AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #1 Del Skrevet 30. november 2016 Dette blir jo bare verre og verre. Og i dag fikk jeg virkelig nok. Jeg har til nå prøvd å smile høflig nei takk til tilbud nr 20000 om å bli medlem av en fantastisk kundeklubb med såååå bra tilbud. Jeg er faktisk ikke interessert i å bli bombardert med mailer og sms-er hver dag. Det er et MAS! Jeg har en kjede (Kitchn) jeg liker å være medlem av, for der samler jeg på servise og kjøkkenting. Så var jeg først i en butikk hvor dama i kassa først skulle pushe mersalg. Jeg svarte kort nei takk. Så begynte kundeklubbmaset. "HVA ER TELEFONNUMMERET DITT?!" og ørten andre spørsmål for å lure meg inn i kundeklubben. Etter at jeg sa nei takk 4-5 ganger, sa hun "VIL DU VIRKELIG IKKE HA 25% PÅ NESTE KJØP???!" NEI, sa jeg surt og gikk. Så gikk jeg i en annen butikk. Da jeg betalte fikk jeg spørsmål om jeg ville ha kvittering på mail. Naive meg syntes det var et fint tilbud siden jeg ikke er så glad i alle papirkvitteringene, så jeg sa ja. Så kommer jeg hjem og sjekker mail: VELKOMMEN TIL KUNDEKLUBBEN! Da hadde jeg fått nok! En ting er maset i butikken, men å LURE folk inn i den føkkings kundeklubben... der går virkelig min grense! Så så sendte jeg en sinnamail til dem og ba den fjerne meg fra kundeklubben og at jeg ikke finner meg i å bli lurt på denne måten. Så avsluttet jeg med at jeg kom til å handle hos konkurrenter etter dette. Noen som har innspill eller historier å dele? Anonymkode: b9df8...ec7 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Margit Spat Skrevet 30. november 2016 #2 Del Skrevet 30. november 2016 Jeg er medlem i en del kundeklubber selv. Noen steder har jeg vært med i veldig mange år, og den ene SMS-en jeg fikk hver fjortende dag eller deromkring var helt greit. De siste par årene har det tatt totalt av. Det finnes snart ikke en eneste butikk uten kundeklubb, og jeg er lei av både maset om å bli medlem og ikke minst av all mail og SMS som kommer. Kitch’n er en av verstingene når det gjelder mengde reklame, synes jeg. De bruker enhver anledning til å spamme ned kundene sine med «supre tilbud». Halloween: se vår nye katalog. Black friday: se vår enda nyere katalog. Digital monday: se vår nye katalog. Månedsskifte: se vår novemberkatalog. Jul: se vår nye julekatalog. Osv osv. Dette i tillegg til de faste, ukentlige tilbudene de sender ut. Jeg synes de har mye fint på Kitch’n, men vurderer å melde meg ut av kundeklubben og slutte å handle der på grunn av alt maset. Når kundeklubben vekker mer irritasjon enn kjøpelyst, så virker den virkelig mot sin mening. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #3 Del Skrevet 30. november 2016 Du har rett i at det kommer mye fra Kitchn. Men så lenge jeg driver og samler, så er det ikke mas for meg. Det går jo ikke an å handle et eneste sted lenger uten å bli presset på en kundeklubb. Jeg blir så sur! Anonymkode: b9df8...ec7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #4 Del Skrevet 30. november 2016 Selv om man er med i kundeklubben må man ikke få e-post eller melding fra de. Det er det lett å melde seg av. Anonymkode: f323d...be4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #5 Del Skrevet 30. november 2016 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette blir jo bare verre og verre. Og i dag fikk jeg virkelig nok. Jeg har til nå prøvd å smile høflig nei takk til tilbud nr 20000 om å bli medlem av en fantastisk kundeklubb med såååå bra tilbud. Jeg er faktisk ikke interessert i å bli bombardert med mailer og sms-er hver dag. Det er et MAS! Jeg har en kjede (Kitchn) jeg liker å være medlem av, for der samler jeg på servise og kjøkkenting. Så var jeg først i en butikk hvor dama i kassa først skulle pushe mersalg. Jeg svarte kort nei takk. Så begynte kundeklubbmaset. "HVA ER TELEFONNUMMERET DITT?!" og ørten andre spørsmål for å lure meg inn i kundeklubben. Etter at jeg sa nei takk 4-5 ganger, sa hun "VIL DU VIRKELIG IKKE HA 25% PÅ NESTE KJØP???!" NEI, sa jeg surt og gikk. Så gikk jeg i en annen butikk. Da jeg betalte fikk jeg spørsmål om jeg ville ha kvittering på mail. Naive meg syntes det var et fint tilbud siden jeg ikke er så glad i alle papirkvitteringene, så jeg sa ja. Så kommer jeg hjem og sjekker mail: VELKOMMEN TIL KUNDEKLUBBEN! Da hadde jeg fått nok! En ting er maset i butikken, men å LURE folk inn i den føkkings kundeklubben... der går virkelig min grense! Så så sendte jeg en sinnamail til dem og ba den fjerne meg fra kundeklubben og at jeg ikke finner meg i å bli lurt på denne måten. Så avsluttet jeg med at jeg kom til å handle hos konkurrenter etter dette. Noen som har innspill eller historier å dele? Anonymkode: b9df8...ec7 AMEN! Og takk for at du satte ord på saken. Først skal butikkene lage køen lengre for ventende kunder med mange spørsmål og registreringer på mobil, og så, når vi kommer hjem, så får vi epost med beskjed om å registrere både halt av personlige opplysninger for at butikken skal få lov til å spy ut reklame i mengder og registrere alt vi handler. Har coop kort, og kjøpesenter medlemskap, de begrenser seg til 2 - 4 sms i måneden på mobil nummer to, som står på lydløs døgnet rundt og bare brukes til denne typen "mas". Kitch'n er een butikk med medlemstilbud du får på mail men ikke får i butikkene, av en eller annen grunn. Det er og en kjede som vokser i rekordfart, men er lite seriøse, spør meg om mine erfaringer. Anonymkode: 06b76...2ec 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #6 Del Skrevet 30. november 2016 Når man tenker etter er det jo egentlig ingenting å hente på slike medlemsskap og kundeklubber. Jeg hadde feks Coop medlemsskap, men tilbudene var alltid slike ting jeg aldri kjøpte eller bruker. Egentlig det samme tullet i banken min som sender ut rabatter osv på hotell, reiebyrå, div butikker og interiørbutikker jeg faktisk unngår å bruke da alt der er for dyrt etter min smak. Man sparer mer på å handle bevisst og å unngå impulskjøp. Anonymkode: 34b0d...73b 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #7 Del Skrevet 30. november 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når man tenker etter er det jo egentlig ingenting å hente på slike medlemsskap og kundeklubber. Jeg hadde feks Coop medlemsskap, men tilbudene var alltid slike ting jeg aldri kjøpte eller bruker. Egentlig det samme tullet i banken min som sender ut rabatter osv på hotell, reiebyrå, div butikker og interiørbutikker jeg faktisk unngår å bruke da alt der er for dyrt etter min smak. Man sparer mer på å handle bevisst og å unngå impulskjøp. Anonymkode: 34b0d...73b Nettopp! ts Anonymkode: b9df8...ec7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PhilosopherSe7en Skrevet 30. november 2016 #8 Del Skrevet 30. november 2016 Dere vet at dere kan logge inn å melde dere av tilbud/nyhetsbrev på sms/epost? Jeg har vært medlem hos Kitchn og diverse andre steder, og har aldri mottatt et eneste tilbud på epost eller sms. Eneste jeg mottar fra dem er kvittering på epost, med andre ord mitt i blinken. Slik har jeg valgt det hos alle jeg har valgt å bli medlem hos. Eksempel fra kitchn.no 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #9 Del Skrevet 30. november 2016 Uansett om man kan melde seg av: la megslippe avmeldinger i huet og rævva! Dessuten: jeg orker ikke mer av det jævla maset om å bli medlem hver gang jeg er innom en butikk. Jeg blir lei og sur. Køen blir lang. Kundeklubb er mest piss. Anonymkode: b9df8...ec7 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #10 Del Skrevet 30. november 2016 Men jeg som står i butikk, og spør deg som kunde om du vil bli medlem av kundeklubben, hvordan skal jeg vite at du har takket nei til tusenvis av andre? Da hjelper det fint lite å bli sur på meg for at jeg bare spør. Det går an å svare nei uten å bli sur for at jeg spør. Anonymkode: c4bbf...4a8 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #11 Del Skrevet 30. november 2016 Det er jo det at folk melder seg inn som gjør at andre butikker begynner med det samme. Hadde det ikke vært så populært med coop, trumf osv, så hadde det aldri blitt en fenomen. Anonymkode: fd14e...eb0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple Basil Skrevet 30. november 2016 #12 Del Skrevet 30. november 2016 Jeg er enig. Dette med kundeklubber tar helt av nå. Før i tiden kunne man kjøpe tilbudsvarer uten å være med i kundeklubber, nå ser jeg bare mer og mer av at man kun får tilbudet dersom man er medlem i den og den klubben. Hva blir det neste lurer jeg på? At man kun får handle dersom man er medlem i klubben til butikken? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #13 Del Skrevet 30. november 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men jeg som står i butikk, og spør deg som kunde om du vil bli medlem av kundeklubben, hvordan skal jeg vite at du har takket nei til tusenvis av andre? Da hjelper det fint lite å bli sur på meg for at jeg bare spør. Det går an å svare nei uten å bli sur for at jeg spør. Anonymkode: c4bbf...4a8 Dette handler ikke om deg og andre stakkars butikkmedarbeidere som må spørre. Det er et overordnet problem men likefull et helvetes mas. Derfor sendte jeg mail til noen over de som må stå og spørre kunder hele dagen. Anonymkode: b9df8...ec7 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjaselina Skrevet 30. november 2016 #14 Del Skrevet 30. november 2016 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når man tenker etter er det jo egentlig ingenting å hente på slike medlemsskap og kundeklubber. Jeg hadde feks Coop medlemsskap, men tilbudene var alltid slike ting jeg aldri kjøpte eller bruker. Egentlig det samme tullet i banken min som sender ut rabatter osv på hotell, reiebyrå, div butikker og interiørbutikker jeg faktisk unngår å bruke da alt der er for dyrt etter min smak. Man sparer mer på å handle bevisst og å unngå impulskjøp. Anonymkode: 34b0d...73b Coop er heilt super på tilbud til medlemmer no! Eg brukar app-en, registrerer kjøp på app ved hjelp av scanner i kassa, og så får eg kupongar til app-en som er basert på kva eg handlar. Dersom eg handlar mykje Pepsi max og leverpostei, får eg avslag på dei varene neste gong kupongane vert sendt ut/lagt ut i app. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest incognita Skrevet 30. november 2016 #15 Del Skrevet 30. november 2016 Haha, litt enig. Våkner gjerne til 10 sms'er fra disse kundeklubbene hver dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #16 Del Skrevet 30. november 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jo det at folk melder seg inn som gjør at andre butikker begynner med det samme. Hadde det ikke vært så populært med coop, trumf osv, så hadde det aldri blitt en fenomen. Anonymkode: fd14e...eb0 Det er ikke populært. Mange går dessverre rett på og tror at oi dette er jo smart her kan jeg spare noe. Mens sannheten er at det hele er en gedigen reklamekampanje samt en måte å finne ut hvem som handler hva og hvor mye, samt hvor de befinner seg. Butikkene, bankene osv bruker dette for å velge ut reklame de tror vil trekke flere kunder. Om man virkelig tror at man tjener noe på medlemsskapene på sikt bør man sette seg grundig inn i det og se på fakta. Feks på coop, du må handle mye dyre varer for å få tilbake 300 kr i året.. Anonymkode: 34b0d...73b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #17 Del Skrevet 30. november 2016 Kan ikke noen lage en utmeldingskampanje på facebook eller lignende? Ville vært interessant å se om noen meldte seg ut på sikt. Anonymkode: 34b0d...73b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #18 Del Skrevet 30. november 2016 Den siste strategien ser ut til å unngå å spørre direkte om man vil bli medlem, men å sno seg slik at kunden blir manipulert inn i kundeklubbene. Heretter er det bare NEI fra meg! ts Anonymkode: b9df8...ec7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #19 Del Skrevet 30. november 2016 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men jeg som står i butikk, og spør deg som kunde om du vil bli medlem av kundeklubben, hvordan skal jeg vite at du har takket nei til tusenvis av andre? Da hjelper det fint lite å bli sur på meg for at jeg bare spør. Det går an å svare nei uten å bli sur for at jeg spør. Anonymkode: c4bbf...4a8 Du gjør så kart jobben din og har dine instrukser. Men når vi sier neitakk, og jeg ønsker ikke å bli medlem nå, så bør sjefene forstå at de ansatte ikke da skal følge opp med alle fordelene ved å være medlem. Det er jo ledelsen og ikke folket på gulvet, som er her de som styrer hele medlemsbutikken. Det mest irriterend er alle de tusenvis av med kortene butikkene mener vi skal drasse rundt på i lommebøker og vesker. Det er ikke rart at mange kvinner trenger store vesker skal vi drasse rundt på medlemskort i tilfellet vi ramler innom den eller den butikken. Hadde butikkene vært smarte, så hadde de ordnet et felles medlemsskap og ett kort. Men det klarer ikke butikkene å adminstrere. Vita kjeden synes jeg er verst med å mase om medlemskap og å ikke ta et nei for et nei. Anonymkode: 06b76...2ec 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #20 Del Skrevet 30. november 2016 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke populært. Anonymkode: 34b0d...73b Hvorfor tror du ikke det? Butikkene tjener tydeligvis på det, noe som betyr at det er mange som benytter seg av tjenestene. Butikkene har skjønt at mange kunder lar seg begeistre, og at det er en god måte å dra kunder på Anonymkode: fd14e...eb0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå