Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Akkurat nå, Miranda16 skrev:

Samme tenkte jeg! Han er god på å skifte fokuset tilbake på seg selv. Synes han også kan være kontrollerende. Bare det å forlate en 3 uker gammel baby for å være med på "kjendisfest" TV2s høstlansering...Regner han var en drivkraft der også. Har aldri hørt om noen som har barnevakt før barnet er minst 6 måneder, mange ikke før året, da de ikke vil forlate barnet. De hadde garantert fått unntak fra TV2 gitt situasjonen. Innflyttningsfest noen uker etter det, for å kunne flashe det på some?

Utrolig spesielt. Særlig når barnet er så etterlengta. Jeg klarte ikke være borte fra min baby en halvtime en gang når de var nyfødte, men folk er forskjellige.

• Liker 18
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Observerer også at det er han som eksponerer barnet på "åpen"IG. Ja, J har lagt ut et og annet bildet, men det er ikke noe å henge seg opp i synes jeg. Om det vil fortsette er en annen sak. 

• Liker 8
Skrevet
På 11.10.2018 den 12.34, Viking-girl skrev:

Sterkt å se fødselsfremdriften i dagens episode. Som å se min første fødsel, seig som faen. Jeg var veldig ung og ungen skulle ut, okke som! Ikke én av de 7 personene jeg hadde rundt senga nevnte ordet keisersnitt, men brukte makt. Er fortsatt bitter på hvordan den fødselen ble håndtert, og over hvilke alvorlige skader barnet fikk. Glad på Julianne sine vegne at hun fikk keisersnitt. Kjekt å se at helsevesenet også har gått på fram og at de gjorde fornuftige grep hele veien inn mot mål. 

Dette var trist å høre ❤️

• Liker 3
Skrevet
12 timer siden, Sol79 skrev:

Syns du virkelig? Jeg hadde klikket om mannen min hadde snakket konstant under hele fødselen. Han hang over henne og kyssa på henne og skravla ustoppelig mens hun lå der og hadde så vondt. Når jordmora kom så skulle man tro det var han som var i fødsel. Til slutt så avbrøt jordmora han og snakket direkte til henne. Også når Julianne sier "trodde jeg var ferdig snart", så korrigerer han til "vi". Hadde seriøst klikka. 

Og hva er greia med alle promobildene der han er eneste samboeren/mannen som er med?

Så enig. Ble irritert da eksen skulle dulle, stryke, nusse og prate med meg da hadde menssmerter. Vil være alene når jeg ligger med menssmerte. Hadde ikke likte om han jeg var sammen med holdt på slik på føden! Skjønner han sikkert mener godt, men lukk munnen og ikke heng over meg

• Liker 3
Skrevet

Men dere... hva DERE følte under deres fødsel var irriterende er vel ikke så relevant for Julianne eller andre? Kanskje irriterende mannfolk under fødsel kan diskuteres et annet sted? Samme med dagmamma og når man lar poden sove borte?

• Liker 32
Gjest Pernice
Skrevet

Flere enn meg som tror «Kristin og Ulrik» i NRK serien parterapi er en parodi på pilotparet?:fnise:

Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet (endret)
18 hours ago, Miranda16 said:

Samme tenkte jeg! Han er god på å skifte fokuset tilbake på seg selv. Synes han også kan være kontrollerende. Bare det å forlate en 3 uker gammel baby for å være med på "kjendisfest" TV2s høstlansering...Regner han var en drivkraft der også. Har aldri hørt om noen som har barnevakt før barnet er minst 6 måneder, mange ikke før året, da de ikke vil forlate barnet. De hadde garantert fått unntak fra TV2 gitt situasjonen. Innflyttningsfest noen uker etter det, for å kunne flashe det på some?

Jeg kan godt forstå at man trenger å komme seg litt ut av huset selv om man er en nybakt mamma også. Ikke dersom det er for å ta en fyllefest, men å møte voksne mennesker man kan føre en ordentlig samtale med, uten å føle at noen trenger puppene dine hele tiden, det kan være godt av og til i den perioden. Babyen har jo en oppegående far, og det går an at barnemor pumper ut morsmelk på forhånd.

Endret av Mrs. Random Nick
Skrevet
7 minutter siden, Mrs. Random Nick skrev:

Jeg kan godt forstå at man trenger å komme seg litt ut av huset selv om man er en nybakt mamma også. Ikke dersom det er for å ta en fyllefest, men å møte voksne mennesker man kan føre en ordentlig samtale med, uten å føle at noen trenger puppene dine hele tiden, det kan være godt av og til i den perioden. Babyen har jo en oppegående far, og det går an at barnemor pumper ut morsmelk på forhånd.

Det er stor forskjell på å forlate en nyfødt og en "8 måneder" gammel baby. Som nybakt forelder, så vil man tilbringe all sin tid med barnet og man kommer i beskyttelses modus/ hønemor modus. Om barnet tar en flaske eller pupp, spiller ingen rolle, så lenge det får i seg næring. Å dra på fest noen dager etter etter fødsel, vil jeg påstå er noe alle foreldre ikke ønsker. 

Til opplysning så var far også med på festen. Ja, far kan være en like god omsorgsperson, men begge foreldre velger å forlate en nyfødt for å dra på fest (som attpåtil er på en annen kant av landet). Noen uker etter det, velger de også å ha en stor fest hjemme.

• Liker 24
Skrevet
22 timer siden, Miranda16 skrev:

Enig. Har merket meg at Julianne ofte ser på han etter hun har sagt noe, som om hun søker bekreftelsen hans. Synes også at han kan være snar til å korrigere/gjøre om på setningene hennes, «bare» for å si imot/rette henne.

3 timer siden, lulus skrev:

Dette synes jeg er unødvendig dømmende. 

Vel, det synes ikke jeg. Det handler om våre innstinkt fra naturens side, og det er ikke normalt å forlate et så lite barn. Og uansett om det er ok for foreldrene, er det ikke ok for babyen. Mor er alt babyen, som ikke eier tidsperspektiv, kjenner til når det er så lite. Hen har kjent mors stemme, varme og nærhet i 9mnd, og trenger tid på å venne seg til at hun er borte. 

• Liker 23
Skrevet
På 12.10.2018 den 22.05, Miranda16 skrev:

Ja fy så slemme de er😏

• Liker 5
Skrevet (endret)

Andre folk tar fødselspermisjon. Rosabloggere gjør det motsatte, de tjener mer penger og utnytter det til fulle når de får barn. Skulle ønske det fantes en blogger som 3 uker før termin kunngjør at nå går jeg ut i permisjon. Vi sees når permisjonen er over. Finnes de?

Endret av Surikatt
  • Liker 9
Gjest xx girl xx
Skrevet
30 minutter siden, Surikatt skrev:

Andre folk tar fødselspermisjon. Rosabloggere gjør det motsatte, de tjener mer penger og utnytter det til fulle når de får barn. Skulle ønske det fantes en blogger som 3 uker før termin kunngjør at nå går jeg ut i permisjon. Vi sees når permisjonen er over. Finnes de?

Det er ikke så lett når man er selvstendig næringsdrivende. Mange studerer også, og har ikke mulighet til å ta permisjon. 

Vi er alle forskjellig. 

Skrevet
31 minutter siden, Surikatt skrev:

Mange som er selvstendig næringsdrivende, blogger eller ei, har ikke det privelegiet at de kan ta 7 mnd permisjon uten at det får store økonomiske konsekvenser. Ikke skjønner jeg helt hvorfor bloggere absolutt skal gjøre det heller. De har jo en jobb med så mye frihet at de kan gjøre begge deler. De fleste mødre i store deler av verden må nesten rett ut i arbeidslivet etter fødsel. Vi er kjempeheldige som ikke må det her i Norge, men vi trenger da ikke angripe de som velger en annen løsning? 

• Liker 14
Skrevet
3 minutter siden, xx girl xx skrev:

Det er ikke så lett når man er selvstendig næringsdrivende. Mange studerer også, og har ikke mulighet til å ta permisjon. 

Vi er alle forskjellig. 

Ja men hva mener du med det egentlig? At alle har forskjellige prioriteringer? At barn er forskjellige og det derfor er greit for begge foreldrene å reise fra et spedbarn for et bloggevent? Mangler bare at noen kommer inn her og skriver at alle foreldre kjenner sine barn best, og gjør det som er best for dem. Evenetuelt når foreldre har det bra har barna det bra! Eller noe annet vrøvl som forklarer foreldres egoistiske oppførsel! Dette gjelder ikke bare pilotparet, bare så det er sagt.,

• Liker 13
Skrevet
49 minutter siden, Pås skrev:

Ja men hva mener du med det egentlig? At alle har forskjellige prioriteringer? At barn er forskjellige og det derfor er greit for begge foreldrene å reise fra et spedbarn for et bloggevent? Mangler bare at noen kommer inn her og skriver at alle foreldre kjenner sine barn best, og gjør det som er best for dem. Evenetuelt når foreldre har det bra har barna det bra! Eller noe annet vrøvl som forklarer foreldres egoistiske oppførsel! Dette gjelder ikke bare pilotparet, bare så det er sagt.,

Men tror du barn som er hos sine besteforeldre 2-3 netter før fylte 6 mnd har det dårlig? Vil dette merkes på de barna når de vokser opp?

• Liker 6
Skrevet
Akkurat nå, terteskjell skrev:

Men tror du barn som er hos sine besteforeldre 2-3 netter før fylte 6 mnd har det dårlig? Vil dette merkes på de barna når de vokser opp?

https://www.babyverden.no/baby/vent-med-a-reise-fra-barnet-ditt/

jeg er klar over at dette er omdiskutert altså, men hvorfor ta sjansen? Og for å reise på en bloggevent? Finnes det noe mer uviktig?

• Liker 15
Skrevet (endret)
På 14.10.2018 den 11.44, Pås skrev:

https://www.babyverden.no/baby/vent-med-a-reise-fra-barnet-ditt/

jeg er klar over at dette er omdiskutert altså, men hvorfor ta sjansen? Og for å reise på en bloggevent? Finnes det noe mer uviktig?

Kom igjen, da. En bloggevent er revnende likegyldig både for meg og deg, men det er tross alt blogging hun lever av. Man kan mene hva man vil om bloggingen hennes, og jeg er virkelig ikke hennes største fan, men jeg synes ikke man kan ta henne fordi hun prøver å ivareta karrieren sin. Tviler sterkt på at den lille er dømt til evig fortapelse fordi hun reiste på dette.

Innlegget er ryddet for persondebatt.

Endret av Papirfly
Skrevet

Hun nevnte jo at hun hadde pumpet  melk til ham, så det gikk nok helt strålende 👍🏻🍼

• Liker 10
Skrevet
12 minutter siden, Jordbærogfløte skrev:

Hun nevnte jo at hun hadde pumpet  melk til ham, så det gikk nok helt strålende 👍🏻🍼

Enig. Folk får det til å virke som S er skadet for alltid pga dette 

• Liker 16
Skrevet
5 minutter siden, Minnie23 skrev:

Enig. Folk får det til å virke som S er skadet for alltid pga dette 

Ja, og det var jo ikke vilt fremmede som passet ham heller.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...