Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
8 timer siden, J.. skrev:

Og nå er det også relativt mange bilder av han forfra,spesielt på U sin Insta..

Han skulle jo skjermes også.

🙄

Hvor mange klarte du å telle på U sin insta? Er 3 relativt mange? Gudbedre

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, Nicco skrev:

Hvor mange klarte du å telle på U sin insta? Er 3 relativt mange? Gudbedre

Jepp.

Når man går ganske hardt ut med at barnet ikke skal vises frem i media,så er bildene som er delt,for mye.

Kommer aldri til å forstå interessen av å vise frem/se andres barn på den måten.

• Liker 13
Gjest eksiltronder
Skrevet
15 minutter siden, Nicco skrev:

Det blir regnet som inntekt det året, hvor mange år betaler du skatt på inntekt fra 2017?

Merking av reklame har da ingenting med skatt å gjøre? Hvis de får sponset en bil i desember 2018 har den langt lengre markedsføringsverdi enn til over nyttår.

Forbrukertilsynet skriver dette:

Sitat

Du må merke nye innlegg som reklame så lenge det har markedsføringsverdi for annonsøren.

https://www.forbrukertilsynet.no/sos-reklame-some

Skrevet
14 minutter siden, eksiltronder skrev:

Merking av reklame har da ingenting med skatt å gjøre? Hvis de får sponset en bil i desember 2018 har den langt lengre markedsføringsverdi enn til over nyttår.

Forbrukertilsynet skriver dette:

https://www.forbrukertilsynet.no/sos-reklame-some

Ta en prat med skatteoppkrever du.  Og det er en vesentlig forskjell på forbrukertilsynet og skatteetaten, hvorfor tror du at det skal merkes? Inntektsberegning kanskje? Når det gjelder bil så blir det faktisk noe helt annet enn en bunad eller et par pledd. Så lenge du har en bil så beregnes verdien hvert år etter listepris.

Skrevet
21 minutter siden, J.. skrev:

Jepp.

Når man går ganske hardt ut med at barnet ikke skal vises frem i media,så er bildene som er delt,for mye.

Kommer aldri til å forstå interessen av å vise frem/se andres barn på den måten.

Men du er inne og teller? Utrolig.

Gjest eksiltronder
Skrevet
27 minutter siden, Nicco skrev:

Ta en prat med skatteoppkrever du.  Og det er en vesentlig forskjell på forbrukertilsynet og skatteetaten, hvorfor tror du at det skal merkes? Inntektsberegning kanskje? Når det gjelder bil så blir det faktisk noe helt annet enn en bunad eller et par pledd. Så lenge du har en bil så beregnes verdien hvert år etter listepris.

Nei, merkingen har ingenting med inntektsberegning å gjøre. Har faktisk ikke noe å gjøre med skatt og inntekt i det hele tatt, men er et middel for å verne forbrukeren mot skjult reklame.

Skrevet
3 minutter siden, eksiltronder skrev:

Nei, merkingen har ingenting med inntektsberegning å gjøre. Har faktisk ikke noe å gjøre med skatt og inntekt i det hele tatt, men er et middel for å verne forbrukeren mot skjult reklame.

Og inntekt.

Skrevet
7 minutter siden, Nicco skrev:

Og inntekt.

76046473-95DA-45DB-B6AE-A411F5DB77AE.jpeg

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Berga skrev:

@Nicco

Helt riktig, det har ingen ting med inntekt og skatt å gjøre, akkurat slik @eksiltronder skriver. Det har med markedsføringsloven å gjøre. 

§35 Forbrukertilsynet oppgaver https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2009-01-09-2

Hva Forbrukertilsynet sier om merking av reklame/spons https://www.forbrukertilsynet.no/sos-reklame-some

861F61C0-EBE9-4AE7-A583-6A7DDB1C75D8.png

👍 Nemlig. Hvordan et sponset produkt skal skattes har ingenting å si for hvordan det skal reklamemerkes. To forskellige regelverk. 

Bunaders markedsføringsverdi varer lenge. De forandrer jo ikke utseende fra år til år. 

• Liker 18
Skrevet
5 timer siden, BensinPåBålet skrev:

Hvorfor er det ikke nevnt av bunadene er sponset? Hvis jeg ikke husker feil, så var de sponset til 17. mai 2017. 

Alt er jo sponset i den gården...!

Skjønte at det måtte være noe med de siden de matcher.. Hvilke bunader er det og hvor kommer de egentlig fra? Er hun fra en familie med penger eller?

• Liker 4
Skrevet

Stemmer det. De fikk kinabunader fra 'Norske bunader '...

Skrevet

Ballonger (i hauger), fondantkake og søte kjeks med glasur. Har jeg sett det før noe sted? 😂

• Liker 8
Skrevet

Er det noe poeng i å bli fornærmet på andres vegne? Er ikke sikkert tanten tok det som en fornærmelse, og slik jeg leser det så var den ikke bildevennlig fordi den ikke passet temaet til dåpen. Og det er faktisk helt greit. Jeg tør vedde på at kritikken hadde vært stor her inne om det hadde vært en rosa kake blant alt det blå også..

• Liker 8
Skrevet

Ryddet for brudd på opphavsretten, og svar til dette.

Raven Emerald, mod.

Skrevet

Har de byttet til sittedelen på vogna allerede? Er han ikke bare 4 mnd.? 

Skrevet
27 minutter siden, Jolanda skrev:

Har de byttet til sittedelen på vogna allerede? Er han ikke bare 4 mnd.? 

Meget mulig han har vokst utav den allerede. Har ei venninne med en baby som er større enn gjennomsnittet (ganske mye), og de måtte bytte ut bagdelen før barnet var 5 mnd. 

• Liker 4
Skrevet
On 10/24/2018 at 10:51 AM, Birdo said:

Er det noe poeng i å bli fornærmet på andres vegne? Er ikke sikkert tanten tok det som en fornærmelse, og slik jeg leser det så var den ikke bildevennlig fordi den ikke passet temaet til dåpen. Og det er faktisk helt greit. Jeg tør vedde på at kritikken hadde vært stor her inne om det hadde vært en rosa kake blant alt det blå også..

Er ikke sikkert tanten tok det som en fornærmelse, men jeg personlig stusser litt over formuleringer som at fargekoden var sånn og sånn, og tantens kake var ikke bildevennlig nok ("hehe") fordi den hadde feil farge. Det får meg til å lure på hva som skjer om ungen viser seg å elske rosa og ville leke med dukker og Barbie når han blir litt eldre. Virker som om tradisjonelle kjønnsroller regjerer i det hjemmet... det synes jeg er trist i 2018. Og jeg tviler forresten på at noen her i tråden hadde reagert på en rosa kake blant de blå.

• Liker 24

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...