Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
11 minutter siden, Janus skrev:

Trur nok ungen hadde vest på seg uavhengig av mammapolitiet😊

Jeg vil ikke omtales som mammapoliti (er ikke engang mamma) fordi jeg er opptatt av at de sikrer barn, voksne og hunder på sjøen. Jeg vet hvor fort en ulykke der kan skje! Og hvilke følger det kan få! 

• Liker 25
Videoannonse
Annonse
Skrevet
21 minutter siden, Vitting skrev:

Signerer! 👏

• Liker 3
Gjest Sjokomilkshake
Skrevet
6 minutter siden, marthes skrev:

Jeg vil ikke omtales som mammapoliti (er ikke engang mamma) fordi jeg er opptatt av at de sikrer barn, voksne og hunder på sjøen. Jeg vet hvor fort en ulykke der kan skje! Og hvilke følger det kan få! 

Samme her.. Vet om et par som dessverre mistet barnet sitt fordi det ikke hadde på vest. Barnet var bare 1,5 og det var helt forferdelig bare å høre om hva som hadde skjedd...

Skrevet

Hun har ligget høyt på blogglisten til å ikke ha skrevet noe på nesten 14 dager. Kanskje det også er fordi folk klikker seg inn for å se om hun skriver noe? De bestemmer løpet selv naturligvis. Kom til å tenke på huset deres til over 20 millioner. En kaptein i Norwegian tjener kanskje en million eller to? Tror ikke det er snakk om mange millioner. Hun tjener antagelig mest og det er godt gjort å kunne kjøpe et så flott og dyrt hus. Veldig få med to gode inntekter har råd til noe slikt, selv etter mange år i arbeidslivet.

• Liker 5
Skrevet
30 minutter siden, Vitting skrev:

Så hun er mer spesiell enn vi andre med barn, bare fordi hun laget et stort oppstyr om at de ikke fikk til å lage barn etter 6mnd prøving? Hun og alle andre mødre har akkurat like mye rett til å prioritere babyen sin, som hvem som helst. Ikke alle har luksusen av å få gratis husvask, gratis klesvask, gratis babyprodukter, gratis matlevering, gratis treningsprodukter - andre folk må tenke på lønn og inntekt i måneden så man får råd til babyproduktene, til å holde seg frisk og sunn, så man har råd til strøm og vaskemiddel. Ikke alle har tid til å få gjort alt, man må prioritere og man stresser seg ihjel av det, og man fanges mellom barken (at man ønsker å prioritere barnet sitt) og mellombarken (man må ha tid til å gjøre det man vil prioritere) og veden (man må jobbe for å ha råd til det man vil prioritere). Andre mennesker må nedprioritere tid med barnet sitt for å både få råd til å gi barnet sitt den beste oppveksten, og for å få gjort unna ting som alle mennesker må gjøre i normale liv (vaske, rydde, lage mat, holde seg frisk og sunn). Her får bloggerne alt servert på sølvfat, sogar gratis selv om de tjener mer pr. måned enn gjennomsnittsmennesket i europa tjener i året -- og allikevel så blir de så overarbeida at de ikke klarer å skrive omtrent det jeg gjorde nå på 1,5 minutter. De må ta seg fri, til å filme seg selv på snapchat mens de farter rundt i båten sin med den grelle LV-baggen og kunstige kropper. Nei, har ikke medfølelse i det hele tatt, når folk får og får, og har alle verdens muligheter - og allikevel bare lener seg tilbake og er "sååååååå" overarbeida. Det er kvalmende.

Alle andre med nyfødte har jo permisjon/fri fra jobb. Hvorfor skal hun være noe anderledes? Det er da helt naturlig at hun vil bruke tiden sin på babyen og den nye familien. Samme om hun orker eller ikke å blogge. 

Og hun får jo ingen av de tingene du nevner gratis, hun betaler jo skatt av alt hun «får». Hvis man er så misunnelig på at bloggere får ting «gratis», så får man vel blogge selv da! 

• Liker 33
Skrevet
5 minutter siden, Omo skrev:

Alle andre med nyfødte har jo permisjon/fri fra jobb. Hvorfor skal hun være noe anderledes? Det er da helt naturlig at hun vil bruke tiden sin på babyen og den nye familien. Samme om hun orker eller ikke å blogge. 

Og hun får jo ingen av de tingene du nevner gratis, hun betaler jo skatt av alt hun «får». Hvis man er så misunnelig på at bloggere får ting «gratis», så får man vel blogge selv da! 

Helt enig!

• Liker 7
Skrevet

Fri til å samle krefter til å være noe mer enn bare mamma.. altså, babyen er 11 dager. Jeg har fremdeles nesten hverken tid eller overskudd til noe annet enn å være mamma, og babyen min er mye eldre enn S. Det er sånn det er i starten.

• Liker 9
Skrevet

Jeg synes forøvrig det er helt innafor og bra at hun tar litt fri og nyter den første tiden med babyen sin. Det er jo bare henne selv det går utover dersom hun tar for lang/for mye permisjon for da forsvinner leserne.

• Liker 21
Gjest Vitting
Skrevet
39 minutter siden, Omo skrev:

Sier ikke hun skal være annerledes, sier det er ganske utrolig at hun ikke kan skrive 5 setninger - men allikevel kan dra på båttur.

Og nei, jeg er ikke misunnelig. Jeg ville aldri blogget. Men bloggere skal bestandig være så spesielle, og de lever av å fronte seg offentlig. Da vil de få kritikk, for det de gjør. Kritikk er ikke det samme som misunnelse.

Skrevet
1 minutt siden, Vitting skrev:

Sier ikke hun skal være annerledes, sier det er ganske utrolig at hun ikke kan skrive 5 setninger - men allikevel kan dra på båttur.

Og nei, jeg er ikke misunnelig. Jeg ville aldri blogget. Men bloggere skal bestandig være så spesielle, og de lever av å fronte seg offentlig. Da vil de få kritikk, for det de gjør. Kritikk er ikke det samme som misunnelse.

Det handler vel mye om å velge hva man vil bruke energi på. Det er sikkert også noe regler. Kanskje er hun f.eks sykmeldt. Da er det jo ikke lov å jobbe. Jeg kunne sikkert også klart å gå på jobb da jeg hadde svangerskapsforgiftning. Var jo ute og spiste middag med mannen. Det er likevel ikke anbefalt å bruke hvert bluss med overskudd til å jobbe når man er utslitt. Svangerskapsforgiftning er ikke å spøke med. 

• Liker 13
Skrevet
31 minutter siden, Omo skrev:

3 minutter siden, Vitting skrev:

Hvorfor skal hun skrive de 5 setningene da, noe spesielt du venter på? Hadde hun blogg et hadde hun garantert fått pepper for det, at hun prioriterte bloggen for S.

• Liker 18
Skrevet
16 minutter siden, Nicco skrev:

Hvorfor skal hun skrive de 5 setningene da, noe spesielt du venter på? Hadde hun blogg et hadde hun garantert fått pepper for det, at hun prioriterte bloggen for S.

Det er nok sant. Damed if you do, damed if you dont. Skjønner at hun prioriterer S fremfor bloggen. 

• Liker 23
Skrevet
1 time siden, marthes skrev:

Enig. Det er ikke mammapoliti å bry seg om sikring i båt, bil og lignende. Alle barna mine har vært med i båten fra de var bittesmå (bortsett fra den som ble født på vinteren) og det går helt fint men man bør virkelig tenke på sikkerhet. Jeg har flere ganger vært vitne til hvor fort ulykker skjer og uten vest er resultatet katastrofalt. 

• Liker 10
Gjest Vitting
Skrevet
13 minutter siden, Nicco skrev:

Nei, jeg synes arbeidsmoralen er møkk elendig, og det forholder jeg meg retten til å kritisere når de selv publiserer at de reiser rundt på båttur, får hushjelp og ca. alt levert på døra, at de filmer hverandre i sosiale medier, klarer å ta selfies og legge ut reklameinnlegg (unnskyld, "bare en hyggelig gave") - men samtidig ikke kan gjøre bittelitt arbeid som innebærer å tenke ut noen setninger og trykke på publiser. Det er kritikkverdig, punktum. Om andre hadde kritisert henne for noe annet, har ikke noe med meg å gjøre.

Gjest Janus
Skrevet
2 timer siden, marthes skrev:

Selv om vi så en tom bilstol på bildet, så hadde nok babyen vest på seg, jeg tror de er såpass oppegående

Gjest Janus
Skrevet
2 timer siden, Vitting skrev:

Så hun er mer spesiell enn vi andre med barn, bare fordi hun laget et stort oppstyr om at de ikke fikk til å lage barn etter 6mnd prøving? Hun og alle andre mødre har akkurat like mye rett til å prioritere babyen sin, som hvem som helst. Ikke alle har luksusen av å få gratis husvask, gratis klesvask, gratis babyprodukter, gratis matlevering, gratis treningsprodukter - andre folk må tenke på lønn og inntekt i måneden så man får råd til babyproduktene, til å holde seg frisk og sunn, så man har råd til strøm og vaskemiddel. Ikke alle har tid til å få gjort alt, man må prioritere og man stresser seg ihjel av det, og man fanges mellom barken (at man ønsker å prioritere barnet sitt) og mellombarken (man må ha tid til å gjøre det man vil prioritere) og veden (man må jobbe for å ha råd til det man vil prioritere). Andre mennesker må nedprioritere tid med barnet sitt for å både få råd til å gi barnet sitt den beste oppveksten, og for å få gjort unna ting som alle mennesker må gjøre i normale liv (vaske, rydde, lage mat, holde seg frisk og sunn). Her får bloggerne alt servert på sølvfat, sogar gratis selv om de tjener mer pr. måned enn gjennomsnittsmennesket i europa tjener i året -- og allikevel så blir de så overarbeida at de ikke klarer å skrive omtrent det jeg gjorde nå på 1,5 minutter. De må ta seg fri, til å filme seg selv på snapchat mens de farter rundt i båten sin med den grelle LV-baggen og kunstige kropper. Nei, har ikke medfølelse i det hele tatt, når folk får og får, og har alle verdens muligheter - og allikevel bare lener seg tilbake og er "sååååååå" overarbeida. Det er kvalmende.

Jeg unner dem tid me babyen alikevel uavhengig av yrke,jeg lever ikke et liv i sus å dus men viser såpass respekt og godtar at folk er forskjellige, er det livstilen du henger deg opp i?

Skrevet
På 30.6.2018 den 14.30, lille humla skrev:

Det er nok fordi vi mener at de fronter noe som ikke burde frontes? Eller blir man sett på som en gammel megge fordi man poengter noe som er tydelig, men som tydeligvis ikke er normen iblant unge lesere. Hvorfor blir folk så interesserte politikk, eller velferd??? Hvorfor bryr folk seg om kosthold? Hvorfor bryr jeg meg om at folk skal vaske seg på hendene etter at de har vært på do? Du er sannelig en blivende William Shakespeare🙂 

Du kan da virkelig ikke sammenligne interesse for politikk og velferd med interessen for en enkelt blogger 🙈

Skrevet
24 minutter siden, Khloe P.T skrev:

Du kan da virkelig ikke sammenligne interesse for politikk og velferd med interessen for en enkelt blogger 🙈

Jo det kan jeg 🙂 Fordi bloggere påvirker neste generasjon av tenkende hjerner, som skal utforme samfunnet. 🙈🙉😅

• Liker 4
Skrevet
3 timer siden, Vitting skrev:

"Hun fortjener litt fri fra all jobb nå, synes eg." sorry, jeg får bestandig dette så intenst i vranghalsen. Tenk å ha en jobb som er så slitsom at du kan sitte i sofaen hjemme å skrive reklameinnlegg for gratisprodukter du får sendt på døra, mens gratishushjelpa di vasker huset og gratis-vaskefirmaet vasker alle klærne dine. Da er det viktig å få slappet av... Takk gud at det finnes kvinner der ute som går på jobb for å pleie våre eldre, pleie de syke, de som er i barnehage og de som tømmer søpla vår. (Nei, jeg sier ikke det finnes vanskelige svangerskap og slitsomme graviditeter med mye sykdom, men om det er én jobb i verden hvor du - selv med svangerskapsforgiftning og null søvn - kunne fortsatt med også etter å ha fått barn, så er det da visserlig å være en blogger. Når man er frisk nok til å kle på seg og dra ut på båttur, så er man frisk nok til å skrive noen setninger på en pc... De vet å gjøre seg spesielle....

Dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...