Gjest O.G. Skrevet 29. juni 2018 #4741 Del Skrevet 29. juni 2018 2 timer siden, Ultiva skrev: Pilotfrue sto med ryggen til stellebordet og danset mens Piloten sto ca 1,5 m unna og filmet. Jeg satt selv 1,5 m unna min baby (håndvasken skilte doen og stellebordet) og det gikk forferdelig fort, mest av alt fordi jeg jo ikke hadde forventet det, og det føltes som et uvirkelig mareritt. Tiden gikk som sakte sirup når jeg innså hva som var i ferd med å skje. Dette handler forøvrig ikke om å være "mammapoliti", men om å informere alle som mener det er hysteri å alltid ha en hånd på barnet på stellebordet. Det er IKKE hysteri, og jamfør linken min ovenfor så faller det tragisk nok hundrevis av babyer ned fra stellebord hvert år. Nemlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WCKD Skrevet 29. juni 2018 #4742 Del Skrevet 29. juni 2018 Hvordan går det ann å være så himla interessert i noen tafatte bloggere?🙄 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TulleJenny Skrevet 30. juni 2018 #4743 Del Skrevet 30. juni 2018 6 timer siden, Rabbenreka skrev: Jeg personlig synes at det med å holde på de når de ligger på stellebordet er litt hysterisk. De beveger seg jo ikke de første månedene. De har jo et øye med om en helt fersk baby plutselig skulle bevege på seg, noe som er usannsynlig. Ja! Nå må folk roe seg noen hakk her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss.Wildfox Skrevet 30. juni 2018 #4744 Del Skrevet 30. juni 2018 Har selv opplevd at min nyfødte holdt på å rulle ned fra stellematten og ned i vasken på barsel mens jeg stod rett foran med blikket på baby og åpnet bleien. Det var reflekser i armer og bein som plutselig skjøt ut som gjorde at han tippet til siden, som ga overraskende fart. Jeg fikk meg en støkk, og var overlykkelig over at jeg stod der og hadde blikket og armene så nært. Jeg har ikke behov for å være mammapoliti på dette for det er ikke jeg som må leve med det potensielle utfallet hvis man først skulle være uheldig. Men å tro det ikke kan skje med en helt nyfødt fordi de ikke har viljestyrte bevegelser er naivt. Ser speilbilde i dusjdørene av to små bein stå rett opp på samme måte som min og grøsser av flashback. Håper de har stellematte med barnesikringen (borrelåsmagebånd) som er kommet senere årene. 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 30. juni 2018 #4745 Del Skrevet 30. juni 2018 Ryddet for spekulasjoner og brukerdebatt. Edie, adm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christy89 Skrevet 30. juni 2018 #4746 Del Skrevet 30. juni 2018 6 timer siden, Miss.Wildfox skrev: Har selv opplevd at min nyfødte holdt på å rulle ned fra stellematten og ned i vasken på barsel mens jeg stod rett foran med blikket på baby og åpnet bleien. Det var reflekser i armer og bein som plutselig skjøt ut som gjorde at han tippet til siden, som ga overraskende fart. Jeg fikk meg en støkk, og var overlykkelig over at jeg stod der og hadde blikket og armene så nært. Jeg har ikke behov for å være mammapoliti på dette for det er ikke jeg som må leve med det potensielle utfallet hvis man først skulle være uheldig. Men å tro det ikke kan skje med en helt nyfødt fordi de ikke har viljestyrte bevegelser er naivt. Ser speilbilde i dusjdørene av to små bein stå rett opp på samme måte som min og grøsser av flashback. Håper de har stellematte med barnesikringen (borrelåsmagebånd) som er kommet senere årene. Enig. Det er bedre å være ekstra forsiktig og hysterisk enn ikke forsiktig. Fikk beskjed på sykehuset om å ALDRI gå vekk eller snu meg når baby ligger på stellebordet. For det kan ta bare noen sekunder og baby ligger på gulvet 😥 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haribo Skrevet 30. juni 2018 #4747 Del Skrevet 30. juni 2018 Jeg opplevde at min en uke gamle baby hadde ålt seg seg til bunnen av sengen i løpet av natten.Så små babyer er mer mobile enn vi tror. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lisse Skrevet 30. juni 2018 #4748 Del Skrevet 30. juni 2018 (endret) Jeg er enig i at man alltid skal være føre var. Jeg er enig i at det kun trenger ett sekunds uoppmerksomhet. Jeg er enig i at det kun trenger å skje én gang for at konsekvensen kan være stor. Men jeg er også enig i at alle kan gjøre feil - selv om feil skal og bør unngås - men man må ikke ta helt av på alt (og da tenker jeg ikke kun på stellebordet). Tror det er mye man ikke tenker over som nybakte foreldre. Jeg tror også at de fleste som kritiserer og sikkert de som ikke kritiserer her har gjort en feil i livet. Enten med egne barn og sikring av dører, skarpe kanter, bilbelte, varmekilder, skadelige væsker, giftige blomster etc etc. Av en enkel grunn; fordi man ikke visste eller tenkte seg om godt nok...og man kan ikke vite alt eller huske alt alltid. Akkurat dette med stellebordet i så tidlig alder (for babyen) er nok helt klart for mange, men ikke alle. Akkurat som enkelte andre elementer, feks dette med vanlige hus- eller hageplanter som bør unngås med barn i hus, er veldig opplagt for en del, men ikke alle. Sekundær-drukning feks er en ting man bør passe på opp i veldig stor alder, men få foreldre kvier seg for å gå fra barn på 4-5 år et par sekunder i badekaret så lenge de kan høre aktivitet feks. Ryddet for persondebatt. Edie, adm. Endret 1. juli 2018 av Edie 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elisaday Skrevet 30. juni 2018 #4749 Del Skrevet 30. juni 2018 Har en følelse av at denne tråden kommer til å bli full av mammapoliti fremover og det hjelper ikke på en tråd som i utgangspunktet handler om kjedelige mennesker. Går det an å blokkere tråder liksom? 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pernice Skrevet 30. juni 2018 #4750 Del Skrevet 30. juni 2018 (endret) På 30.6.2018 den 11.43, lisse skrev: Jeg er enig i at man alltid skal være føre var. Jeg er enig i at det kun trenger ett sekunds uoppmerksomhet. Jeg er enig i at det kun trenger å skje én gang for at konsekvensen kan være stor. Men jeg er også enig i at alle kan gjøre feil - selv om feil skal og bør unngås - men man må ikke ta helt av på alt (og da tenker jeg ikke kun på stellebordet). Tror det er mye man ikke tenker over som nybakte foreldre. Jeg tror også at de fleste som kritiserer og sikkert de som ikke kritiserer her har gjort en feil i livet. Enten med egne barn og sikring av dører, skarpe kanter, bilbelte, varmekilder, skadelige væsker, giftige blomster etc etc. Av en enkel grunn; fordi man ikke visste eller tenkte seg om godt nok...og man kan ikke vite alt eller huske alt alltid. Akkurat dette med stellebordet i så tidlig alder (for babyen) er nok helt klart for mange, men ikke alle. Akkurat som enkelte andre elementer, feks dette med vanlige hus- eller hageplanter som bør unngås med barn i hus, er veldig opplagt for en del, men ikke alle. Sekundær-drukning feks er en ting man bør passe på opp i veldig stor alder, men få foreldre kvier seg for å gå fra barn på 4-5 år et par sekunder i badekaret så lenge de kan høre aktivitet feks. Helt enig med deg i at alle kan gjøre feil, det er menneskelig å gjøre feil. Det jeg reagerer på med pilotparet er at de deler dette med alle følgerne på SoMe - noe som tyder på at de ikke har tenkt over konsekvensen av handlingene sine. Ryddet for slettet innhold i sitat. Edie, adm. Endret 1. juli 2018 av Edie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lisse Skrevet 30. juni 2018 #4751 Del Skrevet 30. juni 2018 1 minutt siden, elisaday said: Har en følelse av at denne tråden kommer til å bli full av mammapoliti fremover og det hjelper ikke på en tråd som i utgangspunktet handler om kjedelige mennesker. Går det an å blokkere tråder liksom? Uff ja, kan tenke meg hvordan det blir. Mye pirk som går på opplevd feil lysstyrke i spotlights, servering av most banan 3 uker for tidlig ift baby-boka fra 1968, feil bæresele ift 100% ergonomisk riktig bæring, for mye kos på kvelden før leggetid, feil solkrem i forhold til været etc Eventuelt gjør de vel alt riktig fremover og blir kritisert for å fremstå for perfekte. vet ikke hva den offisielle definisjonen av «mammapolitiet» er her eller generelt utenfor forumet , men JEG tenker da på folk som pirker på ting som strengt tatt ikke har så veldig mye å si (noen eksempler nevnt over) og ikke nødvendigvis de som poengterer viktige ting som feks sikring i bil (mange vet ikke at 5 punkts sele ikke skal brukes når barnet snus forovervendt etc.) hvor man har fakta som er litt over snittet viktig ift liv og helse og ikke bare en ekstra bæsje-bleie eller flekkfjerning av «gant klær». 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lisse Skrevet 30. juni 2018 #4752 Del Skrevet 30. juni 2018 12 minutter siden, Pernice said: Helt enig med deg i at alle kan gjøre feil, det er menneskelig å gjøre feil. Det jeg reagerer på med pilotparet er at de deler dette med alle følgerne på SoMe - noe som tyder på at de ikke har tenkt over konsekvensen av handlingene sine. Det har de sikkert ikke gjort heller. Og ulempen som du påpeker er at det vises på SoMe hvor noen «ser og lærer» og andre tenker dette er Ok handling. Jeg tror sikkert at læringskurven er rimelig bratt de første ukene på slike ting. Jeg husker med meg selv, det var mange «aha øyeblikk» med nr 1 og etter prat med helsestasjonen ved kontroller etc. Jeg føler ikke jeg er hverken noe dummere eller smartere enn snittet, selv om jeg liker å tro jeg trumfer litt over sånn i skjul (jeg var ganske så hønemor med første). Stakkars sistemann som kommer ila høsten, han må klare seg selv fra dag en 😄 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 30. juni 2018 #4753 Del Skrevet 30. juni 2018 Paret Pilot AS kan jo bare slutte å eksponere livet sitt med baby, så slipper de «mammapolitiet» og andre som kommer med innspill. Det enkleste er ofte det beste. 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jordbærogfløte Skrevet 30. juni 2018 #4754 Del Skrevet 30. juni 2018 55 minutter siden, Kollontaj skrev: Paret Pilot AS kan jo bare slutte å eksponere livet sitt med baby, så slipper de «mammapolitiet» og andre som kommer med innspill. Det enkleste er ofte det beste. Skulle nesten tro at de legger opp til det av og til siden Ulrik f eks legger ut storier som responderer på hva folk legger merke til i forhold til hva de gjør.. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille humla Skrevet 30. juni 2018 #4755 Del Skrevet 30. juni 2018 (endret) 14 timer siden, WCKD skrev: Hvordan går det ann å være så himla interessert i noen tafatte bloggere?🙄 Det er nok fordi vi mener at de fronter noe som ikke burde frontes? Eller blir man sett på som en gammel megge fordi man poengter noe som er tydelig, men som tydeligvis ikke er normen iblant unge lesere. Hvorfor blir folk så interesserte politikk, eller velferd??? Hvorfor bryr folk seg om kosthold? Hvorfor bryr jeg meg om at folk skal vaske seg på hendene etter at de har vært på do? Du er sannelig en blivende William Shakespeare🙂 Endret 30. juni 2018 av lille humla 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elisaday Skrevet 30. juni 2018 #4756 Del Skrevet 30. juni 2018 (endret) 1 time siden, Jordbærogfløte skrev: Skulle nesten tro at de legger opp til det av og til siden Ulrik f eks legger ut storier som responderer på hva folk legger merke til i forhold til hva de gjør.. Skulle nesten tro? Aaaaw sweet young grasshopper 😊💜 Endret 30. juni 2018 av elisaday 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jordbærogfløte Skrevet 30. juni 2018 #4757 Del Skrevet 30. juni 2018 3 minutter siden, elisaday skrev: Skulle nesten tro? Aaaaw sweet young grasshopper 😊💜 😂 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marthes Skrevet 30. juni 2018 #4758 Del Skrevet 30. juni 2018 Nå blir det vel bare verre men det var da virkelig ikke måte på hvor opptatt han er av puppene til kona si... starta jo allerede ved annonseringen av graviditeten og har bare økt... er vel forsåvidt kanskje normalt ? (Ikke vet jeg), men litt spesielt å kringkaste det til hele landet... modent. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jordbærogfløte Skrevet 30. juni 2018 #4759 Del Skrevet 30. juni 2018 2 minutter siden, marthes skrev: Nå blir det vel bare verre men det var da virkelig ikke måte på hvor opptatt han er av puppene til kona si... starta jo allerede ved annonseringen av graviditeten og har bare økt... er vel forsåvidt kanskje normalt ? (Ikke vet jeg), men litt spesielt å kringkaste det til hele landet... modent. Samtidig som han er raus med å vise brystkassa si på storiene på insta 😅. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 30. juni 2018 #4760 Del Skrevet 30. juni 2018 10 minutter siden, Jordbærogfløte skrev: Samtidig som han er raus med å vise brystkassa si på storiene på insta 😅. Hææææ? Gjør han det også, var det ikke nok å gifte seg i tights? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå