Gå til innhold

Jogge med hund

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det generelt enkelt å få en hund med på joggetur, jogge i 30-60 min uten å stoppe for å lukte/markere ved hver lyktestolpe? 

Hvordan kan man eventuelt tilvenne hunden dette? 

:) 

Anonymkode: a1bb4...455

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ser ikke helt vitsen med å tilvenne hunden til å løpe når den helst vil gjøre noe annet. Hunder er skapt for å lukte, ikke jogge...:-)

Anonymkode: b3c8e...e80

Skrevet

Takk for svar:) 

jeg er glad i å jogge, og tenkte det hadde vært fint om jeg kunne ta med hunden. Blir jo godt med aktivitet:) 

Anonymkode: a1bb4...455

Skrevet

Ikke noe problem, men du må lære hunden å løpe i lag med deg uten å lukte på alle lyktestolper. 

Vi går i snusetempo første kvarteret så hunden får gått skikkelig på do og snust og kost seg. Resten av turen går hun fint ved siden av og ikke snuser.  Vi måtte trene ganske mye på det med oppmerksomhetstrening til å begynne med, men nå går det nesten av seg selv. 

Anonymkode: 28b6e...d6e

Skrevet

Min brukte litt tid på å forstå at vi skulle trene og ikke leke når jeg begynte å jogge :ler:

Jeg tok det gradvis, snusing først, jogge litt, så snuse igjen osv. Det tok ikke lang tid før han forsto at jogging betydde at vi skulle fokusere på nettopp det. Etter hvert ble han i ekstase når treningstightsen kom på fordi han elsket joggeturer! 

Anonymkode: 1a909...05a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...