Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
3 minutter siden, Nobile skrev:

De veier ikke en halv kilo, chihuahuaer veier ca 1,5-3 kg pr stk. Anbefaler deg forøvrig å lese dette: https://www.naf.no/tips-og-rad/bilferie-og-reise/reisetips/pakking-av-bagasje-til-bilferien/

I tillegg til livsfarlig vekt, så kommer det sekundære skader en hund som er redd eller skadet kan påføre andre.

Ambulansepersonell kan faktisk nekte å hjelpe folk med løse hunder i bilen med begrunnelse om egen sikkerhet.

5 timer siden, Vitting skrev:

La oss bare drite i hundenes sikkerhet? De er kjøpt av to mennesker, og er avhengig av at menneskene som har kjøpt ansvaret for de to individene faktisk TAR det ansvaret. Det inkluderer også sikring i bil.

Forøvrig https://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/i/2rRg4/vannflaske-paa-hattehyllen-kan-drepe

En gjennomsnittlig chihuahua veier mellom 1.5-3kg,

https://www.nkk.no/raser/chihuahua-kortharet-article8350-815.html

Altså veier en chihuahua i en krasj mellom 45kg og 90kg. Ikke noe du vil ha i bakhodet eller inn i babystolen.

5 timer siden, Sol79 skrev:

Blir 25 kilo det ved en kollisjon i 50 km/t.

Det er ikke jeg som har hun løs i bil så jeg gidder ikke lese linkene. Jeg synes bare det er rart å involvere seg så sterkt i andres oppbevaring av hund i bil, er ikke mange årene siden vi alle satt løst i bil. Kan ikke se at dette går direkte utover noen andre, sånn som mobilbruk i bil gjør. 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, kvinneguide skrev:

Det er ikke jeg som har hun løs i bil så jeg gidder ikke lese linkene. Jeg synes bare det er rart å involvere seg så sterkt i andres oppbevaring av hund i bil, er ikke mange årene siden vi alle satt løst i bil. Kan ikke se at dette går direkte utover noen andre, sånn som mobilbruk i bil gjør. 

Heldigvis går verden fremover slik at man nå kan ha fokus på sikring av både mennesker, dyr og baggasje. Det kan nok være like forstyrrende med en løs hund som mobilbruk.

• Liker 16
Skrevet
5 minutter siden, kvinneguide skrev:

Det er DU som kommenterer at "dette ikke går utover noen andre" - da må du tåle å få svar. Dette går utover hundene, for det første, for det andre går det utover et barn. Hverken barn eller hundene har bedt om å være under ansvaret til disse to menneskene, altså er det lov å ytre sin frustrasjon over mangel på evne til ansvarstaking fra foreldrene. For det tredje KAN hundene potensielt bli projektiler som flyr inn i bilen til de man krasjer inn i, ved frontkrasj. 90KG er heftig å få rett i fleisen.

"Ingen døde av det før" er en så utdatert debattteknikk at jeg ikke kan si annet enn :

https://yourlogicalfallacyis.com/anecdotal

Skrevet
3 minutter siden, Nobile skrev:

Heldigvis går verden fremover slik at man nå kan ha fokus på sikring av både mennesker, dyr og baggasje. Det kan nok være like forstyrrende med en løs hund som mobilbruk.

Det er vel ingen andre enn piloten som vet om han blir forstyrret av hundene eller ikke. Det bildet ser uansett veldig oppstilt ut,tviler på at det er tatt i fart.

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, Vitting skrev:

Det er DU som kommenterer at "dette ikke går utover noen andre" - da må du tåle å få svar. Dette går utover hundene, for det første, for det andre går det utover et barn. Hverken barn eller hundene har bedt om å være under ansvaret til disse to menneskene, altså er det lov å ytre sin frustrasjon over mangel på evne til ansvarstaking fra foreldrene. For det tredje KAN hundene potensielt bli projektiler som flyr inn i bilen til de man krasjer inn i, ved frontkrasj. 90KG er heftig å få rett i fleisen.

"Ingen døde av det før" er en så utdatert debattteknikk at jeg ikke kan si annet enn :

https://yourlogicalfallacyis.com/anecdotal

Jeg er enig i argumentet "ingen døde av det før" er veldig dårlig.

• Liker 5
Skrevet

Veldig til diskusjon pga et bilde av hundene i bilen  

En gang ble jeg avbildet sittende på en moped- uten at jeg av den grunn noen gang har startet opp og  kjørt en meter i hele mitt litt. 

Så vet vi at det ble kjørt med hundene løse i bilen? 

• Liker 3
Skrevet
8 minutter siden, Zenhouse skrev:

Veldig til diskusjon pga et bilde av hundene i bilen  

En gang ble jeg avbildet sittende på en moped- uten at jeg av den grunn noen gang har startet opp og  kjørt en meter i hele mitt litt. 

Så vet vi at det ble kjørt med hundene løse i bilen? 

Vi veit de har kjørt rundt med hundene i små "kasser" som de har kjøpt på ebay og som de mener "sikrer" hundene. I praksis betyr det at de kjører med hundene løse i bilen.

Skrevet

Tråden er ryddet for persondebatt

Perelandra, mod. 

Skrevet
På 19.11.2018 den 17.32, Oline12 skrev:

Ligger de med hunder i senga? Det er noe av det mest uhygeniske jeg har hørt. Da tenker jeg det er bra at babyen ligger på eget rom. Good call! 

Her er hundene i senga. Og her har det vært barna også vært oppi sammen med dem, både som babyer og småbarn. De har vært lite syke, og har et godt immunforsvar :) 

• Liker 11
Skrevet
43 minutter siden, Ella Grisella skrev:

Her er hundene i senga. Og her har det vært barna også vært oppi sammen med dem, både som babyer og småbarn. De har vært lite syke, og har et godt immunforsvar :)

Uavhengig om det er farlig for barn eller ikke...jeg synes bare det er ekkelt å ha hundene i sengen. De er vel ikke alltid helt rene i baken, er de vel? Det er også ekkelt med de som "susser" med hundene og lar de slikke seg i fjeset. Jeg grøsser hver gang jeg ser det. 

Hilsen cat person

• Liker 11
Skrevet
48 minutter siden, Cissacissa skrev:

Uavhengig om det er farlig for barn eller ikke...jeg synes bare det er ekkelt å ha hundene i sengen. De er vel ikke alltid helt rene i baken, er de vel? Det er også ekkelt med de som "susser" med hundene og lar de slikke seg i fjeset. Jeg grøsser hver gang jeg ser det. 

Hilsen cat person

Da regner jeg med at katten din (om du har) ikke er i sengen?

• Liker 4
Skrevet (endret)
1 time siden, Cissacissa skrev:

Hilsen cat person

Jeg har begge de superlanghårede kattene mine i sengen, og jeg kan love deg at de ikke alltid er helt rene i ræva de heller! Ikke så lett å ha rævskjegg lengre enn til knærne, si! Synes uansett ikke det er ekkelt å ha de i senga, nusser de på munnen også, jeg! 😄

Endret av Rubella
  • Liker 2
Skrevet

Hvem bryr seg om dere har hund i senga eller ikke..

Fælt med avsporinger..

• Liker 22
Skrevet
1 time siden, J.. skrev:

Hvem bryr seg om dere har hund i senga eller ikke..

Fælt med avsporinger..

Jeg tror diskusjonen handlet om at hun sov lite med baby i hus. Så har hun babyen i et annet soverom om natta, derfor må hun opp flere ganger istedet for å amme/roe ned babyen i sin egen seng(samsoving) eller i en seng ved siden av, det kan det bli mye mindre søvn av. Så påpekte noen at de sov heller med hundene i senga enn sønnen. Noe jeg personlig syns er rart. Jeg kunne aldri hatt min egen hund i senga, men nå er kanskje hennes hunder mer renslige enn min, hva vet vel jeg. 

Men enig i at hundediskusjonen har tatt av. Vi får bare være enige om å være uenige. 

Meeeeen syns vi skal være mer enige om at det er merkelig å heller ha hundene enn babyen i senga 😂 beklager jeg må bare si det...

• Liker 17
Skrevet
33 minutter siden, Oline12 skrev:

Jeg tror diskusjonen handlet om at hun sov lite med baby i hus. Så har hun babyen i et annet soverom om natta, derfor må hun opp flere ganger istedet for å amme/roe ned babyen i sin egen seng(samsoving) eller i en seng ved siden av, det kan det bli mye mindre søvn av. Så påpekte noen at de sov heller med hundene i senga enn sønnen. Noe jeg personlig syns er rart. Jeg kunne aldri hatt min egen hund i senga, men nå er kanskje hennes hunder mer renslige enn min, hva vet vel jeg. 

Men enig i at hundediskusjonen har tatt av. Vi får bare være enige om å være uenige. 

Meeeeen syns vi skal være mer enige om at det er merkelig å heller ha hundene enn babyen i senga 😂 beklager jeg må bare si det...

Har hun begynt med å ha hundene i senga etter at babyen ble født? 

Skrevet (endret)
6 minutter siden, neiognei skrev:

Har hun begynt med å ha hundene i senga etter at babyen ble født? 

Nei, de hadde det før (også).

Endret av Jolanda
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Pilotfrue: jeg ser dere skrur på en gåstol til minstemann. La meg bare minne om følgende (jeg regner med at du forstår dansk...):

I Sundhedsstyrelsens (dette tilsvarer det norske Helsedirektoratet) publikation ”Sunde Børn” fra 2011, kan du læse følgende:

”Til raske børn frarådes hoppegynger og gåstole, da de forsinker den normale udvikling. For handicappede børn gælder særlige anbefalinger”. 

Kritikkerne mener, at gåstolen er skadelig for dit barns naturlige styrke- og sanseudvikling, og at den giver dit barn et forvrænget billede af virkeligheden.

Før dere tar i bruk gåstol bør dere drøfte bruken med en fysioterapeut som har kompetanse på barns naturlige motoriske utvikling.

Ryddet for brudd på opphavsretten. Fjernet delet av sitatet. Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
  • Liker 16
Skrevet

Utrolig at det finnes  oppegående foreldre som bruker gåstoler til barna? Trodde dette var allmenn kjent

Skrevet
27 minutter siden, Dorey skrev:

Utrolig at det finnes  oppegående foreldre som bruker gåstoler til barna? Trodde dette var allmenn kjent

Enig. 

• Liker 5
Skrevet

Må dere huske på at vis den er sponset så er den nok det beste som finnes på markedet og det beste for barnet 🙈

• Liker 15

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...