AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #1 Skrevet 30. november 2016 Synes dette innlegget treffer innertier jeg altså: http://minalunde.blogg.no/1480281417_27112016.html Er 100% enig med henne. Jeg er bekymret for hvordan våre menn utvikler seg. Maskuliniteten er i ferd med å forsvinne sakte men sikkert. Ekstremfeminismens inntok krymper ballene deres mer og mer. Er så jævlig glad jeg er gift med en MANN. (Nei, jeg er ikke hjemmeværende husmor som sprer beina når han vil... bare så det er sagt ) Misforstå meg rett, likestilling og likeverd er ekstremt viktig, og noe jeg støtter fullt ut, men jeg blir bekymret når forskjellene mellom kjønna viskes ut. Anonymkode: ee155...3e1 14
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #2 Skrevet 30. november 2016 VI kan jo bare slutte å høre på late-som-feministene. Anonymkode: 5a951...60a 5
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #3 Skrevet 30. november 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Maskuliniteten er i ferd med å forsvinne sakte men sikkert. Ekstremfeminismens inntok krymper ballene deres mer og mer. Anonymkode: ee155...3e1 Enig, men uenig i at det skyldes feminisme. Ikke feminismens skyld at menn av i dag vil være ansvarsløse smågutter til de faller om. Det får de ta på sin egen kappe. Anonymkode: 942e8...8b8 24
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #4 Skrevet 30. november 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Synes dette innlegget treffer innertier jeg altså: http://minalunde.blogg.no/1480281417_27112016.html Er 100% enig med henne. Jeg er bekymret for hvordan våre menn utvikler seg. Maskuliniteten er i ferd med å forsvinne sakte men sikkert. Ekstremfeminismens inntok krymper ballene deres mer og mer. Er så jævlig glad jeg er gift med en MANN. (Nei, jeg er ikke hjemmeværende husmor som sprer beina når han vil... bare så det er sagt ) Misforstå meg rett, likestilling og likeverd er ekstremt viktig, og noe jeg støtter fullt ut, men jeg blir bekymret når forskjellene mellom kjønna viskes ut. Anonymkode: ee155...3e1 Herregud for et masete og lite reflektert innlegg. Personen må referere til Paradise hotell og Farmen, og snakker om sin kjære venn Stine... Jeg lurer mer på om blogging som dette og meninger som er basert på så korte (PERSOBLIGE) hårstrå er mer bekymringsverdig Anonymkode: b60f0...a32 7
Gjest skjære Skrevet 30. november 2016 #5 Skrevet 30. november 2016 Er det meningen at vi skal finne meningen med livet i bunnen av Paradise Hotel? Jeg syns det er positivt med mennesker med høy grad av sosial intelligens og forståelse for større sammenhenger. Om de gammeldagse menn som liker øks, stein og ved forsvinner er i mine øyne ok. Vi går fremtiden i møte og trenger intelligente individer som ser nyanser. Om en mann klarer skifte dekk er ganske ubetydelig i den sammenheng. Vi trenger smartere menn, mer intelligens, vi trenger ikke huleboere uten følelser. Kanskje for noen av de som lever idag hadde det vært flott med en gammeldags menn, men resten av menneskeheten går videre og tilpasser seg. Det er helt greit at det er noen som liker andre type verdier, men ikke forvent at resten av samfunnet skal bøye seg etter det - Dette innlegget er sponset av rødvin
Ardwinna Skrevet 30. november 2016 #6 Skrevet 30. november 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: VI kan jo bare slutte å høre på late-som-feministene. Anonymkode: 5a951...60a Og ikke minst slutte å bruke reality-programmer og blogginnlegg som målestokk for hvordan dagens menn (og kvinner) er. 24
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #7 Skrevet 30. november 2016 1 minutt siden, Ardwinna skrev: Og ikke minst slutte å bruke reality-programmer og blogginnlegg som målestokk for hvordan dagens menn (og kvinner) er. Ikke sant? Jeg lurer litt på om dagens mennesker leser litt for mange slike blogger og ser på det som like normalt å basere meningene sine på seriøst nivå med "carlings-klær, reality-tv og andre enkle blogginnlegg som ellers bør befinne seg i en privat dagbok eller noe mer privat. Når man går offentlig med noe man synes er en "dyp mening", og baserer hele synspunktet sitt på PH, Farmen, Carlings og sikkert en god dose "skal gjøre narr av de som var slemme med Stine der inne og fortelle de at de ikke er mann med stor M" osv..Blir det nesten trist. Anonymkode: b60f0...a32 9
Gorgonzola Skrevet 30. november 2016 #8 Skrevet 30. november 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Synes dette innlegget treffer innertier jeg altså: http://minalunde.blogg.no/1480281417_27112016.html Er 100% enig med henne. Jeg er bekymret for hvordan våre menn utvikler seg. Maskuliniteten er i ferd med å forsvinne sakte men sikkert. Ekstremfeminismens inntok krymper ballene deres mer og mer. Er så jævlig glad jeg er gift med en MANN. (Nei, jeg er ikke hjemmeværende husmor som sprer beina når han vil... bare så det er sagt ) Misforstå meg rett, likestilling og likeverd er ekstremt viktig, og noe jeg støtter fullt ut, men jeg blir bekymret når forskjellene mellom kjønna viskes ut. Anonymkode: ee155...3e1 Ærlig talt. Å benytte frekvent og engasjert tidsbruk på Paradise Hotel og Farmen som grunnlag for bekymring for det ene kjønns eksistens er like glupt som å hevde at nedsmeltingen av pol-isen ikke har noe med menneskeskapt aktivitet å gjøre. Sorry. Dessuten er det rimelig hodeløst å både hevde at likestilling og likeverd er ekstremt viktig og samtidig lansere sin (noe berettigede) bekymring om at kjønnsforskjellene muligens viskes ut. Hvem faen bryr seg om noen lettvinte (rosa)bloggere? Ja, bortsett fra jenteflokken da? 20
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #9 Skrevet 30. november 2016 Akkurat nå, Gorgonzola skrev: Ærlig talt. Å benytte frekvent og engasjert tidsbruk på Paradise Hotel og Farmen som grunnlag for bekymring for det ene kjønns eksistens er like glupt som å hevde at nedsmeltingen av pol-isen ikke har noe med menneskeskapt aktivitet å gjøre. Sorry. Dessuten er det rimelig hodeløst å både hevde at likestilling og likeverd er ekstremt viktig og samtidig lansere sin (noe berettigede) bekymring om at kjønnsforskjellene muligens viskes ut. Hvem faen bryr seg om noen lettvinte (rosa)bloggere? Ja, bortsett fra jenteflokken da? Takk. Tusen takk. Anonymkode: 9d91c...624
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #10 Skrevet 30. november 2016 Argumentasjonen i innlegget hennes var jo ganske enkelt at venninnen hennes ble dårlig behandlet på farmen av en mann og hun er nå "oppriktig engtelig" på vegne av sin generasjon pga faren for metroseksuelle mannfolk. Anonymkode: 8a43e...cb5 3
Gjest Newroz Skrevet 30. november 2016 #11 Skrevet 30. november 2016 Kjønn og forventingene til et kjønn, er ikke noe som er skrevet i stein. Hvordan vi mener at kjønnene bør være: oppføre seg, se ut, tenke og mene, forandrer seg i takt med samfunnet vårt. Nå er vi i en tid hvor mange mener at man selv kan bestemme sine egne utrykk, og at det er ok å gå bort i fra de gamle kjønnsidealene. Jeg syns det er utrolig bra. Hadde vi ikke gjort det ville heller ikke kvinner kunne gjøre alt de gjør i dag. Og det må selvsagt gå begge veier. Er det ok at kvinner ikke er hjemme og baker boller hver dag, så er det så klart ok at en mann ikke hugger ved hver dag også. Debatten om hva som er den "ekte mannen" er akkurat det samme som å være i mot at kvinner ikke skal kunne gjøre det ene og det andre, se sånn og sånn ut, bare fordi de er kvinner. Vi skal være glade for at vi står mye friere til å bestemme selv hvordan vi vil uttrykke oss.
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #12 Skrevet 30. november 2016 Nekter å lese blogg, så vil bare si at jeg synes det er helt glimrende at vi menn nå har lov til å være menn i alle våre individuelle permutasjoner fremfor at vi alle må skvises inn i en klam og antikvert forestilling om hva en ekte mann er. Er du ekte, og er du mann, så er du ekte mann. Om du er en bra person eller ei er naturligvis et helt annet spørsmål, som har lite å gjøre med hvor godt man finner seg til rette i stereotypiske kjønnsroller. Anonymkode: 59bca...dea 13
Gjest Bossa Nova Skrevet 30. november 2016 #13 Skrevet 30. november 2016 Er så lei av at huleboermannen blir karakterisert som ekte mann. Menn er forskjellige, har alltid vært det, og er like ekte.
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #14 Skrevet 30. november 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Synes dette innlegget treffer innertier jeg altså: http://minalunde.blogg.no/1480281417_27112016.html Er 100% enig med henne. Jeg er bekymret for hvordan våre menn utvikler seg. Maskuliniteten er i ferd med å forsvinne sakte men sikkert. Ekstremfeminismens inntok krymper ballene deres mer og mer. Er så jævlig glad jeg er gift med en MANN. (Nei, jeg er ikke hjemmeværende husmor som sprer beina når han vil... bare så det er sagt ) Misforstå meg rett, likestilling og likeverd er ekstremt viktig, og noe jeg støtter fullt ut, men jeg blir bekymret når forskjellene mellom kjønna viskes ut. Anonymkode: ee155...3e1 jeg orket ikke lede alt det drittet om paradise hotel eller hva det var, følger ikke med på det og jeg ser ikke reality shows. Jeg blir derimot sur av mangelen på forståelse og kunnskap om kjønnsidentitet som dere begge viser. Det er rikig at nå tidens skeive eller transseksuelle har mulighet til å leve liv hvor de kan være ærlige og åpne om hvem de er. Så hvorfor så hatefulle når noen du ser en mann som viser at han kan identifisere seg med en kvinne? Hvorfor hate en kvinne som kan identifisere seg med det mannlige kjønn? Du skjønner at for å være så opphengt i at det irriterer og du hater det, så må det være noe ved det som gjør det så personlig at du tiltrekkes det? Hva er ditt problem? Hvor kommer det fra i deg? Anonymkode: 24d98...2c7 3
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #15 Skrevet 30. november 2016 Kvinner blir mer som menn, og menn blir mer som kvinner, til slutt sitter vi igjen med et blanding av oss begge. Poenget mitt er at det er ikke noe poeng å klage over at menn ikke er menn lenger uten å samtidig være en kvinne som er en kvinne. Om du er en nymotens kvinne får du tåle en nymotens mann. Om du vil ha en "ekte" mann får du være en "ekte" kvinne, ellers har du ikke noe å tilby denne mannen. Du får tolke det som du vil. Heldigvis har jeg funnet meg skikkelig mannemann som ikke er redd for å være mann, som er maskulin med alt det innebærer (også det negative). Anonymkode: 249f2...749 5
Epiphany Skrevet 30. november 2016 #16 Skrevet 30. november 2016 Har ikke lest, men må si at jeg aldri har vært særlig glad i kjønnsrollene. Synes mennesker skal få være slik dem selv ønsker, uavhengig av hva samfunnet forventer basert på kjønnet deres. La menn være feminine, og kvinner være maskuline. Er ingenting galt med dette. 8
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #17 Skrevet 30. november 2016 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kvinner blir mer som menn, og menn blir mer som kvinner, til slutt sitter vi igjen med et blanding av oss begge. Poenget mitt er at det er ikke noe poeng å klage over at menn ikke er menn lenger uten å samtidig være en kvinne som er en kvinne. Om du er en nymotens kvinne får du tåle en nymotens mann. Om du vil ha en "ekte" mann får du være en "ekte" kvinne, ellers har du ikke noe å tilby denne mannen. Du får tolke det som du vil. Heldigvis har jeg funnet meg skikkelig mannemann som ikke er redd for å være mann, som er maskulin med alt det innebærer (også det negative). Anonymkode: 249f2...749 Hva legger du i å være ekte mann og hva legger du i å være ekte kvinne? Vil si en "ekte" kvinne ikke er opphengt i at hun må være feminin og en ekte kvinne, og en "ekte" mann er ikke opphengt i at han må være maskulin og en ekte mann. De er bare seg selv. Med alt det innebærer. Har selvtillit nok til å vise verden hvem de er. Anonymkode: 5a951...60a 8
Gjest HarryDotter Skrevet 30. november 2016 #18 Skrevet 30. november 2016 Interessant tråd. Mener bare folk av begge kjønn må ha frihet til å være seg selv. På den annen side kan for mye fokus på at "allt er greit" vippe samfunnet over i en veik politisk korrekt verden. Det ser vi jo tydelig har vokst frem i takt med at allt skal være så likt og 100% rettferdig mellom kjønnene. Noen mennesker har godt av å passe inn i stereotypiske roller. Enkelte føler seg som viktige brikker i et velsmurt maskineri da. Mens andre føler seg kvalt i å følge andres mønster. Ingen vinner på dette vil jeg tro. Men kvinner og menn er fundamentalt og biologisk svært forskjellige, så at vi på noenlunde generelle måter passer bedre til enkelte ting enn andre. Så spørs det til slutt om samfunnet har noe godt av at allt skal bli så likt når vi egentlig er så forskjellige som mann og kvinne.
Gjest Timaras Skrevet 30. november 2016 #19 Skrevet 30. november 2016 Ekte menn har hår på brystet. Og bannet som en bryggesjauer.
Gjest Newroz Skrevet 30. november 2016 #20 Skrevet 30. november 2016 3 minutter siden, HarryDotter skrev: Interessant tråd. Mener bare folk av begge kjønn må ha frihet til å være seg selv. På den annen side kan for mye fokus på at "allt er greit" vippe samfunnet over i en veik politisk korrekt verden. Det ser vi jo tydelig har vokst frem i takt med at allt skal være så likt og 100% rettferdig mellom kjønnene. Noen mennesker har godt av å passe inn i stereotypiske roller. Enkelte føler seg som viktige brikker i et velsmurt maskineri da. Mens andre føler seg kvalt i å følge andres mønster. Ingen vinner på dette vil jeg tro. Men kvinner og menn er fundamentalt og biologisk svært forskjellige, så at vi på noenlunde generelle måter passer bedre til enkelte ting enn andre. Så spørs det til slutt om samfunnet har noe godt av at allt skal bli så likt når vi egentlig er så forskjellige som mann og kvinne. Jeg ser ikke helt hvordan det skal være galt for samfunnet at folk får frihet til å uttrykke seg, og gjøre som de selv ønsker?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå