Gjest LinusMR Skrevet 25. august 2017 #1441 Skrevet 25. august 2017 1 minutt siden, Stinkerbell skrev: Det er vel dette med at hun har passet på å kjøre reklamekampanjer på bloggen i tidsperioder hvor det ellers har vært helt stille fra henne, og det eneste leserne venter på er resultatet av graviditetstesten som kan komme når som helst. Slikt kaller jeg bevisst og strategisk markedsføring og forretningsdrift. Og det er på en måte helt ok for meg, for jeg vet at dette er jobben hennes, og det hun lever av, og at hun ikke er min "venninne", som ene og alene er genuint opptatt av å hjelpe andre barnløse ved å gi dem innsikt i prosessen. Mange andre lures nok til å tro annerledes. Det er jeg klar over, og det fikk hun også kjeft for og tok til seg. Og du trenger ikke å belære meg i markedsføring og forretningsdrift i disse mediekanalene, jeg har en bachelor i nettopp media og er klar over at det på mange måter er sånn det funker. Men det dere ikke ser ut til å klare å skille er forretningen Pilotfrue og privatpersonen Julianne Nygård. Måten dere beskylder henne for å "selge produktet ufrivillig barnløshet" er for meg helt feil, og får meg til å undres på andres medfølelse. Ikke alle bloggere er like kyniske og utspekulerte hva angår det du her trekker inn som "forretningsdrift og markedsføring", og kan faktisk ha en blogg som inneholder både privatliv og jobb uten at det nødvendigvis skal være en baktanke for noen av delene. Men vi kan vel heller være enige om å være uenige.
Stinkerbell Skrevet 25. august 2017 #1442 Skrevet 25. august 2017 2 minutter siden, LinusMR skrev: Det er jeg klar over, og det fikk hun også kjeft for og tok til seg. Og du trenger ikke å belære meg i markedsføring og forretningsdrift i disse mediekanalene, jeg har en bachelor i nettopp media og er klar over at det på mange måter er sånn det funker. Men det dere ikke ser ut til å klare å skille er forretningen Pilotfrue og privatpersonen Julianne Nygård. Måten dere beskylder henne for å "selge produktet ufrivillig barnløshet" er for meg helt feil, og får meg til å undres på andres medfølelse. Ikke alle bloggere er like kyniske og utspekulerte hva angår det du her trekker inn som "forretningsdrift og markedsføring", og kan faktisk ha en blogg som inneholder både privatliv og jobb uten at det nødvendigvis skal være en baktanke for noen av delene. Men vi kan vel heller være enige om å være uenige. Jeg prøvde virkelig ikke å belære deg, altså. Det virket bare som du ikke hadde fått med deg hvordan ting har foregått på bloggen. Det er mange som ikke greier å skille mellom forretning og privatperson når det gjelder bloggere, og det er ikke noe merkelig i det hele tatt, for ofte greider det det jo ikke selv. 7
Gjest LinusMR Skrevet 25. august 2017 #1443 Skrevet 25. august 2017 4 minutter siden, Stinkerbell skrev: Jeg prøvde virkelig ikke å belære deg, altså. Det virket bare som du ikke hadde fått med deg hvordan ting har foregått på bloggen. Det er mange som ikke greier å skille mellom forretning og privatperson når det gjelder bloggere, og det er ikke noe merkelig i det hele tatt, for ofte greider det det jo ikke selv. Da beklager jeg at jeg oppfattet det sånn Og ja, det er helt sant, så jeg er enig med deg der. Men min personlige oppfatning er at i denne sammenheng så skiller Julianne dette.
Puny Skrevet 25. august 2017 Forfatter #1444 Skrevet 25. august 2017 (endret) 8 timer siden, ClickB4it skrev: Heldigvis er det ikke opp til hver enkelt å definere et ord, det er det man har ordbøker til. Ufrivillig barnløshet er ikke tabu. Det er et tema mange finner ukomfortabelt og ubehagelig fordi det er veldig personlig. En bedre sammenligning er hvordan mange finner det vanskelig å snakke med noen som nylig har fått en alvorlig diagnose eller opplevd et dødsfall. Jeg forstår at de finner støtte i det å dele alt på bloggen nå, jeg håper bare at det eksponeringsbehovet forsvinner når/hvis de får babydrømmen oppfylt. Det finnes flere definisjoner av et ord, og ikke minst kan det være forskjell på ordbokdefunisjon og bruk av begrepet i dagligtale. 'I dagligspråket har tabu også betydningen «det vi ikke snakker om», eksempelvis vold mot ektefelle, alkoholisme, seksuelle vaner og lignende, enten for å vise hensyn eller for ikke skape dårlig stemning, eller av andre årsaker.[3]' https://no.m.wikipedia.org/wiki/Tabu Tabu kan imidlertid også tjene som beskyttelse mot å ta opp noe som er vanskelig, smertefullt eller skambelagt. Det kan gjelde for kulturer som sådan så vel som grupper, for eksempel familier eller enkeltindivider. Eksempler på tidligere tabubelagte emner som ble tatt opp i det 20. århundre er seksualitet og prevensjon. https://snl.no/tabu Endret 25. august 2017 av Puny 4
Dark Angelina Skrevet 25. august 2017 #1445 Skrevet 25. august 2017 Tråden er ryddet for hets og spekulasjon, samt svar til dette. Dark Angelina, mod.
Gjest eksiltronder Skrevet 25. august 2017 #1446 Skrevet 25. august 2017 Å si at ufrivillig barnløshet ikke er en big deal, at det ikke er et tabu, og at det er noe man ikke skjemmes over eller synes er vanskelig å snakke om - vel, de påstandene kan neppe komme fra noen som har opplevd det selv.
Jolanda Skrevet 25. august 2017 #1447 Skrevet 25. august 2017 (endret) Dette er jo jobben hennes og noe hun gjør for å tjene penger, ikke av veldedighet for å hjelpe andre. Red: Svar til at hun genuint forsøker å hjelpe andre. Glemte å quote og får ikke endret. Endret 26. august 2017 av Jolanda 5
listefyll Skrevet 25. august 2017 #1448 Skrevet 25. august 2017 1 minutt siden, Jolanda skrev: Dette er jo jobben hennes og noe hun gjør for å tjene penger, ikke av veldedighet for å hjelpe andre. Tja. Det er vel et resultat av at hun før hun giftet seg var veldig tydelig på hva planen var: Slutte på prevensjon og få barn. Dessverre så går ikke livet helt etter planen, og dermed har det blitt som det har blitt for henne. Hadde hun før hun presenterte planene visst hvor vanskelig det ville bli, hadde hun kanskje ikke delt dem? Jeg synes det er fint at Julianne er åpen om det, og at det kanskje fører til litt økt bevissthet om at noen strever med å få barn. At det er reklameinnlegg i tiden hun tester, ser jeg seriøst ikke noe problem med. Blogger er kommersielle kanaler som selger produkter. Det vet man som leser. Og det var vel ikke engang bloggen resultatet skulle presenteres på? 2
Jolanda Skrevet 26. august 2017 #1449 Skrevet 26. august 2017 Hun blogger i hvert fall mye mindre enn andre bloggere. Nå har det vært stille i 2 døgn igjen.
Gjest O.G. Skrevet 27. august 2017 #1450 Skrevet 27. august 2017 På 25.8.2017 den 23.54, Jolanda skrev: Dette er jo jobben hennes og noe hun gjør for å tjene penger, ikke av veldedighet for å hjelpe andre. Red: Svar til at hun genuint forsøker å hjelpe andre. Glemte å quote og får ikke endret. Nemlig og det er jo ikke hennes jobb på hjelpe andres barn, må vite.
Gjest Clementina Skrevet 27. august 2017 #1451 Skrevet 27. august 2017 9 timer siden, O.G. skrev: Nemlig og det er jo ikke hennes jobb på hjelpe andres barn, må vite. Ikke mer hennes jobb enn din hvert fall.
Gjest O.G. Skrevet 27. august 2017 #1452 Skrevet 27. august 2017 22 minutter siden, Clementina skrev: Ikke mer hennes jobb enn din hvert fall. Vel, men så ønsker ikke jeg meg barn heller.
gjest91 Skrevet 27. august 2017 #1453 Skrevet 27. august 2017 Helt avhengig av sin mor i en alder av 28 år. Hva bunner det i? Når det er såpass ekstremt viktig for henne med umiddelbar tilgang til sin mor, at hun "tvinger" U vekk fra et miljø han vil forbli i, så er det noe rart et sted... 2
Gjest Kaktuspotte Skrevet 28. august 2017 #1454 Skrevet 28. august 2017 9 timer siden, gjest91 skrev: Helt avhengig av sin mor i en alder av 28 år. Hva bunner det i? Når det er såpass ekstremt viktig for henne med umiddelbar tilgang til sin mor, at hun "tvinger" U vekk fra et miljø han vil forbli i, så er det noe rart et sted... Det er ikke noe unormalt å ha lyst til å bo nær sin mor, spør du meg.
Lapper Skrevet 28. august 2017 #1455 Skrevet 28. august 2017 9 timer siden, gjest91 skrev: Helt avhengig av sin mor i en alder av 28 år. Hva bunner det i? Når det er såpass ekstremt viktig for henne med umiddelbar tilgang til sin mor, at hun "tvinger" U vekk fra et miljø han vil forbli i, så er det noe rart et sted... Vel.. Jeg er i en alder av 40+ og avhengig av min mor 10
Lapper Skrevet 28. august 2017 #1457 Skrevet 28. august 2017 31 minutter siden, miagunda skrev: På tide å klippe navlestrengen da 😁 Man kan vel like og bo ved sin mor vel? Eller hva? 4
miagunda Skrevet 28. august 2017 #1458 Skrevet 28. august 2017 (endret) 8 minutter siden, Lapper skrev: Man kan vel like og bo ved sin mor vel? Eller hva? Å være avhengig blir noe annet Endret 28. august 2017 av miagunda 5
Gjest O.G. Skrevet 28. august 2017 #1459 Skrevet 28. august 2017 12 timer siden, gjest91 skrev: Helt avhengig av sin mor i en alder av 28 år. Hva bunner det i? Når det er såpass ekstremt viktig for henne med umiddelbar tilgang til sin mor, at hun "tvinger" U vekk fra et miljø han vil forbli i, så er det noe rart et sted... Jeg anser ikke folk som fremdeles er avhengig av nær tilgang til mora si i en alder av 21+ som voksen.
Lapper Skrevet 28. august 2017 #1460 Skrevet 28. august 2017 5 minutter siden, miagunda skrev: Å være avhengig blir noe annet Ok.. Da vet jeg det.. Godt jeg får alle de riktige og rette svarene her inne😊 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå