Gå til innhold

Brukt langt mindre strøm enn det som er kalkulert, hva skjer da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har i latskapens navn hatt kalkulert forbruk av strøm på strømregningene i en god stund, usikker på hvor lenge.

I dag fikk jeg brev om at de etterlyser en målerstand, sikkert fordi det er evigheter siden sist. Viste seg at målerstanden er 6500 KWh lavere enn det som var registrert.. Hva skjer da?

Anonymkode: c49b0...886

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da får du vanligvis fratrekk på neste/ de neste fakturaene + at du evt får utbetalt resten av det du har betalt for mye. Ring dem og spør.

Anonymkode: 41e74...e9d

• Liker 3
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har i latskapens navn hatt kalkulert forbruk av strøm på strømregningene i en god stund, usikker på hvor lenge.

I dag fikk jeg brev om at de etterlyser en målerstand, sikkert fordi det er evigheter siden sist. Viste seg at målerstanden er 6500 KWh lavere enn det som var registrert.. Hva skjer da?

Da spørs det om der er noe feil. Et så stort avvik er ikke normalt. 

Er der ingen feil, blir det omregning av tidligere for mye betalt  fra siste avregning. 

Anonymkode: 489d3...6a0

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da spørs det om der er noe feil. Et så stort avvik er ikke normalt. 

Er der ingen feil, blir det omregning av tidligere for mye betalt  fra siste avregning. 

Anonymkode: 489d3...6a0

Det er 6500 i diff mellom det jeg leser av og det de har registrert. Synes jeg alltid har hatt høye strømregninger sammenlignet med andre. Siste var f.eks på 1300, og jeg bor på 50 kvm, og jeg bruker lite strøm på oppvarming. Nå ser jeg at kalkulert fra Hafslund sin side alltid er langt høyere enn forventet, (på det verste månedene 55% høyere)

Det er reelt at jeg har brukt såpass mye mindre, men jeg får bare ringe de i morgen. Også får jeg begynne å lese av strømmen oftere.

• Liker 1
Skrevet

Generelt er det ikke anbefalt å betale strøm på forhånd (A-konto). Ser heller ingen fordeler med dette. 

Anonymkode: 5025e...601

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...