Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkt på ting som gavekort, kinobilletter, Baileys,Cognac, spekeskinke, god konfekt mm

ikke pyntegjenstander, sjønnhetsprodukter eller andre ting som blir stuet i et skap/en bod.

forslag til ting som blir brukt/spist? Noe alle "trenger", men som man kanskje ikke bruker penger på selv?! Personen hadde sikkert blitt fornøyd med gavekort på coop obs ;-) men vil heller gi noe hun kan kose seg med, derfor jeg tenkte noe spiselig...

Anonymkode: 22bb0...ef4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med gavekort på en sånn spa/velvære plass?:) Ellers hadde jeg også satt pris på spiselige ting som gjerne er litt fancy:) Eller ullsokker. Jeg elsker ullsokker:P

Anonymkode: 3f05f...f40

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tenkt på ting som gavekort, kinobilletter, Baileys,Cognac, spekeskinke, god konfekt mm

ikke pyntegjenstander, sjønnhetsprodukter eller andre ting som blir stuet i et skap/en bod.

forslag til ting som blir brukt/spist? Noe alle "trenger", men som man kanskje ikke bruker penger på selv?! Personen hadde sikkert blitt fornøyd med gavekort på coop obs ;-) men vil heller gi noe hun kan kose seg med, derfor jeg tenkte noe spiselig...

Anonymkode: 22bb0...ef4

Jeg kan jo gi deg noen eksempler på mine faktiske gaver til de "vriene" de siste årene:

-Gavekort på kino. Funker selvsagt kun dersom mottaker går på kino. 

-konsertbilletter. Her må du vite mer spesifikt hva vedkommende liker, men det er i så fall en super gave. Kjøp to billetter og så går dere sammen.

-fancy barbersaker. Vi snakker spesialting som børste og gammaldags høvel. Funker selvsagt kun dersom vedkommende har en faktisk interesse for å teste (i så fall er det en sånn typisk ting en ikke kjøper til seg selv)

-fancy øl/vin/cognac el. Kjøp innen en kategori der vedkommende er interessert, men ikke vel bevandret. Altså: det du gir dem er muligheten til å prøve ut noe nytt på din regning, ikke mer av det samme de har i skapet. 

-fancy mat. Kan være hvasomhelst fra kaffi/te eller snack, spesialoljer, tapenader, til kokosvann og helsekost - stikkordet er å finne noe mottaker realistisk vil spise men som er i sjiktet "latterlig dyrt til hverdags".

-blomster/julegrønt. Funker spesielt godt til enslige menn. Ingen gir nemlig menn blomster. Men selv en enslig mann har "behov" for å dekorere helt basic til jul. Igjen: viktig å kjøpe til mottaker. Tenk gjerne lettstelt og med duft av jul (granbar, krydder el)

Anonymkode: 93a47...07e

Skrevet

Fenalår! Eller, det var instinktet mitt fordi jeg har nettopp kjøpt dette til meg selv i julegave og tok første bit for noen timer siden. Men det koster jo litt, så det spørs hva pris du tenker.

Min go-to når det gjelder spiselige gaver er alltid Oliviers & Co (finnes mange andre lignende spesialforretninger). Jeg har jobbet og gått utdanning som kokk, og har kanskje litt mer interesse enn folk flest i god mat, men de fleste blir vel glad for å få noe derfra. Det er ikke SÅ dyrt heller, for produktene er drøye i bruk. Chili-olje (så godt i supper etc), trøffelolje (på pizza! herregud!), en god balsamico (den med pepper er kjempegod!) eller deilig smaksatt salt. Jeg kjøpte også pistasj-smør i sommer, og herreguuud så godt det var!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...