Gå til innhold

Nå er jeg så lei av maset om kundeklubb!!!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor tror du ikke det? Butikkene tjener tydeligvis på det, noe som betyr at det er mange som benytter seg av tjenestene. Butikkene har skjønt at mange kunder lar seg begeistre, og at det er en god måte å dra kunder på

Anonymkode: fd14e...eb0

Kunder lar seg begeistre og bli lurt til å tro de sparer masse. Men til slutt skjønner vel folk lunta og at det er andre som drar mest nytte av registreringer av alle kjøp, samt at de får nok av reklamespam på SMS og mail. 

Anonymkode: b9df8...ec7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kunder lar seg begeistre og bli lurt til å tro de sparer masse. Men til slutt skjønner vel folk lunta og at det er andre som drar mest nytte av registreringer av alle kjøp, samt at de får nok av reklamespam på SMS og mail. 

Coop har hatt kundeklubb i mange år, virker ikke som om det avtar, tvert imot sprer det seg til andre butikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Coop har hatt kundeklubb i mange år, virker ikke som om det avtar, tvert imot sprer det seg til andre butikker.

Ja, det sprer seg litt sånn på samme måte som ebola og svineinfluensa! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om man virkelig tror at man tjener noe på medlemsskapene på sikt bør man sette seg grundig inn i det og se på fakta. Feks på coop, du må handle mye dyre varer for å få tilbake 300 kr i året..

Anonymkode: 34b0d...73b

Coop kortet har et innskudd for å bli medlem på 300 kroner. Melder du deg utigjen får du de 300 kroner du skjøt inn da du ble medlem, tilbake. Ellers får du bonus for hver vare du handler i matbutikkene. Du får rabatt på drivstoff, kampanjer på bilvaske og en hel del andre ting. Coop kortet var faktisk ett av kortene som kom best ut da FBi/tv2hjelper deg testet medlemskort tidligere i høst. Så det kortet er ikke noe å kritisere og ramse opp som uøkonomisk. 

Jeg vil og tro det er alle gratis-medlemskapene fra andre kjeder og butikker ts irriterer seg over, på lik linje med undertegnede. Men dette må ts svare på selv. 

Anonymkode: 06b76...2ec

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat

eg vil og tro det er alle gratis-medlemskapene fra andre kjeder og butikker ts irriterer seg over, på lik linje med undertegnede. Men dette må ts svare på selv. 

Ja, det stemmer! 

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke populært. Mange går dessverre rett på og tror at oi dette er jo smart her kan jeg spare noe. Mens sannheten er at det hele er en gedigen reklamekampanje samt en måte å finne ut hvem som handler hva og hvor mye, samt hvor de befinner seg. Butikkene, bankene osv bruker dette for å velge ut reklame de tror vil trekke flere kunder. 

Om man virkelig tror at man tjener noe på medlemsskapene på sikt bør man sette seg grundig inn i det og se på fakta. Feks på coop, du må handle mye dyre varer for å få tilbake 300 kr i året..

Jeg bruker Coop-kortet på bensin, mat og andre ting jeg uansett ville kjøpt, og jeg får igjen +/- 1000 kroner per år. Benytter meg bare av medlemstilbudene på ting jeg uansett ville kjøpt, stort sett julegaver. Mailene fra dem blir lagt rett i en egen mappe, så sjekker jeg den hvis jeg har lyst. 

Får ca. like mye på Trumf-kortet hvert år, men de sender også mye mer reklame. Har meldt meg av SMS-reklame nå da, så nå er det også mye bedre. 

Anonymkode: 6085a...18e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Butikkene tjener nok godt på det nå, men folk blir til slutt drittlei av alt tullet og da mister de kunder. 

Jeg fikk en tilbudsavis fra Tilbords i går. Har handlet litt der tidligere, men ikke mye. Tenkte derfor at jeg skulle benytte meg av tilbudene derfra.....helt til jeg så at det kun var for kundeklubbmedlemmer. Sorry Tilbords, da har dere mistet en kunde. Og jeg kommer ikke til å handle der i fremtiden heller. 

Ok, det å miste en kunde er kanskje ikke mye. Men hva skjer når det tallet blir 50, 100, 1000 ++..?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor tror du ikke det? Butikkene tjener tydeligvis på det, noe som betyr at det er mange som benytter seg av tjenestene. Butikkene har skjønt at mange kunder lar seg begeistre, og at det er en god måte å dra kunder på

De tjener på (unnskyld ordbruken) dumme, naive og lettlurte kunder. For hva kommer dere hjem med? Enda mer som fyller skapene, enda mer som aldri blir brukt eller spist, og som til slutt havner på fyllinga.

Det eneste målet butikkene har er å få solgt mest mulig til lettlurte kunder. Kanskje ikke så gøy å innsr at man har vært med på den karusellen uten å være bevisst på det. Men slik er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Feks hadde Rema mye oppstuss med Trumph eller hva det het rundt årtusenskiftet. Idag nevnes det knapt. Kiwi forsøker, men det nevnes aldri når jeg er der.

Så det virker ikke som om det er så mye spredning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker Coop-kortet på bensin, mat og andre ting jeg uansett ville kjøpt, og jeg får igjen +/- 1000 kroner per år. Benytter meg bare av medlemstilbudene på ting jeg uansett ville kjøpt, stort sett julegaver. Mailene fra dem blir lagt rett i en egen mappe, så sjekker jeg den hvis jeg har lyst. 

Får ca. like mye på Trumf-kortet hvert år, men de sender også mye mer reklame. Har meldt meg av SMS-reklame nå da, så nå er det også mye bedre. 

Anonymkode: 6085a...18e

Ja mulig det, men. Varene på coop er dyrere enn kiwi og rema, og bunnpris. Totalt sett sparer du mer på å handle visse varer fra enkelte butikker fremfor å kjøpe alt på en butikk.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Purple Basil skrev:

Butikkene tjener nok godt på det nå, men folk blir til slutt drittlei av alt tullet og da mister de kunder. 

Jeg fikk en tilbudsavis fra Tilbords i går. Har handlet litt der tidligere, men ikke mye. Tenkte derfor at jeg skulle benytte meg av tilbudene derfra.....helt til jeg så at det kun var for kundeklubbmedlemmer. Sorry Tilbords, da har dere mistet en kunde. Og jeg kommer ikke til å handle der i fremtiden heller. 

Ok, det å miste en kunde er kanskje ikke mye. Men hva skjer når det tallet blir 50, 100, 1000 ++..?

Ja, jeg mistenker at det virker mot sin hensikt til slutt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja mulig det, men. Varene på coop er dyrere enn kiwi og rema, og bunnpris. Totalt sett sparer du mer på å handle visse varer fra enkelte butikker fremfor å kjøpe alt på en butikk.

Nå er det ikke alt Kiwi og Rema 1000 har som Coop Obs har. Coop Prix og Extra er mindre og dyrere enn Obs. Det hele koker og ned til hvilken butikk kjede som ligger i ens daglige handle- og bevegelsesområde. 

Det er heller ikke pris men medlemskap og kort vi diskuterer i denne tråden. 

Anonymkode: 06b76...2ec

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel de kundene som ikke er medlemmer som betaler regningen for alle rabattene som medlemmene får?

Anonymkode: ff4e4...e97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De tjener på (unnskyld ordbruken) dumme, naive og lettlurte kunder. For hva kommer dere hjem med? Enda mer som fyller skapene, enda mer som aldri blir brukt eller spist, og som til slutt havner på fyllinga.

Det eneste målet butikkene har er å få solgt mest mulig til lettlurte kunder. Kanskje ikke så gøy å innsr at man har vært med på den karusellen uten å være bevisst på det. Men slik er det.

Det har jeg aldri sagt imot heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også forferdelig lei av kundeklubb-maset. Og særlig nå før jul, siden en går inn og ut av butikker på julegavehandel. Men aller mest synd synes jeg på de ansatte som er pålagte å spørre hver eneste kunde om den hersens klubben. Jeg hadde blitt GAL! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg TS, det er et voldsomt mas i flere kjedebutikker. Jeg sier konsekvent nei, nettopp fordi det i etterkant kommer epost på epost med tilbud. Dette handler om at de fisker etter epostadresser, siden mange nå sier nei til uadressert reklame i postkassen. 

Mersalg-pushing ved kassa er også en uting. Vil jeg ha vaskekluter så greier jeg å kjøpe det.

Problemet er at det virker. Se bare på hva som skjer når det er salg eller Black Friday. Folk går bananas, og det er ren psykologi. Folk får stjerner i øynene når de tror at de får noe billigere. 

Anonymkode: 0a31b...e31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Margit Spat
17 timer siden, PhilosopherSe7en skrev:

Dere vet at dere kan logge inn å melde dere av tilbud/nyhetsbrev på sms/epost?

Jeg har vært medlem hos Kitchn og diverse andre steder, og har aldri mottatt et eneste tilbud på epost eller sms.

Eneste jeg mottar fra dem er kvittering på epost, med andre ord mitt i blinken. Slik har jeg valgt det hos alle jeg har valgt å bli medlem hos.

Eksempel fra kitchn.no

kitc.PNG

Det du skriver ville vært kjempefint, dersom det hadde gått an. De må ha gjort endringer etter den tiden du satte dine kryss hvis dette faktisk har gått an før. Når jeg forsøker å endre mine valg på Kitch’n til akkurat slik som på bildet, så får jeg opp varsel om at jeg melder meg ut av kundeklubben når jeg forsøker å lagre. Man blir tvunget til å motta såkalt «informasjon» (les: reklame) på enten mail, sms eller begge deler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet!!! Er medlem av kitchn, fordi der er det bra tilbud, men jeg HATER dette hos andre butikker. Var innom Kicks for å handle en spisser til kajal (kr 39,-) og fikk spørsmålet "er du medlem?", "nei", "er du sikker? Hva er telefonnummeret ditt?" Jeg sier nr mitt og nei, jeg var ikke medlem. Men jeg hadde ikke engang kommet meg ut døren på butikken før det dukket opp en sms fra kicks om at jeg var blitt registrert som nytt medlem og måtte inn på en link for å verifisere medlemskapet. Det har jeg da ikke gjort og mottar nå purremeldinger om at jeg må gjøre dette.. Helvete altså! Jeg ville jo faen ikke bli medlem i utgangspunktet!

Anonymkode: efec5...dce

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at folk er lei av det, og norske butikker har ikke funnet en god balanse på hvordan denne spammingen skal foregå, men kundeklubber har kommet for å bli, bare se på for eksempel USA - der har alle butikker dette. Hva er grunnen? Big data! Butikken samler MASSE informasjon om kunder på denne måten, og det er uendelig verdifult for dem. Så lenge tilbudene er gode nok kommer de fleste til å fortsette å melde seg inn og bruke det. Sånn har det blitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var innom en butikk her om dagen (husker ikke hvilken i forbifarten). Overhørte en kunde som skulle betale. Ekspeditøren spør om vedkommende vil være med i kundeklubben. Kunden sier "Nei takk", ekspeditøren  sier "det er helt greit, det er lov å si nei". Jeg tenker: "Halleluja!" :)

Ellers er jeg vant med at det er et vanvittig mas om disse kundeklubbene. Når noen til og med blir regelrett blir lurt til å bli medlem, -da har det gått altfor langt!

Anonymkode: 41839...b44

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...