Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Planlegger hun virkelig sommerferie på båten? Med et nyfødt barn? Lite realistisk men hun KAN selvsagt få full match på soving, amming og det de fleste strever med den flrste tiden. Første min var relativ enkel å ha med å gjøre, men vi hadde fullt opp med å serve ham hele tiden, veldig glad jeg ikke var på båt"ferie"...

• Liker 14
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Må si meg helt enig i den kritikken av henne som hun siterer i siste blogginnlegg. Helt greit at hun bruker sine penger på akkurat det hun vil. Fantastisk at hun er lykkelig om dagen, det tror jeg alle unner henne, men det er da totalt unødvendig at bloggen skal bestå av 90% skryteinnlegg for det.

hun minner mer og mer om han ‘rikingen’ som eier det liftutleiefirmaet, som spurte etter LV våtservietter’🤣🤣🤣

Endret av Puny
  • Liker 15
Gjest BordetErSnudd
Skrevet (endret)
8 timer siden, Pås skrev:

Planlegger hun virkelig sommerferie på båten? Med et nyfødt barn? Lite realistisk men hun KAN selvsagt få full match på soving, amming og det de fleste strever med den flrste tiden. Første min var relativ enkel å ha med å gjøre, men vi hadde fullt opp med å serve ham hele tiden, veldig glad jeg ikke var på båt"ferie"...

Dette kommer helt an på foreldrene og babyen. Får man f eks en kolikkbaby, en baby som sover lett eller en baby som snur døgnet helt så er det jo umulig med båtferie. Men om baby sover døgnet rundt de første 3-4 mnd så er det sikkert stas med båtferie 🤗 

Ryddet for spekulasjoner. Edie, mod.

Endret av BordetErSnudd
Gjest BordetErSnudd
Skrevet (endret)
1 time siden, Puny skrev:

Må si meg helt enig i den kritikken av henne som hun siterer i siste blogginnlegg. Helt greit at hun bruker sine penger på akkurat det hun vil. Fantastisk at hun er lykkelig om dagen, det tror jeg alle unner henne, men det er da totalt unødvendig at bloggen skal bestå av 90% skryteinnlegg for det.

hun minner mer og mer om han ‘rikingen’ som eier det liftutleiefirmaet, som spurte etter LV våtservietter’🤣🤣🤣

Seriøst?? "Likte du meg bedre da jeg ikke hadde det bra?"??? Hva slags spørsmål er det fra Julianne og hva har det å gjøre med at folk reagerer på all flashingen av ny diger båt, ny diger villa, mengder av dyre merkeklær, enormt med flunkende nytt dyrt utstyr til babyen og massevis av nye møbler til huset, folk som kommer og henter skittentøysvasken, skifter på sengene hennes og vasker huset hennes? Ser hun ikke at hun har blitt en rikmannsfrue som skjemmes bort i alle hauger og kanter og knapt løfter sin egen lillefinger, er hun helt blind? Selvfølgelig så er det fantastisk at de er lykkelige og vordende foreldre men det må være lov å kalle en spade for en spade. Hun vil jo ha oppmerksomhet, er det ikke derfor hun blogger da? Hun får slutte med å blogge så slutter folk å snakke om henne også 👌

Endret av BordetErSnudd
Skrevet (endret)
35 minutter siden, BordetErSnudd skrev:

Seriøst?? "Likte du meg bedre da jeg ikke hadde det bra?"??? Hva slags spørsmål er det fra Julianne og hva har det å gjøre med at folk reagerer på all flashingen av ny diger båt, ny diger villa, mengder av dyre merkeklær, enormt med flunkende nytt dyrt utstyr til babyen og massevis av nye møbler til huset, folk som kommer og henter skittentøysvasken, skifter på sengene hennes og vasker huset hennes? Ser hun ikke at hun har blitt en rikmannsfrue som skjemmes bort i alle hauger og kanter og knapt løfter sin egen lillefinger, er hun helt blind? Selvfølgelig så er det fantastisk at de er lykkelige og vordende foreldre men det må være lov å kalle en spade for en spade. Hun vil jo ha oppmerksomhet, er det ikke derfor hun blogger da? Hun får slutte med å blogge så slutter folk å snakke om henne også 👌

Nettopp! De to tingene, at hun har det bra og at hun flasher sin "nyrike russer stil," har jo ingenting med hverandre å gjøre. Hun kunne jo hatt både  au pair,  personlig assistent og butler uten å skrive om akkurat DET på bloggen. Hvorfor velger hun å gjøre bloggen sin til en LV-reklame, fordi hun er så lykkelig? Det gir ikke mening.

Endret av Puny
  • Liker 15
Gjest BordetErSnudd
Skrevet (endret)
7 minutter siden, Puny skrev:

Nettopp! De to tingene, at hun har det bra og at hun flasher sin "nyrike russer stil" har jo ingenting med hverandre å gjøre. Hun kunne jo hatt både  au pair,  personlig assistent og butler uten å skrive om akkurat DET på bloggen. Hvorfor velger hun å gjøre bloggen sin til en LV-reklame, fordi hun er så lykkelig?

Fordi noen lesere syns hun fokuserer altfor mye på det materialistiske så vrir Julianne det til "så dere likte meg bedre når jeg var ulykkelig??"   🤣

Endret av BordetErSnudd
Skrevet
Akkurat nå, BordetErSnudd skrev:

Fordi noen lesere syns hun fokuserer altfor mye på det materialistiske så vrir Julianne det til "så dere likte meg bedre når jeg var ulykkelig??" 

Ja både "dere liker meg bedre når jeg er ulykkelig" og så setter hun likhetstegn mellom det at hun er lykkelig og skryteinnlegg på bloggen. Hvor er logikken der?

• Liker 8
Gjest BordetErSnudd
Skrevet
1 minutt siden, Puny skrev:

Ja både "dere liker meg bedre når jeg er ulykkelig" og så setter hun likhetstegn mellom det at hun er lykkelig og skryteinnlegg på bloggen. Hvor er logikken der?

At hun skal slippe å tenke over om kritikken faktisk har noe for seg. All kritikk er hat og misunnelse. Det er jo første regel hos rosabloggerne.

Skrevet
7 timer siden, Pås skrev:

3 av mine venninner har dratt omtrent rett fra sykehuset med nyfødt og på båtferie. Er vel ikke noe problem det. Mange synes jo båten er som hjemme. 

• Liker 4
Skrevet (endret)
7 minutter siden, BordetErSnudd skrev:

At hun skal slippe å tenke over om kritikken faktisk har noe for seg. All kritikk er hat og misunnelse. Det er jo første regel hos rosabloggerne.

og ikke minst den snurte:   "Har egentlig verdiene mine og de fine tingene mine noe med hverandre å gjøre?" Nei det har det ikke, men det at du velger å fokusere på det på bloggen sier noe om verdiene dine og hvilket fokus du ønsker at bloggen skal ha, samt hvilket (glans)bilde av deg selv og eget liv du ønsker å skape.

Endret av Puny
  • Liker 13
Gjest BordetErSnudd
Skrevet (endret)
4 minutter siden, Omo skrev:

3 av mine venninner har dratt omtrent rett fra sykehuset med nyfødt og på båtferie. Er vel ikke noe problem det. Mange synes jo båten er som hjemme. 

Går fint om man får en nyfødt som sover mye og ikke har noen plager. Veldig mange babyer er jo sånn. Er jo friluftsmennesker som har med baby på teltturer og villmarksturer fra tidlig av også. Cecilie Skog f eks 🤗 så får de heller gjøre om på planene om de får en krevende liten tass. Jeg hadde en av hver selv, den ene som kunne sove tungt om hen lå i en våt grøftekant og den andre som våknet med et hylskrik dersom naboen slapp en fjert i huset ved siden av.

Endret av BordetErSnudd
Skrevet

Ignorance is bliss... 

• Liker 1
Gjest BordetErSnudd
Skrevet
1 minutt siden, elisaday skrev:

Ignorance is bliss... 

Ingen tvil om det. Julianne har jo f eks skrevet at hun ikke bryr seg om hva som foregår i Dubai da det ikke går ut over henne personlig.

Skrevet
4 minutter siden, BordetErSnudd skrev:

Går fint om man får en nyfødt som sover mye og ikke har noen plager. Veldig mange babyer er jo sånn. Er jo friluftsmennesker som har med baby på teltturer og villmarksturer fra tidlig av også. Cecilie Skog f eks 🤗 så får de heller gjøre om på planene om de får en krevende liten tass. Jeg hadde en av hver selv, den ene som kunne sove tungt om hen lå i en våt grøftekant og den andre som våknet med et hylskrik dersom naboen slapp en fjert i huset ved siden av.

Nettopp :) og jeg tror ikke de båtferie-planene er skrevet i Stein. Det er jo bare å endre planene om det skulle bli vanskelig. Ikke noe å kritisere henne for i hvertfsll. 

Har selv en nyfødt og vi har jo lagt noen planer for sommer og høst, men selv om vi har planlagt noe, så har det hele tiden vært i planen at vi må se an hvordan babyen er om vi gjennomfører eller ikke, og det er sikkert sånn for pilotparet også. 

Men den blåmalingen på stelleveska var stygg altså! Passet ikke med det brune «sofistikerte» skinnet

• Liker 4
Skrevet

Hun vil mest sannsynlig ansette et menneske som kan hjelpe henne med barnet. Dessuten er hun ikke vant med å løfte en finger. Hun må jo også være opplagt og velstelt når mannen kommer hjem fra jobb også. Kan heller ikke tenke meg at hun takler å være alene i det svære huset heller. 

• Liker 18
Skrevet

Hvis lykken ligger i ekstravagante vaner og varer, er jeg redd for at distansen til leserne blir for stor. Å opprettholde en slik livsstil må være slitsomt i lengden. Dessuten gir det et overflatisk og snobbete uttrykk. Jeg tror den nære, personlige og den åpne Julianne ble lagt igjen i den tøffe perioden før hun ble gravid.

• Liker 15
Skrevet

Hvis man er båtvant og ikke er så nøye med at alt skal være strøkent hele tiden så er det ikke noe problem å være på båt med en baby...venninna mi og mannen har en gammel holk av en seilbåt, de fikk baby i juni i fjor og var nesten hele sommeren til sjøs med babyen fra den var nyfødt. Ikke noe luksusbåt, ikke noen luksusvaner. Bare det enkle liv til sjøs. 

• Liker 6
Skrevet

Selv tilbragte jeg mine første somre i mine foreldres båt, og det gikk i følge dem veldig bra. Har f eks aldri vært plaget av sjøsyke, og elsker sjøen. Med nok utstyr til stell, samt sikkerhetstester skal det nok gå hvis de ønsker det. Men man kan ikke regne med at alt vil gå på skinner, unnskyld, bølger hele tiden 😂. Babyen har sitt eget temperament og personlighet oppi all luksusen.

• Liker 3
Skrevet

Ryddet for spekulasjoner.

Edie, mod.

Skrevet
1 time siden, BordetErSnudd skrev:

Ingen tvil om det. Julianne har jo f eks skrevet at hun ikke bryr seg om hva som foregår i Dubai da det ikke går ut over henne personlig.

Helt hårreisende at en dame på snart 30 kan si noe sånt 😯 Virker ikke som hun har så mye empati for andre, kun seg selv og sine

• Liker 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...