Gå til innhold

Forkjølelse på forkjølelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vår situasjon:

1 barn på 4 år. Ingen familie under 3t kjøring unna. Jobber med lite flexitid.

Datter ble forkjølet for drøyt 4 uker siden. Snørr,hoste,tett og nysing-ingen feber......hun ble bedre forrige uke og vi tenkte yes-da kom vi igjennom.....i helgen ble hun snørrete igjen og jeg innser at hes stemme uten halsvondt og hoste er på vei tilbake....hvordan få gitt henne ro til å bejempe denne runden.  Hun har så langt ikke hatt feber,og ok allmenntilstand. ..ferien er brukt opp for i år....

Hvor lenge kan et barn være sammenhengende forkjølet?

Anonymkode: 0adaa...fc2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aner ikke, men du er inne i den perioden som var blant de verste for vårt barn med tanke på mengde sykdom og alder. Føler med deg! :hug: Var en stund der jeg ble målløs da det gikk en hel dag uten å bli oppringt pga sykdom..

Ta det rolig for barnets del i helgene. Hadde nok latt henne få slappe mest mulig av hjemme selv om allmennttilstanden er god. Frisk luft er bra, men hadde ikke tatt noen fjellturer i denne perioden. 

Lykke til, og god bedring.

Anonymkode: e120c...95f

Gjest Axl Rose
Skrevet (endret)

Barn i barnehage er forkjølet hele tiden. 

Nå er jeg forkjølet på grunn av jeg ble smittet av nevøen min.

Endret av Axl Rose
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vår situasjon:

1 barn på 4 år. Ingen familie under 3t kjøring unna. Jobber med lite flexitid.

Datter ble forkjølet for drøyt 4 uker siden. Snørr,hoste,tett og nysing-ingen feber......hun ble bedre forrige uke og vi tenkte yes-da kom vi igjennom.....i helgen ble hun snørrete igjen og jeg innser at hes stemme uten halsvondt og hoste er på vei tilbake....hvordan få gitt henne ro til å bejempe denne runden.  Hun har så langt ikke hatt feber,og ok allmenntilstand. ..ferien er brukt opp for i år....

Hvor lenge kan et barn være sammenhengende forkjølet?

Anonymkode: 0adaa...fc2

Svaret er enkelt, til de blir friske igjen. Undersøk om baretnutsettes for dårlig inneklima med fukt og mugg. Da holder de på med evigvarende forkjølelser. 

Når egenmrlding er oppbrukt er lege og sykemelding neste.

Anonymkode: 4a494...3dd

Skrevet

Mine barn sendes i barnehagen med forkjølelse så lenge de ikke har feber eller har hatt det siste døgn. Hvis jeg skulle holdt dem hjemme ved snørr og hoste, hadde de nesten ikke vært i barnehagen... De har vært mer eller mindre konstante forkjøla i vinterhalvåret siden de var babyer, og da har vi måttet ha det roligere hjemme. Lite planer etter barnehage, rolige helger osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...