Gjest Gaea Skrevet 2. juli 2018 #4881 Del Skrevet 2. juli 2018 Selvsagt kan man være sliten etter en fødsel, selv om man har vaskehjelp. Selvsagt kan og _bør_ man benytte seg av foreldrepermisjon når man har en nyfødt baby. For en latterlig diskusjon. (sitter her med baby på fire måneder, kunne ikke ramlet meg inn å jobbe litt en gang, selv med "enkle oppgaver" - selv om jeg er helt som normalt igjen. Har permisjon, og sånn er det!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeilaS Skrevet 2. juli 2018 #4882 Del Skrevet 2. juli 2018 1 time siden, Gaea skrev: Selvsagt kan man være sliten etter en fødsel, selv om man har vaskehjelp. Selvsagt kan og _bør_ man benytte seg av foreldrepermisjon når man har en nyfødt baby. For en latterlig diskusjon. (sitter her med baby på fire måneder, kunne ikke ramlet meg inn å jobbe litt en gang, selv med "enkle oppgaver" - selv om jeg er helt som normalt igjen. Har permisjon, og sånn er det!) Virker som de mener det kun gjelder bloggere og ikke de med vanlig jobber. Spiller ingen rolle om hun hadde en tøff fødsel og er sliten. Hun må klare å blogge og oppdatere bloggen! Skjønner ikke hvorfor folk blir så sinna 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gaea Skrevet 2. juli 2018 #4883 Del Skrevet 2. juli 2018 12 minutter siden, LeilaS skrev: Virker som de mener det kun gjelder bloggere og ikke de med vanlig jobber. Spiller ingen rolle om hun hadde en tøff fødsel og er sliten. Hun må klare å blogge og oppdatere bloggen! Skjønner ikke hvorfor folk blir så sinna Bloggerhatet stikker dypt, antar jeg. 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BordetErSnudd Skrevet 2. juli 2018 #4884 Del Skrevet 2. juli 2018 (endret) 29 minutter siden, LeilaS skrev: Virker som de mener det kun gjelder bloggere og ikke de med vanlig jobber. Spiller ingen rolle om hun hadde en tøff fødsel og er sliten. Hun må klare å blogge og oppdatere bloggen! Skjønner ikke hvorfor folk blir så sinna Ting dras veldig ut av proporsjoner her nå da 😉 Jeg leser tråden daglig og har ikke sett noen som skriver at de blir sinna eller desperate fordi hun ikke oppdaterer bloggen. Var ei som skrev at hun syns det er helt vilt at et så privilegert menneske ikke orker å løfte en finger (og til og med ber om at det skal komme noen hjem til henne og fikse tåneglene hennes) mens andre pent må tilbake til sine 2-3 jobber når den nyfødte er en uke gammel. Jeg så ingen desperasjon etter et nytt innlegg, bare en oppgitthet over de enorme forskjellene her i Europa. Om jeg forsto @Vitting rett da. Men vi vet jo at Julianne ikke bryr seg om hvordan andre har det da, jamfør Dubai-innlegget 🙂 Selv syns jeg det er helt topp at hun tar mammaperm, det betyr fint lite for samfunnet at en rosablogger dropper jobben sin i kortere eller lengre tid 😊 Om noe så blir det vel faktisk et bedre samfunn med mindre merkepress og produktpushing 🤗 Virker som om både svangerskapet og fødselen var tøffe saker. Endret 2. juli 2018 av BordetErSnudd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnus Skrevet 2. juli 2018 #4885 Del Skrevet 2. juli 2018 20 timer siden, Zoey skrev: Men, er det derfor folk her er sure? Fordi hun er fin nok i formen til å gjøre litt ting med familien sin? Eller fordi hun bruker energien på båttur istedet for blogg? Eller tror man at hun bruker barsel som unnskyldning som blir ugyldig fordi hun er i fin nok form til tur? Jeg var til Nordby før påske når ene min var en uke gammel, men jeg valgte likevel ikke å jobbe, åpne jobbmail eller tenke på annet enn meg og mine. Trodde det var normalt jeg, å bruke tid på å lande litt? Tror ikke folk er sur fordi hun ikke blogger? Det er hvertfall ikke jeg, synes hun fortjener å få et pust i bakken og bli kjent med sin lille prins før hun kaster seg over pcen og begynner bloggingen om han... Jeg bare kom med et spørsmål om hun måtte ta keisersnitt pga at hun er så dårlig etter fødselen. De som har født vet at det er en større prosses å komme seg etter et keisersnitt enn en vanlig fødsel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BordetErSnudd Skrevet 2. juli 2018 #4886 Del Skrevet 2. juli 2018 (endret) På 1.7.2018 den 12.44, Vitting skrev: Så hun er mer spesiell enn vi andre med barn, bare fordi hun laget et stort oppstyr om at de ikke fikk til å lage barn etter 6mnd prøving? Hun og alle andre mødre har akkurat like mye rett til å prioritere babyen sin, som hvem som helst. Ikke alle har luksusen av å få gratis husvask, gratis klesvask, gratis babyprodukter, gratis matlevering, gratis treningsprodukter - andre folk må tenke på lønn og inntekt i måneden så man får råd til babyproduktene, til å holde seg frisk og sunn, så man har råd til strøm og vaskemiddel. Ikke alle har tid til å få gjort alt, man må prioritere og man stresser seg ihjel av det, og man fanges mellom barken (at man ønsker å prioritere barnet sitt) og mellombarken (man må ha tid til å gjøre det man vil prioritere) og veden (man må jobbe for å ha råd til det man vil prioritere). Andre mennesker må nedprioritere tid med barnet sitt for å både få råd til å gi barnet sitt den beste oppveksten, og for å få gjort unna ting som alle mennesker må gjøre i normale liv (vaske, rydde, lage mat, holde seg frisk og sunn). Her får bloggerne alt servert på sølvfat, sogar gratis selv om de tjener mer pr. måned enn gjennomsnittsmennesket i europa tjener i året -- og allikevel så blir de så overarbeida at de ikke klarer å skrive omtrent det jeg gjorde nå på 1,5 minutter. De må ta seg fri, til å filme seg selv på snapchat mens de farter rundt i båten sin med den grelle LV-baggen og kunstige kropper. Nei, har ikke medfølelse i det hele tatt, når folk får og får, og har alle verdens muligheter - og allikevel bare lener seg tilbake og er "sååååååå" overarbeida. Det er kvalmende. Jeg ser ingen desperasjon her etter et nytt innlegg, samme hvordan jeg leser det. Så dere som mener at folk er på tuppa fordi hun ikke poster, må gjerne sitere de innleggene... Det jeg leser er savn etter arbeidsmoral og fascinasjon over hvor bortskjemt det går an å bli 😆 Er vel ingen som ikke unner Julianne en velfortjent permisjonstid med fokus på babyen, og hipp hurra for at hun ikke tok en Fotballfrue og brukte den nyfødte i et reklameinnlegg for barnevogn allerede når de dro hjem fra føden 😱 Endret 2. juli 2018 av BordetErSnudd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vitting Skrevet 2. juli 2018 #4887 Del Skrevet 2. juli 2018 46 minutter siden, BordetErSnudd skrev: Jeg ser ingen desperasjon her etter et nytt innlegg, samme hvordan jeg leser det. Så dere som mener at folk er på tuppa fordi hun ikke poster, må gjerne sitere de innleggene... Det jeg leser er savn etter arbeidsmoral og fascinasjon over hvor bortskjemt det går an å bli 😆 Er vel ingen som ikke unner Julianne en velfortjent permisjonstid med fokus på babyen, og hipp hurra for at hun ikke tok en Fotballfrue og brukte den nyfødte i et reklameinnlegg for barnevogn allerede når de dro hjem fra føden 😱 Ca nøyaktig så ment Du gir håp i floden av folk som har lest innlegget med det tjukkeste colabunn-filteret som må være tilgjengelig på markedet 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jordbærogfløte Skrevet 2. juli 2018 #4888 Del Skrevet 2. juli 2018 1 time siden, Vitting skrev: Ca nøyaktig så ment Du gir håp i floden av folk som har lest innlegget med det tjukkeste colabunn-filteret som må være tilgjengelig på markedet 😂 🤣 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 2. juli 2018 #4889 Del Skrevet 2. juli 2018 2 timer siden, BordetErSnudd skrev: Jeg ser ingen desperasjon her etter et nytt innlegg, samme hvordan jeg leser det. Så dere som mener at folk er på tuppa fordi hun ikke poster, må gjerne sitere de innleggene... Det jeg leser er savn etter arbeidsmoral og fascinasjon over hvor bortskjemt det går an å bli 😆 Er vel ingen som ikke unner Julianne en velfortjent permisjonstid med fokus på babyen, og hipp hurra for at hun ikke tok en Fotballfrue og brukte den nyfødte i et reklameinnlegg for barnevogn allerede når de dro hjem fra føden 😱 1 time siden, Vitting skrev: Ca nøyaktig så ment Du gir håp i floden av folk som har lest innlegget med det tjukkeste colabunn-filteret som må være tilgjengelig på markedet 😂 10 minutter siden, Jordbærogfløte skrev: 🤣 Nemlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blålilla Skrevet 3. juli 2018 #4890 Del Skrevet 3. juli 2018 «Hva skulle jeg gjort uten vaskebudet i disse dager?» reklamerer hun på snap nå. Nei, si det 🤔 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vitting Skrevet 3. juli 2018 #4891 Del Skrevet 3. juli 2018 (endret) I rest my case, and say no more.... Det reklameres for at "hva skulle jeg gjort uten vaskebudet i disse dager" på snapchat av pilotfrue, samtidig som norwegiankapteinen filmer at de begge sitter i sofa og har nesen nede i mobiltelefonen. Pilotfrue er så opptatt av telefonen at hun ikke en gang enser hun blir filmet av mannen sin. Må være travle tider på den telefonen, siden hun ikke engang får vaska klær. (Jeg har ingen ting i mot at folk som har råd til det og som trenger det får vaska klær og vaska hus, fordi de jobber nesten hele dagen og bare har tid til å spise og sove når de er hjemme. Det er ikke DET inntrykket pilotfrue og c/o gir av seg selv i media, altså høster de som de sår ) Endret 3. juli 2018 av Vitting Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 3. juli 2018 #4892 Del Skrevet 3. juli 2018 1 time siden, Blålilla skrev: «Hva skulle jeg gjort uten vaskebudet i disse dager?» reklamerer hun på snap nå. Nei, si det 🤔 Hva er et vaskebud? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 3. juli 2018 #4893 Del Skrevet 3. juli 2018 45 minutter siden, O.G. skrev: Hva er et vaskebud? Postbud som vasker? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 3. juli 2018 #4894 Del Skrevet 3. juli 2018 7 minutter siden, Kollontaj skrev: Postbud som vasker? Kanskje det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hummingbird2 Skrevet 3. juli 2018 #4895 Del Skrevet 3. juli 2018 (endret) 2 timer siden, Blålilla skrev: «Hva skulle jeg gjort uten vaskebudet i disse dager?» reklamerer hun på snap nå. Nei, si det 🤔 Nei, da måtte du vasket klærne dine sjæl Julianne! For en enorm oppgave! Godt dere har masse hjelp når dere kun er to voksne og et spedbarn som sover 22 av 24 timer...! 🤦🏼♀️ Endret 3. juli 2018 av Hummingbird2 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jordbærogfløte Skrevet 3. juli 2018 #4896 Del Skrevet 3. juli 2018 Glad jeg begynte å vaske egne klær som 11-åring når jeg hører om den tjenesten.. Å trykke på en knapp og henge opp klærne er easy-peasy, like lett som å trykke på mobilen. Men glemte jo helt at man må sortere dem først.. 😅 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 3. juli 2018 #4897 Del Skrevet 3. juli 2018 Vel, det er en ting vi kan si om Julianne og Ulrik og det er at de er seriøse utfordrere i vår tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snuppah00 Skrevet 3. juli 2018 #4898 Del Skrevet 3. juli 2018 Bor man stort hus og har råd til vaskehjelp, så hvorfor ikke? Men må si det er litt sært å ikke orke å vaske klærne sine selv da. Tar ikke lang tid eller er slitsomt. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 3. juli 2018 #4899 Del Skrevet 3. juli 2018 21 minutter siden, Snuppah00 skrev: Bor man stort hus og har råd til vaskehjelp, så hvorfor ikke? Men må si det er litt sært å ikke orke å vaske klærne sine selv da. Tar ikke lang tid eller er slitsomt. Jeg forstår ikke hvorfor folk vil ha noen borti ens skitne truser, men, men... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosasko Skrevet 3. juli 2018 #4900 Del Skrevet 3. juli 2018 Hun virker utrolig lat.......for alderen må jeg si 🤔 jeg hadde vert flau over meg selv! 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå