Gå til innhold

Livet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere her som filosoferer over om det finnes alternativer til livsstilen de har i dag? Ikke ifht om dere skal begynne med yoga eller ikke.. Men grunnleggende ting, som hvor og hvordan dere bor, hvordan man lever, hva man tanker.. Jeg kaller meg ateist, så dette går ikke på religion. Mer ... meningen med livet... Hører gjerne tanker dere har

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Passar kanskje ikkje på Barn og Familie?

Jo, eg tenke litt på sånne ting. Kunne tenke meg å flytte til en eller annen plass i Asia, ha strøjobbar, leve frå hand til munn liksom. Ta alt som det kjeme, ikkje bekymre meg for framtida++ Syns det virkar som en herlig tilværelse! Men eg hadde aldri turt å gje opp alt og alle i Norge og berre begynne et nytt liv.

Bestemmer meg og heile tida for å vere en sånn "Gla-Kristen"-type person. Hehe... Å vere glad for alt eg har, vere glad i vinteren osv istaden for å irritere meg for alle mulige bagatellar. Berre synd eg glømmer at eg har bestemt meg for det etter nokre timar. Det ligger liksom ikkje i min natur :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Dett er tanker jeg har brukt mye tid på. Jeg har på mange måter tatt et oppgjør med meg selv og det livet jeg har levd. Jeg ble tvunget til det fordi jeg plutselig "møtte veggen" som det populært kalles.

Jeg skjønte etter hvert at jeg levde på tvers av mine egne følelser og styrte det hele utifra hva jeg annså som nødvendig for å være "vellykket".

Jeg var nødt til å gå gjennom hele livet slik jeg levde det og kjenne etter hva jeg egentlig sto for, hva som virkelig var meg.

Resultatet av dette er for det første at jeg har et mye mer harmonisk liv, jeg er på bølgelengde med meg selv.

Men jeg er også blitt mindre sosial. Jeg velger å unngå "overfladiske" bekjentskaper (med mindre at jeg ser at jeg kan ha nytte av bekjentskapet :wink: ). Jeg jobber mindre enn før og bruker mindre tid til husarbeide og shopping. Istedet bruker jeg mer tid til hobbyer, barna og familie forøvrig. Jeg prioriterer også å ha tid der jeg har ingenting å gjøre. Da "kjeder " jeg meg og må finne på hva jeg har lyst til der og da - det kjennes nesten ut som i barndommen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...