AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #1 Skrevet 30. november 2016 Jeg jobber fullt, drar når det er mørkt og kommer hjem når det er mørkt, hesblesende ettermiddager med unger, lekser og masse stress, får ikke tid til meg selv ofte. Naboen min er ufør. Hun koser seg med lange turer hver dag, formiddagskaffe på trappa med strikketøy, hun trener masse og jeg ser på face at hun spar flere tonn pukk på gården, og jobber tungt ( jeg hadde aldri greid det). Nå er jeg så primitiv at dette provoserer meg så vanvittig!!!!! Når jeg føler meg tygd og oppspist - aner ikke hvordan jeg skal få hverdagen til å gå i hop, hvordan jeg skal rekke alt, så kan hun nyte rolige dager i sitt eget tempo. Jeg vet jeg er heldig som får jobbe, og jeg elsker jobben min. Men noen må jo holde hjulene i samfunnet i gang og om alle skulle gjort som henne hvordan skulle det bli? Jeg mener at alle skal bidra når de kan - og hun kan. Jammen ikke mange som klarer så mye som hun gjør 😠 Anonymkode: aee89...0b3 1
Nappetass1 Skrevet 30. november 2016 #2 Skrevet 30. november 2016 (endret) Det finnes psykisk sykdom vet du. Kan være at disse aktivitetene er forebyggende og gir henne mening med livet? Og at du har unger er da ikke hennes feil? Endret 30. november 2016 av Nappetass1 Setningsoppbygningsfeil og i det hele tatt ræva norsk 6
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #3 Skrevet 30. november 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobber fullt, drar når det er mørkt og kommer hjem når det er mørkt, hesblesende ettermiddager med unger, lekser og masse stress, får ikke tid til meg selv ofte. Naboen min er ufør. Hun koser seg med lange turer hver dag, formiddagskaffe på trappa med strikketøy, hun trener masse og jeg ser på face at hun spar flere tonn pukk på gården, og jobber tungt ( jeg hadde aldri greid det). Nå er jeg så primitiv at dette provoserer meg så vanvittig!!!!! Når jeg føler meg tygd og oppspist - aner ikke hvordan jeg skal få hverdagen til å gå i hop, hvordan jeg skal rekke alt, så kan hun nyte rolige dager i sitt eget tempo. Jeg vet jeg er heldig som får jobbe, og jeg elsker jobben min. Men noen må jo holde hjulene i samfunnet i gang og om alle skulle gjort som henne hvordan skulle det bli? Jeg mener at alle skal bidra når de kan - og hun kan. Jammen ikke mange som klarer så mye som hun gjør 😠 Anonymkode: aee89...0b3 Voldsomt så mye du vet som aldri er hjemme. Den uføretrygdede naboen ville ganske sikkert heller hatt ditt liv, og din helse og sist men ikke minst din jobb. Og nabokjerringe liker heller ikke å bli hengt ut på kg, om du spør henne. Anonymkode: 2df02...5af 5
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #4 Skrevet 30. november 2016 Vet du alt om henne da? Om helsen hennes, fysisk og psykisk? Ikke vits i å la deg provosere, du har ingenting med dette å gjøre. De aller fleste ville hatt jobb hvis de hadde kunnet, jeg tipper hun nok ville ha byttet med deg. Anonymkode: 425f9...4aa 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #5 Skrevet 30. november 2016 Det nytter lite å la seg provosere av andre. Som vedkommende over her sier, så kan naboen din ha psykisk lidelse. Trøst deg med at du antagelig har det mye mer romslig økonomisk enn naboen. Det er ikke akkurat noen gullgruve å være ufør. Anonymkode: 5d04b...bc6 4
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #6 Skrevet 30. november 2016 Det skulle du tenkt på før du fikk barn. Eller bare slutte å la deg provosere av ting du ikke har noe med. Anonymkode: 02a05...bd5
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #7 Skrevet 30. november 2016 Jeg har full jobb. Dog sykemeldt. Kan tro at folk faktisk tenker som deg når de faktisk ser meg ute i det offentlige rom. Jeg ser jo ikke syk ut, alle lemmene mine er på plass, ingen krykker eller rullestol eller bandasjer eller liknende. Det som ikke ses er: - Hvor fysisk vondt jeg faktisk har det. -Hvor mye energi det faktisk koster meg å dra på butikken for å handle inn mat til ungen min og meg. - Hvor slitsomt det er for meg å kasta søpla. - Hvor mange timer jeg faktisk tilbringer helt i horisontalen for å finne energien til å komme meg på butikken. - Hvordan bivirkningene på de nye pillene påvirker meg ( osv osv Gud forby at jeg er aktiv på facebook, da kan man i hvertfall ikke være syk! Skulle ønske jeg klarte å være på jobb, jeg ønsker å være på jobb. Det er slitsomt, alt er slitsomt. Det er mørketid her. Ser ikke sola igjen før i slutten av januar Anonymkode: 398e6...236 3
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #8 Skrevet 30. november 2016 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobber fullt, drar når det er mørkt og kommer hjem når det er mørkt, hesblesende ettermiddager med unger, lekser og masse stress, får ikke tid til meg selv ofte. Naboen min er ufør. Hun koser seg med lange turer hver dag, formiddagskaffe på trappa med strikketøy, hun trener masse og jeg ser på face at hun spar flere tonn pukk på gården, og jobber tungt ( jeg hadde aldri greid det). Nå er jeg så primitiv at dette provoserer meg så vanvittig!!!!! Når jeg føler meg tygd og oppspist - aner ikke hvordan jeg skal få hverdagen til å gå i hop, hvordan jeg skal rekke alt, så kan hun nyte rolige dager i sitt eget tempo. Jeg vet jeg er heldig som får jobbe, og jeg elsker jobben min. Men noen må jo holde hjulene i samfunnet i gang og om alle skulle gjort som henne hvordan skulle det bli? Jeg mener at alle skal bidra når de kan - og hun kan. Jammen ikke mange som klarer så mye som hun gjør 😠 Anonymkode: aee89...0b3 Det er faktisk ikke ofte jeg håper noen snubler og får seg en skikkelig nesestyver, men her trenger du tydeligvis å lære hvor fort det kan gå fra full jobb og til at de sitter der og ikke kan noe som helst, og i tillegg blir stigmatisert, baksnakket og uglesett av alt og alle, akkurat som du selv gjør. Anonymkode: 2df02...5af 4
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #9 Skrevet 30. november 2016 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Naboen min er ufør. Hun koser seg med lange turer hver dag, formiddagskaffe på trappa med strikketøy, hun trener masse og jeg ser på face at hun spar flere tonn pukk på gården, og jobber tungt ( jeg hadde aldri greid det). Jeg er ikke ufør men jeg har en kronisk sykdom og jeg må gå lange turer og trene masse for at kroppen skal fungere. Gjør jeg ikke det blir ledd- og muskelsmertene mine mye verre. Det var attpåtil med i planen min fra NAV under arbeidsavklaringsperioden så du aner ikke hva du snakker om. Anonymkode: acd8a...3d7 4
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #10 Skrevet 30. november 2016 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobber fullt, drar når det er mørkt og kommer hjem når det er mørkt, hesblesende ettermiddager med unger, lekser og masse stress, får ikke tid til meg selv ofte. Naboen min er ufør. Hun koser seg med lange turer hver dag, formiddagskaffe på trappa med strikketøy, hun trener masse og jeg ser på face at hun spar flere tonn pukk på gården, og jobber tungt ( jeg hadde aldri greid det). Nå er jeg så primitiv at dette provoserer meg så vanvittig!!!!! Når jeg føler meg tygd og oppspist - aner ikke hvordan jeg skal få hverdagen til å gå i hop, hvordan jeg skal rekke alt, så kan hun nyte rolige dager i sitt eget tempo. Jeg vet jeg er heldig som får jobbe, og jeg elsker jobben min. Men noen må jo holde hjulene i samfunnet i gang og om alle skulle gjort som henne hvordan skulle det bli? Jeg mener at alle skal bidra når de kan - og hun kan. Jammen ikke mange som klarer så mye som hun gjør 😠 Anonymkode: aee89...0b3 Du drar når det er mørkt og kommer hjem når det er mørkt. Likevel vet du at naboen går lange turer hver dag, sitter på trappa hver dag og strikker, og trenger og er masse på face? Det ser ut til at samfunnet har blitt slik at uføre til enhver tid må forsvare seg og sykdommen sin. Hvis de ikke sleper seg frem og er synlig syke, aller helst ligge rett ut, så er de i stand til å jobbe og har sikkert lurt seg til trygden. Anonymkode: 5d04b...bc6 6
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #12 Skrevet 30. november 2016 Jeg jobber redusert. Går lange turer. Koser meg når formen er bra. Hører ofte at "tenk å kunne hatt noen dager fri i uken, så godt". Men de kan godt få migrenen min. Så skal hus og kles vaskes, da jeg ikke orker det etter jobb. Ville heller ha vært frisk og i full jobb. Anonymkode: 34f2c...72c
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #13 Skrevet 30. november 2016 Jeg har dager jeg klarer alt, holder det gående fra tidlig om morgenen til sent på kveld, trener, osv, men - jeg har perioder hvor bare det å gå på butikken er for mye for meg og jeg har perioder som nå. Nå er jeg innlagt på psykiatrisk døgnpost på 3. uken etter 8 uker kjemping for å i det hele tatt klare å komme meg opp av sengen, dette er virkelig ikke noe jeg hadde valgt selv Aller helst vil jeg studere, få en jobb, gjøre noe fornuftig for meg og samfunnet, men jeg kan ikke. Jeg synes ikke det er så kult å få minstesatsen på AAP for 8. året, og såvidt få det til å gå rundt. Jeg vet heller ikke når de dårlige periode kommer, hvor lenge de varer og når de kommer slår de ned hardt. Anonymkode: 3b5ce...fff 2
Måbarefåsiat... Skrevet 30. november 2016 #14 Skrevet 30. november 2016 Fy fader, så smålig. Jeg kjenner flere som har en vanvittig kamp hver eneste dag. Hvis de har en dag hvor de kan kose seg og trene, så unner jeg dem det av hele mitt hjerte. 1
fuglekvitter__ Skrevet 1. desember 2016 #15 Skrevet 1. desember 2016 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobber fullt, drar når det er mørkt og kommer hjem når det er mørkt, hesblesende ettermiddager med unger, lekser og masse stress, får ikke tid til meg selv ofte. Naboen min er ufør. Hun koser seg med lange turer hver dag, formiddagskaffe på trappa med strikketøy, hun trener masse og jeg ser på face at hun spar flere tonn pukk på gården, og jobber tungt ( jeg hadde aldri greid det). Nå er jeg så primitiv at dette provoserer meg så vanvittig!!!!! Når jeg føler meg tygd og oppspist - aner ikke hvordan jeg skal få hverdagen til å gå i hop, hvordan jeg skal rekke alt, så kan hun nyte rolige dager i sitt eget tempo. Jeg vet jeg er heldig som får jobbe, og jeg elsker jobben min. Men noen må jo holde hjulene i samfunnet i gang og om alle skulle gjort som henne hvordan skulle det bli? Jeg mener at alle skal bidra når de kan - og hun kan. Jammen ikke mange som klarer så mye som hun gjør 😠 Anonymkode: aee89...0b3 Verken du eller henne har da noe med hverandre å gjøre sånn sett?
Gjest Philip J. Fry Skrevet 1. desember 2016 #16 Skrevet 1. desember 2016 En dag må folk lære seg at de aller fleste som går på trygd faktisk har det fordi de lider av noe og ikke fordi de snylter. Og gå lange turer er bra for kroppen. Hva skam man gjøre når man er på trygd bare sitte inn i sofaen og stirre i veggen ?
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2016 #17 Skrevet 1. desember 2016 3 timer siden, Philip J. Fry skrev: En dag må folk lære seg at de aller fleste som går på trygd faktisk har det fordi de lider av noe og ikke fordi de snylter. Og gå lange turer er bra for kroppen. Hva skam man gjøre når man er på trygd bare sitte inn i sofaen og stirre i veggen ? Pøh.. massevis av snyltere, folk som kan gjøre alt annet enn å være i fast arbeid. Og jeg skjønner godt hvorfor, kjenner jeg har lyst å nave jeg og... Anonymkode: 35e31...3c7
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2016 #18 Skrevet 1. desember 2016 Folk som påstår slike ting, burde fått seg en skikkelig psykisk smekk selv. Slik atnde finner ut hvordan slike ting faktisk er.... Anonymkode: f5e33...8d7
Gjest Philip J. Fry Skrevet 1. desember 2016 #19 Skrevet 1. desember 2016 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Pøh.. massevis av snyltere, folk som kan gjøre alt annet enn å være i fast arbeid. Og jeg skjønner godt hvorfor, kjenner jeg har lyst å nave jeg og... Anonymkode: 35e31...3c7 Jeg skulle gjerne kalt deg en idiot. Men det vil være og fornærme andre idioter.
Gjest Emera Skrevet 1. desember 2016 #20 Skrevet 1. desember 2016 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Pøh.. massevis av snyltere, folk som kan gjøre alt annet enn å være i fast arbeid. Og jeg skjønner godt hvorfor, kjenner jeg har lyst å nave jeg og... Anonymkode: 35e31...3c7 Ja men så nav i vei, da. Siden du "vet" at det er massevis av snyltere så vet du jo sikkert hvor lett det er å bli nav-er også. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå