Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Akkurat nå, lulus skrev:

Hun hadde mistet flere lesere av å ta full permisjon. Mange selvstendige næringsdrivende må gradere perm eller ha kort perm for å beholde kundemasse osv. Ellers er jeg enig i at blogginnleggene kunne vært mer interessante 

Ja, helt sikkert, men hun kunne jo ha tatt gradert permisjon. Hun blogger jo ikke ”fullt” uansett. 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner ikke at det er mulig å bruke TV og IPad som barnevakt til en BABY, tanken har ikke slått meg en gang. Skummel utvikling.

• Liker 17
Skrevet (endret)

Hun har slettet kommentaren under klokkeannonsen der en leser påpekte at man måtte betale toll ved bestilling. Ærlig talt! 

Hva hjelper det vel med 15 % rabatt da?! 

Endret av Jordbærogfløte
  • Liker 11
Skrevet
27 minutter siden, Jordbærogfløte skrev:

Hun har slettet kommentaren under klokkeannonsen der en leser påpekte at man måtte betale toll ved bestilling. Ærlig talt! 

What? Det er jo noe som SKAL opplyses, ellers blir kundene som kjøper selvsagt sure når de oppdager det i ettertid. Det er dårlig reklame for de som betaler henne.

• Liker 12
Skrevet
4 minutter siden, Justlooking skrev:

What? Det er jo noe som SKAL opplyses, ellers blir kundene som kjøper selvsagt sure når de oppdager det i ettertid. Det er dårlig reklame for de som betaler henne.

Ja, helt elendig, synes jeg!

• Liker 4
Skrevet

Hun som har vært så opptatt av å merke innlegg som reklame, bør også opplyse om betingelser ved kjøp av varer og tjenester.

• Liker 5
Skrevet
48 minutter siden, Jordbærogfløte skrev:

Syns det var dumt av henne, men hun vet vel kanskje ikke helt selv hva hun skal si. Mulig hun ikke vet bedre hun heller.

er forøvrig feil at det er toll på klokkene, men det er moms (mva) på de. 

Skjønner det er kjipt å fortelle om fordi det er 25%, som faktisk blir 1/4 av prisen + gebyrer i tillegg

• Liker 5
Gjest Picketfence
Skrevet

Jeg synes det er flaut for bloggerne som driver og sletter kommentarer. Det er jo alltid noen som får med seg at dette skjer, så problemer forsvinner jo ikke. Flaut at de ikke kan være ærlig og redelige. 

Skrevet
2 minutter siden, Picketfence skrev:

Jeg synes det er flaut for bloggerne som driver og sletter kommentarer. Det er jo alltid noen som får med seg at dette skjer, så problemer forsvinner jo ikke. Flaut at de ikke kan være ærlig og redelige. 

Enig.

Skrevet

Hvorfor ikke kjøpe klokkene fysisk i butikk, når man alikevel må betale toll?? Er ikke de dyreste klokkene vi snakker om disde DW

• Liker 13
Skrevet (endret)
9 timer siden, konkelimonke skrev:

Syns det var dumt av henne, men hun vet vel kanskje ikke helt selv hva hun skal si. Mulig hun ikke vet bedre hun heller.

er forøvrig feil at det er toll på klokkene, men det er moms (mva) på de. 

Skjønner det er kjipt å fortelle om fordi det er 25%, som faktisk blir 1/4 av prisen + gebyrer i tillegg

Hvis hun ikke vet bedre, er det kanskje like greit å la være å reklamere for de klokkene.. Å drive annonsesamarbeid gjør jo at bloggen blir en bedrift og da gjelder det å sette seg inn i fakta før man lager et annonseinnlegg. 

Endret av Jordbærogfløte
  • Liker 12
Skrevet

Jeg mener ingen bloggere i 2018 (snart 2019) kan skylde på at de ikke vet ditt og datt hva gjelder annonseinnlegg og spons. Blogging er ikke lenger noe nytt. Synes de det er vanskelig å sette seg inn i regelverket, koster det ca 1 kcal å kontakte noen som kan veilede deg. Før publisering av innlegg på SoMe kanalene, kan man ha en enkel sjekkliste for å se at innlegget er riktig merket og inneholder informasjonen leseren trenger. Så forbanna vanskelig er det faktisk ikke. Blogging er ikke lenger bare en dagbok på nett, det har blitt big business. Egentlig synes jeg offentlige myndigheter og tilsynsorganer har vært alt for sløve her, det burde vært langt flere smekk på lanken hos flere bloggere. 

• Liker 28
Gjest Dævendøtte
Skrevet
17 timer siden, Moongirl skrev:

Skjønner ikke at det er mulig å bruke TV og IPad som barnevakt til en BABY, tanken har ikke slått meg en gang. Skummel utvikling.

Tror ikke en baby får traumer av å se et kvarter på en skjerm mens mor dusjer eller driter. 

Skrevet
2 minutter siden, lulus skrev:

Jeg mener ingen bloggere i 2018 (snart 2019) kan skylde på at de ikke vet ditt og datt hva gjelder annonseinnlegg og spons. Blogging er ikke lenger noe nytt. Synes de det er vanskelig å sette seg inn i regelverket, koster det ca 1 kcal å kontakte noen som kan veilede deg. Før publisering av innlegg på SoMe kanalene, kan man ha en enkel sjekkliste for å se at innlegget er riktig merket og inneholder informasjonen leseren trenger. Så forbanna vanskelig er det faktisk ikke. Blogging er ikke lenger bare en dagbok på nett, det har blitt big business. Egentlig synes jeg offentlige myndigheter og tilsynsorganer har vært alt for sløve her, det burde vært langt flere smekk på lanken hos flere bloggere. 

🙌🏻

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, Dævendøtte skrev:

Tror ikke en baby får traumer av å se et kvarter på en skjerm mens mor dusjer eller driter. 

Hvem snakker om traumer? Det kan faktisk være skadelig for både synet og hjernen å bruke skjerm til så små barn. Og hvilken baby har behov for å se på en skjerm. Folk må faktisk begynne å tenke litt mer over hva de holder på med i forhold til små barn.

• Liker 19
Gjest Dævendøtte
Skrevet
13 minutter siden, Era Vulgaris skrev:

Hvem snakker om traumer? Det kan faktisk være skadelig for både synet og hjernen å bruke skjerm til så små barn. Og hvilken baby har behov for å se på en skjerm. Folk må faktisk begynne å tenke litt mer over hva de holder på med i forhold til små barn.

Et kvarter om dagen går nok helt fint! Traumer var brukt fordi folk i tråden her kan være  noe hysteriske. 

Sier ikke at babyen har BEHOV for det, jeg sier at det kan funke som en avledning når mor skal dusje, drite eller lage mat. Men klart, her på KG er det ingen som gjør sånt ;) Er bare i det virkelige liv sånt skjer. 

Skrevet
13 minutter siden, Dævendøtte skrev:

Et kvarter om dagen går nok helt fint! Traumer var brukt fordi folk i tråden her kan være  noe hysteriske. 

Sier ikke at babyen har BEHOV for det, jeg sier at det kan funke som en avledning når mor skal dusje, drite eller lage mat. Men klart, her på KG er det ingen som gjør sånt ;) Er bare i det virkelige liv sånt skjer. 

Skjermbruk er overhodet ikke anbefalt for barn under 3 år. Hvordan vi fikk dusjet, gått på do, eller noe som helst før skjermer ble oppfunnet, er jo en gåte ;) Nei, vent, det gikk jo helt fint! 
En baby kan fint ligge i vippestolen mens mor gjør andre ting, eller på et pledd på gulvet. Små babyer må ikke stimuleres til en hver tid, og det er viktig å være bevisst på hvilke vaner man lager for barna sine helt fra starten av.

• Liker 15
Gjest Dævendøtte
Skrevet
17 minutter siden, Era Vulgaris skrev:

Skjermbruk er overhodet ikke anbefalt for barn under 3 år. Hvordan vi fikk dusjet, gått på do, eller noe som helst før skjermer ble oppfunnet, er jo en gåte ;) Nei, vent, det gikk jo helt fint! 
En baby kan fint ligge i vippestolen mens mor gjør andre ting, eller på et pledd på gulvet. Små babyer må ikke stimuleres til en hver tid, og det er viktig å være bevisst på hvilke vaner man lager for barna sine helt fra starten av.

Jeg dusja mens ungen min så på Sesam Stasjon. Vent, det gikk jo helt fint det også  :) Men det var jo lenge etter skjermer ble oppfunnet, så jeg har jo overhodet ingen gode argumenter. Bortsett fra at jeg ikke hadde nølt med å gjøre det samme på nytt, nå i 2018. 

Ja, jeg vet også at tidene forandrer seg og vi vet mer enn vi gjorde før. Men det er milevis forskjell på å bruke skjermer som tidsfordriv kontra et kvarter i løpet av døgnet. 

Skrevet
3 timer siden, Dævendøtte skrev:

Satt babyen min i vippestol så hun kunne se på meg dusje jeg, det syntes hun var mer enn bok underholdning. Trengte ikke skjerm. Samme når jeg laget mat. Hun fulgte nøye med på det også.

• Liker 10
Gjest Dævendøtte
Skrevet
1 minutt siden, SKE87 skrev:

Satt babyen min i vippestol så hun kunne se på meg dusje jeg, det syntes hun var mer enn bok underholdning. Trengte ikke skjerm. Samme når jeg laget mat. Hun fulgte nøye med på det også.

Jeg også gjorde det flere ganger, men ikke alltid det var like morsomt for henne. De gangene det var håpløst, satte jeg på TV og Sesam Stasjon. Ellers kjenner jeg barn som nekter å sitte i vippestol, litt tungvindt å ha ungen i bæresele mens man dusjer eller er på do. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...