Gå til innhold

Vielse og så vennefest - hvordan gjør dere det praktisk?

Anbefalte innlegg

Gjest Nysgjerrig_
Skrevet

Er bare litt nysgjerrig...

Dere som skal først ha bryllup og så vennefest og skal ha på dere brudekjolen begge gangene, hvordan gjør dere dette praktisk. Pynter dere dere like flott begge gangene med frisør, skikkelig sminke, slør og det hele, eller tar dere dette enklere på vennefesten? Skal dere ha brudebukett på vennefesten også?

Er bare litt nysgjerrig, for jeg ser for meg at det liksom blir dobbelt opp med alle utgiftene, eller tar jeg helt feil?

Videoannonse
Annonse
Gjest Jamila
Skrevet

Hei!

DET kan jeg svare på!

Ja, kjører fullt opp begge ganger! Brudekjole, hår, sminke, brudebukett... for siden vi ikke skal ha noen av vennene våre i vielsen blir vennefesten like mye en bryllupsfest som vielsen. Vi skal også ha toastmaster på vennefesten.

Når det gjelder priser... joda, det blir jo til en viss grad dobbelt opp. Jeg må rense kjolen en gang ekstra. Buketten til vielsen blir en overaskelse fra min kjære, til vennefesten bestiller jeg nok noe litt enklere og sier at det IKKE er en brudebukett for å spare litt penger på det. (hørte om en venninne som hadde spart 1000 på å kjøpe en vanlig bukett i stedet for å si brudebukett) Håret er det søsteren til min beste venninne som skal sette opp, og hun ordner sminken også.

Litt av grunnen til at jeg skal bruke alt begge gangene er at vi skal til fotografen den dagen vi har vennefest. Må jo se fin ut da! Dessuten gleder jeg meg til å kaste buketten til mine ugifte venninner :ler:

Når det gjelder festen ellers, så bare spør! Så skal jeg svare etter beste evne.

Gjest Nysgjerrig_
Skrevet

Var bare litt nysgjerrig på alt det praktiske lissom jeg. Skal ikke ha det slik selv, men jeg så for meg at alt ble så mye dyrere. Men det var kjempesmart med to buketter, for jeg skulle gjerne ha kastet brudebuketten også. Men den originale buketten vil jeg jo gjerne beholde selv!

Lykke til iallfall.

Har du forresten noe bilde av kjolen din Prinsessen? Ble litt nysgjerrig å den også jeg. :D

Gjest Jamila
Skrevet

Har desverre ingen bilder av kjolen. Men det kommer snart! Fikk den nemlig sydd i utlandet. Men den er helt enkel, todelt, med noen få perler i utringingen. Skal få tatt noen bilder og legge ut her, jeg! :D

Skrevet

Men for de som synes det blir for dyrt å betale alt to ganger, går det jo veldig greit an å invitere venner og nesten-venner på restekalas dagen derpå! Ikke fullt så høytidelig, men koselig og praktisk. :P

Da kan man f.eks servere smørbrød og restene av kakene fra dagen før. Ikke alltid så lett å vite hva man skal gjøre med alle kakerestene... Av erfaring så vet jeg at det er temmelig mange kaker igjen og en god del av selv bryllupskaka, og man kan jo ikke spise alt dette alene! Dessuten er det koselig å endelig ha muligheten til å prate med brudeparet, høre hvordan de synes dagen gikk osv. Det blir det som regel ikke den store anledningen til i selve bryllupet! :lol:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...