AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #1 Skrevet 30. november 2016 Jeg er så veldig i tvil om dette kan være mensen eller ikke. Gynekologen som utførte utskrapningen sa at når jeg begynner å blø igjen (etter først å ha sluttet å blø etter utskrapningen), så er det mensen. Vel, fredag var det tre uker siden utskrapningen og jeg hadde ikke blødd en dråpe eller hatt farget utflod på 1 1/2 uke, men fredag hadde jeg litt brunlig utflod et par ganger). Siden det har jeg tenkt at nå kommer mensen hver eneste dag. Har også hatt ømme bryster fra noen dager før fredag, men det begynner å gi seg nå Hadde litt brunlig og litt brungul utflod/slim et par ganger hver dag på dopapiret i helgen. Mandag fikk jeg litt friskt blod på dopapiret og litt i truseinnlegget (femtiøringsstørrelse). Brun utflod en gang i tillegg. Tirsdag litt brun utflod på morgenen. Idag litt brun utflod på morgenen. Har altså hatt seks dager med litt farget utflod en til noen få ganger daglig. (Mellom disse gangene er det ikke noe farge på utfloden/ikke noe blod). Jeg har 24 dagers sykluser, og mandagen med bittelitt blod var 24 dager etter utskrapningen. Jeg spotter også ofte noen dager i forveien. Tidsmessig kan det altså stemme. Jeg synes bare at det er altfor lite blod. Jeg snakket med en sykepleier på gynekologisk som sa at det nok var mensen, og kanskje kom det mer etter hvert, hvilket det ikke har gjort. Hvordan var deres første mens etter MA/utskrapning? Ville dere stolt på at dette var mensen og satt i gang med prøvingen? Fikk beskjed om å ha en mens først, og det er også viktig for meg fordi jeg først hadde en SA og ble så gravid uten mens først og mistet da i MA. Vil ikke gjøre samme tabben en gang til... Anonymkode: 6668c...305
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #2 Skrevet 30. november 2016 Tror ikke dette er mens helt enda. Men det er bare en antagelse. Alt er veldig individuelt etter aborter, men felles er at kroppen er veldig ute av lage hormonelt og syklusmessig. Jeg tror du vil spotte dager til uker til, så få ordentlig mens. Fordi det er mer vanlig at det tar over 5 uker å få igjen mens etter utskrapning, enn de som får den igjen veldig fort. Men altså: bare gjetting. Hva om du regner deg frem til eggløsning utfra 1. dag i syklus på mandagen, og tar eggløsningstest denne mnd? Hvis den blir positiv var gjerne dette mens. Hvis negativ, ikke. Anonymkode: 7f56e...600
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #3 Skrevet 30. november 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror ikke dette er mens helt enda. Men det er bare en antagelse. Alt er veldig individuelt etter aborter, men felles er at kroppen er veldig ute av lage hormonelt og syklusmessig. Jeg tror du vil spotte dager til uker til, så få ordentlig mens. Fordi det er mer vanlig at det tar over 5 uker å få igjen mens etter utskrapning, enn de som får den igjen veldig fort. Men altså: bare gjetting. Hva om du regner deg frem til eggløsning utfra 1. dag i syklus på mandagen, og tar eggløsningstest denne mnd? Hvis den blir positiv var gjerne dette mens. Hvis negativ, ikke. Anonymkode: 7f56e...600 Ja, tenkte å prøve med EL-tester, men er bare så usikker på om det er trygt å droppe kondomer nå og gå for prøving hvis EL dukker opp i riktig tid etter denne mulige mensen. Ville du ha gjort det? Anonymkode: 6668c...305
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #4 Skrevet 30. november 2016 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, tenkte å prøve med EL-tester, men er bare så usikker på om det er trygt å droppe kondomer nå og gå for prøving hvis EL dukker opp i riktig tid etter denne mulige mensen. Ville du ha gjort det? Anonymkode: 6668c...305 Hadde nok avventet litt med å droppe prevensjon så du er sikker på du har hatt mens, siden du mistet forrige da du ble gravid direkte. Hadde brukt prevensjon. Hvis du får positiv test utfra forrige mandag som 1.syklusdag, hadde jeg tatt sjansen på at det kunne regnes som syklus hvis jeg var utålmodig/evt ventet en syklus til for å være sikker. Men hadde uansett brukt prevensjon frem til evt positiv test på forventet eggløsning nå, siden du kan få eggløsning når som helst etter abort om dette ikke var mens. Anonymkode: 7f56e...600
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå