Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Anbefalte innlegg

Skrevet
På 18.8.2017 den 19.58, elisaday skrev:

Det finnes flere måter å få barn på. Selvfølgelig er det urettferdig at det ikke skjer for alle, men sånn er det bare. Synes synd på dem som ikke får det til, men det er faktisk ikke en menneskerett å få egne barn. 

enig.

Skrevet
7 timer siden, gjest91 skrev:

Dette med vaskehjelpen hennes er jeg faktisk helt enig med henne i, jeg hadde gjort det samme om økonomien tillot det. Men å bytte på sengene attpåtil? Det kan hun faen meg klare selv! DET er latskap til de grader!

Vår vaskehjelp bytter alltid sengetøyet. Ser ikke helt hvorfor jeg blir mer lat av å overlate den delen av husarbeidet til henne ifht de andre oppgavene?

• Liker 14
Skrevet
23 minutter siden, Lula skrev:

Vår vaskehjelp bytter alltid sengetøyet. Ser ikke helt hvorfor jeg blir mer lat av å overlate den delen av husarbeidet til henne ifht de andre oppgavene?

skulle bare mangle, jeg tar all vaskingen selv.

Skrevet
50 minutter siden, Lula skrev:

Enig. Hadde vi hatt råd til vaskehjelp hadde det å skifte på sengen helt klart vært en av arbeidsoppgavene. Det er det verste jeg vet å gjøre. Vaskehjelpen ville jo fått betalt for det! Kanskje jeg hadde mislikt det litt mindre hvis jeg fikk betalt for det selv? :ler: 

• Liker 8
Skrevet

Skifte på senga er vel mer hushjelp? De fleste rydder vel huset før vaskehjelpen kommer og....vasker.

• Liker 1
Gjest Magnifiq
Skrevet
Akkurat nå, neiognei skrev:

Skifte på senga er vel mer hushjelp? De fleste rydder vel huset før vaskehjelpen kommer og....vasker.

Våre vaskehjelper skifter også på sengen. Det er helt normalt.

Gjest Kaktuspotte
Skrevet (endret)

Er det noe jeg virkelig driter i så er det hvem som har vaskehjelp, og hva denne vaskehjelpen gjør. Svart eller hvit, det engasjerer meg ikke  

Uansett hvem som vasker Julianne sitt hus så unner jeg henne babyen som hun ønsker seg av hele sitt hjerte. Så sårt å se andre få barn, og så lykkes de ikke selv 

Endret av Kaktuspotte
Rettet feil
Skrevet

Oi da. Veldig mange som har meninger om vaskehjelpen til pilotfrue. Og hva vaskehjelpen gjør og ikke gjør. Er vel helt det samme om hun bruker penger på vaskehjelp. Hun bidrar til sysselsetting så sånn sett er det bedre å bruke penger på tjenester enn å kjøpe ting. Det er ikke sånn at det å vaske hjemme selv gjør en til en bedre person. Virker som en del av dere tror det. 

Og spekulere i om de er passende foreldre er bare moraliserende og nedlatende. Ingen er perfekte og det er sikkert ikke dere som kritiserer dem heller. 

• Liker 8
Skrevet

Jeg er helt sjokkert over hva folk får seg til å skrive om barnløshet her inne. Dere burde skamme dere! Prøverørsbehandling er anerkjent over hele verden som medisinsk hjelp til par som har hinder for graviditet, enten det gjelder mann, kvinne eller begge. Ville dere brukt samme retorikk om "naturens gang" osv. om andre sykdommer?  Å lengte etter et barn er noe av det vanskeligste et par kan gå gjennom. Prøverørsbehandlingen er i seg selv en påkjenning med hormoner, sprøyter og gynekologiske inngrep. Men den mentale belastningen er verre enn noe Jeg heier på alle som holder på med prøverørsbehandling, inkludert Pilotfrue, det er tøffe damer! 

• Liker 28
Skrevet
11 minutter siden, Javasoft skrev:

Oi da. Veldig mange som har meninger om vaskehjelpen til pilotfrue. Og hva vaskehjelpen gjør og ikke gjør. Er vel helt det samme om hun bruker penger på vaskehjelp. Hun bidrar til sysselsetting så sånn sett er det bedre å bruke penger på tjenester enn å kjøpe ting. Det er ikke sånn at det å vaske hjemme selv gjør en til en bedre person. Virker som en del av dere tror det. 

Og spekulere i om de er passende foreldre er bare moraliserende og nedlatende. Ingen er perfekte og det er sikkert ikke dere som kritiserer dem heller. 

Helt enig med deg. Hadde selv vaskehjelp (eller, hushjelp) som skiftet på sengene, brettet tøy, tok oppvask også videre. Jeg kan ikke begripe hvordan det skal kunne engasjere eller provosere noen som helst? Noen bruker penger på hushjelp, andre på mekanikere selv for den minste ting som å bytte dekk - noe de fleste kunne ha klart selv. Kan ikke begripe at dette hører hjemme i et slikt forum. Åpne heller egen debatt om hushjelp/vaskehjelp i egen tråd. 

• Liker 5
Skrevet

Vaskehjelpdiskusjonen igjen :daane: 

• Liker 18
Gjest Kaktuspotte
Skrevet
Akkurat nå, miore skrev:

Vaskehjelpdiskusjonen igjen :daane: 

Ja, noen så uinteressant. 

Gjest eksiltronder
Skrevet
1 time siden, O.G. skrev:

skulle bare mangle, jeg tar all vaskingen selv.

Forventer du skryt for dette, siden du skriver så mange innlegg om det? Får du ikke nok anerkjennelse hjemme kanskje?

Makan til surmaga fokus! Men burde vel kanskje ikke forvente annet fra en som har skrevet at bloggeren som diskuteres i denne tråden ikke fortjener å få barn.

Skrevet

Jeg ville ikke latt de gå inn på soverommet. Jeg ser på soverommet som privat og har en strippestang der inne. Litt kleint :fnise:

Men håper drømmen de sin går i oppfyllelse. De går igjennom en tøff tid og får vondt av de.

• Liker 2
Skrevet

Men vad skrev hon i inlägget hon raderade? 

• Liker 1
Annonse
Skrevet
53 minutter siden, eksiltronder skrev:

Forventer du skryt for dette, siden du skriver så mange innlegg om det? Får du ikke nok anerkjennelse hjemme kanskje?

Makan til surmaga fokus! Men burde vel kanskje ikke forvente annet fra en som har skrevet at bloggeren som diskuteres i denne tråden ikke fortjener å få barn.

Hvor eksagt skrev jeg at Julianne ikke fortjener å få barn?

Skrevet
1 time siden, Stinkerbell skrev:

Enig. Hadde vi hatt råd til vaskehjelp hadde det å skifte på sengen helt klart vært en av arbeidsoppgavene. Det er det verste jeg vet å gjøre. Vaskehjelpen ville jo fått betalt for det! Kanskje jeg hadde mislikt det litt mindre hvis jeg fikk betalt for det selv? :ler: 

Jeg hater å parre sokker og å bruke sokker. Kanskje jeg kan få noen andre til å gjøre det for meg, jeg betaler godt...

• Liker 3
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger. 

Mynona, mod.

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, filifjonka skrev:

Jeg hater å parre sokker og å bruke sokker. Kanskje jeg kan få noen andre til å gjøre det for meg, jeg betaler godt...

Ja, det kan du jo gjøre om du ønsker det.

• Liker 7
Skrevet
11 timer siden, gjest91 skrev:

Dette med vaskehjelpen hennes er jeg faktisk helt enig med henne i, jeg hadde gjort det samme om økonomien tillot det. Men å bytte på sengene attpåtil? Det kan hun faen meg klare selv! DET er latskap til de grader!

Det er da helt vanlig at vaskehjelpen skifter på sengene, lufter sengetøy og rister matter. Det de ikke gjør, med mindre man betaler dem ekstra for det, er å rydde. Så har vi ikke ryddet dagen før hun kommer, vasker hun rundt rotet vårt. 

Vi er for øvrig to voksne mennesker med helt greie inntekter og ingen barn i en tre-roms leilighet. Så vi er i hvert fall skikkelig late!

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...