Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg tror det ofte er mammaene som ikke klarer å være borte fra babyene, og ikke omvendt. For min egen del har det vært sånn hvertfall. Bare jeg har vært på butikken blir jeg helt syk sv lengsel, og stresser hjem for å nusse på babyen. Mens babyen ikke har merket at jeg har vært borte engang...

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun er så fin på håret nå når hun ikke bruker extencions. 

• Liker 12
Skrevet
11 minutter siden, Viking-girl skrev:

Enig!

• Liker 5
Skrevet

Regner med at de fleste som peker fingre mot Pilotfrue har mistet mobilen i hodet på ungen når den ammet. Så jeg tror ikke folk skal kritisere andre opp og ned for valg de har tatt når vi ikke vet noe spesifikt om situasjonen de er i. Det har uansett null for seg når valget allerede er gjennomført.

• Liker 7
Skrevet

Min mann var borte i månedsvis når vi fikk nr 1 ,Da vi fikk nr 2 reiste han rett etter fødsel og kom ikke hjem på et halv år ,og nr 3 reiste han mens jeg lå på barsel og var borte i 8 uker ,De har et godt forhold til faren for det. 😉Han er sjømann. 

• Liker 7
Skrevet
17 timer siden, BethD skrev:

Min var 2. Og tenk, at han har knyttet seg sånn til meg uansett. Helt sjokkerende 

det er hvilken tilknytning han har fått er vel mer av betydning- knytte seg gjør barna uansett....bare sånn å sette på spissen

• Liker 5
Skrevet

Ryddet for persondebatt.

Raven Emerald, mod.

Skrevet (endret)
På 16.10.2018 den 18.51, Zenhouse skrev:

Hvis det blir så mye oppstyr om at ei mormor passer babyen et par dager, at en skulle tro lille gutt fikk dype psykologiske traumer av det... da håper jeg virkelig ingen mammaer som har måttet overlate sin baby til nær familie i en kort periode  pga fødselsdepresjon el annen sykdom leser disse sidene her. De må jo føle det helt forferdelig 😱 skjerpings! 

Er mange år siden nå, så jeg tar meg ikke nær av det. Men jeg var borte et par dager fra første barnet ved ca to måneders alder. Var pga sykehusinnleggelse med operasjon. Jeg følte meg som verdens verste mor akkurat da. Nå kan jeg jo bare le av det. For barnet hadde det helt fint, og ble godt tatt vare på. Og fikk en frisk mor tilbake etterpå (etter ytterligere et par dagers rekonvalesens hjemme). 

Men hadde jeg lest noen av disse innleggene mens jeg lå på sykehuset så hadde jeg ikke akkurat følt meg bedre!

Ja, det er kanskje litt forskjell på sykehusopphold og andre ting som ikke er like tvingende nødvendig. Men når man begynner å snakke om at et par dager borte fra mor omtrent vil ødelegge barnet, da overdriver man vel liiiiiiiiiitt.

Må legge til: barnet er nå nesten tenåring og uten psykologiske problemer. Men det er vel bare ren flaks.... 😂

Endret av solmåneogstjerner
  • Liker 5
Skrevet
På 17.10.2018 den 8.51, Korpsnerden skrev:

Jeg sendte inn spørsmål om dagmamma til ukens spørsmålsrunde men "merkelig" nok ble dette spørsmålet utelatt.  

Vi er mange 70-, 80- og 90-talls barn som har hatt dagmamma før vi var seks måneder. Permisjonen var veldig mye kortere da. Tviler sterkt på at dette har vært skadelig. 

• Liker 10
Skrevet

Her i Frankrike er permisjonen 3 måneder. Barna her er like velfungerende som norske barn. 

Ikke alle har mulighet til å dulle med babyen 24 timer i døgnet i et helt år :)

• Liker 14
Skrevet
16 minutter siden, EiJente skrev:

Her i Frankrike er permisjonen 3 måneder. Barna her er like velfungerende som norske barn. 

Ikke alle har mulighet til å dulle med babyen 24 timer i døgnet i et helt år :)

Nå er det vel ikke akkurat barna i Frankrike det handler om, men heller det at frua faktisk HAR mulighet til å dulle med babyen sin 24 timer i døgnet i et helt år.. Men velger å la vær. 

• Liker 20
Skrevet (endret)
På 18.10.2018 den 1.26, Viking-girl skrev:

Løfter dette innlegget. Bra, men forgjeves forsøk på å dreie tråden innpå noe annet enn om at Pilotfrue velger å la mammaen sin passe lillegutt en liten stund 😂

Endret av Zenhouse
  • Liker 13
Skrevet

Har en god venninne i BeNeLux og der er det 3 mnd. mammaperm. Baby er i de beste hender hos dagmamma og hun er tilbake på jobb. Null hysteri og drama. 

• Liker 2
Gjest Ms. Daisy
Skrevet

Tenker så flott at barnet har en mormor som kan ha ham på overnatting selv om han er liten. Det er ingen oppskrift på barna og våre barn er alle forskjellige. Hvis fruen er komfortabel med å ha barnet på overnatting ser jeg virkelig ikke hva det er å henge seg opp i. Han får mat, stell og masse kjærliget + bonus med å knytte seg til besteforeldre. Skulle nesten tro at vurderte å adoptere ham bort på bakgrunn av reaksjonene rundt omkring....

Skrevet

Tråden er ryddet for personangrep. Elaine Marley, mod.

Skrevet

Husker jeg småløp som en gal da mormor skulle passe min sønn ( da to måneder ) 1 time, skulle kjøpe en spesiell julegave til mormoren min. Synes det var hardt den gangen…..prioriterte også vekk studiedager, hentet tidlig, fri når vi kunne…når han var liten.

Har følt et enormt stort ansvar der, men vi er alle forskjellige, respekterer at andre tar ulike valg.

• Liker 6
Skrevet
17 timer siden, Birdo skrev:

Nå er vi vel ferdig med denne barnevakt greia snart? Er fryktelig lite interessant hvor tidlig eller sent folk her inne dro fra barna sine altså..

Vel, kan bare snakke for meg, ble bare litt melankolsk og fikk minner tilbake fra den tiden, så delte dem i ren nostalgi.:hjerte:

:):baby:

• Liker 4
Skrevet
På 17.10.2018 den 8.59, terrasuave skrev:

image.thumb.png.027fb3601475bc281a48234744de95f2.png

"Så lenge kan du være borte...." 

Altså, skal ikke foreldre i 2018 få ta en eneste avgjørelse selv? Det finnes mange årsaker til at enkelte velger barnepass tidlig, også over natten. Noen mødre har et stort behov for å "komme seg tilbake" (så langt det går) til det sosiale livet, eller å bare hvile og hente seg inn igjen. 

Det skal sies at min datter var nærmere to år og hadde sluttet å amme da hun sov borte én natt (og da var hun en 5 minutters biltur unna) og at det føltes for tidlig for meg. Det bety ikke at min måte er den riktige - langt ifra. Det poengterer bare at folk er forskjellige, og at det må være rom for at hver enkelt forelder kan ta de valgene de mener er best for sin familie. Er det best for barnet om mor gjør det hun kan for å være uthvilt og får energipåfyll av noe hun liker å gjøre, ja, da er det sannsynligvis det. 

• Liker 22
Skrevet

Trodde de ikke skulle bruke S i reklame/spons innlegg jeg?

Vel,det er glemt.

Her får vi servert (den sponsede..) dåpen på Insta og blogg.

• Liker 13

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...