AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #1 Skrevet 30. november 2016 Heisann. Jeg er en 24 år gammel kvinne som jobber som ekstrahjelp. Jeg har jobbet utrolig mye de siste mndene. Tok meg fri i går og i dag for å besøke familien min, som bor utenfor byen. Da jeg skulle til å ta toget i går ringte sjefen. Jeg tok ikke telefonen. Han ringte flere ganger og i tillegg klokka 7 i dag tidlig, og en gang for en time siden. Jeg tok den til slutt å lurte på hva det var..? Da sa han at han bare lurte på om jeg visste at jeg skulle på tidligvakt i morgen og fredag. Ja sa jeg? Ja nei det var bare det, han var bekymret siden jeg skulle reise hjem og om jeg visste det. Han ringer grytidlig på fridager og ofte sent på kvelden. Våknet på begge fridagene av at han ringte klokka 7. Er sjefen deres sånn? Er det bare min som er sånn? Begynner å bli irriterende. Anonymkode: 0af41...9b6
Midnanne Skrevet 30. november 2016 #2 Skrevet 30. november 2016 Det hender jeg blir ringt opp tidlig om det er noe akutt med vikarbehov, men aldri at jeg blir ringt tidlig og seint for å dobbelsjekke om jeg husker at jeg skal på jobb? Han kunne vel ha sendt en melding? Kanskje si til han at du lurte på om det var noe akutt når du så de ubesvarte anropene og mtp tidspunktene, og at du foretrekker meldinger på fridager, med mindre det er noe som haster? Ellers er det vel bare å ta på lydløs før man legger seg, selvom jeg synes det er unødvendig å ringe så tidlig. 3
exictence Skrevet 30. november 2016 #3 Skrevet 30. november 2016 Jeg jobber og som ekstravakt i tillegg til noe fast. Nei, min sjef ringer ikke hele tiden. Men så svarer jeg alltid. Men hvorfor kan ikke sjefen sende deg sms om tidspunkter og spørsmål?
boblevann Skrevet 30. november 2016 #4 Skrevet 30. november 2016 Jeg jobber også masse ekstra og sjefen min ringer kun dersom det er akutt behov for ekstravakter (typ. noen sier i fra de er syk kl 7 når de skal på tidligvakt samme dag). Alle andre avtaler om ekstravakter går over sms. Får aldri påminnelse på vakter jeg har sagt ja til Spør om ikke han kan sende sms i stede...
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #5 Skrevet 30. november 2016 Kanskje han har dårlig erfaringer med ekstrahjelper som glemmer vakter osv? Uansett, de fleste jobber jeg har hatt så har det vært lite ringing utenom arbeidstid. Hvis sjefen har ringt grytidlig eller seint på kvelden så har det vært fordi det haster. Spør om han kan sende sms istedet om det ikke er noe akutt!? Anonymkode: ff1a3...7a2
Fjaselina Skrevet 30. november 2016 #6 Skrevet 30. november 2016 Vikarar som tek ekstravakter må vel risikere telefonar litt akutt, det er jo det som er poenget med å ha ekstravakter... Men å ringe for å sjekke om du hugsar vakter er litt sært. Eg hadde gjerne sendt ein sms for å spøre kva det gjeld, så får du mest sannsynleg svar på sms. 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #7 Skrevet 30. november 2016 23 minutter siden, Fjaselina skrev: Vikarar som tek ekstravakter må vel risikere telefonar litt akutt, det er jo det som er poenget med å ha ekstravakter... Men å ringe for å sjekke om du hugsar vakter er litt sært. Eg hadde gjerne sendt ein sms for å spøre kva det gjeld, så får du mest sannsynleg svar på sms. Svar på sms ja. Og når han svarer da om du har husket at du skal x og x? Så svarer du "Ja, selvfølgelig. Er det noe som tilsier at jeg ikke holder orden på vaktene min?" Evt "Ja, selvfølgelig. Jeg har alltid kontroll på når jeg jobber, så hadde vært fint å slippe unødvendige telefoner om det når jeg først har fri." Anonymkode: 9cf22...fdc 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå