PhilosopherSe7en Skrevet 30. november 2016 #1 Skrevet 30. november 2016 Minstemann fyller 6 år og vi skal da holde barnebesøk med dem i fra klassen. Nå blir det servert mat, kake og den slags, men dette er jo unnagjort på en halvtime. Så da har en rundt 90 minutter igjen av besøket, og derfor trenger jeg noen tips til hva en kan aktivisere dem med for at dette skal bli ett hyggelig besøk for dem. Noen som har noen gode tips? Vil pynting av for eksempel pepperkaker kunne være en fin aktivitet, eller tror dere dette blir kjedelig for en gjeng på 20 gutter? Noen gode forslag til meg?
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #2 Skrevet 30. november 2016 "Barnebesøk"? Du mener vel barneselskap eller bursdagsselskap? Anonymkode: 0424b...1ed
PhilosopherSe7en Skrevet 30. november 2016 Forfatter #3 Skrevet 30. november 2016 Barnebesøk, bursdagsbesøk, bursdagsselskap, bursdagsfest.... Samme sak Forøvrig svært sjeldent jeg hører ordet selskap bli brukt, har gjerne med hvor en bor i landet å gjøre Her er det utelukkende barnebesøk eller bursdagsbesøk som benyttes. Har du kanskje noen gode forslag til aktiviteter også når du likevel tar deg tid til å kommentere her? 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #4 Skrevet 30. november 2016 Vanligvis går jo tida ganske raskt i bursdags-selskap. Vi bruker å ha gaveåpning, mat (pølser el.l), litt lek, deretter kake, så kanskje fiskedam og så is. Mellom dette leker de litt. Det er imidlertid greit å ha noe i bakhånd dersom det blir veldig kaotisk (som det fort kan bli med en haug 6-åringer). Synes faktisk pepperkakepynting høres kjempefint ut, jeg! Kjøp masse non-stop el.l og sett igang. Blir sikkert mye søl, men de sitter i det minste nogenlunde stille rundt bordet (forhåpentligvis). Anonymkode: a1a9b...3a8
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #5 Skrevet 30. november 2016 Adjektivfortelling Stolleken Sett halen på grisen Stivheks Anonymkode: b8e23...fdf
PhilosopherSe7en Skrevet 30. november 2016 Forfatter #6 Skrevet 30. november 2016 Gaveåpning har vi prøvd med de andre barna, og har fungert fint med jentene og deres besøk. Guttene på den aldere virker ikke å ha ro i seg til å sitte i ro mens slikt pågår, så tenkte derfor å droppe dette denne gang. Hadde et håp om å få til omvisning på brannstasjonen her i nabolaget etter de har spist, men den er under oppussing innvending og da var ikke det så lett å få til. Pynte pepperkaker kan jo fungere. At det ligger nonstop og seigemenn strødd får så være. Fort gjort å koste over gulvet i lokalet. Eneste bekymringene jeg har her er om det blir fort kjedelig for enkelte og at en gjerne bør ha et alternativ til. Fiskedam har jeg vurdert, men usikker på om det er like populært nå som de er blitt skolebarn som det var i barnehagen. Sett halen på grisen er jo forsåvidt morsomt, men det blir mye ventetid da. Takker for tipsene, bare å la de strømme på
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #7 Skrevet 30. november 2016 Omvisning på brannstasjonen er jo en knallide, du får spare den til neste år da Anonymkode: 805f0...748
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #8 Skrevet 30. november 2016 ballongleken-fest ballong med hyssing på fot- så skal de sprekke hverandres Anonymkode: b8e23...fdf
PhilosopherSe7en Skrevet 30. november 2016 Forfatter #9 Skrevet 30. november 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: ballongleken-fest ballong med hyssing på fot- så skal de sprekke hverandres Anonymkode: b8e23...fdf Ser for meg at dette resulterer i hyl og skrik og vonde føtter. Men merkelig nok var jo dette en helt normal lek når jeg selv var barn, så kanskje det er på tide å prøve noe slikt igjen
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #10 Skrevet 30. november 2016 3 minutter siden, PhilosopherSe7en skrev: Ser for meg at dette resulterer i hyl og skrik og vonde føtter. Men merkelig nok var jo dette en helt normal lek når jeg selv var barn, så kanskje det er på tide å prøve noe slikt igjen Kommer an på hvordan det blir organisert. Hva med discolys og fengende musikk? de fleste barn jeg kjenner blir så glad av å få danse til musikk de liker godt.:) skaper god stemning. Anonymkode: b8e23...fdf
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #11 Skrevet 30. november 2016 20 gutter?! Jeg har jenter, og der er danseleken populær, og stafetter av ulike slag, det er sikkert gøy for gutta også. Pepperkakepynting er jo sikkert flott, men altså, 20 stykk, har dere bord/benk til så mange, og ikke minst: pepperkaker? Hvis alle skal pynte 3 hver (en til å spise, en til å ødelegge, en til å ha med hjem), trenger du over 60 pepperkaker og en uant mengde melis og nonstop...Da ville jeg i hvert fall ha organisert det ganske stramt: to pepperkaker til hver, velg en farge melis, en skål/pose med nøyaktig likt antall nonstop til hver, fem og fem av gangen på kjøkkenet (eller noe sånt). Men så tror jeg det ville vært stor suksess! Anonymkode: dae9f...4be 1
PhilosopherSe7en Skrevet 30. november 2016 Forfatter #12 Skrevet 30. november 2016 Pepperkaker koster jo ikke så veldig mye om en kjøper inn esker med ferdige pepperkaker. Har altså ikke tenkt å stå i hele prosessen med å lage dem også, det tar for mye tid. En kan da lage til servietter/poser med 3-4 pepperkaker i, en liten bunke nonstop som en deler ut til hver person etter mat/kake. Glasur blir litt mer styr med, men kan jo sette sette frem glasur i skåler med en plastskje til hver. Dette med stafetter er jo et bra tips som jeg kan se nærmere på, takker
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå