hvor det går! 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Krutt Tønne Skrevet 29. april 2020 #9394 Del Skrevet 29. april 2020 2 timer siden, Tannbein skrev: De har jo pleid å kjøpe helt sinnsyke bursdagsgaver til hverandre for titusenvis av kroner. De er generelt enormt opptatt av penger. Men jeg hørte på podden deres innimellom før, og de snakket ofte om at de skulle prøve å bli mer fornuftige med penger. Jeg tror kanskje at de sparer penger på at au pairen liker å lage mat f eks, for de pleide jo å spise ute/spise take away nesten hver eneste dag før hun kom 😳 Kanskje det å ikke kjøpe helt sinnsykt dyre bursdagsgaver til hverandre lenger er et ledd i det å bli mer fornuftige med penger. Julianne har jo skrevet at Ulrik nå er permittert fra jobben og da har han vel mistet hvert fall 70 % av årsinntekten sin. Maksimal dagpengeutbetaling er tross alt 373 000 kr per år. Jeg syns faktisk litt synd i dem i og med at de er vant til et luksusliv. De kan vel ikke bare sende au pairen hjem heller, for å spare penger, fordi grensene er jo stengt. De må jo bli gale av å tråkke oppå hverandre 4 pers døgnet rundt. Og jeg er overrasket over at Julianne ikke tar enda mer tak i bloggingen sin for å prøve å kompensere for noe av inntektsfall til familien. Ulrik burde jo også slenge seg med på bloggen for å øke kvaliteten, han kan jo for eksempel bli bloggfotograf sånn som mannen til Caroline Berg Eriksen. Det er vel bare snakk om noen ukers kurs over internett og litt prøving og feiling hjemme så er det i boks Jeg er ikke en gang i nærheten av å synes synd i det paret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moongirl Skrevet 29. april 2020 #9395 Del Skrevet 29. april 2020 9 minutter siden, Tannbein skrev: Da misforsto jeg litt det som er fra nav. Da er det 373 000 man får utbetalt netto, og så er det 590 000 brutto. Uansett så går han radikalt ned i lønn, han er jo flykaptein og sikkert vant med cirka 1,3 i årslønn. De har garantert utgifter deretter med tanke på villaen til 22 mill, 2 bmw'er, enorm båt til 5 mill osv. Du har ikke misforstått. Det er 427 000 kr brutto(de har høynet summen noe med de nye reglene pga.corona) som de maks kan få. Så blir mer som den vanlige mannen i gata da, hvis han ikke har noen andre ordninger. Men, med de sinnsyke forbruket sitt så må man vel regne med at de har lagt nok av til en buffer og. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tannbein Skrevet 29. april 2020 #9396 Del Skrevet 29. april 2020 13 minutter siden, Krutt Tønne skrev: Jeg er ikke en gang i nærheten av å synes synd i det paret. Hehe ja jeg ser jo den. Men er jo litt sjokk å gå fra å ikke trenge å tenke på penger til å stå uten jobb og å ha en usikker fremtid. En lat kone som ikke gidder å vaske hus eller lage middag og en au pair man ikke kan sende hjem pga stengte grenser. De er åpne om at de setter pris på tid borte fra hverandre og nå er de i samme hus 24/7. Er nok ikke lett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Boletta Skrevet 29. april 2020 #9397 Del Skrevet 29. april 2020 Skatt trekkes vel av de maksimalt firehundreognoe også, så det er jo ikke det som blir utbetalt? Man tar 6G, tar 60% av det, og så trekkes skatt. kanskje en avsporing, men. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marthes Skrevet 29. april 2020 #9398 Del Skrevet 29. april 2020 Ser god ut den frokosten han har lagt ut bilder av på bloggen 👍 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tannbein Skrevet 29. april 2020 #9399 Del Skrevet 29. april 2020 4 minutter siden, Boletta skrev: Skatt trekkes vel av de maksimalt firehundreognoe også, så det er jo ikke det som blir utbetalt? Man tar 6G, tar 60% av det, og så trekkes skatt. kanskje en avsporing, men. Med tanke på at de aller fleste av oss har utgifter i forhold til inntekter så er jo dette katastrofalt for de som tjener veldig godt. Men det er kanskje baksiden ved det å tjene fett. Da er det et enormt fall om noe uforutsett skulle skje. Jeg må innrømme at jeg har ment at Julianne har hatt et mye mer usikkert yrke enn Ulrik... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tannbein Skrevet 29. april 2020 #9400 Del Skrevet 29. april 2020 (endret) 14 minutter siden, marthes skrev: Ser god ut den frokosten han har lagt ut bilder av på bloggen 👍 Ja den så sykt digg ut! De trenger definitivt faste spalter og bedre bilder i den bloggen, matretter kan jo absolutt være en mulighet. Det er jo katastrofe at Julianne er så lat som hun er. Det siste blogginnlegget fra Julianne er kun bilder klippet inn fra Nelly.com pluss annonselenker..... Mannen din er permittert fra jobb, dere er tre hjemmeværende voksne med ett barn og dette er ditt bidrag liksom 😳😳 Endret 29. april 2020 av Tannbein Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå