AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #1 Skrevet 30. november 2016 Jeg spiser helt vanlig, følger ingen dietter og spiser nøyaktig hva jeg vil og når jeg vil. Likevel er jeg litt nysgjerrig på lavkarbo. Men jeg ønsker ikke å gå over til et helt strikt lavkarbokosthold fordi jeg er veldig glad i brød, poteter og ris som er helt fy-fy på lavkarbo. Ikke har jeg vektproblemer eller noen annen medisinsk tilstand som tilsier at jeg bør gå over til en steinalder diett, men jeg inspireres litt av tanken om å holde seg mett lengre, har også eksem og hørt at den kan påvirkes positivt av lavkabo. Spørsmålet mitt; finnes det noen mellomting? Jeg ønsker å unne meg brød og frukt (det er visst heller ikke "lov" på lavkarbo?) så derfor vet jeg at et totalt lavkarbo kosthold aldri hadde fungert. Anonymkode: 3c998...df1
Pringle Skrevet 30. november 2016 #2 Skrevet 30. november 2016 Definisjoner på lavkarbo går helt fra "nullkarbo" til 150 gram pr dag - og du kan dra nytte av redusert karbohydratinntak også selv om det bare er lett redusert - så jeg tror vi sier at alt er "lov"
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #3 Skrevet 30. november 2016 ) Takk for svar! Jeg er litt mer glad i helfete produkter enn halvfete (heter det det? :p) da jeg føler at jeg holder meg lengre mett. Hender jeg tar en proteinbar eller litt grønnsaker om jeg er veldig sulten mellom måltidene, men er ikke så fan av småspising. Så sånn sett spiser jeg kanskje litt lavkarbo allerede. Spiser egentlig ikke noe mye brød. Det blir et par skiver til lunch, og evt av og til annen hvetebakst. Til middag blir det som regel et par poteter, pasta eller ris. Jeg kan vel kanskje konkludere da at jeg spiser en versjon av "lavkarbo light", haha. Anonymkode: 3c998...df1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #4 Skrevet 30. november 2016 Personlig er jeg veldig i mot en livsstil som nekter en noe. Alt med måte sier jeg, unntaket er såkalte lettprodukter! Det kjøper jeg aldri!! Kjøper alltid det feteste alternativet. Kjøper aldri magerkesam f.eks, skikkelige saker her :D Selv er jeg en såkalt moderat lavkarbo. Ligger på maks 100 g om dagen, som hovedregel. Noen dager går jo bare skeis, mens andre er jeg på bare 10 g. Det er greit å vite at man kan ta en potet dersom man ønsker det, men jeg unngår det dersom jeg ikke har suget. Tar heller en fiskebit eller kjøttbit ekstra med saus og grønnsaker Meget mulig du er der alerede ja. Dersom du loggfører inntaket dit, så finner du raskt ut av det. Sikkert mange som er moderat uten å vite om det (trenger ikke å stemples av den grunn da ) Anonymkode: 2984e...181
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #5 Skrevet 30. november 2016 Ja, helt enig i det du sier ang å ikke nekte seg noe. Jeg kommer ikke til å begynne å veie maten, men takk for innspill! Anonymkode: 3c998...df1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #6 Skrevet 30. november 2016 Midt imellom til lavkarbo er ikke dumt. Greit å roe ned på en del karbs, men jeg tror man trenger en dose av det også. Anonymkode: db77e...ab2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2016 #7 Skrevet 1. desember 2016 Enig med AB, jeg og tror kroppen har godt av noen karbohydrater. Nei, men da tror jeg bare jeg fortsetter med "midt i mellom" kostholdet mitt. Fornøyd med det. Takk for svar alle sammen. Ts. Anonymkode: 3c998...df1 1
Pringle Skrevet 1. desember 2016 #8 Skrevet 1. desember 2016 (endret) "Lagom är best" Nesten alltid, iallfall. Det kan virke enklere å kutte dramatisk (drastisk?), men det er det bare i teorien. Man skal leve med planen sin også. Det er lettere - for de aller fleste - om man har en mer fleksibel plan. Det krever avgjørelser, av og til vanskelige avgjørelser, men disse er en del av livet og en del av det å være voksen. Sorry for utlegningen Endret 1. desember 2016 av Pringle
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå