Orly Skrevet 1. juli 2018 #4821 Del Skrevet 1. juli 2018 23 minutter siden, Lopploella skrev: 11 dager etter fødsel er ikke mye, og kroppen er ikke tilbake til normalen uansett hvordan fødselen har vært. Man trenger ro og tid til å komme seg igjen, komme i gang med ammingen og bli kjent med babyen. Såklart kroppen kan være tilbake til normalen etter 11 dager, man er forskjellige 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnus Skrevet 1. juli 2018 #4822 Del Skrevet 1. juli 2018 21 minutter siden, Lopploella skrev: 11 dager etter fødsel er ikke mye, og kroppen er ikke tilbake til normalen uansett hvordan fødselen har vært. Man trenger ro og tid til å komme seg igjen, komme i gang med ammingen og bli kjent med babyen. Har født 3 barn, så jeg vet at etter 11 dager er man fin i kroppen. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zoey Skrevet 1. juli 2018 #4823 Del Skrevet 1. juli 2018 (endret) 4 minutter siden, Orly skrev: Såklart kroppen kan være tilbake til normalen etter 11 dager, man er forskjellige Mja, selv de superspreke med flate mager og lette fødsler, har vel mest sannsynlig melk i puppene og en masse ukjente barselhormoner, som hjelper både tilknytning og melk. At kroppen er *helt* i normaltilstand igjen er vel mulig, men både høyst uvanlig og litt trist. Edit: jeg har tre barn som hun over, men er ikke like bastant. Jeg følte meg unormal til ungene var godt over en måned gamle. Sikkert nærmere to enn en mnd. Men jeg forstår at alle er forskjellige, både mødre, fødsler, barseltider og barn. Og jeg er enig i de som sier at hun fortjener perm akkurat som de som jobber 100% i butikk eller barnehage, de uføre, de som jobber deltid, skuespillere, artister, bloggere og forfattere. Endret 1. juli 2018 av Zoey 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 1. juli 2018 #4824 Del Skrevet 1. juli 2018 7 minutter siden, Vitting skrev: Du trenger ikke ta så på veg. Pilotfrue lever av å være offentlig. Hun og norwegian-kapteinen har selv valgt å framme en livsstil som ikke vitner om mange store utfordringer i hverdagen, med husvask, klesvask, alt-mulig-hjelp, bavaria båt, louis vuitton-veske og 20 millionerkroners hus, et cetera. Du trenger ikke legge ord i munnen på meg, og vri og vende på det jeg har sagt. Jeg venter overhodet ikke "desperat" på noe, jeg vil iallefall ikke høre om fødselen eller noe som helst. Det er bare måten de framstiller det på, og hva de faktisk gjør, som irriterer meg. For jeg veit hvor vanskelig andre har det i hverdagen, særlig her nede i Europa hvor man knapt kan ta seg fri fra jobb når man får seg barn fordi man tjener så lite og ikke får lønn når man er borte fra jobb med barn. Mine venner sliter med å få råd til mat og betale ned sine små utslitte gamle leiligheter, og når jeg ser hvor enkelt denne bloggerfamilien har det med at de hverken må tenke på økonomi, penger eller tidsklemma - så irriterer det og provoserer det at de ikke en gang klarer å gjøre et minimum av produksjon. Det er ikke innholdet, det er ikke noe spesifikt jeg vil ha, det bare irriterer at noe så hinsides enkelt som å sitte her og trøkke på et tastatur er noe de må "ta seg fri fra"... Det provoserer. At hun har hatt en krevende fødsel er vel bare spekulasjoner hittil, og nei, jeg forventer IKKE normale mennesker som har et ekstremt stressende liv og krevende jobb å komme på jobb etter keisersnitt. Allikevel er det mange som ikke har andre valg, fordi livet er sånn. Men om det er noen i hele verden som har et enkelt liv, og en enkel jobb, så er det en blogger - og om jeg skulle forventa noen som helst ting ifht arbeid og "å komme fort tilbake" - så er det noen som lever av å sitte og skrive meningsløse tekster uten særlig innhold på internett. Forøvrig, om hun er så svak og sjuk etter fødselen, så forstår jeg ikke hvordan hun kan være med ut på båt med ørten mennesker (sett på instastories) to dager på rad, hvordan hun kan stå å danse uten problemer (sett på instastories) etc. De har begge tid til selfies og mobiltelefonen (sett på instastories). Makan til sjuk hun må være. Når jeg har en skikkelig hard forkjølelse så står jeg hverken å danser på badet eller drar ut på båttur. Men å sitte på KG og skrive noe random, det får jeg enda til, selv når jeg er sengeliggende.... Det er bare provoserende og irriterende, når jeg vet hvor hardt det er for andre. Du vet jeg elsker deg bittelitt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 1. juli 2018 #4825 Del Skrevet 1. juli 2018 7 minutter siden, Zoey skrev: Mja, selv de superspreke med flate mager og lette fødsler, har vel mest sannsynlig melk i puppene og en masse ukjente barselhormoner, som hjelper både tilknytning og melk. At kroppen er *helt* i normaltilstand igjen er vel mulig, men både høyst uvanlig og litt trist. Hvorfor i all verden er det trist om man er det? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zoey Skrevet 1. juli 2018 #4826 Del Skrevet 1. juli 2018 Akkurat nå, Orly skrev: Hvorfor i all verden er det trist om man er det? Om man ikke har noe ekstra oxytocin I kroppen, eller ikke nok så fører det ikke bare til ammeproblem (som er trist for de som vil amme, men ikke trist generelt) men det fører også til svært økt fare for fødselsdepresjon og sen tilknytning. Og det er trist. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnus Skrevet 1. juli 2018 #4827 Del Skrevet 1. juli 2018 11 minutter siden, Zoey skrev: Mja, selv de superspreke med flate mager og lette fødsler, har vel mest sannsynlig melk i puppene og en masse ukjente barselhormoner, som hjelper både tilknytning og melk. At kroppen er *helt* i normaltilstand igjen er vel mulig, men både høyst uvanlig og litt trist. Edit: jeg har tre barn som hun over, men er ikke like bastant. Jeg følte meg unormal til ungene var godt over en måned gamle. Sikkert nærmere to enn en mnd. Men jeg forstår at alle er forskjellige, både mødre, fødsler, barseltider og barn. Og jeg er enig i de som sier at hun fortjener perm akkurat som de som jobber 100% i butikk eller barnehage, de uføre, de som jobber deltid, skuespillere, artister, bloggere og forfattere. De hinter veldig til det, bla. med det bildet av Ulrik med oprasjonsklær.. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lisse Skrevet 1. juli 2018 #4828 Del Skrevet 1. juli 2018 8 hours ago, Vitting said: Så hun er mer spesiell enn vi andre med barn, bare fordi hun laget et stort oppstyr om at de ikke fikk til å lage barn etter 6mnd prøving? Hun og alle andre mødre har akkurat like mye rett til å prioritere babyen sin, som hvem som helst. Ikke alle har luksusen av å få gratis husvask, gratis klesvask, gratis babyprodukter, gratis matlevering, gratis treningsprodukter - andre folk må tenke på lønn og inntekt i måneden så man får råd til babyproduktene, til å holde seg frisk og sunn, så man har råd til strøm og vaskemiddel. Ikke alle har tid til å få gjort alt, man må prioritere og man stresser seg ihjel av det, og man fanges mellom barken (at man ønsker å prioritere barnet sitt) og mellombarken (man må ha tid til å gjøre det man vil prioritere) og veden (man må jobbe for å ha råd til det man vil prioritere). Andre mennesker må nedprioritere tid med barnet sitt for å både få råd til å gi barnet sitt den beste oppveksten, og for å få gjort unna ting som alle mennesker må gjøre i normale liv (vaske, rydde, lage mat, holde seg frisk og sunn). Her får bloggerne alt servert på sølvfat, sogar gratis selv om de tjener mer pr. måned enn gjennomsnittsmennesket i europa tjener i året -- og allikevel så blir de så overarbeida at de ikke klarer å skrive omtrent det jeg gjorde nå på 1,5 minutter. De må ta seg fri, til å filme seg selv på snapchat mens de farter rundt i båten sin med den grelle LV-baggen og kunstige kropper. Nei, har ikke medfølelse i det hele tatt, når folk får og får, og har alle verdens muligheter - og allikevel bare lener seg tilbake og er "sååååååå" overarbeida. Det er kvalmende. I alle dager, skulle tro mange her på forumet og generelt i Norge besto av arbeidsløse eller folk på fattiggrensa som må snu alle steiner for å få råd til å forsørge ungene sine og som er så bitre at de nesten går i vranglås av å se andre ha det fint. ja, greit nok....noen er heldigere enn andre. Noen får «ting 100% servert på sølvfat», men mange jobber også mer enn man tror for den luksusen man ønsker seg. vi må lære oss i Norge at det faktisk er forskjell på folk. Noen har bedre jobber enn andre sett økonomisk og kan unne seg mer. Mange av disse som har godt betalt og romslig økonomi har jobbet hardt for å få det til, og de bør kunne nye det. Hvis ting er så trangt at man ikke greier å forsørge sitt eget barn ift minimum så bør man kanskje ikke reprodusere.... 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zoey Skrevet 1. juli 2018 #4829 Del Skrevet 1. juli 2018 Hinter til hva? At kroppen er normal? At den er unormal? At hun tar permisjon? At hun melk I puppene...? 😛 Jeg spør dumt, men jeg vet ikke hva du mener. Jeg forstår at det bildet hibtrr til keisersnitt, men de som har keisersnitt har jo også barselhormoner, ammetåke, hormoner og evt sår/smerter, renselsblødning mm. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cookie123 Skrevet 1. juli 2018 #4830 Del Skrevet 1. juli 2018 22 minutter siden, Minnus skrev: Har født 3 barn, så jeg vet at etter 11 dager er man fin i kroppen. Selv om DU var fin i kroppen 11 dager etter fødsel, så betyr det ikke at ALLE er det! 34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnus Skrevet 1. juli 2018 #4831 Del Skrevet 1. juli 2018 2 minutter siden, Cookie123 skrev: Selv om DU var fin i kroppen 11 dager etter fødsel, så betyr det ikke at ALLE er det! Ro ned hormona nå, ikke det jeg sier. Det var et spørsmål/teori på om det endte i keisersnitt......... Men altså, de var på båttur her om dagen. Hadde hun vært så utslitt og trengte så mye ro, så er det veldig rart å være på båttur. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zoey Skrevet 1. juli 2018 #4832 Del Skrevet 1. juli 2018 1 minutt siden, Minnus skrev: Ro ned hormona nå, ikke det jeg sier. Det var et spørsmål/teori på om det endte i keisersnitt......... Men altså, de var på båttur her om dagen. Hadde hun vært så utslitt og trengte så mye ro, så er det veldig rart å være på båttur. Men, er det derfor folk her er sure? Fordi hun er fin nok i formen til å gjøre litt ting med familien sin? Eller fordi hun bruker energien på båttur istedet for blogg? Eller tror man at hun bruker barsel som unnskyldning som blir ugyldig fordi hun er i fin nok form til tur? Jeg var til Nordby før påske når ene min var en uke gammel, men jeg valgte likevel ikke å jobbe, åpne jobbmail eller tenke på annet enn meg og mine. Trodde det var normalt jeg, å bruke tid på å lande litt? 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ms. Daisy Skrevet 1. juli 2018 #4833 Del Skrevet 1. juli 2018 Wow wow wow jeg tror folk bør få seg et liv - om hun blogger eller ei er vel opp til henne. La nå damen nyte barseltiden. Det er mye som skal på plass enten man har hatt en lett eller tøff fødsel. Første tiden kan være ganske så heftig for som vi vet så er barn forskjellig og man opplever det forskjellig å bli foreldre. Seriøst man må slutte å bli fornærmet og heller glede seg over at de har fått et familiemedlem som de vier sin tid til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jordbærogfløte Skrevet 1. juli 2018 #4834 Del Skrevet 1. juli 2018 39 minutter siden, O.G. skrev: Du vet jeg elsker deg bittelitt? Samme her 😘 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 1. juli 2018 #4835 Del Skrevet 1. juli 2018 1 minutt siden, Jordbærogfløte skrev: Samme her 😘 ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glorious Skrevet 1. juli 2018 #4836 Del Skrevet 1. juli 2018 40 minutter siden, Minnus skrev: Har født 3 barn, så jeg vet at etter 11 dager er man fin i kroppen. Jeg var overhode ikke «fin i kroppen» 11 dager etter fødsel. Det finnes ingen fasit på sånt. Jeg knasket maks dose smertestillende i 2 1/2 uke. Brakk halebeinet, ble klippet, fikk hemorider og blodtrykksfall. For ikke å snakke om forstoppelse oppå det hele + blødende brystvorter. Jeg fungerte, men kroppen var IKKE «helt fin». 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 1. juli 2018 #4837 Del Skrevet 1. juli 2018 6 minutter siden, lisse skrev: Dessverre er det noen (og flere) som faller stygt under fattiggrensa, men hovedvekten av nordmenn lever «godt nok». Vi blir vel i snitt rikere og rikere, og vi har et forbruk som er ganske høyt. J og U er kanskje eksempel på de som har fått mye gratis, men hvis man skal være ekstrem så har vel også lottomillionærer eller andre som lever av en hobby nesten samme type skje i bakenden. Tar man bort de øvre og nedre percentilene så vil jeg si de fleste jobber og får det de fortjener. Det er synd at forskjellene i Norge øker, men de som er av den heldige del må ikke svartmales. Akkurat som at de som er av fattig del må hjelpes av regjeringen. Man kan ikke sikte etter å ha en felles/identisk levestandard fordi man skal unngå at noen kan ha luksusgoder. Reproduksjon og etikken rundt det har jeg ikke heeelt gjort meg opp en mening om. Tenker generelt sett naturen bør bestemme , men som alt annet så blir det business av folks behov. Generelt sett ser jeg det ikke som en menneskerett å få barn, men det er en helt annen diskusjon som kanskje ikke hører hjemme i denne tråden. Jeg svartmaler ei dame som presterte å skrive at den stygge behandlingen av fremmedarbeiderne i Dubai "heldigvis ikke var hennes problem", ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lopploella Skrevet 1. juli 2018 #4838 Del Skrevet 1. juli 2018 44 minutter siden, Minnus skrev: Har født 3 barn, så jeg vet at etter 11 dager er man fin i kroppen. Jeg har født 4 barn, og jeg vet at etter 11 dager kan man godt føle seg i bra form, eller en kan være nokså sliten i kroppen fortsatt etter en fødsel. Helt tilbake til normalen er det nok ikke fysisk mulig å være 11 dager etter fødsel. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 1. juli 2018 #4839 Del Skrevet 1. juli 2018 Jeg tror hun venter fordi det gir mange klikk på at folk sjekker om det er noe nytt. De er veldig heldige, spesielt fruen, som virker som hun ikke gjør noe spesielt i løpet av dagene sine. Nå tenker jeg ikke på det siste året men tiden før det. Hun sov lenge og pleide sitt utseende som bloggere flest. De lever veldig godt og om det er fortjent vet jeg ikke. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lisse Skrevet 1. juli 2018 #4840 Del Skrevet 1. juli 2018 Just now, O.G. said: Jeg svartmaler ei dame som presterte å skrive at den stygge behandlingen av fremmedarbeiderne i Dubai "heldigvis ikke var hennes problem", ja. Folk generelt sier så mye rart av idioti, korttenkthet og/eller ignoranse at godt under halvparten kunne vært nok. Jeg kan himle med øynene av den uttalelsen , og sikkert flere for de som har fulgt henne litt lenger, men hvis jeg skal prøve å spore inn på debatten om permisjon så fortjener hun vel tid med sitt eget barn selv om hun politisk sett kanskje bør rykke opp ett hakk. personlig bør jeg sikkert det også selv på en del områder- det er mye grufullt man bør engasjere seg mer i, tenker jeg. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå