Gjest BordetErSnudd Skrevet 26. mai 2018 #4041 Skrevet 26. mai 2018 44 minutter siden, skruf skrev: Hvis man er båtvant og ikke er så nøye med at alt skal være strøkent hele tiden så er det ikke noe problem å være på båt med en baby...venninna mi og mannen har en gammel holk av en seilbåt, de fikk baby i juni i fjor og var nesten hele sommeren til sjøs med babyen fra den var nyfødt. Ikke noe luksusbåt, ikke noen luksusvaner. Bare det enkle liv til sjøs. Det høres veldig langt unna det båtlivet som Julianne og Ulrik hadde i fjor ☺ De lå mest i kai på Tjuvholmen og andre hippe steder, og spiste alle måltidene ute på restauranter der.
skruf Skrevet 26. mai 2018 #4042 Skrevet 26. mai 2018 1 minutt siden, BordetErSnudd skrev: Det høres veldig langt unna det båtlivet som Julianne og Ulrik hadde i fjor ☺ De lå mest i kai på Tjuvholmen og andre hippe steder, og spiste alle måltidene ute på restauranter der. Tror nok sommerens båtsesong vil bli litt annerledes i år for pilotparet med en nyfødt og to hunder å holde styr på, ikke sikkert det er like kjekt å legge til kai på tjuvholmen der folk er i partymodus med en liten baby.. 9
Gjest BordetErSnudd Skrevet 27. mai 2018 #4043 Skrevet 27. mai 2018 10 timer siden, skruf skrev: Tror nok sommerens båtsesong vil bli litt annerledes i år for pilotparet med en nyfødt og to hunder å holde styr på, ikke sikkert det er like kjekt å legge til kai på tjuvholmen der folk er i partymodus med en liten baby.. Hvis Julianne ønsker å bli hjemme pga baby så er det duket for mange konflikter i neste Bloggerne hvert fall. Ulrik er jo fullstendig opphengt i båtlivet på sommeren og Julianne har skrevet flere ganger at han skal ha mye av ansvaret for babyen når han ikke er på jobb (han kan ut og feste når Julianne er gravid for "etterpå er det jo mors tur til å dra ut"). Det gjenstår å se, men jeg tror og håper at de får en fredelig og fin barseltid med sin svært etterlengtede baby. Hjemme eller i båt.
Jordbærogfløte Skrevet 27. mai 2018 #4044 Skrevet 27. mai 2018 (endret) 2 timer siden, BordetErSnudd skrev: Hvis Julianne ønsker å bli hjemme pga baby så er det duket for mange konflikter i neste Bloggerne hvert fall. Ulrik er jo fullstendig opphengt i båtlivet på sommeren og Julianne har skrevet flere ganger at han skal ha mye av ansvaret for babyen når han ikke er på jobb (han kan ut og feste når Julianne er gravid for "etterpå er det jo mors tur til å dra ut"). Det gjenstår å se, men jeg tror og håper at de får en fredelig og fin barseltid med sin svært etterlengtede baby. Hjemme eller i båt. Ja, får håpe de får en fin barseltid når den tid kommer. Jeg tror en del bloggere (og andre) romantiserer livet med en baby litt vel mye. Det er koselig å kle de opp og vise de stolt frem. Men det kan også være en tøff tid med mange forandringer og utfordringer. Ønsker dem uansett alt vel 😀. Endret 27. mai 2018 av Jordbærogfløte 4
Potatopotato Skrevet 27. mai 2018 #4045 Skrevet 27. mai 2018 Altså... jeg er høygravid med tredje, vi er på båten hele tiden .. bittelitt større enn pilotfrue sin. Ungene bader og koser seg, vi slapper av, soler oss , møter venner.. Og det er det beste stedet jeg vet om når jeg har babyer. De sovner med en gang av båtduren, bevegelsen i båten holder dem sovende lenge i skyggen i passelig temperatur ... kjøkken og alt man trenger er jo der. Jeg er mye mer for båt med baby enn STRAND med sand og vind og drit 18
Gunvald Skrevet 27. mai 2018 #4046 Skrevet 27. mai 2018 Skjønner fortsatt ikke hvordan de plutselig var steinrike. Den bloggen kan da umulig engasjere særlig mange? Skjønner det ble mer interessant da de prøvde å få barn, men før det dreide det seg jo bare om å fikse seg opp her og der, samt merkelige innlegg om butikkansatte med hår under armene. Ikke oppdaterer hun ofte og bildene er ofte veldig kjedelige. 12
Miranda16 Skrevet 27. mai 2018 #4047 Skrevet 27. mai 2018 (endret) Merkelig med en vordende førstegangsmamma som er ekspert på det å være mor, men særlig reflektert er hun ikke. Endret 27. mai 2018 av Miranda16 15
Jordbærogfløte Skrevet 27. mai 2018 #4048 Skrevet 27. mai 2018 (endret) 😅 Etter å ha lest det siste innlegget hennes må jeg innrømme at jeg har dyp medfølelse med henne om hvor hardt arbeid blogging faktisk er. Jeg kan virkelig ikke skjønne at bloggere ikke kan få skatteavdrag på bla vaskehjelp, barnepass og vanning av gressplen. Og for et nyttig produkt hun vil få oss til å kjøpe denne gangen. Løp og kjøp! 😬 Endret 27. mai 2018 av Jordbærogfløte 12
Gjest pelikanen Skrevet 27. mai 2018 #4049 Skrevet 27. mai 2018 21 timer siden, BordetErSnudd skrev: Det høres veldig langt unna det båtlivet som Julianne og Ulrik hadde i fjor ☺ De lå mest i kai på Tjuvholmen og andre hippe steder, og spiste alle måltidene ute på restauranter der. Kan hun koke mat da?
Gjest BordetErSnudd Skrevet 27. mai 2018 #4050 Skrevet 27. mai 2018 (endret) 19 minutter siden, pelikanen skrev: Kan hun koke mat da? Hun har skrevet at hun ikke liker å lage mat og ikke er særlig flink til det. Enda en ting hun kan ansette noen andre til å gjøre 🤗 For hun mener jo at både husarbeid og klesvask går jo innunder kvinnens oppgaver (og som hun betaler andre for å gjøre) så blir vel det samme med matlagingen. Endret 27. mai 2018 av BordetErSnudd
Gjest pelikanen Skrevet 27. mai 2018 #4051 Skrevet 27. mai 2018 Hadde jeg vært mor til ei sånn, hadde jeg blitt forbannet. Her hadde jeg sviktet i oppdragelsen. Ikke alle liker å lage mat, ikke særlig flink. Det er noe som må gjøres. Av trening, får du er erfaring. H ikke signal gir du til i her du skal få? Du slipper å lære dette... Lir kan heller ikke. Vi får andre til å gjøre det. Noen oppgaver følger med voksenlivet
J.. Skrevet 27. mai 2018 #4052 Skrevet 27. mai 2018 Startet forholdet deres virkelig som en ons? Det skjer jo sikkert det altså,men så utrolig kleint å fortelle hele verden det.. 😂 6
marthes Skrevet 27. mai 2018 #4053 Skrevet 27. mai 2018 5 minutter siden, J.. skrev: Startet forholdet deres virkelig som en ons? Det skjer jo sikkert det altså,men så utrolig kleint å fortelle hele verden det.. 😂 Er vel kanskje bedre det enn andre ting hun har sagt hun drev med før, som at hun var veldig glad i å date eldre menn med penger... 19
elisaday Skrevet 27. mai 2018 #4054 Skrevet 27. mai 2018 21 minutter siden, marthes skrev: Er vel kanskje bedre det enn andre ting hun har sagt hun drev med før, som at hun var veldig glad i å date eldre menn med penger... Og gifte menn, ikke minst... 22
Gjest pelikanen Skrevet 27. mai 2018 #4055 Skrevet 27. mai 2018 11 timer siden, Jordbærogfløte skrev: Ja, får håpe de får en fin barseltid når den tid kommer. Jeg tror en del bloggere (og andre) romantiserer livet med en baby litt vel mye. Det er koselig å kle de opp og vise de stolt frem. Men det kan også være en tøff tid med mange forandringer og utfordringer. Ønsker dem uansett alt vel 😀. De som venter første unge, ser alt fra en rosa sky. De ser bare den lille vakre som sover. Om en leser kg så ser en hvor mye det ikke stemmer. Når folk spør, når får dere tid å dusje, er utslitt. Og veldig mange forhold ryker.
Jordbærogfløte Skrevet 27. mai 2018 #4056 Skrevet 27. mai 2018 De har fortsatt planer om at hundene skal sove i sengen etter at babyen er født😅. 3
miore Skrevet 27. mai 2018 #4057 Skrevet 27. mai 2018 På 26.5.2018 den 20.08, skruf skrev: Tror nok sommerens båtsesong vil bli litt annerledes i år for pilotparet med en nyfødt og to hunder å holde styr på, ikke sikkert det er like kjekt å legge til kai på tjuvholmen der folk er i partymodus med en liten baby.. Kanskje ikke akkurat Tjuvholmen er det beste stedet for en nyfødt, men om de liker det "urbane" båtlivet er det fremdeles muligheter Vi har vært på sjøen i dag med våre to (en på snart tre, en på snaue fire uker), og la til på vippetangen og spiste "bylunch" og is på vippa før vi kjørte videre. Supert for alle fire! 8
Gjest Saul Skrevet 28. mai 2018 #4058 Skrevet 28. mai 2018 22 timer siden, Jordbærogfløte skrev: De har fortsatt planer om at hundene skal sove i sengen etter at babyen er født😅. Kritikken om planer om båtsommer skjønner jeg ikke. De har en fin båt, og hva er vel roligere enn båtferie? Der vil de være alene og kan styre tempoet helt selv. Men planene om å ha to hunder i senga skjønner jeg ikke. Selv om de ikke samsover så vil det jo bli nattamming, evt. flaskemating om natta. Skal to hunder ligge stille mens baby spiser? Lurer på om kanskje Julianne blir misforstått eller bruker feil uttrykksmåte? Mener hun at hun håper det blir sånn kanskje, og ikke at de skal ha det sånn?
Gjest formula Skrevet 28. mai 2018 #4059 Skrevet 28. mai 2018 11 minutter siden, Saul skrev: Kritikken om planer om båtsommer skjønner jeg ikke. De har en fin båt, og hva er vel roligere enn båtferie? Der vil de være alene og kan styre tempoet helt selv. Men planene om å ha to hunder i senga skjønner jeg ikke. Selv om de ikke samsover så vil det jo bli nattamming, evt. flaskemating om natta. Skal to hunder ligge stille mens baby spiser? Lurer på om kanskje Julianne blir misforstått eller bruker feil uttrykksmåte? Mener hun at hun håper det blir sånn kanskje, og ikke at de skal ha det sånn? Det forstår ikke jeg heller. Og hva med det hygieniske i dette? Det finnes jo ikke noe renere enn en nyfødt baby, og det vil vel være naturlig å ta barnet opp i sengen av og til. Og der er det hundehår og gud vet hva...har hund selv, babyer har jeg også hatt, men kunne aldri tenkt meg et sånt opplegg.
Jordbærogfløte Skrevet 28. mai 2018 #4060 Skrevet 28. mai 2018 37 minutter siden, Saul skrev: Kritikken om planer om båtsommer skjønner jeg ikke. De har en fin båt, og hva er vel roligere enn båtferie? Der vil de være alene og kan styre tempoet helt selv. Men planene om å ha to hunder i senga skjønner jeg ikke. Selv om de ikke samsover så vil det jo bli nattamming, evt. flaskemating om natta. Skal to hunder ligge stille mens baby spiser? Lurer på om kanskje Julianne blir misforstått eller bruker feil uttrykksmåte? Mener hun at hun håper det blir sånn kanskje, og ikke at de skal ha det sånn? Ja, ikke sant? Det er så lett å tenke seg hvordan det vil bli på forhånd.. Jeg har vært der med en nyfødt jente selv, og så og si alt jeg trodde ville skje på forhånd, skjedde ikke av ulike grunner. Her synes jeg hun har vært litt vel bastant med tanke på hundene.. Hun har sagt det med hundene og sengen flere ganger, og har forsvart seg i kommentarfeltet da det var åpent. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå