Gå til innhold

Reiser til Gran Canaria i Desember, tips til aktiviteter for familie?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi reiser til Gran Canaria nå i desember. Jeg har ikke vært her tidligere, så lurer på om noen har erfaringer til ting som passer for barn i 6-14 års alderen.

Tenker å leie bil noen av dagene, da blir det straks litt enklere å komme seg frem, men er jo greit å vite hva en bør vurdere å få med seg når en først er der.

Noen fine strender?

Badeland, delfinshow, shopping osv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Søk i eldre tråder. Finnes massevis av med tips. Det er lettere for deg å søke enn at vi andre skal bruke tid på  gjenta og gjenta samme informasjonen. 

Anonymkode: 6abba...3cb

Skrevet

Den tiden du brukte på å sutre litt nå kunne du jo brukt på å henvise til en tråd som om omhandler samme tema, eller kommet med et konkret tips rundt tema, om du faktisk har noe å bidra med!

Om tråden ikke tåler dagens lys så dukker vel en moderator opp og gir beskjed om det :)

Skrevet

Vi var der nylig. Med to barn. Leide bil 2 av dagene og cruiset rundt, oppi fjellene og til Las Palmas. Leide bil med åpent tak en dag og kjørte til strendene i nabobyene, det var kjempestas.

Spørs hvor du er, men delfinshowet i Palmitos park (og papegøyeshow mm) var kjempeflott og artig for barna. Vi tok taxi dit og det var rimelig, men det avhenger av hvor du er på øya.

En dag var vi ved sanddynene i Maspalomas (like ved der vi bodde), det var veldig slott og spennende.

Anonymkode: b2519...de7

Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Søk i eldre tråder. Finnes massevis av med tips. Det er lettere for deg å søke enn at vi andre skal bruke tid på  gjenta og gjenta samme informasjonen. 

Du skal altså ha meg til å søke opp og lenke til de eldre trådene jeg har laget på GC aktiviteter? Snakk om å kreve ting på sølvfat, mann. 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi var der nylig. Med to barn. Leide bil 2 av dagene og cruiset rundt, oppi fjellene og til Las Palmas. Leide bil med åpent tak en dag og kjørte til strendene i nabobyene, det var kjempestas.

Spørs hvor du er, men delfinshowet i Palmitos park (og papegøyeshow mm) var kjempeflott og artig for barna. Vi tok taxi dit og det var rimelig, men det avhenger av hvor du er på øya.

En dag var vi ved sanddynene i Maspalomas (like ved der vi bodde), det var veldig slott og spennende.

Anonymkode: b2519...de7

Tusen takk, skal notere ned å undersøke nærmere rundt tipsene du kom med her :) 

Skal bo rett ved Maspalomas, og med leiebil så er det jo ikke veldig mye tid som går vekk i reise heller.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du skal altså ha meg til å søke opp og lenke til de eldre trådene jeg har laget på GC aktiviteter? Snakk om å kreve ting på sølvfat, mann. 

Ikke helt sikker på hva GC aktiviteter er.

Aller helst skulle jeg hatt en ignorer funksjon på forumet slik at jeg kunne sluppet denne type innlegg :)

Skrevet

Har dere bestilt? Jeg var der i fjor desember, og det var ikke noe varmt eller fint vær. Jeg vet ikke om dette var et "engangstilfelle", men jeg kunne ikke tenkt meg å reise dit på den tiden igjen på grunn av det. 

Skrevet

Er jo temperaturer på 24 grader i snitt med 28 dager uten nedbør i desember. Så helt gale kan det vel ikke bli :)

Etter hva jeg har forstått så er været ganske forskjellig ut i fra hvilken side av øyen en er på. Uansett så er det meste bedre enn 2-4 grader og konstant regn :fnise:

Skrevet
11 timer siden, PhilosopherSe7en skrev:

Ikke helt sikker på hva GC aktiviteter er.

GC = Gran Canaria = Dit du skal reise?

Søkte for deg jeg. Kanskje du finner noen tips i en av disse trådene. :)

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk, settes stor pris på :)

Skrevet

Hvor på øya skal dere? :)

I Puerto rico har de en Angry birds aktivitetspark.

I Aguimes ligger dyreparken Cocodrilo park. 

I Maspalomas ligger dyreparken Palmitos park.

I Maspalomas liger badelandet Aqualand.

I Maspalomas er det er lite tivoli; Holiday world.

I Bahia feliz er det mulig å kjøre Gocart

Når det kommer til shopping så dra til Vecindario og shoppingsenteret Atlantico.

Eller enda bedre: Dra til "hovedstaden" Las Palmas - er så mange shoppingsentre der. Blant annet Las Arenas, Las terrazas, El Muelle, og El mirador. 

Anonymkode: 3775b...1ec

• Liker 2
Skrevet

Perfekt, dette blir en glede å fortelle til barna i morgen, de kommer til å bli helt i fyr og flamme :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...