Gå til innhold

Militæret og kan ikke svømme

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en 17 år gammel jente som må svare på sesjon del 1 innen midnatt, og lurer veldig på hva jeg skal gjøre. Jeg har kjempe lyst til å dra i militæret. Løper 3000m på 10.56 og har fått veldig bra resultater på både løpe tester, lengdehopp og generelt alt de ville ha svar på.. Men jeg kan ikke svømme, og det er jo en del svømming på rekruttskolen.. Noen som vet hva jeg burde gjøre? Har prøvd å øve og øve, men jeg sliter virkelig med dette og føler meg ikke trygg i vannet, er vondt og veldig synd at dette skal ødelegge gleden jeg har for militæret :( 

Anonymkode: c0097...e6d

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er veldig enkelt: For 20-30 år siden ble omtrent hele ungdomskullet innkalt, nå velger de bare ut de best kvalifiserte. Altså må du kunne svømme hvis du skal ha noe i militæret å gjøre.

Du kan skrive at du kan svømme sånn brukbart og så gå i svømmehallen flere ganger i uka den kommende tiden og lære deg å svømme. Slik du beskriver det antar jeg at du vil føle deg trygg i vannet hvis du vet at du kan svømme bra. Da må du ha en venn eller slektning som er ganske god til å svømme som kan lære deg.

Eller så kan du innstille deg på at du ikke vil klare å lære deg å svømme, skrive det på skjemaet, og så blir du omtrent helt sikkert ikke innkalt.

• Liker 6
Skrevet

Det finnes svømmekurs du kan bli med på. Undersøk om de har det i nærområdet ditt, og meld deg på så fort som mulig. Da har du kompetente folk til å lære deg å bli trygg i vannet. Dette får du til!! :)

Skrevet
14 timer siden, Wiggins skrev:

Det er veldig enkelt: For 20-30 år siden ble omtrent hele ungdomskullet innkalt, nå velger de bare ut de best kvalifiserte. Altså må du kunne svømme hvis du skal ha noe i militæret å gjøre.

Du kan skrive at du kan svømme sånn brukbart og så gå i svømmehallen flere ganger i uka den kommende tiden og lære deg å svømme. Slik du beskriver det antar jeg at du vil føle deg trygg i vannet hvis du vet at du kan svømme bra. Da må du ha en venn eller slektning som er ganske god til å svømme som kan lære deg.

Eller så kan du innstille deg på at du ikke vil klare å lære deg å svømme, skrive det på skjemaet, og så blir du omtrent helt sikkert ikke innkalt.

Kjenner da flere som har gjennomført rekrutt og førstegangstjeneste uten å kunne svømme.

Skrevet

Jeg ville vært innstilt på å lære meg å svømme i mellomtiden :)

Men av ren nysgjerrighet (jeg er 2 år eldre), hadde du ikke i likhet med meg obligatorisk svømmeundervisning på barne- og ungdomsskole? 

Anonymkode: d1ade...149

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville vært innstilt på å lære meg å svømme i mellomtiden :)

Men av ren nysgjerrighet (jeg er 2 år eldre), hadde du ikke i likhet med meg obligatorisk svømmeundervisning på barne- og ungdomsskole? 

Anonymkode: d1ade...149

Svømmeopplæringen er mange steder en ren vits. Inkompetente lærere og bassenger uten vann. Svømming en time eller enda mindre i mnd sammen med 20 eller flere andre som også skal lære hjelper lite for de som strever med å lære å svømme.

Skrevet

Jeg holdte på å drukte under den obligatoriske svømmeundervisningen - fordi jeg glapp kanten/rekkverket ("svømte med beina med hendene på "rekkverket"... ) på voksen-siden, jeg glapp kanten, så fikk jeg panikk og prøvde å svømme, plaske med hele meg, munn/nese kom under vann gang etter gang, fikk ikke ropt fordi jeg nesten ikke hadde pust og panikk. så sank jeg på bunnen. prøvede å krabbe meg over på barnebassenget (var todelt, hvor barnebasseng og det dypere var delt med en liten bakke.) Krabbet opp denne bakken men skei ned igjen et par ganger, ingen som kunne se at jeg satt på bunnen under vann😢 Husker det som at det var i går. Det neste jeg husker er at jeg hoster opp masse vann og var blitt reddet👍🏻 Det er viktig at lærere følger med!

Få deg svømme-trening! og svøm OFTE! Til slutt trenger du ikke å tenke en gang om hvordan du skal svømme, du bare svømmer av deg selv. Det er en deilig følelse😊 lykke til! Få deg en god trener med en gang, da lærer du fortere, og du får nok mye bedre trening med en proff en! Også får du trent alle svømmeteknikkene ordentlig👍 lykke til! 

Anonymkode: dab20...d30

Gjest Den Lille Heksa
Skrevet

Reis til et varmere land og lær å svømme i saltvann, det er mye enklere! Velg et sted du kan finne svømmekurs.

• 1 måned senere...
Skrevet

Fullførte førstegangstjenesten i 2015. Vi hadde ikke en dag med svømming...

Skrevet

Hvis du vil i marinen burde du naturlig nok kunne svømme, men jeg hadde heller aldri svømming på programmet under rekrutten eller i tjenesten. 

Anonymkode: f4631...354

Skrevet (endret)

Det er bare en svømmedag på rekrutten i sjøforsvaret. Du kan raskt bli en bedre svømmer. Tror det er 200- eller 400 meter svømming. Gjør det et par ganger i uka :) Du trenger ikke allverdens teknikk for å svømme sånn noenlunde, men jo bedre du er teknisk jo raskere blir du. Du trenger ikke å tenke på aerobe faktorer eller laktat sånn som du ville gjort med løping. Tenk på pusten og fokuser litt på teknikk, men hold det lystbetont! Om du ikke skal på båt eller bli dykker så trenger du ikke gode tider på svømmingen heller. Strekker ut en hjelpende kg-hånd om du trenger det. Har selv jobbet litt med svømmeopplæring. Bare å ta kontakt på PM

Lykke til :)

Endret av Majer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...