Gå til innhold

Bekymret for niesen min

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har et tantebarn på fire år. Foreldrene har nettopp skilt lag. 

Når hun er hos moren, går alt greit. Når jeg besøker henne når hun er hos faren, så virker hun litt bekymret ut. De to siste gangene jeg har vært der så har hun virket bekymret ut for faren. En gang kom jeg på besøk når hun satt i badekaret, og da spurte hun "Er pappa nede?" ja, han er det. "Er du sikker?" spør hun. Ja, jeg snakket nettopp med han.

I går var jeg der igjen, og da jeg kom på besøk så valgte pappaen å besøke naboen litt. Da han dro, så gikk tantebarnet mitt ut i gangen og kledde på seg. Hva skal du spurte jeg, "Jeg skal sjekke om pappa har det bra". Jeg prøvde å overtale henne til å bli, at pappa har det bra osv. Men hun var virkelig bekymret og jeg måtte følge henne til naboen. Hun fikk se at pappaen var der, og vi gikk tilbake. Dette gjentok hun to ganger til. "jeg må bare sjekke en gang til", "Jeg var ikke helt ferdig" sa hun.

Noen som har opplevd det samme? Jeg kjenner meg bare så veldig igjen fra da jeg var barn. Jeg var ofte bekymret for at det skulle skje noe med foreldrene mine. Har fortsatt angst den dag i dag. Vet jo ikke om det har noen sammenheng mellom meg og tantebarnet mitt, men jeg vil ikke at hun skal oppleve det samme som meg som barn.

Anonymkode: bffc6...b4d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For meg høres det mer ut som at hun er redd for at far skal dra fra henne. Foreldrene hennes har nylig skilt lag, og derfor føler hun kanskje at far har "dratt fra henne"? Merker det til og med på min egen sønn. Hvis jeg reiser bort og blir borte over natten, og han og far er hjemme, blir han veldig usikker i dagene etter at jeg kommer hjem igjen. Spør hvor jeg skal, spør hvor jeg skal sove eller "kjefter" og sier at jeg skal sove i sengen min. 

• Liker 6
Skrevet

Kanskje faren sliter litt etter bruddet, og det har fireåring plukket opp? Hvis hun har merket at pappa er mye lei seg, blir hun sikkert mer bekymret og omsorgsfull ovenfor han. Tenker dette vil gå over etter hvert...

Skrevet

Kan det hende at han takler bruddet dårlig, og at hun har plukket dette opp? Kan jo hende det er en frykt for at han skal forlate henne, slik som Teddi sier, men i og med at hun føler behovet for å vite at han har det bra kan det jo virke som om at hun er redd han takler ting dårlig, eller at hun har plukket opp på dette. Jeg hadde lignende angst da jeg var barn, og plukket fort opp om en av mine foreldre strevde med forskjellige ting, enda de prøvde så hardt de kunne å skjule det. 

Har du tatt dette opp med foreldrene? 

Skrevet

Takk for svar alle sammen!

Det stemmer at far har taklet dette bruddet dårlig. Han vil helst at de skal bli sammen igjen, men det vil ikke hun. 
Har nevnt det for moren til niesen min. Så får vi se fremover hvordan det går! :)

Anonymkode: bffc6...b4d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...