Christy89 Skrevet 19. august 2017 #1361 Skrevet 19. august 2017 1 time siden, lilletrilleline skrev: Det er ikke barnslig og umodent å tenke at adopsjon ikke er et alternativ. Men å skrive at det ikke er deres jobb å redde de som ikke har foreldre til å ta seg av de, det er umodent og lite reflektert. Synes jeg. Dette er jeg enig i 2
Ultiva Skrevet 19. august 2017 #1362 Skrevet 19. august 2017 1 time siden, Fortunatus skrev: Jeg er også der.. Vi skal også gjennom IVF nå, og hvis det mislykkes så vil ikke vi adoptere.. en ting er at det er dyrt og veldig tung prosess, men å få barn er ikke SÅ viktig for oss. Da lever vi heller barnløs. Skjønner ikke at det skal være så egoistisk og umodent? Synes virkelig synd på dem, må være tungt å få så mange mislykkede forsøk. Signerer denne. Jeg tenker at det er lett å tenke idealistisk på andres vegne. Men med mindre man selv har valgt å få adoptivbarn fremfor egne barn så tenker jeg at man kaster stein i glasshus når man kaller andre som ikke ønsker å adoptere for egoistiske. 17
Stinkerbell Skrevet 19. august 2017 #1363 Skrevet 19. august 2017 De som tror det er bare-bare å adoptere et barn må tro om igjen. Jeg tror mange har en romantisk forestilling om hva adopsjon er, eller kan være. Risikoen for at disse barna har baggasje som vil gjøre livet vanskelig for dem i fremtiden er veldig stor. Dette er ofte barn med traumer (selv om de ikke huskes bevisst, så legger de seg i barnets "harddisk" og vil være med på å forme dem), og adoptivforeldre bør i mange tilfeller ha like mye oppfølging og støtte som fosterforeldre. Jeg sier ikke at det må gå sånn, selvsagt finnes det massevis av solskinnshistorier, men det er en stor risiko der, og den skal man da ikke kimse over. Jeg ville aldri i livet ha tatt sjansen på å adoptere. Vi hadde ikke hatt kapasitet om det skulle blitt veldig utfordrende. Jeg beundrer helt klart dem som gjør det, på samme måte som jeg beundrer dem som er fosterforeldre. Det er bare ikke for oss, og det synes jeg er en ærlig sak, som ikke handler om egoisme i det hele tatt. 23
lilletrilleline Skrevet 19. august 2017 #1364 Skrevet 19. august 2017 17 minutter siden, Ultiva skrev: Signerer denne. Jeg tenker at det er lett å tenke idealistisk på andres vegne. Men med mindre man selv har valgt å få adoptivbarn fremfor egne barn så tenker jeg at man kaster stein i glasshus når man kaller andre som ikke ønsker å adoptere for egoistiske. Hvis det er meg du sikter til, så har du misforstått meg. Jeg sier at det er helt greit å bestemme seg for at det ikke er et valg for dem. Men å si at det ikke er deres ansvar å redde barn som er satt til verden av foreldre som ikke er i stand til å ta vare dem er en lite reflektert ting å si. De som tar valget om å adoptere er helter, og om hun hadde skrevet bare en liten bisetning om at hun respekterer det, så hadde jeg ikke reagert. 11
Jolanda Skrevet 19. august 2017 #1365 Skrevet 19. august 2017 Er det noen som har screenshot av dette innlegget?
Gjest SelinaKyle Skrevet 19. august 2017 #1366 Skrevet 19. august 2017 20 minutter siden, lilletrilleline skrev: Hvis det er meg du sikter til, så har du misforstått meg. Jeg sier at det er helt greit å bestemme seg for at det ikke er et valg for dem. Men å si at det ikke er deres ansvar å redde barn som er satt til verden av foreldre som ikke er i stand til å ta vare dem er en lite reflektert ting å si. De som tar valget om å adoptere er helter, og om hun hadde skrevet bare en liten bisetning om at hun respekterer det, så hadde jeg ikke reagert. Hvorfor er det en lite reflektert ting å si? Det er jo faktisk ikke deres ansvar. Og hun sier ingenting negativt om de som velger å adoptere, så hvorfor gå ut i fra at hun ikke respekterer de?
Gjest Clementina Skrevet 19. august 2017 #1367 Skrevet 19. august 2017 (endret) 40 minutter siden, lilletrilleline skrev: Men å si at det ikke er deres ansvar å redde barn som er satt til verden av foreldre som ikke er i stand til å ta vare dem er en lite reflektert ting å si. Hvor mange foreldreløse barn tar du deg av da? Endret 19. august 2017 av Clementina
lilletrilleline Skrevet 19. august 2017 #1368 Skrevet 19. august 2017 16 minutter siden, Clementina skrev: Hvor mange foreldreløse barn tar du deg av da? Ingen. Jeg har 4 egne barn. Og jeg skjønner at mange velger å få biologiske barn. Jeg reagerte bare på måten hun ordla seg på. Men som sagt over så regner jeg med det var et øyeblikk i sorg hun skrev det, og derfor slettet hun det også. 6
Louiah Skrevet 19. august 2017 #1369 Skrevet 19. august 2017 (endret) Skjønner behovet de har for å få et eget barn. Dette er sikkert en del år fram i tid for dem, men en kan jo også bli fosterhjem. Det tar ikke så lang tid, og det er mange barn som står på venteliste på å få en familie. Endret 19. august 2017 av Louiah 4
Stinkerbell Skrevet 19. august 2017 #1370 Skrevet 19. august 2017 16 minutter siden, Louiah skrev: Skjønner behovet de har for å få et eget barn. Dette er sikkert en del år fram i tid for dem, men en kan jo også bli fosterhjem. Det tar ikke så lang tid, og det er mange barn som står på venteliste på å få en familie. Å få fosterbarn for å bøte på sorgen over ikke å kunne få egne barn synes jeg er et veldig dårlig utgangspunkt. Det er en haug med grunner til det, som jeg ikke skal gå inn på her, for det synes jeg blir litt for mye avsporing. 20
Louiah Skrevet 19. august 2017 #1371 Skrevet 19. august 2017 1 minutt siden, Stinkerbell skrev: Å få fosterbarn for å bøte på sorgen over ikke å kunne få egne barn synes jeg er et veldig dårlig utgangspunkt. Det er en haug med grunner til det, som jeg ikke skal gå inn på her, for det synes jeg blir litt for mye avsporing. Det er jeg enig i, derfor skrev jeg flere år frem i tid (når sorgen er bearbeidet og fokuset kanskje er et annet sted). 4
Stinkerbell Skrevet 19. august 2017 #1372 Skrevet 19. august 2017 3 minutter siden, Louiah skrev: Det er jeg enig i, derfor skrev jeg flere år frem i tid (når sorgen er bearbeidet og fokuset kanskje er et annet sted). Jo, men selv om man kan bli like glad i disse barna som sine egne, så er det likevel mange ting å ta med i betraktningen. Man kommer ikke bort ifra at det er en jobb, og det er ikke alle som er interessert i alt det som følger med. Det er en ærlig sak. For det første har disse barna som regel foreldre, som man gjerne skal samarbeide med i forbindelse med samvær, bursdager, høytider, milepæler i livet, osv. Man skal ha barnevern og tilsynsfører inn i hjemmet sitt flere ganger i året (og det er selvsagt bra, og sånn det må være!) Det er dessuten slik at det alltid skal jobbes for tilbakeføring til biologiske om det er mulig. Og det er jo bra, for alle andre enn fosterforeldrene. Jeg kjenner til to som har opplevd det. Det ene paret var barnløst fra før, og trodde endelig de var en "ordentlig" familie, da de fikk to små brødre til seg. Etter to år ble barna tilbakeført til foreldrene, og fosterforeldrene satt igjen med en enorm sorg. De orket aldri tanken på flere fosterbarn, for de knyttet seg så sterkt til de to de hadde hatt, og som liksom skulle være deres barn. De har aldri sett dem igjen, og de har selvsagt ingen rettigheter i forhold til barna. Skal man risikere å påføre seg denslags sorg også, etter å ha vært igjennom mange runder med mislykket ivf og den sorgen det medfører? Jeg mener at fosterhjem er for engasjerte idealister, de som har et genuint og uselvisk ønske om å være med å gjøre en forskjell for noen som har fått en tøff start i livet, og som trenger store mengder med støtte og omsorg i mange år framover, og ikke for barnløse som ganske enkelt bare ønsker seg barn. Det der er ikke for alle mennesker. 21
Louiah Skrevet 19. august 2017 #1373 Skrevet 19. august 2017 8 minutter siden, Stinkerbell skrev: Jo, men selv om man kan bli like glad i disse barna som sine egne, så er det likevel mange ting å ta med i betraktningen. Man kommer ikke bort ifra at det er en jobb, og det er ikke alle som er interessert i alt det som følger med. Det er en ærlig sak. For det første har disse barna som regel foreldre, som man gjerne skal samarbeide med i forbindelse med samvær, bursdager, høytider, milepæler i livet, osv. Man skal ha barnevern og tilsynsfører inn i hjemmet sitt flere ganger i året (og det er selvsagt bra, og sånn det må være!) Det er dessuten slik at det alltid skal jobbes for tilbakeføring til biologiske om det er mulig. Og det er jo bra, for alle andre enn fosterforeldrene. Jeg kjenner til to som har opplevd det. Det ene paret var barnløst fra før, og trodde endelig de var en "ordentlig" familie, da de fikk to små brødre til seg. Etter to år ble barna tilbakeført til foreldrene, og fosterforeldrene satt igjen med en enorm sorg. De orket aldri tanken på flere fosterbarn, for de knyttet seg så sterkt til de to de hadde hatt, og som liksom skulle være deres barn. De har aldri sett dem igjen, og de har selvsagt ingen rettigheter i forhold til barna. Skal man risikere å påføre seg denslags sorg også, etter å ha vært igjennom mange runder med mislykket ivf og den sorgen det medfører? Jeg mener at fosterhjem er for engasjerte idealister, de som har et genuint og uselvisk ønske om å være med å gjøre en forskjell for noen som har fått en tøff start i livet, og som trenger store mengder med støtte og omsorg i mange år framover, og ikke for barnløse som ganske enkelt bare ønsker seg barn. Det der er ikke for alle mennesker. Fortsatt helt enig med deg, og i en perfekt verden skulle det vært slik. På grunn av mangelen på fosterhjem er det mange ufrivillig barnløse som er fosterhjem i dag, men det krever jo selvfølgelig at sorgen er bearbeidet og at en har klart å få et annet perspektiv. Det er som du sier, ikke for alle. Og det er helt greit. Nevnte det bare som en mulighet i årenes løp, da det ser ut som adopsjonsdøren er stengt for dem. Mest sannsynlig vil det jo løse seg for Pilotfrue. 2
Stinkerbell Skrevet 19. august 2017 #1374 Skrevet 19. august 2017 Akkurat nå, Louiah skrev: Fortsatt helt enig med deg, og i en perfekt verden skulle det vært slik. På grunn av mangelen på fosterhjem er det mange ufrivillig barnløse som er fosterhjem i dag, men det krever jo selvfølgelig at sorgen er bearbeidet og at en har klart å få et annet perspektiv. Det er som du sier, ikke for alle. Og det er helt greit. Nevnte det bare som en mulighet i årenes løp, da det ser ut som adopsjonsdøren er stengt for dem. Mest sannsynlig vil det jo løse seg for Pilotfrue. Ja, det får vi inderlig håpe! 1
Bloggleseren Skrevet 19. august 2017 #1375 Skrevet 19. august 2017 13 minutter siden, Stinkerbell skrev: Jeg mener at fosterhjem er for engasjerte idealister, de som har et genuint og uselvisk ønske om å være med å gjøre en forskjell for noen som har fått en tøff start i livet, og som trenger store mengder med støtte og omsorg i mange år framover, og ikke for barnløse som ganske enkelt bare ønsker seg barn. Helt enig med deg. Tenker at fostersituasjonen er best for folk som har fått egne barn og som er idealister, som du sier. Det handler om noe helt annet enn ønsket om å få egne barn. 6
Diamant Skrevet 19. august 2017 #1376 Skrevet 19. august 2017 14 timer siden, Hummingbird2 skrev: Ble lagt ut for en halvtime siden fra dansegulvet på Elle-festen... Skal pakke det litt inn.. han tok et typ "50 shades of grey" grep rundt halsen på sin kone... Ble slettet raskt... Litt drøyt å legge ut noe sånt... Det hører vel privatlivet til, ikke på et dansegulv og offentlig snap... Hva er et type "50 shades of grey" grep?
Hummingbird2 Skrevet 19. august 2017 #1377 Skrevet 19. august 2017 1 time siden, Diamant skrev: Hva er et type "50 shades of grey" grep? Et dominant kvelertak for de som må ha det inn med teskje 😉 10
Diamant Skrevet 19. august 2017 #1378 Skrevet 19. august 2017 1 time siden, Hummingbird2 skrev: Et dominant kvelertak for de som må ha det inn med teskje 😉 Ok, takk. Har ikke sett filmen så jeg hadde virkelig ingen aning. 13
gjest91 Skrevet 20. august 2017 #1379 Skrevet 20. august 2017 Dette med vaskehjelpen hennes er jeg faktisk helt enig med henne i, jeg hadde gjort det samme om økonomien tillot det. Men å bytte på sengene attpåtil? Det kan hun faen meg klare selv! DET er latskap til de grader! 2
gjest91 Skrevet 20. august 2017 #1380 Skrevet 20. august 2017 Hva var dette mer "kvelertak" og at J virket brydd? En snap som U postet, eller hva var det? Har ikke fått med meg noe av dette... 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå