Gjest Sjokomilkshake Skrevet 1. juli 2018 #4801 Del Skrevet 1. juli 2018 35 minutter siden, Janus skrev: Selv om vi så en tom bilstol på bildet, så hadde nok babyen vest på seg, jeg tror de er såpass oppegående Ja, det kom jo frem i innlegget som mannen hennes skrev i dag(?). At lille S hadde fått seg vest, men at han ikke likte den og at de derfor heller vurderte flytevest/flyteelement til bilstolen😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 1. juli 2018 #4802 Del Skrevet 1. juli 2018 2 timer siden, Vitting skrev: Sier ikke hun skal være annerledes, sier det er ganske utrolig at hun ikke kan skrive 5 setninger - men allikevel kan dra på båttur. Og nei, jeg er ikke misunnelig. Jeg ville aldri blogget. Men bloggere skal bestandig være så spesielle, og de lever av å fronte seg offentlig. Da vil de få kritikk, for det de gjør. Kritikk er ikke det samme som misunnelse. Da ber du jo henne være anderledes! Alle mødre har 6 uker permisjon etter fødsel. Også Julianne. Men du mener at hun likevel skal jobbe og ber hun dermed om å være anderledes. Jeg kunne sikkert også svart på jobbmail da min var 10-11 dager. Men jeg, akkurat som Julianne, prioriterte anderledes og hadde tross alt permisjon. 1 time siden, Vitting skrev: Nei, jeg synes arbeidsmoralen er møkk elendig, og det forholder jeg meg retten til å kritisere når de selv publiserer at de reiser rundt på båttur, får hushjelp og ca. alt levert på døra, at de filmer hverandre i sosiale medier, klarer å ta selfies og legge ut reklameinnlegg (unnskyld, "bare en hyggelig gave") - men samtidig ikke kan gjøre bittelitt arbeid som innebærer å tenke ut noen setninger og trykke på publiser. Det er kritikkverdig, punktum. Om andre hadde kritisert henne for noe annet, har ikke noe med meg å gjøre. PRIORITERINGER! Hun har ikke meldeplikt på bloggen. Det er ikke kritikkverdig å prioritere babyen sin! 42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 1. juli 2018 #4803 Del Skrevet 1. juli 2018 Hun gjør som hun vil, og har tydeligvis mange som klikker innom for å se om det er noe nytt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Love2017juni Skrevet 1. juli 2018 #4804 Del Skrevet 1. juli 2018 19 timer siden, marthes skrev: Jeg så ingen flytevest på bilstolen og de minste for babyer går vel fra 5kg og opp (jeg er ikke skrå sikker men de jeg har sett er fra 5 kg). Men håper da virkelig de hadde noe vi ikke ser. Vi hadde vest fra 3kg på minsten vår🙃 og helt seriøst, i en så stor båt så har man ikke på barna/babyer redningsvest 24/7. Dere er klar over at dette er en så stor båt at dem lett kan overnatte? Det er ingen åpen daycruiser! Og det er heller ikke påbudt og ha på vest i en så stor båt. Har dere vest på barna når dere tar ferjer eller hurtigbåter også?? 🙈 vil vertfall tro at det er ett fåtall av dere som har stor båt og har hatt babyer med på tur slik som flere skriver! 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Truka Skrevet 1. juli 2018 #4805 Del Skrevet 1. juli 2018 Noen av dere er virkelig som besatte., og drar frem det ene og det andre. Vaskehjelp, hjelp til ditt og datt - hva har det å si for de av dere som skriver om dette. Jeg skal ikke dra misunnelseskortet fordi det er oppbrukt, men en form form for bitterhet er det i det når det blir dratt frem. Dere leter etter noe «å ta» Pilotfrue på. Nå er det for lite blogging, og hadde hun blogget hadde hun ikke fokusert på babyen sin. Det er jammen meg ikke lett å gjøre lesere til lags. Det er som om enkelte av dere forventer et nytt blogginnlegg for å ha noe å kritisere, for nå er vel gamle blogginnlegg plukket sønder og sammen, og nå kokes det suppe på en gammel spiker. Eller vent, dere fikk litt i går.............hadde babyen redningsvest, eller var han usikret.... noe var det å henge seg opp i. Det er da virkelig opp til henne om hun vil skrive et innlegg eller ikke. Mødre har permisjon etter fødsel, alle har det - Pilotfrue fikk svangerskapsforgiftning og ble tydeligvis satt i gang - og det endte med det som ser ut som et keisersnitt. Det har sikkert krevd sitt både fysisk og psykisk, og jeg synes det er topp at hun kommer seg på båttur med baby, mann og familie. Som jeg sa i et moderert innlegg - vær litt raus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ultiva Skrevet 1. juli 2018 #4806 Del Skrevet 1. juli 2018 Piloten forklarer jo også fraværet . Pilotfrue hadde truende svangerskapsforgiftning underveis, var gjennom en lang fødsel med keisersnitt til slutt og sliter fremdeles med høyt blodtrykk. Da er det jammen meg beundringsverdig å se så flott ut, jamfør f eks Caroline Berg Eriksen som hadde enkle og komplikasjonsfrie svangerskap/fødsler. Pilotfrue kunne sikkert ha skrevet noen linjer her og der selvfølgelig, men hun har jo aldri struttet av arbeidslyst akkurat 😉 33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inocybe Skrevet 1. juli 2018 #4807 Del Skrevet 1. juli 2018 14 minutter siden, Love2017juni skrev: Vi hadde vest fra 3kg på minsten vår🙃 og helt seriøst, i en så stor båt så har man ikke på barna/babyer redningsvest 24/7. Dere er klar over at dette er en så stor båt at dem lett kan overnatte? Det er ingen åpen daycruiser! Og det er heller ikke påbudt og ha på vest i en så stor båt. Har dere vest på barna når dere tar ferjer eller hurtigbåter også?? 🙈 vil vertfall tro at det er ett fåtall av dere som har stor båt og har hatt babyer med på tur slik som flere skriver! Går ut i fra den blant annet er til meg siden jeg har skrevet at sikkerhet i båt er viktig. Jeg er nok mer båtvant enn de fleste og er godt kjent med både store og små båter, korte og lange turer og utfordringer med små og store barn (og dyr). Nei barna mine har ikke på vest 24/7 (i de store båtene) men vest er fortsatt en livredder om uhellet er ute. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TulleJenny Skrevet 1. juli 2018 #4808 Del Skrevet 1. juli 2018 16 minutter siden, Truka skrev: Noen av dere er virkelig som besatte., og drar frem det ene og det andre. Vaskehjelp, hjelp til ditt og datt - hva har det å si for de av dere som skriver om dette. Jeg skal ikke dra misunnelseskortet fordi det er oppbrukt, men en form form for bitterhet er det i det når det blir dratt frem. Dere leter etter noe «å ta» Pilotfrue på. Nå er det for lite blogging, og hadde hun blogget hadde hun ikke fokusert på babyen sin. Det er jammen meg ikke lett å gjøre lesere til lags. Det er som om enkelte av dere forventer et nytt blogginnlegg for å ha noe å kritisere, for nå er vel gamle blogginnlegg plukket sønder og sammen, og nå kokes det suppe på en gammel spiker. Eller vent, dere fikk litt i går.............hadde babyen redningsvest, eller var han usikret.... noe var det å henge seg opp i. Det er da virkelig opp til henne om hun vil skrive et innlegg eller ikke. Mødre har permisjon etter fødsel, alle har det - Pilotfrue fikk svangerskapsforgiftning og ble tydeligvis satt i gang - og det endte med det som ser ut som et keisersnitt. Det har sikkert krevd sitt både fysisk og psykisk, og jeg synes det er topp at hun kommer seg på båttur med baby, mann og familie. Som jeg sa i et moderert innlegg - vær litt raus. 👏👏👏 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jordbærogfløte Skrevet 1. juli 2018 #4809 Del Skrevet 1. juli 2018 9 minutter siden, Ultiva skrev: Piloten forklarer jo også fraværet . Pilotfrue hadde truende svangerskapsforgiftning underveis, var gjennom en lang fødsel med keisersnitt til slutt og sliter fremdeles med høyt blodtrykk. Da er det jammen meg beundringsverdig å se så flott ut, jamfør f eks Caroline Berg Eriksen som hadde enkle og komplikasjonsfrie svangerskap/fødsler. Pilotfrue kunne sikkert ha skrevet noen linjer her og der selvfølgelig, men hun har jo aldri struttet av arbeidslyst akkurat 😉 Ja, en slik tilstand er ikke noe å spøke med. Jeg synes det er flott at Ulrik stepper inn og skriver noen innlegg. Fint å få innblikk i hans perspektiv dom far også. Det kan virke som om hun har jobbet svært lite for de store pengene, men det blir spennende å se hvor lenge hun holder seg på toppen. CBEs liv gjennom bloggen ser stivt og dukkehusaktig ut.. Pilotruen strutter av liv for tiden og redigerer seg ikke smalere etter det jeg vet 🙌🏻. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suss80 Skrevet 1. juli 2018 #4810 Del Skrevet 1. juli 2018 Så mye oppgulp fra enkelte...Joda, pilotfrue er heldig stilt mtp det materielle. Men selv om man har mye penger, flott hus, vaskehjelp o.l. tilsier vel ikke det at man er fristilt fra å bli sliten, fysisk/psykisk syk, trenger fred og ro osv? En fødsel og tiden etterpå kan være tøff, uavhengig av hvor mye penger og privilegier du har. Hva vet vel vi om hvordan pilotfrue har det? Selv var jeg så nedkjørt både mentalt og fysisk etter min tredje fødsel at det eneste jeg orket var å ta meg av familie min. Jeg karret meg ut innimellom, med svettetokter, svimmelhet og kvalme, og det tok lang tid før alt var på plass. Å skulle jobbet i denne perioden hadde vært uaktuelt, selv et lite blogginnlegg. Det er mye vi kan kritisere bloggere for, men akkurat det at pilotfrue setter bloggen på vent i denne tiden, mener jeg vi kan styre unna å skrive negativt om. Heller flott at hun prioriterer seg selv og sin lille familie! 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnie23 Skrevet 1. juli 2018 #4811 Del Skrevet 1. juli 2018 Jeg er ikke særlig fan av dama, men nå begynner det å gå over stokk og stein. Folk er jo desperat etter å finne noe å ta henne på og kritisere. Nå er det feil hun prioriterer S fremfor bloggen. Hadde hun blogget, så hadde dere garantert kritisert henne for å prioritere bloggen fremfor S. Hun kommer til å oppdatere bloggen når hun har ork og tid, men nå er ikke bloggen førsteprioritet. Virker som dere venter på nytt blogginnlegg for å ha noe nytt å kritisere 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milio Skrevet 1. juli 2018 #4812 Del Skrevet 1. juli 2018 @Vitting Ærlig talt. Skjerp deg! Som om du ikke hadde kritisert henne for å oppdatere bloggen hvis hun gjorde det.. Hun er syk og hun har nettopp født! Tydeligvis har hun hatt en langt mer krevende fødsel enn gjennomsnittet med igangsetting, keisersnitt og fortsatt høyt blodtrykk. Hadde du kritisert andre i den situasjonen for å ikke gå på jobb? Selv om jobben er lett? Nei? Hva er det dere så desperat venter på å høre fra henne? Venter du på eksponering? Fødselshistorien? Reklameinnlegg? Takk Gud for at hun ikke hadde forhåndsskrevne innlegg som hun publiserte dagen etter fødsel, som flere andre bloggere, og for at hun ikke prøver å fremstille fødselen og tiden etter som feilfri. 36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnus Skrevet 1. juli 2018 #4813 Del Skrevet 1. juli 2018 Måtte hun ta keisernsitt hun eller? 11 dager etter fødslen, og kroppen trenger ro og pleie. Da er det tydelig at fødselen ikke gikk som den skulle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Janus Skrevet 1. juli 2018 #4814 Del Skrevet 1. juli 2018 3 timer siden, Sjokomilkshake skrev: Ja, det kom jo frem i innlegget som mannen hennes skrev i dag(?). At lille S hadde fått seg vest, men at han ikke likte den og at de derfor heller vurderte flytevest/flyteelement til bilstolen😊 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milio Skrevet 1. juli 2018 #4815 Del Skrevet 1. juli 2018 Både Speiltvillingene og CBE oppdaterte bloggen rett etter fødsel. Speiltvillingene 4 dager etter og CBE i underkant av 24 timer(!). Vil det si at de har bedre arbeidsmoral enn Pilotfrue? Eller vil det si at bloggens prioritet overgår familien? Eller er de likestilt? Ikke bare måtte det oppdateres at det nye tilskuddet har kommet, men det ble delt bilder og fødselshistorier med intime bilder fra fødestua. Begge var raske på beina, for fødselen var jo en drøm. Og så har du Anette Haga, som hadde et planlagt keisersnitt. Bloggen ble oppdatert 4 dager etter fødsel, og nesten alle påfølgende innlegg siden den gang har inneholdt bilder av den lille + reklameinnlegg rundt den lille. Blir hun kritisert? Nei, selvfølgelig ikke. Vi kan vel alle være enige i at Pilotfrue har sagt og gjort ting som trykker på nervene til noen her. Hun har tidligere elsket å provosere. Men kall nå en spade for en spade og gi henne litt pusterom. For det å kritisere henne for å ikke ha oppdatert bloggen hele 11 dager etter fødsel når nesten alle her satt i forkant å kritiserte at babyen mest sannsynlig ble brukt som bloggmateriale med én gang den var ute, er bare helt latterlig. Er dere misfornøyde med å ha tatt så grundig feil? Selvfølgelig kan det endre seg, men per nå er dette utrolig smålig kritikk. Har ikke alle mammaer «rett» på permisjon? 45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bonsaijenta Skrevet 1. juli 2018 #4816 Del Skrevet 1. juli 2018 20 minutter siden, Milio skrev: Både Speiltvillingene og CBE oppdaterte bloggen rett etter fødsel. Speiltvillingene 4 dager etter og CBE i underkant av 24 timer(!). Vil det si at de har bedre arbeidsmoral enn Pilotfrue? Eller vil det si at bloggens prioritet overgår familien? Eller er de likestilt? Ikke bare måtte det oppdateres at det nye tilskuddet har kommet, men det ble delt bilder og fødselshistorier med intime bilder fra fødestua. Begge var raske på beina, for fødselen var jo en drøm. Og så har du Anette Haga, som hadde et planlagt keisersnitt. Bloggen ble oppdatert 4 dager etter fødsel, og nesten alle påfølgende innlegg siden den gang har inneholdt bilder av den lille + reklameinnlegg rundt den lille. Blir hun kritisert? Nei, selvfølgelig ikke. Vi kan vel alle være enige i at Pilotfrue har sagt og gjort ting som trykker på nervene til noen her. Hun har tidligere elsket å provosere. Men kall nå en spade for en spade og gi henne litt pusterom. For det å kritisere henne for å ikke ha oppdatert bloggen hele 11 dager etter fødsel når nesten alle her satt i forkant å kritiserte at babyen mest sannsynlig ble brukt som bloggmateriale med én gang den var ute, er bare helt latterlig. Er dere misfornøyde med å ha tatt så grundig feil? Selvfølgelig kan det endre seg, men per nå er dette utrolig smålig kritikk. Har ikke alle mammaer «rett» på permisjon? 👏👏👏 Kunne ikke vært mer enig! 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lisse Skrevet 1. juli 2018 #4817 Del Skrevet 1. juli 2018 Synes det er flott at hun tar den tiden kroppen trenger. Slitsomt, eller ikke, så er bloggen hennes jobben hennes. Og ift sykemelding feks ift høyt blodtrykk eller KS / ruptur så er det vel regler på toppen av prioritering som avgjør hvilken arbeidsinnsats hun også kan gjøre. Selv uten sykemelding så bør fokuset være på barnet de første dagene og kanskje til og med ukene etter fødsel, uavhengig om man er kirurg, advokat, butikkmedarbeider, håndtverker, økonom, modell eller blogger! Jobb er jobb, noen er bare heldige med å tjene sitt levebrød via sin egen hobby. Hadde vi ikke alle gjort det en stund om vi kunne? Vi gjør vel også stort sett det vi har lyst til det fleste av oss...om man har valgt sin egen utdannelse, da. Hvem er andre til å kritisere din utdannelse eller arbeid? 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lopploella Skrevet 1. juli 2018 #4818 Del Skrevet 1. juli 2018 (endret) 2 timer siden, Minnus skrev: Måtte hun ta keisernsitt hun eller? 11 dager etter fødslen, og kroppen trenger ro og pleie. Da er det tydelig at fødselen ikke gikk som den skulle. 11 dager etter fødsel er ikke mye, og kroppen er ikke tilbake til normalen uansett hvordan fødselen har vært. Man trenger ro og tid til å komme seg igjen, komme i gang med ammingen og bli kjent med babyen. Endret 1. juli 2018 av Lopploella 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Puny Skrevet 1. juli 2018 Forfatter #4819 Del Skrevet 1. juli 2018 7 timer siden, Vitting skrev: Så hun er mer spesiell enn vi andre med barn, bare fordi hun laget et stort oppstyr om at de ikke fikk til å lage barn etter 6mnd prøving? Hun og alle andre mødre har akkurat like mye rett til å prioritere babyen sin, som hvem som helst. Ikke alle har luksusen av å få gratis husvask, gratis klesvask, gratis babyprodukter, gratis matlevering, gratis treningsprodukter - andre folk må tenke på lønn og inntekt i måneden så man får råd til babyproduktene, til å holde seg frisk og sunn, så man har råd til strøm og vaskemiddel. Ikke alle har tid til å få gjort alt, man må prioritere og man stresser seg ihjel av det, og man fanges mellom barken (at man ønsker å prioritere barnet sitt) og mellombarken (man må ha tid til å gjøre det man vil prioritere) og veden (man må jobbe for å ha råd til det man vil prioritere). Andre mennesker må nedprioritere tid med barnet sitt for å både få råd til å gi barnet sitt den beste oppveksten, og for å få gjort unna ting som alle mennesker må gjøre i normale liv (vaske, rydde, lage mat, holde seg frisk og sunn). Her får bloggerne alt servert på sølvfat, sogar gratis selv om de tjener mer pr. måned enn gjennomsnittsmennesket i europa tjener i året -- og allikevel så blir de så overarbeida at de ikke klarer å skrive omtrent det jeg gjorde nå på 1,5 minutter. De må ta seg fri, til å filme seg selv på snapchat mens de farter rundt i båten sin med den grelle LV-baggen og kunstige kropper. Nei, har ikke medfølelse i det hele tatt, når folk får og får, og har alle verdens muligheter - og allikevel bare lener seg tilbake og er "sååååååå" overarbeida. Det er kvalmende. Andre mødre har generelt mange mnd. uten å måtte tilbake til jobben sin etter en fødsel. Unner du ikke henne det samme? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vitting Skrevet 1. juli 2018 #4820 Del Skrevet 1. juli 2018 2 timer siden, Milio skrev: @Vitting Ærlig talt. Skjerp deg! Som om du ikke hadde kritisert henne for å oppdatere bloggen hvis hun gjorde det.. Hun er syk og hun har nettopp født! Tydeligvis har hun hatt en langt mer krevende fødsel enn gjennomsnittet med igangsetting, keisersnitt og fortsatt høyt blodtrykk. Hadde du kritisert andre i den situasjonen for å ikke gå på jobb? Selv om jobben er lett? Nei? Hva er det dere så desperat venter på å høre fra henne? Venter du på eksponering? Fødselshistorien? Reklameinnlegg? Takk Gud for at hun ikke hadde forhåndsskrevne innlegg som hun publiserte dagen etter fødsel, som flere andre bloggere, og for at hun ikke prøver å fremstille fødselen og tiden etter som feilfri. Du trenger ikke ta så på veg. Pilotfrue lever av å være offentlig. Hun og norwegian-kapteinen har selv valgt å framme en livsstil som ikke vitner om mange store utfordringer i hverdagen, med husvask, klesvask, alt-mulig-hjelp, bavaria båt, louis vuitton-veske og 20 millionerkroners hus, et cetera. Du trenger ikke legge ord i munnen på meg, og vri og vende på det jeg har sagt. Jeg venter overhodet ikke "desperat" på noe, jeg vil iallefall ikke høre om fødselen eller noe som helst. Det er bare måten de framstiller det på, og hva de faktisk gjør, som irriterer meg. For jeg veit hvor vanskelig andre har det i hverdagen, særlig her nede i Europa hvor man knapt kan ta seg fri fra jobb når man får seg barn fordi man tjener så lite og ikke får lønn når man er borte fra jobb med barn. Mine venner sliter med å få råd til mat og betale ned sine små utslitte gamle leiligheter, og når jeg ser hvor enkelt denne bloggerfamilien har det med at de hverken må tenke på økonomi, penger eller tidsklemma - så irriterer det og provoserer det at de ikke en gang klarer å gjøre et minimum av produksjon. Det er ikke innholdet, det er ikke noe spesifikt jeg vil ha, det bare irriterer at noe så hinsides enkelt som å sitte her og trøkke på et tastatur er noe de må "ta seg fri fra"... Det provoserer. At hun har hatt en krevende fødsel er vel bare spekulasjoner hittil, og nei, jeg forventer IKKE normale mennesker som har et ekstremt stressende liv og krevende jobb å komme på jobb etter keisersnitt. Allikevel er det mange som ikke har andre valg, fordi livet er sånn. Men om det er noen i hele verden som har et enkelt liv, og en enkel jobb, så er det en blogger - og om jeg skulle forventa noen som helst ting ifht arbeid og "å komme fort tilbake" - så er det noen som lever av å sitte og skrive meningsløse tekster uten særlig innhold på internett. Forøvrig, om hun er så svak og sjuk etter fødselen, så forstår jeg ikke hvordan hun kan være med ut på båt med ørten mennesker (sett på instastories) to dager på rad, hvordan hun kan stå å danse uten problemer (sett på instastories) etc. De har begge tid til selfies og mobiltelefonen (sett på instastories). Makan til sjuk hun må være. Når jeg har en skikkelig hard forkjølelse så står jeg hverken å danser på badet eller drar ut på båttur. Men å sitte på KG og skrive noe random, det får jeg enda til, selv når jeg er sengeliggende.... Det er bare provoserende og irriterende, når jeg vet hvor hardt det er for andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå